bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VAPE ČZ 125/488
tak pozor! tohle téma je těžká prasárna a s ohledem zpátky bych komukoliv dopočučil sehnat multimetr rozplést svazky, sehnat schéma zapojení a taknějak (ikdyž to může vypadat složitě) začat zjišťovat co a kam a proč vede. A už vůbec se nespoléhat na to, že se vyfotí pár drátků a někdo zázračně řekne co a kam zapojit.. Ve finále to bude dávat logiku a člověk si aji poradí na cestách
.
.
.
.
.
Zdarec hoši.. tak naposled a pak už bude se vším snaď klid.

Odhodlal jsem si koupit to VAPE na zetku, abych pořádně svítil a měl snad bezproblémový provoz.
Koupil SZ13-1 a k tomu rozpojovací relé a k tomu ještě navíc ten přerušovač z feldy .. akorát v místním vrakáču měli tedy jen se 4 kontaktama.

Zapojení bude asi jednoduhé kontakty 49 a 49a zapojím dle staryho a 31 na kostru C2 necham být.


Vše jsem nafotil, rozšrouboval, perfektně vyčistil, vyměnil guferko na klice a pustil se do montáže. Naskytlo se pár problémů, které se lehce vyřešily.
1) krátké šrouby na uchycení nosiče statoru - vyřešeno koupí delších o 5mm
2) plastové koncovky na koncích drátků se nedali všude provlict a tak jsem je musel zatim dát pryč
3) průchodka, která by se měla zasadit do přepážky u zapalka, byla moc krátká (vyměnil jsem za starou)
4) vodič neutrálu jsem protáhl bužírkou, která vede od statoru a namontoval vape .. zalepil šrouby středněpevnostním loctitem.

A přišlo na to čeho jsem se obával .. zapojení.. koupil jsem 12V 3Ah AGM READY baterku od exide a tu jsem uložil na její bok do kastlíku.. vyšla tam tak hezky, že tam kvedlá tak 1mm a zůstal mi rozumný prostor na lahvičku s olejem.

Dle přibaleného plánku jsem všechno smontoval, ale hold ostatní stará elektroinstalace zůstala odpojená.
Nový regler jsem dal do kastlíku namísto původního na gumu.. stejně jako byl původní.


Cívku jsem hodil pevně na plech pod nádrž jak má být.

Vykuchaný kabely od alternátoru bez vodiče neutrálu


Mno a právě v tuhle chvíli mi tam zůstalo dost drátků, který byly napojeny na starý relé.
2. kabely z indukční cívky z čehož je jeden již "neplatný" a ten druhý modrý se rozdvojuje pryč někam ke spínačce a do staryho rele.

Pohled na všechny nepřipojené kabely:


Zapojení všeho možnyho do starýho relé:


A taky mi zbyl kablik od spínače zadní brzdy


A otázka je:
Má někdo nějakej plánek jak to má být zapojený v kombinaci s VAPE?
Napadlo mě to vše zapojit jak bylo, ale to by seš z toho regulátor mohl poserinkat jelikož prostě nesmí být ukostřený plus.
A taky by mě zajímalo jestli pojistka, která má být originálně na kabelu mínus pólu má být i teď? ..(na kabelu mezi reglerem a baterii)

Jo.. vzal jsem si moc velky sousto, teď záleží jestli je to tak jak to má být nebo jestli je ta stará elektroinstalace nějak "vytuněná" a proto by mohl být problém to zapojit.

DÍKY.

Naposledy editováno 11.09.2021 23:50:29

1 reakcí na tento příspěvek VAPE ČZ 125/488

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2020 v 09:35 | Nahoru | #1
Tvé původní zapojení zdá se trochu divoké. Už tím, že původní svorku B regulátoru používá jako rozvodnici. Ale nejspíš je to tak už z výroby.

Mé doporučení ohledně Vape:

1. Regulátor nedávej do kastlíku, namontuj ho někam na vducháč, kde na něj bude trochu foukat. Narozdíl od regulátoru dynama, regulátor alternátoru s permanentním buzením z principu funkce hřeje a musí se chladit. Místo v kastlíku si nech třeba na nářadí.
2. Regulátor alternátoru se připojuje na baterku přímo (bez pojistky) - má na to červený a bílý drát, pokud si barvy pamatuji. Ten bílej po cestě ukostři, nebo ukostři baterku zvlášť. Pojistka patří na drát vedoucí od baterky do zbytku motorky - tedy do spínačky. Tělo regulátoru není potřeba kostřit.
3. Jediný drát z původní instalace, který příjde připojit k regulátoru Vape, je od kontrolky dobíjení. Původně vedl na svorku D regulátoru, ten druhý, co nevedl do dynama.
4. V původní elektrice jsi měl nějaké dráty ke spotřebičům obcházející spínačku, nejspíše do spínačů brzdového světla a do klaksonu. Doporučuji je přepojit na spínačku kontakt 15 nebo 54. Tím budou fungovat jen se zacvaklým klíčkem. Takže ti zaseklý nebo vadný brzdový spínač nevysvítí do smrti baterku. Připravíš o zábavu parchanty, kteří se baví troubením zaparkovaných motorek. Z dobrého důvodu tyhle spotřebiče u normálních motorek fungují jen se zapnutým klíčkem.

(reakce na) VAPE ČZ 125/488

12.10.2020 v 12:37 | Nahoru | #2

Deadman píše: Tvé původní zapojení zdá se trochu divoké. Už tím, že původní svorku B regulátoru používá jako rozvodnici. Ale nejspíš je to tak už z výroby.

Mé doporučení ohledně Vape:

1. Regulátor nedávej do kastlíku, namontuj ho někam na vducháč , kde na něj bude trochu foukat. Narozdíl od regulátoru dynama, regulátor alternátoru s permanentním buzením z principu funkce hřeje a musí se chladit. Místo v kastlíku si nech třeba na nářadí.

2. Regulátor alternátoru se připojuje na baterku přímo (bez pojistky) - má na to červený a bílý drát, pokud si barvy pamatuji. Ten bílej po cestě ukostři, nebo ukostři baterku zvlášť. Pojistka patří na drát vedoucí od baterky do zbytku motorky - tedy do spínačky. Tělo regulátoru není potřeba kostřit.

3. Jediný drát z původní instalace, který příjde připojit k regulátoru Vape, je od kontrolky dobíjení . Původně vedl na svorku D regulátoru, ten druhý, co nevedl do dynama.

4.V původní elektrice jsi měl nějaké dráty ke spotřebičům obcházející spínačku, nejspíše do spínačů brzdového světla a do klaksonu. Doporučuji je přepojit na spínačku kontakt 15 nebo 54 . Tím budou fungovat jen se zacvaklým klíčkem. Takže ti zaseklý nebo vadný brzdový spínač nevysvítí do smrti baterku. Připravíš o zábavu parchanty, kteří se baví troubením zaparkovaných motorek. Z dobrého důvodu tyhle spotřebiče u normálních motorek fungují jen se zapnutým klíčkem.



1. ALE prej kdybych dal pryč tu gumu co jsem teď pod něj dal, tak by mohl zůstat v kastlíku protože hliníkovej filtrbox by ho "chladil" dobře odváděl teplo
2.
3. na D kontaktu byly 3 kabely.

1) -pól
2) jde do "bužírky s modrým" a pokračuje do velké bužírky
3) jde do spínače brzdového světla zadního

taakže ten 2. by jste napojil na zelenožlutej kablik z relé jo?
4. takže nějakej drát z klaksonu společně s tím 3. červeným drátem co jde se spínače brzdovýho světla zapojím na kontakt 15 nebo 54 a bez kličku si nikdo ani nepípne jo? to by bylo super

Naposledy editováno 12.10.2020 12:38:31
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 Stapio 9 13.2.2022 v 21:46 Stapio
Válec ČZ ČZ 125/488 Stapio 7 31.1.2022 v 18:30 Destroyer
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist