motozem_rijen





Téma: Co to bylo za Jawu
14.10.2020 v 23:31
Ahoj,
po letech se dostávám k otázce, co to máme za motorku, nebo spíše co to bylo za motorku.
Dle techničáku Jawa 350 - 360 1966, v malým z roku 2003 Jawa ČZ 350/354-04....??
Každopádně vidím hranaté válce (634?) a zbastlený kolena. Úchyty zadních stupaček a výfuků vypadají také jako doma dělané.
Kastlíky dost podivné atd....atd...
Nejvíce mě ale mate uchycení zadních tlumičů do kyvky. To vypadá dost jako že to tak má být ale jsou v jiném úhlu než všechny co znám.
A pak hledám mezi "libeňáky" a "kaliforňany" a vidím, že možné je vše. Poradíte někdo?
S díky Honza Šafář


Co to bylo za Jawu

14.10.2020 v 23:58 | Nahoru | #1
Jasnej Bastlíf, jak by řekl Roura. Pražák by to pojmenoval určitě Kalif. Krásný, panelka jak se patří. Ta to asi bývala

Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 05:13 | Nahoru | #2
Podle mého je to skládačka z několika typů- motor a nádrž jsou Jawa Calif, př. vidlice a zadní kastlíky 634/ 5-8 a zbytek Panelka. Nevypadá to špatně a na ježdění to určitě nemá vliv. Docela hezký kousek lidové tvořivosti

Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 09:01 | Nahoru | #3
je to sranda s jawama, někdy mám pocit že jakákoliv zbastlená kombinace dílů 60-80 let mohla bejt i nějaká tovární verze :) Mám taky 1966 se stejnou nádrží. 5 let jezdila u vojáků na letišti v bechyni a pak jí koupil táta a nějak si jí předělal. Myslím že inspirací mu byla exportní jawa road king, míval tam i ty blinkry a červeno žlutou barevnou kombinaci.

moje


road king

1 reakcí na tento příspěvek Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 11:29 | Nahoru | #4
Jé, Road king vypadá dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 11:37 | Nahoru | #5
Radek2107> Uznávám jediný Road King, a to je ten od Yezdi!

(reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 11:47 | Nahoru | #6
Kohlstein> už som sa bál že ten od HD

Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 13:04 | Nahoru | #7
Byt to na bazosi, tak se docteme ze je to: “eportňí verze, mezityp, raryta”

1 reakcí na tento příspěvek Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 13:30 | Nahoru | #8
podle toho zadního tlumiče bych to viděl na rám ze sportky pro 19 palce, ty jsou pod jiným úhlem než klasická kejva, evidentně je tam dost místa na větší kolo, se podívej na výrobáky motoru a rámu a budeš mít hned jasno, pokud to někdo nepřerazil, minimálně je to 3v1

Naposledy editováno 15.10.2020 13:34:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 13:49 | Nahoru | #9
kawajawa> Podle mě jsou oka pro tlumiče předělané, na rámu víc dole, na vidlici víc dozadu. Chtělo by to detail.

Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 14:04 | Nahoru | #10


Toto je poriadny Bastl.

PS: Moja Jawa 350 ako sa patrí. 63 PS a maximálka 200 km/hod , šesť kvaltov.

Naposledy editováno 15.10.2020 14:08:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 14:08 | Nahoru | #11
Kohlstein> jojo asi máš pravdu, to horní uchycení je fakt divný
Krokoš - to chci!!!!! Co za to? Yamaha RD ?

Naposledy editováno 15.10.2020 14:11:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 14:24 | Nahoru | #12
kawajawa> už neexistuje. bola to paráda, po každých 2000 km kontrola piestov, piesty kované, vložky ešte mala liaitinové, otáčky 12 000 a typ správny RD , ale takáto mala byť správna Jawa , do riti. Nie tie pičoviny na ktorých sme jazdili. A toto sa vyrábalo vtedy dávno v dávnych časoch slávnej Jawy. Riadiacou jednotkou riadené otočné prívery . Na lamelách spojky, na tých plechoch narazené fázy mesiaca , podľa toho sa to skladalo, asi to malo nejak riešený prítlak otáčkami. A rok výroby 1983, sa mi zdá. Počkaj, keď vyňúram fotku z mojej 500 OHC táto 350 môže ísť do riti.

PS: 500 OHC fotka na hovno.

A ešte jedna Oilmasterka 350



a na takýchto srandách sme jazdili pred 40 - timi rokmi, a to sme si ich museli sami vyrobiť, lebo.......

Naposledy editováno 15.10.2020 14:37:44

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 16:14 | Nahoru | #13
krokoš> škoooda po RD pošilhávám delší dobu v 500 by byla top také mám doma jeden socialistický tuning
teď už je teda v původním stavu a ty tvé jsou solidní prácička. To OHC bych bral taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 17:02 | Nahoru | #14
kawajawa> Čau, no, dík za pochvalu, na tej Jawe 500 OHC boli všetky skrutky použité z MIG-21MF , to som pozvláčal z vojny, keď som tam rok slúžil ako zbrojár na letisku. Pekný matroš to bol. Tú Jawu som zostrojil ako pracovník vo výrobe takej tajnej, že som nevedel čo vlastne robím , tak som si vyrobil JAWU 500 OHC, rám, diely motoru , odliatky z hliníku , ložiská, ozubené kolesá, čo som chcel. Mal som k dispozícii sklad materiálu aký som chcel, kaliace pece, popúšťanie cementačné pece, brúsenie K tom samozrejme odborníkov čo tomu rozumeli a urobili mi čo som chcel. Komplet zlievareň hliníku s výrobou foriem. Samozrejme zváračské dielne. Piestne krúžky som tiež našiel v sklade, pasovali z nejakého kompresoru, čo čo to bolo. Nádrž , nádrž na olej a kapoty som vyrobil z laminátu, ľahko sa to píše, ale bola to fuška hlavne sa naučiť s tým pracovať. elektrika, lampa a prepínače Aprília, smerovky Jawa . Na Jawe 350 som mal smerovky vyrobené, sklíčka hranaté bočné z Lady, a zadok smeroviek ,laminát, aj vnútro bolo vyrobené, pôvodne tam boli len 5 W žiarovky to boli tie bočné smerovky v blatníku, myslím v Lade 1500 . Platidlo v tej dobe bola tvrdá mena - pálenka.

PS: jéj, to som si až teraz všimol, že na tej mašine je paráda spojkový kryt, Jawa Automatic, raritka, bolo vyrobených asi len 2500 ks. chválim, To má cenu ako pozlátená, teda si frajer si. Ešte o jednej viem , na východe, kde som býval ju má chlapík , jazdí na tom do práce do lesa, má to prerorobené na normálnu , na značkách a pri kecaní ma vzal do garáže a tam mi ukázal v krabici komplet haraburdy na ten automat, myslím že tam mal dve súpravy tých dielov. teda neviem či tá mašina má papiere ako automat , asi áno, ale som ich nevidel, niekto to vyhodil a dal tam normálnu spojku .

Naposledy editováno 15.10.2020 17:10:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 19:33 | Nahoru | #15
krokoš> Tak to si musel být minimálně král silnic, s přístupné do tankové dílny jde hned všechno líp, to co popisuješ naprosto profesionální práce....ne jak můj tuzing
Ps: jojo automatik i s původní spojkou a s papirama. Jejich málo a ještě míň s původní spojkou. Kdysi dávno jsem nekompletní motor našel za vsí na smeťaku i se spojkou, chyběla jen převodovka, blbec jsem to prodal za flašku vizoura. Dneska bych se za to kopl do hlavy

(reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 20:19 | Nahoru | #16
kawajawa> já jsem ji vrátil podobu v větší hrůzy, ale udělal jsem si jen 250 pseudoautomatika , přesto jsou na srazech rádi že ji vyvenčím .

(reakce na) Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 20:44 | Nahoru | #17
kawajawa> no, ja by som sa mal kopať do hlavy aspoň rok. predstav si, že keď som postavil a dokončil tú Jawu 500 OHC tak zvyšky z druhej skoro komplet motor nádrž rám blatníky som zbalil , diely z motoru dal do takej prepravky z plastu sivej farby, čo sa v tom vozil chleba a to všetko som vyviezol von na smetisko. Po mesiaci ku mne prišli chlapci, že či nemám nejaké veci na päťstovku. Tak som s nimi šiel na to smetisko , už tam boli navezené smeti, ale pamätal som si to miesto a tie dielce sme vyhrabali a chalalni si to zobrali. Bol tam skoro komplet motor, bez kľuky a piestov , chýbal pravý blok, hlava bola ale celá. Ináč za tú profi prácu na tej päťstovke by ma dnes vetránisti zabili, bolo to vlastne sprznenie teraz vzácneho veterána. ale ja som zažil ako spred mojej bytovky odviezli do šrotu kompletného Tatraplána, ešte som obdivoval ten motor, tuším to malo ešte drevenú kasňu. a Felíciu, kabriolet mi kolega núkal aj z dvoma strechami za 5000 Kčs. Vtedy som kúpil tú Jawu 500 za 5000 a rozobral, najprv som ju ale spojazdnil ,aby som ju dostal domov. Felíciu som nemal kam dať, foter by ma s tým vyhodil.

PS: a k dispozícii som nemal len dielňu, ale celý strojársky závod s 5000 zamestnancami. Za pálenku si mal všetko čo si si zmyslel.

Naposledy editováno 15.10.2020 20:49:15

3 reakcí na tento příspěvek Co to bylo za Jawu

15.10.2020 v 21:51 | Nahoru | #18
Jawa......kamaráda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

16.10.2020 v 06:46 | Nahoru | #19
bimbo750> ale to vyzerá tragicky narozdiel od Krokošových výtvorov...

(reakce na) Co to bylo za Jawu

16.10.2020 v 07:38 | Nahoru | #20
bimbo750> Precizní stavba

Co to bylo za Jawu

16.10.2020 v 07:57 | Nahoru | #21
Honza241 - původně to mohla být Sportka Jawa 350/361 - máš tam delší zadní kyvku (proto ty tlumiče pod jiným úhlem). Jinak jak bylo napsáno, co dům dal. Otázka co s tím chceš dělat,.... :D Asi by šla postavit "jakože Sportka" jen si musíš v Jawě napsat o výměnu kol ze 16" na 19". Bohužel Ti nebude sedět typ, máš uvedeno 360/354 a Sportka je celá typ 361 - rám, motor, štítek..... Pokud chceš klasiku 354/360 třeba z přelomu výroby typů 354/360 tak Ti zase nesedí ta kyvka,..... Každopádně bude nejdražší sehnat podsedlové plechy typu 354/360/Sport...354 mají menší díru na patent otvírání zámku sedadla, Sportka a 360 má pak větší otvor....... Cena tak 2000+ a pak samo hlavy a válce,...pokud tedy nechceš jezdit takto....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

16.10.2020 v 18:01 | Nahoru | #22
Destroyer> čau, je to ale vec vkusu každého súdruha. Všimni si predné koleso, veľké plus , má to čerpadlo na olej dúfam, že funkčné ďalšie plus, riadidlá trošku prehnal, nádrž , paráda, síce tá motka sa na choper nehodí , ale aj lak parádny, aj dekľe motoru pekne nafarbené, zadná lampa MZ pasuje k tomu , a sleduj to prepákovanie a úpravu štartovacej páky +radenie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to bylo za Jawu

16.10.2020 v 21:43 | Nahoru | #23
bimbo750> Teda to je nádhera.
Super fantazie a super stavba !

(reakce na) Co to bylo za Jawu

17.10.2020 v 15:09 | Nahoru | #24

Čurdajurda píše: bimbo750> Teda to je nádhera.
Super fantazie a super stavba !



No tak vidíš Destroyer, tu máš príklad, každému sa páči niečo iné.

(reakce na) Co to bylo za Jawu

17.10.2020 v 21:17 | Nahoru | #25
krokoš> chcel som napísať "choď do riti, tvoje stavby sú inde" ale nenapíšem to. UPS. Jasné že každý vidí zmysel niekde inde. pekne spracovaný Chopper z J350 kde stupačky chystáš pri každom pokuse o náklon je pre mňa smrť. O mojich skúsenostiach s motorkami som sa rozpísal na svojom profile, máloktorá mi nesadla, a s Jawou 350 by som mal teda iné plány ako Chopper. Chopper 2T.
...brrrrrrrr
ešte teraz ma mrazí.
... ale ozaj spracovanie krásne (ozaj super, takto z fotky a vidieť že nad tým premýšľal), nie ako tie dedinské hajtry.

(reakce na) Co to bylo za Jawu

18.10.2020 v 08:36 | Nahoru | #26
kawajawa> To je goldwing?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990
Stupačky se silentbloky Jawa 350/634, Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/6... zelyvel 16 3.4.2020 v 15:36 krokoš
Čep kyvné vidlice Jawa 350/360 Panelka monkeykoule 7 15.9.2019 v 18:32 cmiral
Karosářské a lakýrnické práce Ostra... Jawa 350/360 Panelka jo 10 10.8.2019 v 15:55 cmiral
Poradíte mi prosím, z jaké JAWY neb... Jawa 350/360 Panelka borek.cefyr 3 26.7.2019 v 22:54 Deyva

TOPlist