bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová nebo starý železo
Zdravím přátelé. Jak začít. Před desti lety jsem sedlal FZS 600. Skvělá motorka, potom přišlo stěhování, rodina, absence garáže, šla z domu.
Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.

Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.

Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 19:38 | Nahoru | #31
StrangerPetr> po X letech neježdění jsem se chtěl taky trochu povozit. Koupil jsem BT1100 a nelituju. Vzducháč s kardanem. Co víc si přát s nájezdem v řádu pár Km za rok. Naprosto minimální náklady na ůdržbu a pohodlný.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 19:56 | Nahoru | #32
To si se ráno probudil a zjistil že Ti chybí motorka, Tak ses tu zaregistroval aby ses zeptal zda je to dobrej nápad. Auto sis koupit uměl? Tak si kup motorku jakou chceš a je to. Sou to tvoje prachy. Nebo se zeptej manželky, ukaž jí pár fotek a zeptej se jí která se jí líbí.

3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 20:02 | Nahoru | #33
projedu se na hodne motorkach, jak novejch tak starejch. Jak na uplne novych strojich tak i na hodne starejch zelezech.

Nova motorka je super. Vse funguje jak ma, jizda je jista, brzdy brzdi, tlumice perfektni, tuhost ramu prikladna a proste super...toto je nova motorka.
Ale kdyz jedu na nejake nove masine tak se obcas pristihnu ze jen jedu a vlastne me jizda moc nebavi.

Stara motorka...nebrzdi, nesviti, netroubi, odvozek jak zvejkacka, ram je taky jak z gumy, razeni nepresne, cukani na plynu, ruzne pazvuky, smrady zkratka spoustu veci kolem. A osobne me stare motorky vyhovuji vic. Na nich se mi nestane ze bych vypnul a jel takzvane na autopilota, nemam potrebu si pustit hudbu do sluchatek, zkratka jizda je jizdou, ne jen presunem z bodu A do bodu B.

Duvod je prosty, nove motorky jsou tak perfektni, ze pri legalnich rychlostech se na ni proste jezdec nudi. Aby se zacal bavit, tak musi zrychlit a to vyrazne nad povolene limity a o to ja zrovna nemam zajem,
U stare motorky je to o tom, ze jedes 100km/h a mas motorky plne ruce, nohy a hlavu prace aby jsi ji obrazne recneo udrzel na silnici, takze zazitek z jizdy je zde intenzivni tak jako dyz na nove masine jedes 150+

Takze po zkusenostech jsem zvolil cestu staryho zeleza a musim rict, ze ted jsem si pohral s CX500 a je to vazne usmevne na takovem stroji jezdit. Strejne tak XS400 co mam predelanou.

Ale i u stareho stroje je jedno vvelke ALE

mas prostor, vybaveni a zkusenosti na to aby jsi udelal na stare motorce servis?
Pokud ne, tak jdi cestou nove masiny. Protoze ti vlastne nic jineho nezbyva, stara motorka vyzaduje servis, znalosti a schopnosti majitele odhalit pripadnou zavadu vcas nez dojde k totalni destrukci. Myslet si, ze vse vyresi u stare motorky servis je liche. Servisak na tvoji motorce nejezdi, nepozna jestli je tam neco spatne nebo ne. Starej stroj se musis naucit poslouchat a kdyz se neco zmeni tak to hned resit. Necekat az se to projevi.... Toto je nevyhoda stareho stroje. Ale ja osobne bych nemenil a ne ze bych na to nemel. Ale proste nove motorky me neoslovuji a to nejsem zadny starec.
preju ti dobrou volbu a spoustu paradnich kilaku za riditkama.



Naposledy editováno 23.10.2020 20:07:30

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 20:19 | Nahoru | #34

Vladimir píše: To si se ráno probudil a zjistil že Ti chybí motorka, Tak ses tu zaregistroval aby ses zeptal zda je to dobrej nápad. Auto sis koupit uměl? Tak si kup motorku jakou chceš a je to. Sou to tvoje prachy. Nebo se zeptej manželky, ukaž jí pár fotek a zeptej se jí která se jí líbí.



Jo, ráno se budím už spoustu let, a taky mi spoustu let motorka chyběla. Registraci jsem tady kdysi měl, ale s prodejem motorky jsem ji smazal, ale občas sem jdu něco pročíst. Manželka s tím nesouhlasí, takže ji se opravdu neptám
Pravda, peníze jsou, tak proč to řešit, že? Asi proto, že mám takovou povahu
Takže i tobě patří omluva za můj zbytečný příspěvek

Naposledy editováno 23.10.2020 20:19:58

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 20:27 | Nahoru | #35
cuir> děkuji, chápu, co tím chceš říct.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 20:31 | Nahoru | #36
Nová motorka je pro požitkáře. Dobrém slov a smyslu. Stará motorka, myšleno youngtimer, je vstupem do jiného světa. Světa nervů, dohadů, nekonečného shánění, pochybností. Taková motorka nebude nikdy dokonalá. Vždy jí bude neco chybět, vždy tam bude znát zanedbání předchozích majitelů, vždy se objeví něco, co bude nutno vyřešit, překonat. Většinou to ale dopadne tak, že po vychytání všech much najednou nebude co dělat a... začne cosi hlodat a skončí to koupí dalšího beznadějného vehiklu. A tak to pokračuje daáe a dále.
Zatím majitel nové motorky bude v klidu jezdit a .... obdivovat ty, co se hrabou ve starých krásných motorkách, co sice nejsou dokonalé, ale mají cosi co jejich motorka nemá. Nemá duši. To ty dnešní retromotorky nikdy mít nebudou, protože prostě z principu mít ani nemohou. Ony jsou jen náhražkami pro ty, kteří nechtějí, nemohou... RE je až podezřele často v garážích do počtu. Prostě občas každý potřebuje vše hodit za hlavu a užít si bezstarosna.

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 20:47 | Nahoru | #37
Klasik> Dobře napsané

Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 21:08 | Nahoru | #38
Ojetiny se neboj. V motorkách to funguje jinak než u aut, neřkuli dodávek. Motorku má narozdíl od auta většina lidí (kromě mě) jako volnočasovou zábavu. Dobře se o ni starají, garážujou a najíždí podstatně míň. Také je jednodušší, vady jsou většinou vidět a, samozřejmě až na výjimky, se snadno opravují.
Osobně mám radši staré krásné stroje s duší, než nové plastovky. Před 2ma lety jsem koupil Bandita 600 za 32000,- a slouží mi skvěle. Mám na něm najeto asi 14 tis. Po koupi byl ve stavu k okamžitému ježdění. Postupně jsem si na něm udělal vidle, seřídil ventily, seřídil karburátory, vyměnil řetězovku, gumy, baterku... prostě běžnou údržbu. Nikdy mě nikde nenechal, jednou jsem roztlačoval když odešla baterka a jednou jsem na cestě opravoval spojkové lanko.
U nové motorky, obzvláště budeš-li jezdit minimálně, budeš mít několikanásobné provozní náklady.

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 21:08 | Nahoru | #39

StrangerPetr píše: W800 se mi úplně nelíbí, není tam to chytnuti...

Manželka mi pořád říká, ať si znovu koupím Fazera, že stejně budu pořád porovnávat



Že jdu zrovna kolem .... W800 má otec (je mu 70), já měl posledních 6 let FZS 1000 Fazer, teď od léta FZ1 Fazer. Ano, W800 mě jízdně nebaví, nejede, nebrzdí, nezatáčí, je unylá, pomalá a při 100 km/h chová pořád mnohem hůř než Fazer při 230 km/h. A víš proč? Protože jsou to naprosto nesrovnatelné stroje.

... budeš to pořád porovnávat a ten časový odstup to udělá ještě horší.

Samozřejmě, ne každý chce/"potřebuje" motorku se 150 koňmi. Třeba můj 70ti letý otec. Jída na Fazeru ho baví, ale tohle pro něj vážně není. Obecně je ale W800 (on má Special Edition 2012) hrozně pěkná a povedená klasická motorka s opravdu moc pěkným zpracováním a královskou hřídelí. Má charisma. Ale to z obrázku nepochopíš. RE neznám, ale nemyslím si, že na tom budou výrazně jinak, co se týče všeho výše uvedeného.

Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 22:13 | Nahoru | #40
Čau, pekné počítaníčko, hlavne o tej DUŠI motorky. Tú dušu do motorky vložíš ty, môže byť aj plastová, moderná, keď sa ti páči namontuješ na ňu napríklad padáky , už je tam kus tvoje práce a to je práve tá duša. Keď spadneš a ju opravuješ , jedno starú novú už do nej vložíš tú dušu. Moje enduro má tiež dušu, vlastne dve, a Inazume je bezdušá. Len horšie je to s tým tvojím parkovaním. Pred barákom sa nedá? Keď to budeš mať na chate voľakde budeš sa o to stále báť.

Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 22:38 | Nahoru | #41
A že mu ještě nikdo obligátně neporadil tu klasiku, nebo-li V Strom...
To je přece úplně ono.

A jinak, myslím že koupit starší motorku se da v krásný kondici. Vůbec bych se nebál. Hornety jsou, SV čka . To SV650 je vstrikovy od 04 a viděl jsem hezký za cca 50... A je to nezmar.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 23:12 | Nahoru | #42
Podle toho, jak je tvůj dotaz položen tipuji, že tvá motorkářská minulost není pestrá a ani pravděpodobně nemáš čas se v tom vrtat a řešit kokotiny, který prostě řešit musíš, pokud chceš udržet kteroukoliv starou vránu v perfektním technickém stavu, aby sis jí užil a dostal z ní to nejlepší.
Ale já jsem úchylný puntičkář posedlý technikou, spousta lidí nedokáže poznat a ani ocenit technicky perfektní stroj. A abys tenhle cit získal, musíš se okolo motorek nějaký čas motat.
Takže za mě - kup si křáp za 20, opravuj, poznej, jaký je rozdíl mezi dobře a špatně fungujícími komponenty a až pak si kup novou motorku, kde oceníš každý fungující detail. Buďto tě to nasere a pustí, nebo chytne.
Pardon za nespisovný projev.

Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 23:41 | Nahoru | #43
Koupit mašinu znamená uskutečnit sen. Tím pádej je potřeba nejdřív o nějaké snít, a teprve pak to bezhlavě nebo po důkladném zvážení uskutečnit.
Nedává smysl se zprčit a koupit něco, co jsem vlastně nechtěl, jenom že ostatní mně to nakukali, že podle nich neudělám chybu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 23:48 | Nahoru | #44

sardel píše: StrangerPetr> no, jestli budeš porovnávat RE s fazerem ... v tom případě si continentala nekupuj.


No my víme, proč, že jo?
Jak jsi to nakonec vyřešil , ale co úsilí a zkušeností tě to stálo ....

Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 00:48 | Nahoru | #45
Záruka je důležitá u služební motorky. Uplyne jako voda a než sem tam víkend najezdíš něco aby se něco vysralo, už dávno to platíš vše ze svého. Na to bych ohled moc nebral. A že Ind bude dokonalý držák jako stroje "made in Japan" v 90-tých letech, na to bych úplně nevsadil.

Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 08:11 | Nahoru | #46
Každý máme životní filozofii jinou a obecně dávat na rady ostatních je prostě kravina. Jednej jak sám cítíš, pak budeš spokojen

(reakce na) Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 09:43 | Nahoru | #47

Kohlstein píše: No my víme, proč, že jo?
Jak jsi to nakonec vyřešil , ale co úsilí a zkušeností tě to stálo ....



no.... jako jo, ale to přece s tématem až tak nesouvisí. I po těhle úpravách pořád nemůžeš srovnávat Fazera a Interceptora. Každá ta motorka je jiná. Neříkám, jestli lepší nebo horší. Prostě jiná. A pokud by chtěl Continentalem navázat na ježdění s Fazerem, bude zákonitě zklamaný.

Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 11:43 | Nahoru | #48
ojetinu v ČR? Jen nervy a starosti...nejlepší motorka je NOVÁ MOTORKA....kup si na co máš, nikdo z nás to prachy nepošle

Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 11:50 | Nahoru | #49
starýho železa bych se nebál, hlavně ti motorka musí sedět, musí se ti líbit a hlavně se na ni musíš těšit, už při koupi musíš mít takový ten správný pocit, že to je ono a hlavně ona, já mám raději starší kousky. (měl jsem od 1kw až po 107kw) Aktuálně mě teď nejvíc baví jezdit na 56 let staré jawce sportce, co má nalítáno 60 tisíc a jednoduše přijdu, nakopnu, jedu a doufám, že ji to tak i dlouho vydrží, jen dodám, že je dvapade v původním dost rezavým stavu, páč ji majitel nechal napospas, ale líbí se mi tak jak je a baví mě nevím proč, ale ta chemie tam je.
Ale to neznamená, že nepokukuju po novějších

Naposledy editováno 24.10.2020 11:53:43

Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 13:32 | Nahoru | #50
Taky jsem se vracel k moto po mnoha letech. Uvnitř mi to stále tlouklo v rytmu dvouválce. Uviděl jsem Hondu Rebela 500 a zamiloval se. Koupil jsem funglofku. Už během koupě jsem ale tušil, že moje srdíčko jde jiným směrem. Takže jsem na te funglofce najel 10 tis. (5 měsíců ježdění) a prodal ji se slevou 30 tis. Koupil si své ojeté vysněné cenduro ve špičkovém stavu a dokoupil potřebné vybavení. A ještě ti možná z těch peněz něco zůstane. Bral jsem to tak, že za 30 tis. mi na 5 měsíců nikdo motorku na rozježdění a vyjasnění si co chci, nepůjčí. Počítej ale s tím, že u nové budeš trochu ve stresu, abys tomu nějak neublížil - pokud ji budeš později chtít poslat dále do světa.

Naposledy editováno 24.10.2020 13:33:47

(reakce na) Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 13:37 | Nahoru | #51

Robertek píše: Podle toho, jak je tvůj dotaz položen tipuji, že tvá motorkářská minulost není pestrá a ani pravděpodobně nemáš čas se v tom vrtat a řešit kokotiny, který prostě řešit musíš, pokud chceš udržet kteroukoliv starou vránu v perfektním technickém stavu, aby sis jí užil a dostal z ní to nejlepší.
Ale já jsem úchylný puntičkář posedlý technikou, spousta lidí nedokáže poznat a ani ocenit technicky perfektní stroj. A abys tenhle cit získal, musíš se okolo motorek nějaký čas motat.
Takže za mě - kup si křáp za 20, opravuj, poznej, jaký je rozdíl mezi dobře a špatně fungujícími komponenty a až pak si kup novou motorku, kde oceníš každý fungující detail. Buďto tě to nasere a pustí, nebo chytne.
Pardon za nespisovný projev.



Ale gramaticky to máš správně

Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 18:41 | Nahoru | #52
Byl jsem na tom stejně po 15 letech jsem vytáhnul hadry ze skříně a zjistil ,že mi bunda stále je.
Pohledal jsem na netu , pravda věděl jsem co chci a koupil v březnu Triumph T 100 . Ročník 2013. To bylo doma keců, ale zase jsem ušetřil za bundu
No a v červenci jsem koupil nového Triumpha Twina, na kterém teď jezdí manželka a je doma klid. Moje rada je kup novou,která se ti líbí .

Nová nebo starý železo

24.10.2020 v 18:48 | Nahoru | #53
Koupil bych:
a) novou
b) zánovní s výrazným poklesem ceny (takže jakoby novou s rezervou na bubáka)
c) starou vránu za pár šupů, která múže jen překvapit (nesmí být od pohledu ve špatném stavu)

Pořadí je pouze tok myšlenek...

Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 06:51 | Nahoru | #54
Kup si opravdovou motorku, která nezblbla
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=124760

Jen ranní humor.
Namísto čtení rad a mixu názorů se rozhoupej podle svého pocitu a potřeby se vozit na stroji, který se líbí tobě.

Naposledy editováno 25.10.2020 07:07:12

Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 08:20 | Nahoru | #55
Royal Enfield Continental GT je suprová motorka doporučuju. Příští rok bych si ji taky chtěl koupit jako druhý stroj do rodiny k Hayabuse Na starý šunky se vyser

3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 10:56 | Nahoru | #56
Nejvíc mě baví ty bláboly o duši, že nové motorky ji nemají a bla bla bla. Jsou to povětšinou jen kecy, kterými si lidi jen falešně odůvodňují, že na novou zkrátka nemají peníze I jako nové jdou dnes koupit motorky, které mají různé charakteristiky dle touhy zákazníka, jeden chce silnou střelu na honění desetin na dromu, další neposednýho naháče, co furt panáčkuje po zadním, jinej něco do bláta, další si chce prdlat krajinou a kochat se venkovem, jinej procestovat Evropu cestou necestou a někdo uplně obyčejnou motorku na víkendovou projížďku v klidnym nebo ostřejšim tempu, někdo chce mastodonta s objemem automobilových motorů, jinej má zas rád hbitý a lehounký malorážky, jeden je ulítlej na retro tvary, druhej chce hmyzí sc-fi look. Ale jedno je jasný, nová je prostě nová A teď nemyslim jako že fungl nová, ale zkrátka nějaká současná, ne nějaká 30 let stará vrána po xtým majiteli a dojebaná řádkou kutilů domácích... To už je potom spíš záležitost pro fajnšmkekry, kteří mají znalosti, dovednosti, vybavenou dílnu, hromadu zbytečnejch peněz a času, aby si dali do pucu fešnýho youngtimera. Ale určitě to neni záležitost na onu sem tam víkendovou projížďku pro člověka s minimem času zatíženého onou trojicí povinností(rodina, práce, dům)

Naposledy editováno 25.10.2020 10:56:43

(reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 13:40 | Nahoru | #57
cuir>

Naposledy editováno 25.10.2020 13:41:54

(reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 16:16 | Nahoru | #58
SuperSic58>

3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 16:40 | Nahoru | #59
Zas málokdo ma na novou premiovku ... a nova motorka mezi 100-200tis je rozpoctovka plna kompromisu, osizeny komponenty atd. Ja si za ty prachy radeji koupim starší motorku v kategorii kde nova stala pul mega...

Kazdej to vidi jinak.

(reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 17:38 | Nahoru | #60

assassin píše: Zas málokdo ma na novou premiovku ... a nova motorka mezi 100-200tis je rozpoctovka plna kompromisu, osizeny komponenty atd. Ja si za ty prachy radeji koupim starší motorku v kategorii kde nova stala pul mega...

Kazdej to vidi jinak.



Ano, přesně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT Alda156 67 21.4.2023 v 22:59 oondra2
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT sardel 39 6.10.2021 v 06:52 MilanTST
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT dundee5 3 21.5.2021 v 11:23 dundee5
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT Alceste 13 18.5.2018 v 14:18 Alceste


TOPlist