globalmoto_duben_nolan





Téma: Automechanik zmd
 
29.10.2020 v 14:45
"Kvalitní" automechanik, aneb pohádka o tom, kterak přijít o dobrého klienta a udělat si "pěknou" reklamu

Dlouho jsem přemýšlel, jestli mám někomu dělat ostudu, ale když se někdo zapírá, vysloveně mi lže do očí a udělá mi škodu za cca 12 000 Kč, tak si ani nic jiného nezaslouží.

O co jde - cca 6 let jezdím se všemi svými auty (momentálně 3) za p. Šimůnkem na Zbraslav - viz přiložená mapa https://mapy.cz/zak...C2%B022%2741.765%22E
(ten člověk bohužel nemá webovky - tedy alespoň jsem je vůbec nenašel).
S jeho práci jsem byl vždycky spokojen. Dělal rychle, na Prahu není opravdu vůbec drahý.

Někdy začátkem března letošního roku jsem jel s mým starým B5tkovym Passatem 2,8 4motion po D1 z Prahy na Brno. Zhruba někde okolo 70. km se mi náhle zastavil motor a nešel nastartovat, při prohlidce motorové části jsem zjistil, že se patrně přetrhl rozvodový řemen - podotýkám, že auto bylo 40 000 km po kompletni výměně rozvodové sady (u p. Šimůnka). Auto se dotáhlo k p. Šimunkovi a po bližším ohledání vyšlo najevo, že praskl šroub napínací kladky rozvodového řemene - závit v přední části motoru, ve kterém šroub drží, byl částečně v přední části stržený. Šroub se tak dlouho mechanicky namáhal - "ohýbal", až prostě praskl/střihl se, což mělo za následek okamžité "potkáni motoru" - písty "nakopaly" (ohnuly) všechny ventily - je to 6tiválec do V, 2 hlavy, dohromady 30 ventilů. Nicméně závit je v hliníkových "předních prsech" - kdo je trochu políben strojařinou nebo si něco dělá na autech, tak ví, že hliníkové závity nemají moc dlouhou trvanlivost - párkrát se to dotáhne na moment a za chvíli je závit stržený. Čili tím chci jenom říct, že tohle jsem tomu člověku za zlé opravdu neměl. No nic, měl jsem ještě dvě záložní dobré hlavy, tak se to celé zase poskládalo, závit se předělal na závitovou vložku, udělaly se nové rozvody, vyměnily se kapaliny a auto zase jezdilo. Bohužel jen 2000 km. Z pravé hlavy tekl trochu olej - bolest všech těchto 2,8čkových motoru - passata jsem zavezl opět p. Šimunkovi na pretěsněni ventilového deklu. Z motoru už poté olej sice netekl, ale po 200 km to bohužel dopadlo takto (viz. přiložené fotky)

- pan automechanik trochu spěchal a ZAPOMNĚL ( tedy doufám že zapomněl, jestli to byl úmysl, tak by zasloužil nakopat do... : ))) ) pod ventilovým deklem šroub - je to krásně patrné z přiložených fotek - otisknutý závit i hlavička šroubu v těle hlavy. Šroub se pro projetí jednoho výmolu vymrštil a dostal se mezi palec sací vačkové hřídele a tělo hlavy, sací vačková hřídel se okamžitě zastavila, následně se přetrhl rozvodový řetěz mezi vačkovými hřídelemi, který pak ještě "oholil" zuby na výfukové vačkové hřídeli. Čili ano, opět "zničený" motor. Auto se opět dotáhlo k p. Šimunkovi na opravu, ten člověk samozřejmě sundal ventilový dekl a šroub, v domnění, že se na to nepřijde, vyhodil. Bohužel se ale taková destrukce nedá moc dobře zamaskovat - i mrtvému koni s polovinou mozku musí byt jasné, co se stalo. Toto se stalo začátkem července, a jelikož jsme měli s rodinou zrovna odjíždět na dovolenou a aut mám povícero, tak jsem příčinu poškození motoru nijak pečlivě nestudoval. Nicméně do týdne od destrukce jsem měl sehnanou jinou dobrou hlavu, kterou jsem p. Šimunkovi hned dovezl. Auto následně stalo v servisu bez povšimnutí další dva měsíce, kdy po opakovaných dotazech, kdy to bude už konečně opraveno, mi došla trpělivost a auto jsem odtáhl do jiného servisu. Bohužel teprve tehdy jsem si všiml, k čemu ve skutečnosti došlo. P. Šimůnek se k tomu postavil čelem, jako správný chlapák, a poslal mě do zadele, že to prý způsobil šroub z rozvodu a podobné nesmysly - problém je ale v tom, že v rozvodu (řetěz a napínák) žádná součástka nechybí a typ šroubu, který to způsobil se v té hlavě vůbec nepoužívá - všude jsou torxy, tohle udělal klasický šroub s šestihrannou hlavou s integrovanou límcovou podložkou. A navíc narazil na člověka, který tomu rozumí.
No abych toho člověka jen nepomlouval - vždycky dělal dobře, problém je ale v tom, jak se postavil k tomu, když udělal botu. Tu druhou hlavu jsem sehnal asi za 500 Kč, což je z hlediska ceny nových ND absolutně směšná částka. Stačilo jen sehnat nové těsnění pod hlavu, dát si přesčasovku o víkendu a posypat si popel na hlavu - a já bych tady pak nemusel někoho "pomlouvat"....

Tadydadydadydaaaa a to je konec

Děkuji za pozornost : ))

Naposledy editováno 29.10.2020 15:27:02

1 reakcí na tento příspěvek Automechanik zmd

30.10.2020 v 15:58 | Nahoru | #1
na autech jsem moc nerez sroubu jeste nepotkal….

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automechanik zmd

30.10.2020 v 16:22 | Nahoru | #2
assassin> protoze se k tomu chovate, jak se k tomu chovate... a pak je to za par let prozrany rzi a zniceny na odpis...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist