Úřadřad je tu pro občany, tak ať poradí. Občan má právo nevědět.
Úřadřad je tu pro občany, tak ať poradí. Občan má právo nevědět.
na neschopné a neochotné úředníky existuje nástroj - stížnost, úřad vede tajemník / tajemnice, je nutné problém podrobně popsat a stížnost adresovanou tajemníku bez váhání podat...tady na fóru se nic nevyřeší
pokud chceš něco zlepšit, musíš pro to také něco udělat....souhlasím s tím, že pokud někoho / všude, nejen na nějakém úřadu/ práce nebaví a na jeho práci jsou stížnosti, ať jde dělat něco jiného...
Článek o prodeji můžeš najít tu: Prodal(a) jsem auto a nový majitel jej nepřepsal na sebe, co mám dělat?
Mimo jiné se tam autor zmiňuje i o celkem celkem "čerstvém" rozsudku NSS, kterým je jasně stanoveno, že pokud nemáš potřebné doklady a evidenční kontrolu, tak nic nepřepíšeš, ani když úřad požádáš podle § 8a zákona č. 56/20001 Sb. o přepis. Úřad totiž žádost přijme - tuto povinnost má ze zákona, ale usnesením žadatele (tedy Tebe) vyzve k doplnění podkladů - dodání VTP, ORV, zelené karty, evidenční kontroly a ověřené plné moci, případně přítomnost obou žadatelů + zaplacení poplatku za přepis. Pokud z toho něco nemáš, tak následně usnesením řízení o žádosti zastaví a jsi zase tam, kde jsi byl. V registrech je stále vozidlo na Tebe a nic s tím nezmůžeš.
Pokud se Ti nechce číst článek na odkazu, tak jsem si sem dovolil zkopírovat aspoň ten Rozsudek Nejvyššího správního soudu České republiky (sp.zn. 9 As 346/2019 ze dne 28.5.2020):
[13] Účelem § 8a zákona č. 56/2001 Sb. tudíž není jen zapsání co nejaktuálnějšího údaje o vlastníkovi vozidla do registru za cenu rezignace na plnění ostatních, výše zmíněných funkcí registru. Toto ustanovení má pouze poskytnout dosavadnímu či novému vlastníku možnost podat žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla i bez součinnosti toho druhého, který se například odmítá dostavit na obecní úřad za účelem podání společné žádosti či vystavit k jejímu podání plnou moc. Vlastníky silničních vozidel však nezbavuje povinnosti předložit i v takovém případě protokol o evidenční kontrole vozidla a zelenou kartu. NSS si je vědom toho, že zejména dosavadní vlastník vozidla se může dostat do problematické až patové situace, neboť nemusí mít k dispozici některý z požadovaných dokladů a bez součinnosti nového vlastníka pro něj bude obtížné jej obstarat.Je nicméně především na něm, aby při převodu vlastnického práva k silničnímu vozidlu (a ideálně ještě před ním) jednal přiměřeně odpovědně a obezřetně tak, aby mohl splnit svou zákonnou povinnost požádat o zápis změny vlastníka se všemi náležitostmi, a vyhnul se tak případným negativním důsledkům spojeným s tím, že údaj v registru neodpovídá skutečnosti (rozsudek NSS ze dne 23. 7. 2019, č. j. 1 As 318/2018 -41, č. 3917/2019 Sb. NSS). Trvání na požadavku předložení protokolu o evidenční kontrole vozidla a zelené karty k žádosti o zápis změny vlastníka vozidla pro žadatele o zápis změny vlastníka silničního vozidla nepředstavuje zásadní překážku či omezení, neboť tyto doklady lze bez jakýchkoli obtíží obstarat již před převodem vlastnického práva k vozidlu.
[14] Správní orgány tedy postupovaly v souladu se zákonem, pokud nevyhověly žádosti o zápis změny vlastníka silničního vozidla z důvodu nepředložení všech dokladů požadovaných zákonem č. 56/2001 Sb.