globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VAPE ČZ 125/488
tak pozor! tohle téma je těžká prasárna a s ohledem zpátky bych komukoliv dopočučil sehnat multimetr rozplést svazky, sehnat schéma zapojení a taknějak (ikdyž to může vypadat složitě) začat zjišťovat co a kam a proč vede. A už vůbec se nespoléhat na to, že se vyfotí pár drátků a někdo zázračně řekne co a kam zapojit.. Ve finále to bude dávat logiku a člověk si aji poradí na cestách
.
.
.
.
.
Zdarec hoši.. tak naposled a pak už bude se vším snaď klid.

Odhodlal jsem si koupit to VAPE na zetku, abych pořádně svítil a měl snad bezproblémový provoz.
Koupil SZ13-1 a k tomu rozpojovací relé a k tomu ještě navíc ten přerušovač z feldy .. akorát v místním vrakáču měli tedy jen se 4 kontaktama.

Zapojení bude asi jednoduhé kontakty 49 a 49a zapojím dle staryho a 31 na kostru C2 necham být.


Vše jsem nafotil, rozšrouboval, perfektně vyčistil, vyměnil guferko na klice a pustil se do montáže. Naskytlo se pár problémů, které se lehce vyřešily.
1) krátké šrouby na uchycení nosiče statoru - vyřešeno koupí delších o 5mm
2) plastové koncovky na koncích drátků se nedali všude provlict a tak jsem je musel zatim dát pryč
3) průchodka, která by se měla zasadit do přepážky u zapalka, byla moc krátká (vyměnil jsem za starou)
4) vodič neutrálu jsem protáhl bužírkou, která vede od statoru a namontoval vape .. zalepil šrouby středněpevnostním loctitem.

A přišlo na to čeho jsem se obával .. zapojení.. koupil jsem 12V 3Ah AGM READY baterku od exide a tu jsem uložil na její bok do kastlíku.. vyšla tam tak hezky, že tam kvedlá tak 1mm a zůstal mi rozumný prostor na lahvičku s olejem.

Dle přibaleného plánku jsem všechno smontoval, ale hold ostatní stará elektroinstalace zůstala odpojená.
Nový regler jsem dal do kastlíku namísto původního na gumu.. stejně jako byl původní.


Cívku jsem hodil pevně na plech pod nádrž jak má být.

Vykuchaný kabely od alternátoru bez vodiče neutrálu


Mno a právě v tuhle chvíli mi tam zůstalo dost drátků, který byly napojeny na starý relé.
2. kabely z indukční cívky z čehož je jeden již "neplatný" a ten druhý modrý se rozdvojuje pryč někam ke spínačce a do staryho rele.

Pohled na všechny nepřipojené kabely:


Zapojení všeho možnyho do starýho relé:


A taky mi zbyl kablik od spínače zadní brzdy


A otázka je:
Má někdo nějakej plánek jak to má být zapojený v kombinaci s VAPE?
Napadlo mě to vše zapojit jak bylo, ale to by seš z toho regulátor mohl poserinkat jelikož prostě nesmí být ukostřený plus.
A taky by mě zajímalo jestli pojistka, která má být originálně na kabelu mínus pólu má být i teď? ..(na kabelu mezi reglerem a baterii)

Jo.. vzal jsem si moc velky sousto, teď záleží jestli je to tak jak to má být nebo jestli je ta stará elektroinstalace nějak "vytuněná" a proto by mohl být problém to zapojit.

DÍKY.

Naposledy editováno 11.09.2021 23:50:29

1 reakcí na tento příspěvek VAPE ČZ 125/488

12.10.2020 v 18:46 | Nahoru | #1
jó dobře.. to že někomu ukážu na drátky a někdo řekne co a jak je asi pěkná představa, ale takhle to nefunguje. Celý jsem to rozmotal rozkuchal opravil izolace. A zjistil jsem kam co vede.

Takže úplně jinak:


- to očko na kterym je ten šroubek, který bylo originálně na +(origo kostře), kdybych hodil nyní na -(novou kostru) tak by to fungovalo?
- To očko nechám přišroubovaný,ukostřený na regulátoru. Bude vadit regulátoru když na jeho tělo bude napojený + přímo z baterie?
- Bzučák nechám připojenej na + baterie tak jak byl.
- Přemýšlím, že když je teď kostra naopak, tak jestli to vše můžu nechat nebo jestli musím přehodit na bzučáku drátky a jesli ještě na něčem?
- a ten poslední červenej co jde na kontakt 30 byl spojen s tím kablikem co jde ze spínače zadní brzdy. Tyhle dva byly propojeny na starým regulátoru, takže když je teď jen tak spojím tak by to vše mohlo fungovat ne?

Naposledy editováno 12.10.2020 18:56:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VAPE ČZ 125/488

13.10.2020 v 00:08 | Nahoru | #2

PeVeln píše: Bude vadit regulátoru když na jeho tělo bude napojený + přímo z baterie?



To nedělejte, pouzdro a zároveň chladič regulátoru může být buďto vnitřně buďto:
a) Izolován - není s ničím propojen. Pak připojení plusu na něj nevadí, ale také nemá žádný smysl ho tam připojovat.
b) Propojen s mínusovým drátem. Pak připojení plusu na něj způsobí tvrdý zkrat. A samozřejmě není důvod to dělat.
Ty varianty se mohou vyskytnout obě v průběhu výroby s drobnýma změnama mezi sériema. Např. změna plošňáku kvůli změně nějaké součástky, co se přestala vyrábět.
Každopádně s připojením plusu na pouzdro nikdo při návrhu nepočítal. Počítá se s tím, že regulátor je přišroubován buďto k plastovému dílu, pak není vodivě spojen s ničím, nebo je přišroubován ke kovové části motorky, pak je vodivě spojen s mínusem.
Ukostřený plus nikde na motorkách není kromě krátkého omylu v 60-tých letech. Kostřit plus teď není žádný důvod a jen byste si naběhl na další problémy, např. nepřipojitelnost přerušovače blinkrů z auta.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 Stapio 9 13.2.2022 v 21:46 Stapio
Válec ČZ ČZ 125/488 Stapio 7 31.1.2022 v 18:30 Destroyer
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist