reaguji na článek, který jsem si včera přečetl na jednom webu, o tom, že Mercedes přestal v USA dodávat auta s manuální převodovkou a že se k podobnému kroku chystá do budoucna i v Evropě. Je prostě taková doba a jistě nebude mít dlouhého trvání skutečnost, kdy kromě Hondy nabídnou motorky s automatem i další velcí motocykloví výrobci. To se prostě v budoucnosti stane a je to neoddiskutovatelný fakt. Ostatně prodejní čísla Hondy hovoří jasně. Nicméně, nevím a tam směřuje má otázka, zda je v ČR podle současné legislativy možné, stejně jako u auta, si udělat řidičák pouze na motorku s automatem a pokud ano, tak kde? Díky za info ?.
2 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
3 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
Jina vec je, ze si absolutne nic neulehcics, protoze udelat musis vse jako na motorce a na veci kde je treba spojka se budes muset naucit jiny pristup, ale hlavne to pak budes mit v ridicaku a nebudes moct nic poradne jezdit krome skutru vicemene a tim prijdes o hodne zazitku, ktere jsou spojeny s motorkou.
Jasyr píše: .................................... zadruhé jsem se v poslední době několikrát setkal s názorem, že by si lidé klidně řidičák na velkou motorku udělali, ale že mají obavu z řazení, že si stejně koupí automat. Pak se ptali, zda je to možné. Protože jsem to neviděl a vím, že u automobilů to jde, zkusil jsem se zeptat tady....................?
To co popisujes a co lidi se ptaji se zda byt jako problem s razenim, ale jak je videt casto i tady (vice u zen), tak je to o tom, ze ti lide realne na motorce jezdit nechteji. Motorky stejne jako auta jsou dnes dostupne pro velmi sirokou skupinu lidi, pro hodne z nich je to proste jen poza, kterou jednou za rok vytahnou z garaze (ano, znam takove), jedou na jednu vyjizdku a pak zase nic. Padakem uz skocili, nekde na exoticke dovolene byli, barak stoji, tak co delat dal, poridim si motorku, to je dneska taky v kurzu. Ale ouha. Motorka neni auto, neodpusti tolik jako auto, vyzaduje mnohem vice koordinace a umet na tom jet je pro nektere lidi problem (podobne jako na kole). Proto jich to taky spousta nedotahne do konce, taky pro dost lidi je pocet hodin v autoskole malo, to znamena penize navic, padaji a vzdaji to jeste behem autoskoly nebo jezdi max rok, dva pokud vubec a jdou zase o dum dal.
Nejlehci moznost ridit automat skutr (i motorku jako treba Kymco K-Pipe) je proste se skupinou B. Mas auto a k tomu poridis skutr, vyber je slusny a ty co maji maximalni mozny vykon pro tu skupinu jezdi i 120 - 130 a to na prakticke priblizovadlo nebo vylety po okoli bohate staci. A ti, ktere to opravdu chytne si pak stejne udelaji normalni ridicak na motorku.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Naposledy editováno 13.10.2020 20:47:01
PS: Automat u auta je parada, stejne tak i motorky. Ale je rozdil skutr se snadnou a levnou opravou variatoru nebo DCT od Hondy. Oprava automatu u starsiho auta je taky kolikrat vysledek lepsi koupit jine auto nez to opravovat
Tím pádem autoškola musí garantovat že absolvent ovládá motorku ve specifikaci dle dané skupiny, tudíž s klasickou převodovkou.
A v tom případě se nejspíš ani nepovede zapsat motorku s automatem jako výcvikové vozidlo, protože musí zapadat do kategorie...atakdále.
Možná že to jde v zahraničí. Pak by bylo možno udělat si řidičák někde v EU, kde to jde.
Německo bylo na omezené řidičáky hodně vybavené v minulosti, tam s tím začali už dávno. U motorek bych se nedivil kdyby to uměli v Itálii.
Ale asi bude jednodušší naučit se s normální motorkou, pokud nejsi lingvistka a nechce se ti mít papiry registrovaný v zahraničí.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
jen doplňuji, že podle zákona 361 se za motorku s automatem považuje motorka "bez spojkové páčky"....a to bez ohledu na to zda je tma variátor, dct nebo nějaká vačka ovládající spojku současně s pohybem řadičky....
je to špatně položená otázka, něco jiného je jezdit v autoškole motorkou bez spojkové páčka a něco jiného je řidičák, tedy dle mého názoru řidičské oprávnění na "motorku s automatem"
pokud jde o použití motorky bez spojkové páčky jako výcvikového vozidla autoškoly,. nejdříve to musí úřad schválit jako výcvikové vozidlo....až poté jí lze jako výcvikové vozidlo použít...
2 reakcí na tento příspěvek Řidičák na motorku s automatem
Naposledy editováno 14.10.2020 09:22:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Zakon 361 o tom ze za automat se povazuje motorka bez spojkove packy je legrace sama o sobe. Je to vice o tom co je vlastne napsano v TP a i tam maji stroje jako Wave 110i nektere uvedeno razeni, jine automat, protoze opet zalezelo na IQ urednika a i oficialni dealerstvi v tom meli a maji chaos.
Takze jeste jednou, ridicak na motorku s automatem existuje napric celou EU, ale vzhledem k tomu jak je to raritni pozadavek, tak v tom maji vsichni zodpovedni co maji podavat spravne informace takovy gulas, ze je nakonec lepsi si udelat normalni ridicak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na motorku s automatem
Normální člověk si nebude bezdůvodně vyběhávat potvrzení o zdravotním omezení, shánět automat, který tomu vyhovuje a zařizovat ho jako vozidlo použitelné v autoškole.
(reakce na) Řidičák na motorku s automatem
V každom prípade spraviť si vodičák na A s obmedzením na automat teoreticky možné je, otázka je, či nájdeš motoškolu, ktorá to umožňuje. Asi viac šťastia by mal s autoškolou na vlastnej motorke, ako tu už niekto písal, musíš si ju prihlásiť ako výcvikovú a potom nájsť autoškolu, čo Ti to umožní (trochu som googlil - existujú). Trochu sa to asi predraží a bude treba vybehávať, ale ísť by to malo. Nezabúdaj na podmienky, čo musí výcviková motorka spĺňať:
pro skupinu A na motocyklu bez postranního vozíku o výkonu nejméně 50 kW a o hmotnosti v nenaloženém stavu nejméně 175 kg, s objemem válců nejméně 595 cm3 u spalovacího motoru a s poměrem výkonu a hmotnosti nejméně 0,25 kW/kg u elektrického motoru