Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.
Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.
Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo




Naposledy editováno 23.10.2020 12:07:07
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Ja bych asi kouknul na jetou kawu w650/w800
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo




A jinak viz Animals21 #4, pod to se podepíšu.
Naposledy editováno 23.10.2020 12:42:45
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Právě ten pocit nového stroje mě láká. Žádný starosti a myšlenky na to, co skrývá za překvapení. A ano, ta záruka není vždy výhra, znám to z aut...
S mým časem ale počítám, že najedu max 3000 za rok. Pořád proto přemýšlím, jestli to není až moc zbytečný rozmar... Navíc, motorka bude parkovat 50km ode mě, takže garážové dívání se moc konat nebude

Další věc ale ještě větší obava z moc ojeteho nebo stočeného stroje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
StrangePetr> "Funglofku" jsem měl jen jednou. Pořád jsem byl nadšený z "novosti" a zároveň vystresovaný "z každé rozpláclé mouchy", neřku-li, když ji manželka odložila. To jsem byl na Chocholouška. Tak - a teď se rozhodni.
Naposledy editováno 23.10.2020 12:44:30
sardel píše: Rozmar je každá motorka, zvlášť pokud vyjedeš jen párkrát do roka. Hele, já si taky říkal, že do nový nikdy nepůjdu, v podstatě ze stejnýho důvodu, jako ty. Pak jsem viděl test RE INT, nedalo mi to, šel jsem se na něj podívat na živo - a jen řekl, "tak mi vystavte fakturu".
Pokud na na continentala máš prachy, aniž by rodina hladověla
, jdi si pro něj. Motorka je to perfektní. Já si ho vyzvedl 7/2019 a ted mám najeto usmolenejch 4200 km. A to jsem už do něj nasypal tak 30-40 do doplňků. Takže z ekonomickýho hlediska úplný nesmysl. Na druhou stranu, já jsem na trochu jinej pohled zvyklej z veteránů. Tam furt leješ prachy, furt se v tom vrtáš a ve výsledku motorku vezmeš jednou za rok vyvenčit 100 km na Křivonosku. To už je úplně rozmar.
A jinak viz Animals21 #4, pod to se podepíšu.
No, přesně takhle to může skončit, jak se znám, bojím se toho a rád bych se tomu vyhnul


2 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Manželka mi pořád říká, ať si znovu koupím Fazera, že stejně budu pořád porovnávat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Nikdy jsem na ni nejel, ale libi se mi a chtel bych ji pro tatu. Jsou lidi co si chválí tu novou ne-jawu 350 - ze jede dost. Ty sis tusim taky pochvaloval cb250 - jede to snad min nez ta?
Jinak ten RE se mi libi taky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
assassin píše: 650ccm> Me asi velikost nevadi, mam 190 a jako medvěd na kole vypadam na vsem.
Nikdy jsem na ni nejel, ale libi se mi a chtel bych ji pro tatu. Jsou lidi co si chválí tu novou ne-jawu 350 - ze jede dost. Ty sis tusim taky pochvaloval cb250 - jede to snad min nez ta?
Jinak ten RE se mi libi taky.
Je rozdíl v tom, co čekáš od 800 ccm a od 250 ccm. Jasně, že 250 nepojede jako 800. Ale je mnohem lehčí, ovladatelnější, ... A výsledný čas např. na silnici Štěchovice - Slapy by se téměř nelišil (možná by i výsledek překvapil).
A hlavně, když jsem jel na W800, moje žena jela na Vulcanu S (motor jako v ER-6). A zpráskala mne jako malého kluka. A nebylo to jen mým neumětelstvím!
Muj názor: když to finanční situace umožní a neohrozí to životní úroveň rodiny, není nad čím váhat a vzít novou. V tomto bordelu, kde koupě ojetiny je velmi často obchod s podvodníkem, je to hlavní důvod. Pak je tu protiargument - jak už někdo napsal: na znovuzískání "formy" je možná lepší nějakou vránu, u které tolik nemrzí odřeniny, a pak tu funglu.
(krom toho teď už se dají koupit zánovní kousky pod 150k, 5-10k km je akorát zajetá)
Když člověk vezme, že dneska lidi bez mrknutí oka vysolí 50-80k+ za elektro/KOLO), tak to zas tolik peněz není.
Na Continentalu GT jsem nejel, ale už od pohledu mi přišla jízdní pozice s řídítky dole trochu nepohodlná, vzhledem k tomu že mám 192cm.
Za rok jsem najel asi 3500km, protože to prostě taky mám jen na letní vyjížďky za hezkého počasí

Nejsem žádnej mechanik, takže jsem nechtěl žádnou starou vránu do který nevidíš.
Krom toho se mi plastový 10-20 let starý motorky ani moc nelíbí.
Ještě jsem koukal na Ducati Scrambler, ale 300k už se mi zdálo moc, i když jsem ho občas viděl zánovního lehce přes 200k.
Naposledy editováno 23.10.2020 16:20:27
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

Rozmar je v podstate vsetko,ked nesedis v nejakom klastore na 3 kilometrovej hore niekde v Nepale a kolo hlavy ti nelietaju kolibrici osmicky...
Clovek si ma dopriat vsetko na co ma...Sme tu len raz..ako moja mama hovori prepozicani,takze taku kravinu ako moto uplne v pohode vyries ako to citis...
Kup si novu,ked ta nesere ako bude starnut,alebo si kup staru,ked ta nesere,ze obcas mozno nieco opravis....

Naposledy editováno 23.10.2020 18:56:02
Vím, že parkovat motorku 50km daleko je blbost, na druhou stranu tam trávím každý víkend. Přes týden bych stejně měl minimum času a jezdit do práce nejde, pracuji v podstatě z domu.
Jo, nejsem žádnej zapálenej motorkář. Prostě se chci občas zase projet, to se nesmí?



Naposledy editováno 23.10.2020 18:59:23
Ondros píše: Ahoj, na novou být tebou prozatím zapomenu a pořídím něco levného a spolehlivého na rozježdění a ujasnění si, co vlastně chceš a kterou cestou se vydat.. na jaře jsem koupil Vfr 800 Fi, rok 2000, s kuframa, jasnou historií (tyhle motorky moc majitele nestřídají, první 12 a druhý 8 let), prostě motorka vždy členem rodiny chtěl jsem něco pěkného, bezúdržbového a jak jsem rád, že mám 20 let starou motorku, která je tak krásně jednoduchá a má úžasný motor
navíc minimální náklady na pořízení a provoz
Ani nevím, že sis udělal na jaře radost. Já jsem v létě přikoupil taky něco červeného

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Nikam nechvátám, takže do jara můžu sledovat, jestli se neobjeví zázračná koupě nějaké ojetiny. A když ne, nafouknu rozpočet a bude.
u mě třeba nepřicházelo v úvahu pořizovat novou mašinu. Jednak ty stroje kategorie SS stojí raketu, ale hlavně nesnesu abych měl na stroji bandasku s katalyzátorem, ABS, kontrolu trakce a podobný nesmysly. Vůbec ty nové dizajny mne totálně míjí (ve všem). Když vidím, co všechno jsou dnešní "takydizajnéři" schopni vyplodit


Zlatý 80. a 90. roky !
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT | Alda156 | 67 | 21.4.2023 v 22:59 oondra2 |
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | sardel | 39 | 6.10.2021 v 06:52 MilanTST |
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | dundee5 | 3 | 21.5.2021 v 11:23 dundee5 |
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT | Alceste | 13 | 18.5.2018 v 14:18 Alceste |