globalmoto_duben_nolan





Téma: Tlumič řízení
 
25.10.2020 v 22:42
Náhodou jsem narazil na video, kde má na RE dajaký čudný tlumič řízení. Je to z Alíka, takže s velkým otazníkem, kupovat to určitě nebudu, ale zaujal mě ten system. Nikdy jsem nic podobnýho neviděl - což samozřejmě nic neznamená! Možná je to běžná triviální věc.... Taková moderní verze třecího "utahováku řízení" z veterána. Máte někdo něco takovýho?
www.aliexpress.com/item/32709168102.html

Předchozí
1 2 3 4
Následující

Tlumič řízení

25.10.2020 v 22:55 | Nahoru | #1
jo honda to taky pouziva, myslim ze i na nejaky RC21x to meli (nevim jakej rok)..

akorat ten z alika koukam ze asi nebude rizenej jednotkou,.. ale vypada dobre ne ?

Naposledy editováno 25.10.2020 22:56:40

Tlumič řízení

26.10.2020 v 07:02 | Nahoru | #2
Je to kopie rotačního tlumice scotts/ohlins - pouziva se převážně na offroad motorkach. Princip pouziva treba honda nebo i dalsi vyrobci (gpr). Suzuki tl1000 melo takovej tlumic na zadnim kole.
Je to v podstate kridlove cerpadlo - je tam komora prepazena lopatkou a tlaci olej z jedne strany na druhou pres tlumici obvod (skrtici ventil). Dost zalezi na materiálech a přesnosti výroby.

Ja osobne nemam rad tohle kopírování, kdyby si zlutaci vymysleli tlumic a prodávali ho za 100usd, tak ok, ale oni neumi nic jineho nez to jedna k jedny zkopírovat včetně designu.

Tlumič řízení

26.10.2020 v 08:35 | Nahoru | #3
Jj, mám ho na KTM a mám ho z Číny. On Scoot stojí snad 15t, toto tak desetinu a funguje (nechci se pouštět do debat vývoj, marketing, kopie, krádež atd.). Prostě našel jsem levnější variantu.

Foto ilustrativní

Tlumič řízení

26.10.2020 v 09:30 | Nahoru | #4
Aha... Tak děkuji pěkně za vysvětlení. Jsem holt sto let za opicema, což si myslím, že v mém případě se dá omluvit.

Tak, já bych ho klidně i z Alíka kloupil, jen jsem dost vytrestanej čínskejma tlumičema , a tohle může být podobně nebezpečný. Když to "jen" nebude fungovat, tak dobrý, když to ale zablokuje řízení, tak už zas tak moc dobrý ne.

Tlumič řízení

26.10.2020 v 10:41 | Nahoru | #5
je na trhu pár let - kluci to dost řešili a zkoumali a vypadá to, že je to fakt opajclé se vším všudy - což je prostě hnus, ale dobrá zpráva je, že to není životu nebezpečné a funguje to

mám origo scottse a přendávám ho z motorky na motorku jen řeším montážku
každopádně i u origa to chce alespoň jednou za čas vyměnit olej - i když to není jak v tlumičích tak i zde se špiní.

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení

26.10.2020 v 10:49 | Nahoru | #6
popravdě si nemyslím, že by to bylo nebezpečné. Max to přestane tlumit. Myslím, že páka je tam prostě tak velká, že kdyby se to seklo (ale nenapadá mě co a jak), tak to prostě přetlačíš. Mám 2 roky a bez problémů, možná by to chtělo naopak vyměnit olej za hustší, protože to mám dotažené skoro na plno, abych cítil nějaký větší záběr.

Tlumič řízení

26.10.2020 v 11:09 | Nahoru | #7




1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení

26.10.2020 v 19:35 | Nahoru | #8
btw dle meho nema zadne konstrukcni vyhody, ani po strance hmotnosti, ani po strance regulace, ani co se tyka vyrobnich nakladu/narocnosti, ani co se tyka univerzality montaze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 20:12 | Nahoru | #9
kerut> tak si predstav klasickú pumpu na MX motorke, akú by mala asi životnosť? pol závodu??

(reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 20:18 | Nahoru | #10

Destroyer píše: kerut> tak si predstav klasickú pumpu na MX motorke, akú by mala asi životnosť? pol závodu??



Proc? Koukni se jakej tlumic ma crf v serii.. je vic podobnej klasickemu tlumici.

Kerut: vyhoda je ta, ze se ten tlumic nehejbe tzn nekoliduje s nadrzi, s riditkama atd. U offroadu kde se nejvic pouziva je vyhoda, ze si o nej nerozparas rozkrok...

Tlumič řízení

26.10.2020 v 20:36 | Nahoru | #11
Můj čistě laický názor je, že to musí mít narozdíl od táhlového i lineárnější chod v celém rozsahu. A pak jak píše Assasin, nikde to nepřekáží.

Tlumič řízení

26.10.2020 v 20:54 | Nahoru | #12
Tý jo, vy mě snad donutíte si ho objednat. Teda, z Alíku, protože originál za 11 litrů je fakt hodně, zvlášť, když ten tlumič až na pár výjimek při běžným provozu nejspíš vůbec nevyužiju a nepoznám. Bylo by to jen takový "co bych si tak ještě na motorku pověsil za vopičárnu".

Mě je právě sympatická ta kompaktnost, malý rozměry, že je schovaný v případě RE pěkně dole pod krkem. Doufám jen, že dokáže pracovat vzhůru nohama a nepoblinká se. Klasická tlumičová štangle se mi nelíbí a zvlášť na INT by vzhledově dost rušila. A překážela.

Nejvíc mi na tom vadí ta zlatá, to je děsnej kýč. Proč to proboha nemůžou dělat v nějaký decentní barvě?

Principielně je to ale z technickýho hlediska zajímavý úondí. Zaujalo mě to...

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení

26.10.2020 v 20:55 | Nahoru | #13
tahovej muze bejt pod brejlema klidne, tam neprekazi.. a linearita ? proc ? brano z pohledun kmiani nejvetsi rychlost je v tom prekmitu stredem, na okrajich vychylky je mala, na maximu vychylky nulova.. (jen uvaha k te linearite, ale klidne muzem navazat, tlumice rizeni jsme jeste neresili )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 21:01 | Nahoru | #14

kerut píše: tahovej muze bejt pod brejlema klidne, tam neprekazi.. a linearita ? proc ? brano z pohledun kmiani nejvetsi rychlost je v tom prekmitu stredem, na okrajich vychylky je mala, na maximu vychylky nulova.. (jen uvaha k te linearite, ale klidne muzem navazat, tlumice rizeni jsme jeste neresili )



Na offroadu pod brejlema a neprekazi? Hele uz zase mudrujes o necem s cim nemas prakticke zkusenosti?

Ja jsem leta vymejslel montazky a dostat tlumic pod brejle je ve vetsine pripadu bez sance...

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení

26.10.2020 v 21:14 | Nahoru | #15
Je pravda, že ta linearita je asi irelevantní.Chápu-li správně, důležitá je linearita jen pár stupňů kolem přímého směru. A ten tahový funguje jako klika? nejdřív ven, pak dovnitř. Takže se musí nastavit horní úvrať dál mimo rovný směr?

(reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 22:34 | Nahoru | #16

Borntobewild píše: Je pravda, že ta linearita je asi irelevantní.Chápu-li správně, důležitá je linearita jen pár stupňů kolem přímého směru. A ten tahový funguje jako klika? nejdřív ven, pak dovnitř. Takže se musí nastavit horní úvrať dál mimo rovný směr?



Linearita v tomhle pripade asi uplne smysl nema, ale uplne fuk to taky neni - on sice ten tlumic ma nejakej ucel, ale soucasne ma i negativni vliv a to je to, ze ti brzdi ty riditka ikdyz se ti to zrovna nehodi a pak by nekomu mohla ta nelinearita vadit, treba pri manevrovani na miste.

Jako klika asi ne, koukni na fotky, jak je to na sportech...

Ten scotts ma ruzny vychytavky specialne pro offroad jezdeni, ktere standardni tlumice nemaj, treba nastaveni uhlu ve kterem tlumi, pak uz jde volne a nebo moznost, ze tlumi vykyv smerem od primeho smeru a naopak z rejdu do primeho smeru ne.. na offroadu se proste jezdi trochu jinak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 22:52 | Nahoru | #17
assassin> mezi hornima a spodnima mysleno.. nerijek ze bys to tam nekam nenacpal, dyt ty ktm maji trubky usd vidlic jak krava, a siroky jsou taky dost.. elektrika(svetlo) tam prakticky zadna neni, a a misto tacha jen maly pocitadlo mth.. dyt tlumic nemusi bejt velkej...

btw naopak, tlumic bokem jsem videl jen u malo motorek, a kdyz jsem ho takhle daval na vfr tak jsem mel skoro pochybnost jestli nebudu za exota, kdyz ho amji vsichni kolmo na smer jizdy v brejlich.. (zavit v ramu tam presne na tohle je.. )

E wajld> no zalezi na tom jak je paka kolmo k ose toho pistu ne ? kdyz to das pod uhlem jinym nez 90° tak to linearni kolem stredu nebude, to je jasny.. ale dava se to kolmo k pistu kdyz jsou riditka na stredu..

E2 ne jako klika, kde je tlak jen nad pistem... je to pist jako v tlumici prepousi olej z jedny srany na druhou takze tlumi obema smery...

Naposledy editováno 26.10.2020 22:56:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 23:01 | Nahoru | #18
kerut:

az se tu priste stavis, muzes si prohlidnout, jak je takova motorka stavena, nevim kde si predstavujes, ze by se to tam veslo, ale ma to docela velkej rejd a tubusy vidlic se v rejdu temer dotknou ramu. jinak uz jsou tam k chladicum jen milimetry, jediny co se tam vejde je merak motohodin...

i ta CRF co ho ma v serii ho ma pod tabulkou a se specialni konstrukci. driv kdy se s tim jeste experimentovalo tak se na motardech daval klasickej tlumic pred tabulku, ale porad to trci ven z motorky, uz to tak asi nikdo nevozi.

no a tlumic musi bejt tak velkej, aby pokryl zdvih ... pri bocni montazi se obvykle nedostanes s uchycenim pobliz krku a venku na brylych vychazi zdvih pres 100mm ...

mozna existuji i nejaka genialni reseni, kdy se supermalej tlumic vejde temer kamkoliv, nikde neprekazi a presto funguje ... ale ja jsem za tech nekolik let co jsem to delal na takove reseni neprisel...

bocni montaz je problematicka v pripade padu, jezdili to takhle v dobach nakedu v CEC kluci na banditech a co pad to ohnuta pistnice - no a asi bych nechtel aby se mi nekde pobliz pri padu motala noha...

Naposledy editováno 26.10.2020 23:03:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 23:20 | Nahoru | #19
assassin> jj ok, mam prave z jezdeni dojem ze tam bylo strasnyho mista (hlavne mi utkvely v pameti ty mega vidle..) ale je fakt ze uz je to dlouho.. btw kdybys chtel mam gumovy chytatka na ktm masku... na moje vidlicky byly samozrejme nepouzitelny...

btw jak pokryl zdvih ? tomu nerzumim.. OK, kouknu pak nekdy osobne, tohle by bylo na mnoho radku o nicem

E no jasny, bocni montaz je co rana to novej/v lepsim pripade hodne repasovanej tlumic,... to chapu...

Naposledy editováno 26.10.2020 23:21:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 23:31 | Nahoru | #20
kerut: ostre offroady jsou zavodni motorky, tam nejsou zbytecne gramy ani zbytecne misto masky na gumicku mely asi exc se svetlem, ja mam vsechno MX tam je jen tabulka na srouby.

no a na krosce to je v podstate co jezdeni to pad... nebo vic padu.

ad pokryti zdvihu... jeden bod je pevnej - na ramu, druhej je pohyblivej, na nejakem dilu rizeni... no a jak daleko je ten pohyblivej montazni bod od osy rizeni, tak velkou urazi pri zatoceni z kraje do kraje drahu. bud muzes chytit objimku na tubusy vidlic, ale to uz je daleko od osy a draha je velka, smerem k ose muzes montazni bod najit na spodnich nebo hornich brylych - na spodnich zespod, na hornich zvrchu... jinak by to kolidovalo prave s tubusem vidlic v rejdu. Na hornich brylych to casto koliduje s riditky/klemy v rejdu.. a pod spodnima brylema neni misto - vysoky zdvih.

Naposledy editováno 26.10.2020 23:32:15

(reakce na) Tlumič řízení

26.10.2020 v 23:43 | Nahoru | #21
assassin> jo zdvih od rejdu, ted uz chapu, me to prislo jako blbost ale na chvilku jsi me dostal

gramy jasny, ale mista mi prislo ze tam bylo naopak dost (exc teda) ale ono to taky musi neco vydrzet, ta konstrukce... to sporty (mysleno velky ne 400 nebo 600) jsou oproti tomu "maly" motorky.. tim spis zavodni specialy,.. vono to v porovnani s padrosou nebo rosim nevypada ale ti kluci maji vsmes o 30cm mene nez ty .

Tlumič řízení

26.10.2020 v 23:49 | Nahoru | #22
Oni profici na ktere se ty mx masiny stavi maji o hlavu min a taky o 50kg

Tlumič řízení

27.10.2020 v 07:51 | Nahoru | #23
Jako klika mi to na některých těch aliexpressních fotkách přišlo, ale buď jsem blbě koukal, nebo sami soudruzi nechápou, jak to funguje.

Tlumič řízení

27.10.2020 v 10:34 | Nahoru | #24
za mě už je popcorn a řád hrachometu pro assasina

scottse mám a je to jeden z lepších doplňků co má skutečný vliv na jízdu - mám ho už na 4 motorce a mám sním cca 60k km, koupil jsem i větší blbosti

pro offroad má dost nastavení a dobře funguje - je ta stavitelný úhel tlumení + styl tlumení (v obou směrech nebo jen jedním a vracení bez odporu) + rychlý a pomalý okruh - pomalý nastavuje ten běžný odpor a rychlý bere kopance kdy omezuje ustřelení kola

jinak jak tu padlo, že to nemůže mít vliv - může a i v návodu od scottse je to explicitně zmíněno (klasické právní vymezení odpovědnosti ala USA) - při špatném nastavení to může omezit ovladatelnost při rychlých manévrech a výrobce nenese odpovědnost za bouračku/zranění/smrt
jde o to, že pokud se ucpou/uzavřou ty přepouštěcí kanálky tak aby olej pustil tu otočnou ploutev dál tak to jde jen velmi pomalu - jen netěsností kolem a ta je malá

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení

27.10.2020 v 15:34 | Nahoru | #25
Taky o tom přemýšlím na tenerku, že to tam nějak dodělám. Chci tím odstranit plavání v určité rychlosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

27.10.2020 v 16:40 | Nahoru | #26

georgeCZ píše: Taky o tom přemýšlím na tenerku, že to tam nějak dodělám. Chci tím odstranit plavání v určité rychlosti.



ja jsem docela skeptickej k pouziti tlumice k temhle ucelum… ono to nejspis funguje a Sem tam to tak pouzivaji i vyrobci motorek (bmk KxxxxLT), ale ono to zhorsi ovladatelnost celkove…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

28.10.2020 v 19:15 | Nahoru | #27
assassin> jj, ono je to tak nejak vo geometrii, a rejdu.. (jako s veferem se treba skoro neotocim na normalni silnici, ) .. jsou motorky co budou od urcity rychlosti plavat, tlumic netlumic... za me krom mx (tam si netroufnu oponovat) na sporty na velky okruhy nebo zavody typu TT, kde ti neni samej 90° vingl..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení

28.10.2020 v 20:20 | Nahoru | #28
kerut:
ty pomaly vingly jsou rekl bych prave ty, kde vyuzijes tlumic nejvic… motorka ma dost vykonu na to aby odlehcila kolo na vyjezdu a to je ten okamzik kdy to kmita, v rychly zatacce uz neni u beznych stroju sila na to aby to to kolo vyrazne odlehcilo.

ja prave v dobe kdy jsem se tim jeste zabejval hodne resil v te dobe aktualni fireblady co mely ten elektronickej HESD - ECU ho zacne pritvrzovat az od nakych 60kmh a to je zrovna rychlost, kde uz ho okruhari potrebovali mit naplno utazenej - a to jsem zrovna pomahal s motorkama HKTracing - tzn Kolda a spol, kdyby nekdo chtel zkusit argument typu, ze to byli nejaci pomali mrdalove

Naposledy editováno 28.10.2020 20:20:52

(reakce na) Tlumič řízení

28.10.2020 v 20:34 | Nahoru | #29
assassin> tlumic z principu bude nejlip fungovat na male vychylky o velke freq., tzn maximalka odlehceny kolo, zadna zatacka, plavani az zapocatej flatering... ve vinglu bude (myslim teda silnici, v mex tezo rict) naopak vytvatet akorat odpor v rychle reakci (preklapecka z jedne do druhe..).. .. ve vyjezdu mas kolo odlehceny ale prave rto te nejaky kmitani nemusi tolik zajimat.. motogp jezdi ze zatacek dost casto jen po zadnim,...

jinak prispevek a zminka o vinglu, byl myslenej jako souhlasne s tou skepsi.. mysleno tak ze u nekterejch motorek je ta nestabilita dana proste geometrii, protoze jsou primarne pocitany/urceny k necemu jinymu nez k tahani za plyn.. ( ekvivalent jako snazit se nejak zlepsit zatacivost dlouhyho chopera, nebo jezdeni utazenejch zatacek kolem kuzelu s NC30... proste pitomost)

Naposledy editováno 28.10.2020 20:39:25

(reakce na) Tlumič řízení

29.10.2020 v 09:14 | Nahoru | #30
assassin> Ono je to pravda, to mě je jasný, ale když už člověk neví co s tím, tak je to asi nejlevnější řešení. Je otázka, zda by mi třeba jiný rám pomohl.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist