globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová nebo starý železo
Zdravím přátelé. Jak začít. Před desti lety jsem sedlal FZS 600. Skvělá motorka, potom přišlo stěhování, rodina, absence garáže, šla z domu.
Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.

Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.

Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 19:14 | Nahoru | #61
assassin> nemyslím si že je Enfield nějakej ošizenej. je to jak na starý mašině. Pěkný zpracování a super zážitek z jízdy, nejvíc je te motor, parádě jede a řadí. Zádná zbytečná elektronika co mašiu prodražuje (plyn, jízdí režimy, kotrola prokluzu,.... To mě odrazuje od Triumphu kterej je o 100 00 víš. Za mě se Agláni s Idama u Enfieldu přesě trefili do mých představ. Kdo chce může dál postupně upravovat a to se mi líbí

Naposledy editováno 25.10.2020 19:16:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 19:19 | Nahoru | #62

MilanTST píše: assassin> nemyslím si že je Enfield nějakej ošizenej. je to jak na starý mašině. Pěkný zpracování a super zážitek z jízdy, nejvíc je te motor, parádě jede a řadí. Zádná zbytečná elektronika co mašiu prodražuje (plyn, jízdí režimy, kotrola prokluzu,.... To mě odrazuje od Triumphu kterej je o 100 00 víš. Za mě se Agláni s Idama u Enfieldu přesě trefili do mých představ. Kdo chce může dál postupně upravovat a to se mi líbí



ja jsem detaily toho stroje nezkoumal. Ale myslim si, ze za malo penez se tezko dela vyvoj, za malo penez se neda vyrabet lepsima technologiema, nakupovat lepsi komponenty a materialy…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 19:29 | Nahoru | #63
assassin> Ale tady nejde o to vyrábět něco složitého, jde o to udělat jednoduchou, spolehlivou mašinu pro běžé ježdění bez nějakého honění za nejvyššímy limity. nepotřeuješ žádé dražší , lepší komponety, ta motorka i tak jak je prostě fuguje skvěle. Vyzkoušej ji. Komu zustaou prachy navíc může si ji dotvořit dle svých představ.

Třea takhle.

Naposledy editováno 25.10.2020 19:32:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 19:33 | Nahoru | #64

MilanTST píše: assassin> Ale tady nejde o to vyrábět něco složitého, jde o to udělat jednoduchou, spolehlivou mašinu pro běžé ježdění bez nějakého honění za nejvyššímy limity. nepotřeuješ žádé dražší , lepší komponety, ta motorka i tak jak je prostě fuguje skvěle. Vyzkoušej ji. Komu zustaou prachy navíc může si ji dotvořit dle svých představ.



Ja ti ji nehodlam rozmlouvat, ja jen rikam ze to neni nic pro me. ja uz mam staryho triumpha, nepotrebuju jeste novyho inda co si hraje na starou motorku…

me proste sedi vic ty motorky co maji hi-tech komponenty a radeji si koupim takovu motorku ojetou, nez novou rozpoctovku…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 19:43 | Nahoru | #65
assassin> Hele mám možost tady v Olmiku kamarádovi zajíždět nový Triumphy, než si je zákazíci vezmou jako demo moto a řeku ti že jsou to krásý motorky dobře jezděj, ale raděj bych volil toho Inda jak říkáš. Musím tě jen upozornit že Triumphy se až na verze RS po většině taky dělají v Indii. Starej Thruxton na Enfileda jízdně nemá. Zajímalo by mě jaký hi - tech techologie by ti tam chyěla?

Tady máš vývojové centrum ve Velké Británii.
https://www.facebook...1111/773960876694487

Pohled do zákulisí našeho vývojového centra ve Velké Británii. Ano, i nadále vyrábíme motocykly ve svých indických továrnách. Stejně jako třeba BMW, KTM i H-D. Vývoj už však probíhá zase hezky "doma", ve staré dobré Anglii...?

Naposledy editováno 25.10.2020 20:18:37

2 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 20:25 | Nahoru | #66
@MilanTST

stačí ti příklad hi-tech třeba to, že na spoustě "rozpočtových - tedy levných" motorek je přední vidlice NEštelovací, to samé zadní odpružení (max. předpětí pružiny), staré dvouklíčové bubnové brzdy jsou kult samy o sobě, to ti jeden OEM kotouč vpředu nenahradí, žádný pochromovaný plasty atd. Dalo by se pokračovat přes výfuky, karburátory,...prostě nová motorka za 100klacků je už z principu ošizená na maximální možnou míru. Assassin má v tomhle pravdu, mám to stejně a nejen v moto, ale i v elektronice. Když před 20-30ti lety někdo vytopil za zesilovač 200k a dnes ho seženeš za 50k, tak za tu samou cenu ale novej bude dnes paštika, která mu nebude sahat ani na paty.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 20:33 | Nahoru | #67
Může mě někdo říct kdy končí nová motorka a začíná starý železo ?
Jenom aby jsem věděl na čem vlastně jezdím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 20:37 | Nahoru | #68
MilanTST> Brzdy, podvozkové komponenty atd jak uz psal warp. Chapu ze pro tuhle kategorii retro motorek to asi neni dulezite, ale pro kategorii motorek na kterých obvykle jezdím to dulezite je.

A jak jsem psal nova motorka co si hraje na starou neni uplne pro me. Triumpha jsem si koupil protoze byla příležitost a veterána jsem jeste nemel překvapilo me, ze me to svezeni i docela bavi, ale abych si koupil jeste neco noveho na tohle tema - tak zas tak super to neni. Jo a mam bonneville ze 70tych let, ten se jeste delal v Anglii

Nemyslel jsem to konkretne na toho inda, spis na příspěvky kluků nad tebou, kteří zas pisi, ze jedine novou, ale jezdi na mt07, traceru a tak... me by proste ta rozpoctovost tech motorek vadila, takze ja koupim radeji ojetou nejakou co byla nova mezi tema top. Nerilam, ze jejich volba je spatna a moje dobra, jen rikam, ze různí lide volí ruzne a maji k tomu sve důvody

Naposledy editováno 25.10.2020 20:39:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 23:01 | Nahoru | #69

kratkej01 píše: Může mě někdo říct kdy končí nová motorka a začíná starý železo ?
Jenom aby jsem věděl na čem vlastně jezdím.


Když se na parkovišti před Lidlem zastaví postarší pán a řekne "stejná, jako jsem měl já!", "po revoluci ta nejrychlejší a nejlepší mašina v okrese, stála mě jako nový favorit nebo garsonka v Praze!", "Byl jsem King"
Pak víš, že jezdíš na starém železe

Naposledy editováno 25.10.2020 23:02:52

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 06:48 | Nahoru | #70
WARP> a můžeš mi říct která motorka v daném segmetu má tyto komponety? Triumph, Kawa,, Guzzi ..... Myslím segmet retro moto do 1000ccm. Ty tvoje bubny nebudu snad ani rozvádět, to už je pravěk. Ty pochromovaý plasty jsi u Royal viděl kde? Vidím že jsi motorku ani z blízka neviděl, natož se projel. Za těch 100 klacků ho rozhodě nekoupíš, to možá tak JAWU z Cíny. Stojí bez mála 200 stejně jako jiné moto v sgmentu. To přirovnání k reprákům Royal je levnej protože je jedoduchej a s malým objemem. Dané komponety s motorkou plně korespodují, tak nevymejšlejte blbosti když jste ji pořádě ani neviděli, natož projeli. Přečti si ještě jednou co borec shání a zase si toho svýho veterána s bubama a karburátorem zaparkuj. .-D

Naposledy editováno 26.10.2020 14:40:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 07:01 | Nahoru | #71
assassin> Přesně, pro tuto kategorii to není důležité. Tady se ale vůec nejedná o tebe, ale o kluka kterej chce poradit. Možná stejě jako u Triumphu by tě mile překvapila ta koloběžka od Royalu, stejně jako mě. Poroč se směješ těm borcům na MT je to jejich vobla a jejich názor. Jako moderátor bys tohle asi neměl dělat. Takže by jsi se měl vrátit k tématu a poradit borcovi jestli motorku v segmetu novou, nebo s nějakým najetým kilometrem. Píše že není divočák tak asi ty vaše hi-tech komponety nepotřeuje.

Naposledy editováno 26.10.2020 07:13:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 07:07 | Nahoru | #72
MilanTST> On sam nevi jestli chce retro nebo neco jako fazera.
Ja se nikomu nesmal, jen jsem napsal, ze ja bych si levnou novou motorku nekoupil, to je cely.
At si to vyzkouší a uvidi.

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 07:08 | Nahoru | #73
SkotyCZ> Za mě po revoluci ještě není starý železo. Starý železo bych viděl na něco válečýho. Asi to má každej podle roku narození

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 07:10 | Nahoru | #74
assassin> Fazera už měl, toho zná.

Už začínají chodit novinky na příští rok.

https://www.facebook...928/811992876224620/

Naposledy editováno 26.10.2020 07:25:28

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 10:14 | Nahoru | #75
@TST
není pro tuto kategorii důležité? Já myslel, že brzdy + podvozek (odpružení) je základ motorky stejně jako u auta, ne že tam jsou jen tak do počtu. Ale jo, neberu ti tvůj optimismus, když ti to stačí a vyhovuje, holt každý máme jiné nároky na stroj. Btw. žádný bubny ani veterána doma nemám, ikdyž bych docela rád...

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 10:27 | Nahoru | #76
Kto rozmýšľa nad kúpou RE GT 650,
tak odporúčam zvážiť toto:
https://motocykle.ba...zzi-v7-iii-racer.php
Podobná cena a zážitok z jazdy podstatne väčší,aspoň pre mňa.

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 13:47 | Nahoru | #77
WARP> nepřekrucuj. v téhle kategorii není důležité mít to nejlepší vybavení. něco třeba jako na BMW 1000 RR. namyslím si že jezdím jak hlemejžd a všecho mi tak nějak a GTčku sedlo a vyhovovalo. Asi pro to že jsem zvyklej brzdit trochu větší hmotu a tady to šlo všecho na pohodu Můžeme tady polemizovat dlouho, ale pokud si ji nevyzkoušíš tak jsou to jen samý dohady. Za mě odvedli dorou práci a nemají se za co stydět. Jen aby jsi ty tvoje nároky na stroj vůec při jízdě využil

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 13:52 | Nahoru | #78
Guzza> Mám to přesně obráceně, obě jsem zkoušel a Royal mi sedl víc Jěště bych doporučil vyzkoušet Triumph Street Twin a Boníka T100 cena je trošku vyšší, ale super stroje pro projíždky

Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 14:10 | Nahoru | #79
Jěště k tématu výhod a nevýhod nové a starší mašiny.

nová + záruka, Royal 3 roky
+ nikdo ti ji nekurvil a nespadla nikde ze stojánku
+ prostě vonavka

- vyšší cena, Royal nabízí splátky bez navýšení
- vyšší náklady na autorizovaý servis
- to zajíždění je někdy taky opruz.

starší +nižší pořizovací cena
+ nižší náklady v neutorizovaém servise, nebo si servis uděláš sám.
+ případná příplatková výbava kterou na motorku přidal předchozí majitel.

- přpadé zamaskované poruchy a pády.
- postupá nutost výměy starších opotřebených komponentů, dle najetých km. (volnoběžky, startéry, alterátory,......)

Celkem zajímavý rozhovor s odborníkem


Naposledy editováno 26.10.2020 20:00:48

2 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 14:47 | Nahoru | #80
MilanTST> T 120 som skúšal,ale trocha nuda. Tak mi pripadalo aj to GT. Také "normálne,obyčajné" motorky.
Ale,máš pravdu,každému podľa chuti.

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 15:12 | Nahoru | #81



Guzza> Záleží s čím to porovnáváš. mě T120 přišla jako ideálí mašika a běžý víkedový pohodový cestování. Já jsem vždycky rád když si od kámoše z Triumphu něco vezmu a zažiju zase něco jinýho naž na Hayabuse. Je to jiný způsb relaxace. Proto bych Royal GT chtěl jako druhou motorku. U T100 a T120 mi vadí ty nízké hlásiče nákou, ale to k tomu asi patří u Royalu jsou o kousek víš

Naposledy editováno 26.10.2020 15:32:46

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 15:18 | Nahoru | #82
nebo potom něco divočejšího.





Rocket 2,5 ccm bude snad jako DEMO příští rok
nejlepší byl asi víkend se Speedem 1050 RS, možá proto že jsem Speeda nějakej ten rok vlastil, tak jsem zavzpomínal

Naposledy editováno 26.10.2020 15:36:32

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 18:37 | Nahoru | #83

SuperSic58 píše: Nejvíc mě baví ty bláboly o duši, že nové motorky ji nemají a bla bla bla. Jsou to povětšinou jen kecy, kterými si lidi jen falešně odůvodňují, že na novou zkrátka nemají peníze I jako nové jdou dnes koupit motorky, které mají různé charakteristiky dle touhy zákazníka, jeden chce silnou střelu na honění desetin na dromu, další neposednýho naháče, co furt panáčkuje po zadním, jinej něco do bláta, další si chce prdlat krajinou a kochat se venkovem, jinej procestovat Evropu cestou necestou a někdo uplně obyčejnou motorku na víkendovou projížďku v klidnym nebo ostřejšim tempu, někdo chce mastodonta s objemem automobilových motorů, jinej má zas rád hbitý a lehounký malorážky, jeden je ulítlej na retro tvary, druhej chce hmyzí sc-fi look. Ale jedno je jasný, nová je prostě nová A teď nemyslim jako že fungl nová, ale zkrátka nějaká současná, ne nějaká 30 let stará vrána po xtým majiteli a dojebaná řádkou kutilů domácích... To už je potom spíš záležitost pro fajnšmkekry, kteří mají znalosti, dovednosti, vybavenou dílnu, hromadu zbytečnejch peněz a času, aby si dali do pucu fešnýho youngtimera. Ale určitě to neni záležitost na onu sem tam víkendovou projížďku pro člověka s minimem času zatíženého onou trojicí povinností(rodina, práce, dům)

perfektně řečeno. Duši mají motorky max v kolech. A nekdy ani to ne. Už jsem jich pár rozebral.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 19:09 | Nahoru | #84

assassin píše: Zas málokdo ma na novou premiovku ... a nova motorka mezi 100-200tis je rozpoctovka plna kompromisu, osizeny komponenty atd. Ja si za ty prachy radeji koupim starší motorku v kategorii kde nova stala pul mega...

Kazdej to vidi jinak.



nezklamals

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 19:55 | Nahoru | #85

cuir píše: projedu se na hodne motorkach, jak novejch tak starejch. Jak na uplne novych strojich tak i na hodne starejch zelezech.

Nova motorka je super. Vse funguje jak ma, jizda je jista, brzdy brzdi, tlumice perfektni, tuhost ramu prikladna a proste super...toto je nova motorka.
Ale kdyz jedu na nejake nove masine tak se obcas pristihnu ze jen jedu a vlastne me jizda moc nebavi.

Stara motorka...nebrzdi, nesviti, netroubi, odvozek jak zvejkacka, ram je taky jak z gumy, razeni nepresne, cukani na plynu, ruzne pazvuky, smrady zkratka spoustu veci kolem. A osobne me stare motorky vyhovuji vic. Na nich se mi nestane ze bych vypnul a jel takzvane na autopilota, nemam potrebu si pustit hudbu do sluchatek, zkratka jizda je jizdou, ne jen presunem z bodu A do bodu B.

Duvod je prosty, nove motorky jsou tak perfektni, ze pri legalnich rychlostech se na ni proste jezdec nudi. Aby se zacal bavit, tak musi zrychlit a to vyrazne nad povolene limity a o to ja zrovna nemam zajem,
U stare motorky je to o tom, ze jedes 100km/h a mas motorky plne ruce, nohy a hlavu prace aby jsi ji obrazne recneo udrzel na silnici, takze zazitek z jizdy je zde intenzivni tak jako dyz na nove masine jedes 150+

Takze po zkusenostech jsem zvolil cestu staryho zeleza a musim rict, ze ted jsem si pohral s CX500 a je to vazne usmevne na takovem stroji jezdit. Strejne tak XS400 co mam predelanou.

Ale i u stareho stroje je jedno vvelke ALE

mas prostor, vybaveni a zkusenosti na to aby jsi udelal na stare motorce servis?
Pokud ne, tak jdi cestou nove masiny. Protoze ti vlastne nic jineho nezbyva, stara motorka vyzaduje servis, znalosti a schopnosti majitele odhalit pripadnou zavadu vcas nez dojde k totalni destrukci. Myslet si, ze vse vyresi u stare motorky servis je liche. Servisak na tvoji motorce nejezdi, nepozna jestli je tam neco spatne nebo ne. Starej stroj se musis naucit poslouchat a kdyz se neco zmeni tak to hned resit. Necekat az se to projevi.... Toto je nevyhoda stareho stroje. Ale ja osobne bych nemenil a ne ze bych na to nemel. Ale proste nove motorky me neoslovuji a to nejsem zadny starec.
preju ti dobrou volbu a spoustu paradnich kilaku za riditkama.



Amen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 20:41 | Nahoru | #86

SuperSic58 píše: nezklamals



Ty s tim, ze si lidi kupují stare motorky jen protoze na novou nemaji taky

Jo, mohl jsem si misto litrovyho sbk na ohlinsech koupit mt07...

Ja to nikomu nevymlouvam, ani nerikam, ze to je spatne, jen mam na to jinej názor.

Naposledy editováno 26.10.2020 20:48:54

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 21:05 | Nahoru | #87
Milan,áno,záleží s čím porovnávaš a dodám,že čo od toho očakávaš.
Ja som čakal od T 120,že keď to vyzerá ako veterán,že to tak nejako podobne bude aj jazdiť. A ona je to moderná motorka.
Na tacho 140 a bez vibrácií. Jemný prejav,len tak v pohode pláva krajinou.Dosť mi to pripomínalo Bandita. Bol som sklamaný. Načo si toto kupovať?To už poznám.
Ale 140 na V7,to už je iné kafe . Je to trocha veterán .
Týmto celým som chcel len vysvetliť svoj pohľad na vec.
A nie haniť RE,T....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 21:56 | Nahoru | #88
assassin> tak se pochlub jaký máš stroj z vrcholu potravího řetězce, at můžem slintat.

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 22:06 | Nahoru | #89
Guzza> Bandita To nééééééé Ty vibrace budou spíš těmi válci do stran, stejně jako u Guzzi V50 co si občas půjčuju od šváry na gentlemany. Máš pravdu v tom, že te motor u Boníka je fakt sametovej, ale pořád je to dvouvál kterej dole pěkě zatáhe. Proč nejdeš do jednoválce od RE ten má vibrací dost. navíc už ho máš v profilovce

Naposledy editováno 26.10.2020 22:08:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 22:07 | Nahoru | #90

MilanTST píše: assassin> tak se pochlub jaký máš stroj z vrcholu potravího řetězce, at můžem slintat.



O konkretni motorku nejde, dokonce jsem zastancem toho, ze moderni motorky funguji lip. Takze je to tezke rozhodovani mezi moderni levnou a starou puvodne drahou motorkou... ja jen napsal, ze volim tu druhou cestu. A mam to tak i u aut.

Jinak v mem pripade je to 999.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT Alda156 67 21.4.2023 v 22:59 oondra2
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT sardel 39 6.10.2021 v 06:52 MilanTST
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT dundee5 3 21.5.2021 v 11:23 dundee5
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT Alceste 13 18.5.2018 v 14:18 Alceste


TOPlist