globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prevodovani motorky
27.10.2020 v 10:41
Čau nehrál jste si někdo s převody u motorky cb 1000r. Třeba o -1 na předním kolečku. Já to změnil právě o -1 vepředu. A porovnávál s originálem. A nepřijde mi to že by to mělo velký vliv. Jen možná pocitovej že o tom vím. A hlavně maximalka mi zustala 250 na 6kvalt až do omezovače a to je divný. A tacho kecalo jen o 5km při 100km ujeti.

1 reakcí na tento příspěvek Prevodovani motorky

27.10.2020 v 10:46 | Nahoru | #1
Většina japonských motorek měří rychlost na malem retezovem kolecku - počet otacek, tzn at das prevod jakejkoliv, v omezovaci to porad bude na tachometru ukazovat stejnou maximalku. Treba 250kmh - jen jednou to bude reálných 240 a podruhe 230...

Zmena o jeden zub vpredu bude delat rozdíl do cca 10ti procent. Cb1000r akcelareju silne a lineárně, je mozné, ze zmeny prevodu pro bezne jezdeni v podstate nic nepřinesou.

Prevodovani motorky

27.10.2020 v 10:54 | Nahoru | #2
Děkuji za vysvětlení. Jel vedle mě kámoš na stejné motorce a kontrolovali jsme si rychlost a otáčky. A jen otáčky o trošku větší ale fakt jen trošku. Takže asi o dva zuby nebo se na to vyprdnout. Ale asi radši na rozete nez na prednim kolečku už.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prevodovani motorky

27.10.2020 v 11:03 | Nahoru | #3
assassin> Z 15 zubů na 14 zubů není 10%, co vás to ve škole učili?

1 reakcí na tento příspěvek Prevodovani motorky

27.10.2020 v 11:14 | Nahoru | #4
CB1000R je opravdu silný tahoun. Nejel jsem zatím na čtyřválci, který by v nízkých otáčkách takhle táhnul. Střední pásmo má taky super, ale pak už to je mrtvola. Úpravou převodů do síly si tím pádem akorát u téhle konkrétní motorky zvýšíš spotřebu a skrátíš rychlosti. Ale proti gustu.....
https://www.gearingcommander.com/

Mrkni na tenhle odkaz a dosaď si převody, jaké chceš. Udělá ti to přepočet na rychlosti dosažené na jednotlivé rychlostní stupně, vzhledem k otáčkám. Teoreticky si obrázek uděláš.

(reakce na) Prevodovani motorky

27.10.2020 v 11:14 | Nahoru | #5

Kohlstein píše: assassin> Z 15 zubů na 14 zubů není 10%, co vás to ve škole učili?



Ja psal do deseti procent chtel jsem rict ze ten rozdíl neni nic zásadního

(reakce na) Prevodovani motorky

27.10.2020 v 12:42 | Nahoru | #6
Boss.trx850> Zkusil sem, jestli to někdo neměl na dynu a máš pravdu. Model "protiplynová maska" tam nemá propad výkonu, na rozdíl od současného modelu. Takže ani změnou převodu se jeden nedostane do nějakého slabšího otáčkového spektra při svých oblíbených rychlostech jízdy.
Ta současná v 5000rpm, cca ve 120km/h, trošku povadne

Prevodovani motorky

27.10.2020 v 13:18 | Nahoru | #7
kohlstein: jj na te jsem jel a je to fakt Elektromotor a krasne radi proto jsem psal, ze tam ani pri zmene prevodu nejspis nic nepozna...

Prevodovani motorky

27.10.2020 v 14:48 | Nahoru | #8
Ten odkaz znám ale údaje jak už při originálu nebo -1 kolečku neodpovidaji u mojí konkrétní motorky. Jak rychlost tak otáčky. Takže tu stránku beru spíš orientačně. Ale díky za info aspin už s tim nebudu laborovat.

Prevodovani motorky

27.10.2020 v 18:10 | Nahoru | #9
Já dal na CB 900 o zub větší do předu a taky jsem nic extra nepoznal,jen teť jde tachometr úplně přesně,maximálka je stejná,230,ale to jde i na 5ku,jediný co si neumím vysvětlit že jde líp na zadní jen za plynem,při tom jsem mu přitížil

Naposledy editováno 27.10.2020 18:10:55

Prevodovani motorky

27.10.2020 v 18:15 | Nahoru | #10
Vlaha: ciste teoreticky - s větším prednim kolečkem bude nejspis mensi antisquat efekt tzn pri prudké akceleraci si muze trochu vic sednout vzadu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prevodovani motorky

28.10.2020 v 13:42 | Nahoru | #11
Kohlstein> mám ještě dotaz na tvoji reakci. Ohledně předního kolečka. Psal si z 15 na 14 tak mě zajímá jestli to je jen příklad. Protože originál má kolečko 16 a rozeta 44.

(reakce na) Prevodovani motorky

28.10.2020 v 17:49 | Nahoru | #12

Carter15 píše: Kohlstein> mám ještě dotaz na tvoji reakci. Ohledně předního kolečka. Psal si z 15 na 14 tak mě zajímá jestli to je jen příklad. Protože originál má kolečko 16 a rozeta 44.


Ber to jenom jako příklad, protože jsem se omylem mrknul na tu novou, ta má 15.

Prevodovani motorky

28.10.2020 v 19:04 | Nahoru | #13
zisi zadny slozity pocty to nejsou, kdyz budes zmensovat rozetu a zvetsovat kolecko, prevdujes do rychla, kdyz budes rozetu zvetsovat a pastorek zmensovat, prevdujes do sily(do pomala)

matematicky vezmes puvodni prevod (placnu 45/15 at je to vizualne jednoduchy) a mas prevodovej pomer 45/15=3 (tzn kolo se toci 3x pomaleji nez vystup z gearboxu)
ted vezmu ten "jinej" prevod.. 44/16=2,75, nebo druhej "jinej" 46/14=3,286..

na ten prvni bude rychlost pri stejnejch otackach blbou trojclenkou 3/2,75 = cca 110%. na ten druhej 3/3,286 = cca 90%.. (cca kohlsteine, cca...)

obecne jdi v extremech (tzn. vic nez nejakej 1 zub sem ci tam) spis cestou vetsi/mensi rozety (akorat bacha na delku retezu ! ) ne ze by retez s mensim koleckem nevydrzel na pretrzeni, ale s mensim polomerem sily rostou a dobre mu to nedela, stejne mu nedela dobre lamat ho ostreji na maly kolecko.. velka rozeta je zas tezsi, retez o clanek delsi je taky tezsi, ale zivotnost a cukulatura v retezu je priznivejsi.. co se vahy tyka taky muzes jit cestou uzsiho retezu (sporty bezne jezdi 520, na silu vydrzi uplne to same co 525 nebo 530,.. akorat se rychleji dmrda/vymacka/ojede rozeta.. ale to muzes, pokud resis vahu a vykon, s klidem mrdat.. holt je to spotrebak)

E: drobne chybky, rychlejs pisu nez myslim,. jako obvykle..

Naposledy editováno 28.10.2020 19:10:08

Prevodovani motorky

28.10.2020 v 20:46 | Nahoru | #14
Já jsem měnil jak přední, tak zadní aby délka řetězu zůstala stejná. Ale já jsem upravoval (a myslete si o mě co chcete ) do rychla.

2 reakcí na tento příspěvek Prevodovani motorky

28.10.2020 v 20:58 | Nahoru | #15
Láká mě vyzkoušet když už tam mám kolečko 15 koupit rozetu 47. Když mám teďka 15/44 a vůbec nic nepociťují. Mohl by sedět i řetěz s délkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prevodovani motorky

28.10.2020 v 21:11 | Nahoru | #16
Carter15>
Především kolečka stojí zlomek ceny řetězu. Takže na vyzkoušení, co Ti vyhovuje je lepší hejbat s kolečkama a řětěz vyměnit až doslouží s těma hodnotama koleček, co si předem vyzkoušíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prevodovani motorky

28.10.2020 v 21:34 | Nahoru | #17
Borntobewild> vetsi kolecko ti muze drhnut (o zub ne ale o dva uz je to mnohdy blizko...), mensi kolecko neni zas moc vesely pro retez (i kdyz mam vyfocenej pastprek se ctyrma zubama ne z motorky teda, a ne retezovej,... z nejakyho divnyho dulniho vratku..) /1 je OK ale vetsi extremy bych resil na druhym konci..

Carter> s vetsi rozetou pocitej urco delsi retez, co +dva zuby to cca clanek,... ale to neni problem objednat....

(reakce na) Prevodovani motorky

28.10.2020 v 21:43 | Nahoru | #18
kerut> Měl jsem místo 15tky 18tku. Pak jsem snížil na 17tku. Musel jsem trochu upravit kryt, ale pasovalo.

Prevodovani motorky

29.10.2020 v 23:27 | Nahoru | #19
Na tvém místě bych tam plesknul 14/44(3,14) místo 15/47(3,13),rozeta je dražší,víc neodbržděné hmoty na kole a převod na stejno S tím že zuby menšího kolečka dostávají víc na prdel

Naposledy editováno 29.10.2020 23:33:43

Prevodovani motorky

30.10.2020 v 08:44 | Nahoru | #20
Zkusil bych to ale obávám se ze 14 už jo dost málo aby to nevadilo řetězu. A hlavně jestli to vůbec pomůže abych zas nevihodil prachy.

Prevodovani motorky

30.10.2020 v 09:10 | Nahoru | #21
Převodování bych se nebál, na streetu GSX-R 750 sem toho zkoušel víc, nejdřív -1/+3, to rozdíl byl, ale nic extra, pak sem dal dozadu 55z, tam už byl rozdíl znatelnej dost, ale pořád napůl cesty až sem skončil u 67z, to bylo akorát, abys pustil spojku a převrátilo se to na pár metrech. Takže jestli převoduješ do provozu, vepředu bych zkoušel -1/-2 a do toho vzadu +2/+3, ať je něco znát, vrátit se to dá vždycky.

(reakce na) Prevodovani motorky

30.10.2020 v 10:33 | Nahoru | #22

Carter15 píše: Láká mě vyzkoušet když už tam mám kolečko 15 koupit rozetu 47. Když mám teďka 15/44 a vůbec nic nepociťují. Mohl by sedět i řetěz s délkou.


Ty tam nemáš převodovku? Nebo ti upadla levá noha?
Jezdi na pětku místo na šesku a uvidíš, jak dlouho tě to bude bavit, mrdat se někde kilo s vytočeným motorem.

Prevodovani motorky

30.10.2020 v 17:55 | Nahoru | #23
Tohle laborování s převodama je k hovnu. Chápu to u stuntbiku, krosky/endura nebo okruhovek, kdy je to třeba nastavit na profil daný tratě a nemáš kazetovou převodovku.. Ale do provozu to nemá význam. Tovární konfigurace je vždycky nejideálnější kompromis, jak to zkrátíš, zas ti stoupnou otáčky na overdrive a to je vopruz. Lepší je prostě pracovat s převodovkou, od toho tam je

Prevodovani motorky

30.1.2021 v 21:37 | Nahoru | #24
Vpředu o zub menší a vzadu o dva vic...katalyzator pryč a jednotka ingnitech....maximalka dle tacho 250 km/hod ale na brzdě max cca 218 km/hod..motorka naladěna na 137 koni-113 kroutak

Prevodovani motorky

4.2.2021 v 20:08 | Nahoru | #25
To je hezký ale nejvíc ti určitě udělal ten ignitech. A to se mi zas nechce tolik investovat. Zajímalo mě spíš jen to přední kolečko. Ale dík za info
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Páčky Probrake Honda CB 1000R WildOne 16 3.4.2024 v 23:11 Lbj23
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R mik119 7 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R JARYN82 17 27.12.2023 v 13:44 Niki76
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R VFR 13 18.12.2023 v 22:12 storeman


TOPlist