globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová nebo starý železo
Zdravím přátelé. Jak začít. Před desti lety jsem sedlal FZS 600. Skvělá motorka, potom přišlo stěhování, rodina, absence garáže, šla z domu.
Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.

Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.

Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 11:44 | Nahoru | #1
tych heritage motoriek je teraz predsa hrozne moc - Guzzi V7, RE modely, Benelli imperiale, jazdeneho Scramblera od Ducati, atd

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 11:52 | Nahoru | #2
Ahoj, na novou být tebou prozatím zapomenu a pořídím něco levného a spolehlivého na rozježdění a ujasnění si, co vlastně chceš a kterou cestou se vydat.. na jaře jsem koupil Vfr 800 Fi, rok 2000, s kuframa, jasnou historií (tyhle motorky moc majitele nestřídají, první 12 a druhý 8 let), prostě motorka vždy členem rodiny chtěl jsem něco pěkného, bezúdržbového a jak jsem rád, že mám 20 let starou motorku, která je tak krásně jednoduchá a má úžasný motor navíc minimální náklady na pořízení a provoz




Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:06 | Nahoru | #3
Sny se mají plnit. Pokud máš finance na novýho Continentala, koupil bych ho. Kromě ježdění to je i motorka na dívání. Takže když nebude čas jezdit, budeš se po večerech rád chodit do garáže kochat. Kochat strojem, který se ti líbí. A který si chtěl vlastnit.

Naposledy editováno 23.10.2020 12:07:07

Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:26 | Nahoru | #4
Už jsi jezdil, asi tušíš, co tak asi chceš, taky bych volil novou. Udělat si radost, projít si tím zakoupením, tím první nastartováním, mít neponičenou voňavku, sám si jí zajet .... a je to nová motorka, takže záruka, žádný překvapení, co tam kdo zbastlil, atd.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:29 | Nahoru | #5
Ta zaruka u noveho stroje - obcas to taky nemusi byt vyhra, napriklad novej cinskej skutr vs starsi osvedcenej - ja bych na tu zaruku u nove ciny nevsazel. Nebo treba vesele historky o zaruce na nove jawy...

Ja bych asi kouknul na jetou kawu w650/w800

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 12:36 | Nahoru | #6
Zkus mrknout i na triumph thruxton 900.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:42 | Nahoru | #7
Rozmar je každá motorka, zvlášť pokud vyjedeš jen párkrát do roka. Hele, já si taky říkal, že do nový nikdy nepůjdu, v podstatě ze stejnýho důvodu, jako ty. Pak jsem viděl test RE INT, nedalo mi to, šel jsem se na něj podívat na živo - a jen řekl, "tak mi vystavte fakturu". Pokud na na continentala máš prachy, aniž by rodina hladověla , jdi si pro něj. Motorka je to perfektní. Já si ho vyzvedl 7/2019 a ted mám najeto usmolenejch 4200 km. A to jsem už do něj nasypal tak 30-40 do doplňků. Takže z ekonomickýho hlediska úplný nesmysl. Na druhou stranu, já jsem na trochu jinej pohled zvyklej z veteránů. Tam furt leješ prachy, furt se v tom vrtáš a ve výsledku motorku vezmeš jednou za rok vyvenčit 100 km na Křivonosku. To už je úplně rozmar.

A jinak viz Animals21 #4, pod to se podepíšu.

Naposledy editováno 23.10.2020 12:42:45

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:42 | Nahoru | #8
Pánové děkuji.
Právě ten pocit nového stroje mě láká. Žádný starosti a myšlenky na to, co skrývá za překvapení. A ano, ta záruka není vždy výhra, znám to z aut...
S mým časem ale počítám, že najedu max 3000 za rok. Pořád proto přemýšlím, jestli to není až moc zbytečný rozmar... Navíc, motorka bude parkovat 50km ode mě, takže garážové dívání se moc konat nebude

Další věc ale ještě větší obava z moc ojeteho nebo stočeného stroje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:42 | Nahoru | #9
assassin> w800 jsem očmuchával se slinama na bradě. Pak jsem se svezl. Ono to fakt nejede a je to krátký (trojúhelník řídítka - sedlo - stupačky) i pro moji velikost důlního poníka (178 cm).

StrangePetr> "Funglofku" jsem měl jen jednou. Pořád jsem byl nadšený z "novosti" a zároveň vystresovaný "z každé rozpláclé mouchy", neřku-li, když ji manželka odložila. To jsem byl na Chocholouška. Tak - a teď se rozhodni.

Naposledy editováno 23.10.2020 12:44:30

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:45 | Nahoru | #10

sardel píše: Rozmar je každá motorka, zvlášť pokud vyjedeš jen párkrát do roka. Hele, já si taky říkal, že do nový nikdy nepůjdu, v podstatě ze stejnýho důvodu, jako ty. Pak jsem viděl test RE INT, nedalo mi to, šel jsem se na něj podívat na živo - a jen řekl, "tak mi vystavte fakturu". Pokud na na continentala máš prachy, aniž by rodina hladověla , jdi si pro něj. Motorka je to perfektní. Já si ho vyzvedl 7/2019 a ted mám najeto usmolenejch 4200 km. A to jsem už do něj nasypal tak 30-40 do doplňků. Takže z ekonomickýho hlediska úplný nesmysl. Na druhou stranu, já jsem na trochu jinej pohled zvyklej z veteránů. Tam furt leješ prachy, furt se v tom vrtáš a ve výsledku motorku vezmeš jednou za rok vyvenčit 100 km na Křivonosku. To už je úplně rozmar.

A jinak viz Animals21 #4, pod to se podepíšu.



No, přesně takhle to může skončit, jak se znám, bojím se toho a rád bych se tomu vyhnul

2 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:49 | Nahoru | #11
W800 se mi úplně nelíbí, není tam to chytnuti...

Manželka mi pořád říká, ať si znovu koupím Fazera, že stejně budu pořád porovnávat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 12:51 | Nahoru | #12
StrangerPetr> no, jestli budeš porovnávat RE s fazerem ... v tom případě si continentala nekupuj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 12:58 | Nahoru | #13
650ccm> Me asi velikost nevadi, mam 190 a jako medvěd na kole vypadam na vsem.

Nikdy jsem na ni nejel, ale libi se mi a chtel bych ji pro tatu. Jsou lidi co si chválí tu novou ne-jawu 350 - ze jede dost. Ty sis tusim taky pochvaloval cb250 - jede to snad min nez ta?

Jinak ten RE se mi libi taky.

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 13:26 | Nahoru | #14
sardel> to srovnání samozřejmě kulhá na obě nohy, vim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 13:44 | Nahoru | #15

assassin píše: 650ccm> Me asi velikost nevadi, mam 190 a jako medvěd na kole vypadam na vsem.

Nikdy jsem na ni nejel, ale libi se mi a chtel bych ji pro tatu. Jsou lidi co si chválí tu novou ne-jawu 350 - ze jede dost. Ty sis tusim taky pochvaloval cb250 - jede to snad min nez ta?

Jinak ten RE se mi libi taky.



Je rozdíl v tom, co čekáš od 800 ccm a od 250 ccm. Jasně, že 250 nepojede jako 800. Ale je mnohem lehčí, ovladatelnější, ... A výsledný čas např. na silnici Štěchovice - Slapy by se téměř nelišil (možná by i výsledek překvapil).
A hlavně, když jsem jel na W800, moje žena jela na Vulcanu S (motor jako v ER-6). A zpráskala mne jako malého kluka. A nebylo to jen mým neumětelstvím!

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 13:54 | Nahoru | #16
650ccm> Dik, no musim to nekde vyzkouset. Ale jestli je to az takovej lenoch tak to asi nebude ono...

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 15:04 | Nahoru | #17
ukaž mi motorku, která není rozmar.... já říkám, že motorka jsou ty nejvyhozenější prachy na světě. Jenže málo platný, na kuchyňskej lince nebo na novej střeše si to tak neužiješ, co si budem povídat.
Muj názor: když to finanční situace umožní a neohrozí to životní úroveň rodiny, není nad čím váhat a vzít novou. V tomto bordelu, kde koupě ojetiny je velmi často obchod s podvodníkem, je to hlavní důvod. Pak je tu protiargument - jak už někdo napsal: na znovuzískání "formy" je možná lepší nějakou vránu, u které tolik nemrzí odřeniny, a pak tu funglu.

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 16:13 | Nahoru | #18
Já loni koupil RE Interceptor 650, loni ještě stál 169k a nelituju toho.
(krom toho teď už se dají koupit zánovní kousky pod 150k, 5-10k km je akorát zajetá)
Když člověk vezme, že dneska lidi bez mrknutí oka vysolí 50-80k+ za elektro/KOLO), tak to zas tolik peněz není.
Na Continentalu GT jsem nejel, ale už od pohledu mi přišla jízdní pozice s řídítky dole trochu nepohodlná, vzhledem k tomu že mám 192cm.
Za rok jsem najel asi 3500km, protože to prostě taky mám jen na letní vyjížďky za hezkého počasí
Nejsem žádnej mechanik, takže jsem nechtěl žádnou starou vránu do který nevidíš.
Krom toho se mi plastový 10-20 let starý motorky ani moc nelíbí.
Ještě jsem koukal na Ducati Scrambler, ale 300k už se mi zdálo moc, i když jsem ho občas viděl zánovního lehce přes 200k.

Naposledy editováno 23.10.2020 16:20:27

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 16:52 | Nahoru | #19
Někteří, vracející se k moto, volí Hondu NC 750 X. Pohodlná, spolehlivá, hodná motorka za dobrou cenu. Žádný trhač asfaltu, minimální spotřeba. Chce to sednout a vyzkoušet. Já si šel zkusit, téměř rozhodnutý, Yamahu Supertenetku 1200 a skončil u Hondy 1200 Crosstourer, který stál vedle. Po projetí obou jsem na místě změnil názor a už 3 roky jsem maximálně spokojený. Přeji dobrý výběr.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 17:45 | Nahoru | #20
Na Enfieldech je nutný se svézt. Část lidí neskutečně iritujou a část jim propadne. Tak zjistit, v jaký skupině jsi ty

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:04 | Nahoru | #21
A další příspěvek ve stylu "občas se nějak nudím, tak si myslím, že bych si moh najít nějaký hobby, tk co kdybych zkusil motorkaření, je to teď dost v módě. Poraďte, jakou si mam koupi motorku, já o tomto hobby nic nevím"... Už z tvého dotazu je zřejmé, že se o motorky nezajímáš, takže už tím si odpovídáš, abys to pustil k ledu. Vyser se na to, pořiď si psa nebo zkus rybaření, fitness, vem za ty prachy raději rodinu k moři, motorky nejsou nic pro tebe, nic ve zlém.

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:29 | Nahoru | #22
Všechno je to o tom, jestli ti ten pocit novosti stojí za 200 tisíc a s tím ti tady nikdo neporadí. Jo a parkovat motorku 50 km od domova je kravina.

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:31 | Nahoru | #23
tobě bude stačit nějaká dobrá ojetina,stejně toho moc nenajezdíš

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:37 | Nahoru | #24
Řešil jsem před rokem totéž. Chtěl jsem po mnoha letech zase začít jezdit a cestovat na motorce. U mě je tedy jiné, že ten čas na to mám. Řešil jsem jestli novou nebo starší. Šel jsem do nové hlavně kvůli spolehlivosti a co si uděláš, to máš. Teď ji mám rok a jsem spokojený. Za rok jsem najel 27 tis. km.

Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:55 | Nahoru | #25
Ja to tak neberem...
Rozmar je v podstate vsetko,ked nesedis v nejakom klastore na 3 kilometrovej hore niekde v Nepale a kolo hlavy ti nelietaju kolibrici osmicky...

Clovek si ma dopriat vsetko na co ma...Sme tu len raz..ako moja mama hovori prepozicani,takze taku kravinu ako moto uplne v pohode vyries ako to citis...
Kup si novu,ked ta nesere ako bude starnut,alebo si kup staru,ked ta nesere,ze obcas mozno nieco opravis....



Naposledy editováno 23.10.2020 18:56:02

Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 18:56 | Nahoru | #26
Díky za názory, každý má něco do sebe. Určitě se chystám postupně vyzkoušet co půjde.
Vím, že parkovat motorku 50km daleko je blbost, na druhou stranu tam trávím každý víkend. Přes týden bych stejně měl minimum času a jezdit do práce nejde, pracuji v podstatě z domu.
Jo, nejsem žádnej zapálenej motorkář. Prostě se chci občas zase projet, to se nesmí? a už vůbec nejsem všeználek, tak jsem se zeptal. To se omlouvám, že jsem urazil hloupým příspěvkem. Motorkaření je v módě? No nekeke to bylo možná před dvaceti lety. Psy nesnáším a ryby taky.

Naposledy editováno 23.10.2020 18:59:23

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 19:07 | Nahoru | #27

Ondros píše: Ahoj, na novou být tebou prozatím zapomenu a pořídím něco levného a spolehlivého na rozježdění a ujasnění si, co vlastně chceš a kterou cestou se vydat.. na jaře jsem koupil Vfr 800 Fi, rok 2000, s kuframa, jasnou historií (tyhle motorky moc majitele nestřídají, první 12 a druhý 8 let), prostě motorka vždy členem rodiny chtěl jsem něco pěkného, bezúdržbového a jak jsem rád, že mám 20 let starou motorku, která je tak krásně jednoduchá a má úžasný motor navíc minimální náklady na pořízení a provoz





Ani nevím, že sis udělal na jaře radost. Já jsem v létě přikoupil taky něco červeného .

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 19:13 | Nahoru | #28
zase na druhou stranu, s novou motorkou si neužiješ to "dobrodružství" až budeš odhalovat co a kde předchozí majitel/-lé dojeb** a zkurv**, připravíš se i o mnohdy náročné (nejen časově) shánění nedostupných ND apod. jj...stará vrána je někdy fakt na infarkt, ale když se ti podaří dobře koupit (lacino / málo jetej stroj), kterej není samá elektronika a pochromovanej plast, je to docela výhra. Obvzlášť, když ty fabriky ještě vyráběly v Japonsku a né v tramtárii jako dnes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 19:17 | Nahoru | #29
WARP> jo, no. Asi tak. Nedávno jsem šťastně koupil auto, tak třeba se zadaří s motorkou.
Nikam nechvátám, takže do jara můžu sledovat, jestli se neobjeví zázračná koupě nějaké ojetiny. A když ne, nafouknu rozpočet a bude.

Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 19:32 | Nahoru | #30
@cizinecPetr

u mě třeba nepřicházelo v úvahu pořizovat novou mašinu. Jednak ty stroje kategorie SS stojí raketu, ale hlavně nesnesu abych měl na stroji bandasku s katalyzátorem, ABS, kontrolu trakce a podobný nesmysly. Vůbec ty nové dizajny mne totálně míjí (ve všem). Když vidím, co všechno jsou dnešní "takydizajnéři" schopni vyplodit

Zlatý 80. a 90. roky !
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT Alda156 67 21.4.2023 v 22:59 oondra2
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT sardel 39 6.10.2021 v 06:52 MilanTST
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT dundee5 3 21.5.2021 v 11:23 dundee5
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT Alceste 13 18.5.2018 v 14:18 Alceste


TOPlist