globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 1300 kilometrů po výbrusu
Čau lidi...
Potřebuji poradit, jestli se s tímhle někdo už setkal...?
Jedná se o skútr Suzuki Burgman 400 , pán ho koupil ojetý a přijel s tím, že mu to jede jen do 100 km/h...
Naměřili jsme malý tlak ve válci, válec šel na výbrus, nový píst, kroužky, srovnala se hlava, zabrousily se ventily...
Přijel po asi 1300 najetých kilometrech, že motor klepe...
Po rozborce zjištěn utavený píst viz foto...
Poškození je v místě sacích ventilů!
A teď proč...??? Co se stalo? Chudá směs? Má to vstřikování.
Předchozí
1 2
Následující

1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 19:05 | Nahoru | #1
Ty vole tak to je řádný materiál.

1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 19:14 | Nahoru | #2
Jo, pán říkal, že vyzkoušel maximálku, že je to super, že to zase jede těch 160 a pak začal klepat...

1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 19:34 | Nahoru | #3
tak bych pánovi pogratuloval že si to posral sám

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 20:00 | Nahoru | #4
MotoMike> To asi neposral. Není důvod, aby motorka nemohla jet maximální rychlostí. Ale vypadá to, že v maximálních otáčkách opravdu nějak selhává vstřikovač a směs se ochuzuje až moc.

1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 20:07 | Nahoru | #5
Co tam bylo za svíčku, nebyla moc teplá? Jako by ta směs hořela už při nasávání do válce, od rozžhavené svíčky.

(reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 20:13 | Nahoru | #6
Pošli fotky celého pístu a válce.

(reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 20:41 | Nahoru | #7
Kohlstein>Tohle bych předpokládal u víceválcového motoru, kde má selhávající válec možnost “svézt se” s ostatními. U jednoválce? To by bylo poznat na výkonu, krouťáku - zkrátka by se to chovalo dost debilně.
Ale jestli je majitel ignorant a jezdil s extrémně chudou směsí v kombinaci se syrovým motorem na plný plyn, pak to možné je.
Ale to by to musel tavit dost dlouho, né jenom “zkoušet” maximálku.
Co rozvody?

1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 21:38 | Nahoru | #8
Tomu pístu bylo fest horko = chudá směs.

1300 kilometrů po výbrusu

Skvělá odpověď, děkuji! 13.10.2020 v 21:50 | Nahoru | #9
Tak jinak, je to výsledek detonačního spalování. Jestli byla příčinou chudá směs, nebo přežhavená svíčka, na to by mohly odpovědět fotky hlavy a ventilů. Při chudé směsi bývá u výfukového ventilu místo černého talířku bílá kopretinka.
Tady k tomu detonačnímu spalování docházelo na straně sání, proto odpadly i ty kusy pístu na prvním kroužkem. Teplo tomu tam bylo samozřejmě taky. Mohl být špatně i předstih.

1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 23:19 | Nahoru | #10
Motor se choval fakt divně, zpočátku to studené jelo normálně, ale jak se zahřál, nešel vytočit snad přes 4000 ot. ani na stojanu...
chtěli jsme vyměnit TPS senzor, ale 6500,- bylo pro pána v tu chvíli moc, odvezl si Burgmana na diagnostiku do Suzuki a prý diag. zjistila TPS...
Od té doby se odmlčel a včera přišel s pístem v ruce, že to dal rozebrat nějakému klučinovi jinde...
Takže nemám ani fotky válce, ani hlavy, ani svíčky...
Ale předpokládám, že to brzy přiveze...
No, na pístu jsou trochu vyleštěné prasátka, ale ne v místě spálení, spíš v místě, kde pístem prochází pístní čep.
Takže píst se nezadřel ve válci v místě spálení, ty ulomené části prý vypadly, až sundal válec...
Ta svíčka byla údajně světlá, ale nebyla úplně bílá, což je jasné, když s tím klepotem pán normálně dojel domů...
Tak myslíte vstřikovač...?

(reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 23:24 | Nahoru | #11

Kohlstein píše: Co tam bylo za svíčku, nebyla moc teplá? Jako by ta směs hořela už při nasávání do válce, od rozžhavené svíčky.



Netuším, ale má to logiku, když je to na straně sacích ventilů...
Ta svíčka by žhavila předpokládám od chudé směsi...?
Jestli ona tam nakonec nebyla žhavící svíčka...?

1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 23:26 | Nahoru | #12
Hele a ten píst byl co zac? Nemel vetsi kompresi?
Ale jestli i diag hlásila TPS, tak tam nejspis opravdu nejaka chyba byla - ona ta diag je dost primitivni, vidi v podstate jen otevrenej obvod nebo zkrat...

1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 23:37 | Nahoru | #13
To vypada jako pist z cinskyho blata. Kde byla sada kupovana?

1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 23:38 | Nahoru | #14
Já s diagnostikou nemám zkušenosti, proto to pán odvezl do Suzuki, a jak mu řekli cenu nového TPS v originálu, asi se vybulil, bo ho dlouho nebylo...

1300 kilometrů po výbrusu

13.10.2020 v 23:43 | Nahoru | #15
Píst byl Vertex

1300 kilometrů po výbrusu

14.10.2020 v 07:37 | Nahoru | #16
Tak vstřikovač vyndej a pošli na kontrolu. A jestli to tím bude, tak ať hlavně používá VIF.
A ono by to možná odpovídalo - jak dlouho to stálo rozebrané?

1300 kilometrů po výbrusu

14.10.2020 v 09:28 | Nahoru | #17
Já jsem na dvoutaktním Mitu propálil píst během 30 sekund plného plynu, takže to jde hrozně rychle.

1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu

14.10.2020 v 11:09 | Nahoru | #18
TPS ovlivnuje u strikacky dost podstatne smes ne? Pokud je spatny, davkovalo to blbe.

1300 kilometrů po výbrusu

14.10.2020 v 16:15 | Nahoru | #19
to může být blbé nastavení rozvodů, a k tomu píst z Polska nebo číny.....řekl bych že to někdo odlil ze starých espézetek které se tavily spolu s plastovými podložkami

Naposledy editováno 14.10.2020 16:20:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

14.10.2020 v 18:07 | Nahoru | #20
Koudy01> TPS může být na vině, navíc mu jej diagnostikovali jako vadný.

(reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

14.10.2020 v 20:59 | Nahoru | #21
milor> No právě. Pokud si mysleli, že je špatný TPS a navíc to servis Suzuki i potvrdil, měli mu zakázat (v tom servisu) s tím jezdit. Když přeci nefunguje TPS, nemůže jednotka vstřikovat správný množství paliva, nastavit správný předstih,...

1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 09:23 | Nahoru | #22
Tak píst byl Vertex, což není žádné bláto,
Pán byl myslím posedlý tím, že mu to loni jelo 160 a teď už ne, že se nemůže dostat přes stovku...
Tak jsme se domnívali že je to tím TPS, ale bez diagnostiky....
A diagnostika to prý potvrdila, ale pána jsme od té doby neviděli, až když přišel s tímhle pístem v ruce, že to dál rozebrat někomu jinému...
S tím, že už to jelo 160 a pak začal klepat....
Pro mě je spíše divné, že se spálil na straně sacích ventilů, což vyslovil kolega Kohlstein, že směs musela hořet snad už při nasávání...? Furt je mi to divné....

(reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 09:44 | Nahoru | #23
kuzmič> Kolega Kohlstein tam taky píše, že mohl být špatně i předstih. Předstih se mění taky na základě údajů z TPS. Já myslím, že toho moc nevykoumáš a začal bych tím, o čem víš, že je v kaši. Klidně si umím představit, že to TPS je v kaši úplně a celou dobu to tam stříkalo směs a jelo s předstihem pro úplně zavřenou klapku. Takže opravit motor a vyměnit TPS. A uvidíš, jak motor pojede. Chod motoru se špatnou mapou poznáš. Resp. už jednou si to poznal.

e: Pokud to teda budeš opravovat ty.

Naposledy editováno 15.10.2020 09:49:49

1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 10:40 | Nahoru | #24
ono k tem detonacim muze nejdrive dochazet v te sterbine co zustane po okraji pistu pri kompresi - resi se jeji tvar,velikost… proto jsem se ptal, jestli ten pist neni s vetsi kompresi, nebo nema jinej tvar.
jinak samozrejme ma vliv vse, bohatost smesi, predstih … pokud bylo podezreni na spatne tps.. melo se to resit… ale kdyby….

1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 11:42 | Nahoru | #25
Zkontroluj příruby sání a hadičky od podtlaku... bude tam možná faleš. A synchronizaci klapek, lambdu, sekundární vzduch... Ten válec byl chudej.

Nemusí směs hořet při nasávání, o tom to není... Ale o tom že je tam moc kyslíku. Může to dělat i netěsný výfuk ( svod od jednoho válce), mimochodem.
Okysličení reguluje lambda, s tím že u víceválce je obvykle jen jedna a bere si celkový stav , nepozná že v každém válci mohou panovat jiné podmínky. Motory sice fungují i bez těch snímačů, měly by být postavené aby se nic nedělo když lambda nebo jiný snímač nejde. Vždycky se pracuje s poměrem zplodin a čerstvé směsi. Snímače jen hlídají , do nastavení zasahují okrajově, pokud vše funguje jak má. Ale pak není ta záchranná brzda, když selže něco dalšího.

Takových pístů jsem už viděl dost. Některé byly i moje. Vždycky to bylo u endur kde se něco stalo s karbecem, nejčastěji prasklá nebo vypadlá příruba sání.

Naposledy editováno 15.10.2020 13:15:05

1 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 13:20 | Nahoru | #26
Není zmíněn ročník, předpokládám, že bude všechno stejně jako na obrázku pro 2007:



Lamda není všemocná, pokud je systém bez signálu TPS, tak může v ustáleném stavu trvat i několik vteřin, než ECU tu směs podle lambdy jakž takž dorovná. Přece jenom dává signál o pouhých dvou úrovních, chudá - bohatá. A pro zničení místu od detonací taková doba stačí.
Při přidání plynu to nejspíš s automatem nějak jede, ale musí to být bez TPS pro ECU systém peklo. Díky sekundární klapce motor nezdechne, ale asi se pomalu, ale přece jen roztáčí, se zvýšením otáček se pootevře i sekundární klapka, dávka paliva je ovšem mimo jakékoliv přednastavené hodnoty a záleží jen na signálu z lambdy a schopnosti systému se rychle adaptovat. Divím se, že to nevyplo, když se to dostávalo úplně mimo mapy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 14:14 | Nahoru | #27
Kohlstein> To záleží co tam s tím TPS opravdu je. Někdo mohl hrabat do klapek a pak je TPS jedna věc, a synchronizace druhá. TPS vidí jen polohu jedné klapky, ale pokud je některá v jiné poloze, je problém. Motor ale většinou takhle jede celkem normálně, i když by měl cukat v přechodech. Jenže to nejspíš s řemenem nepoznáš že cuknul...
Takže TPS jako takový může být ok, ale je to v nastavení mechaniky, že je mimo polohu.

Ono to běží i nesesynchronizované celkem normálně, nastavíš volnoběh až se udrží a nepoznáš nic, možná to jen tolik nejede a sem tam škube.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 14:45 | Nahoru | #28
Kafoholik> synchro .... kolik těch válců ten Burgman má?

(reakce na) 1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 14:58 | Nahoru | #29

Kohlstein píše: Kafoholik> synchro .... kolik těch válců ten Burgman má?



Jo čtyřkilo tyjo... Tož to jo.
Proč jsem si spojil dvouválec...? Tak to je snazší, to bude jen ta faleš nebo laděnej vejfuk.

2 reakcí na tento příspěvek 1300 kilometrů po výbrusu

15.10.2020 v 15:18 | Nahoru | #30
A dnes už se po GO válce, tedy výbrusu (píst, kroužky....) valit hned do plných? Já nevím, jezdím tedy jen staré zgarby, tak se opravdu reálně ptám. Já měl za to že je dycky nutný jakýs takýs záběh.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman lodo11 7 24.3.2024 v 10:35 lodo11
Suzuki Burgman 400 2003 nejede Suzuki AN 400 Burgman dufus1 8 29.2.2024 v 20:51 maco
Suzuki burgman po výmene sviečky za... Suzuki AN 400 Burgman Marekvlk76 10 13.12.2023 v 12:22 suboglacius
Zaseklá ruční brzda(parkovací) Suzuki AN 400 Burgman wáca 7 18.9.2023 v 20:47 suboglacius
Suzuki burgman /K7 vyhodí F1 Suzuki AN 400 Burgman Marekvlk76 3 21.8.2023 v 22:38 maco

TOPlist