
Skútr, pokud splní podmínky, sem patří taky. Seznam strojů zařadím abecedně sem, ať je přehled. Zvýrazněné značky mají i stroje s dobrými parametry.
e-moto do 222 000 Kč
Artisan Kollter ES1 (viz shoda Timbot TB-Esum)
BlackTea - https://www.blackteamotorbikes.com
Dayi E-Odin - http://m.dayimotor....roller-6000w.html#F1
Dayi Factory - https://www.ebike-s...ktricke-motocykly-2/
Dongma R1 (T4 pro r. 2020) - https://dongma.cz/produkt/dongma-r1/
E-Broh Bravo GLE (GLE Pro / GLS) - https://ebroh.es/en...-electric/bravo-gle/
Evoke Urban Classic - https://www.evokemo...es.com/urban-classic
Evoke Urban S (dříve http://www.jari.cz)
Govecs Elmoto Loop - https://www.govecsg.../models/elmoto-loop/
Govecs Flex - https://www.govecsg.../models/govecs-flex/
Horwin CR6 - https://jestech.cz/produkt/horwin-cr6
Horwin CR6 PRO - https://www.horwin.eu
Horwin Ranger Cross / Street
Munro - https://www.ebike-shop.cz
Otto-Bike MCR výjimka 14" kola - https://otto-bike.com/
Revolt RV300 - https://www.zigwhee.../Revolt-Motors/rv300
Revolt RV400
Super Soco TS - https://www.e-motobrno.cz
Super Soco TC
Super Soco TC MAX
Sur-Ron Light Bee - https://www.sur-ron-moto.cz/light-bee
Timbot TB-Esum https://www.tinbot.it/chi-siamo/
Urbet Gadiro E-125 - https://urbet.es/modelos/
Urbet Hispano E-125
Urbet Nura
Volta BCN / Urban - https://www.voltamo...com/en/home-english/
Naposledy editováno 14.02.2021 21:13:56
Původně jsem myslel, že v této cenové kategorii je dnes nesmyslné vřazování převodovky do této cenové kategorie a ejhle HORWIN CR6 PRO je pěti kvalt

Číňani se nestydí za Super Soco tu licenčně předali Indům pod značkou Revolt, taktéž Spanělé maji svou značku Urbet.
Revolt RV300 a Urbet GADIRO E-125 je Super Soco TS. Revolt RV400 je Super Soco TC MAX. URBET Hispano E-125 je u nás nabízená Dongma R1 za 139 000 Kč. Krasavice je URBET Nura, stojí už 8500 €.
Další příspěvky zapracuju do přehledu, hr na ně...


Naposledy editováno 09.10.2020 18:49:27

Ještě se mi docela líbí elektromotorky od španělského výrobce Volta Motorbikes:
https://www.voltamot...com/en/home-english/
Dále mě nadchla indická Ultraviolette F77:
https://www.ultraviolette.com/f77.html
Naposledy editováno 09.10.2020 20:29:04
Já bych ale do téhle konkrétní elektromotorky nešel. Design sice vypadá líbivě, ale kvalita zpracování čínské elektromotorky bude určitě slabší a taktéž použité komponenty (brzdy, pneu) budou zcela určitě průměrné. Co se týká použité baterie a elektroniky, mám s čínským skůtrem E-Max 110S více méně spíš negativní zkušenosti.
Nevím, pro jaký účel máš v úmyslu elektromotorku převážně používat, ale u Dongma R1 si myslím, že není vhodná ani do města (sportovní posez), ani na výlety (nelze nabíjet rychleji na veřejných nabíjecích stanicích ale pouze z 240V zásuvky.
Naposledy editováno 25.12.2020 20:40:53
Pokud chceš dojezd 150km, tak se bohužel pod 200tisíc Kč nedostaneš ani u ojetin. Dá se sehnat Brammo Empulse R, občas nějaký z Německa okolo 180tis. Kč, ale je to dost rizikový, protože Brammo už neexistuje (převzal to Polaris), ale servisní podpora je i tak nulová. A i tahle elektromotorka měla svoje dětský nemoci.
Dají se koupit i čínské motorky, ale pokud se daný typ oficiálně neprodává a neservisuje alespoň v Německu, tak je to dost riskantní. Docela se v Německu začíná prodávat Super Soco nebo Horwin a vypadá to i docela kvalitně, ale ty zatím motorku dle tvých představ nemají v portfoiu. Nejblíž k tomu mají jen Café Racery (SuperSoco TC Max a Horwin CR6), ale ty jsou určený spíš do města. Ale i po okreskách by se na tom dalo podniknout nějaký ten výlet.
Jaký máš vlastně finanční limit? Já osobně bych v tvém případě šel do ojetiny od Zera, až se najde nějaká výhodná koupě.
Naposledy editováno 26.12.2020 22:49:49
https://ezmobility.d...powertank-gebraucht/
taky jsem pokukoval po Dongmě R1, jenže nikde nic nebylo a dosud není. Už dříve jesem se spojil s dodavatelem, ten je přiveze na objednávku, skladem nic nemá, až na jaře 2021 chystá naskladnění už pod novým typem T4. Dnes se dělá všechno v Číně, jen se tomu dávají jiné názvy, třeba designová shoda je s URBET Hispano E-125 a podobnost je s Urbet Nura (mě se líbí i Evoke Urban).
E-Kája je velmi zkušený praktik, jen jeho obavu o čínskou výrobu nesdílím. My je máme za dřeváky, ale jsou technologicky velmi dobří (když chtějí), a pokud se nekupují šunty z tržnic. Příkladem je několik výkonových typů úhlových brusek průměru 125 mm od ryze českého Narexu. Velké hovno vyráběno u nás, všechno MADE IN CHINA jen dozor nad kvalitou a dobrý design může obstát i u motorek, kde mají na východě obrovský čínský odbyt i licence např. i v Indii. Dovoz do Evropy je blokovaný homologacema a pravděpodobně nechutí východních výrobců dodávat nenažraným překupníkům, kteří nezajistí servis.
Proto jsem nakonec skončil u nejslabší e-moto Soco TC koupené od zastoupení KTM. Jezdí pomalu, do města se hodí moc, ale na meziměsto to chce překonat jisté předsudky a hlavně být viděn.
V čem se s E-Kájou shodnu, tak v nákupu ojetých strojů ze západu, pokud mají dohledatelnou historii a o zbytku už psal.
Co je velmi zavádějící: skutečné dojezdy, vždy je dobré nenabíjet na 100 % a nevybíjet úplně. Nejlepší je mít přes sto tisíc, vyhledat recenze, osobně vyzkoušet a případně přezout gumy.
Naposledy editováno 27.12.2020 16:57:06
je fakt, že moje obavy o kvalitu čínských elektromotorek jsou možná trochu přehnané

Vycházím pouze z osobní zkušenosti s čínským elektroskůtrem Vmoto Emax 110S v porovnání s francouzským ekvivalentem Peugeot E-Vivacity. Tam je bohužel kvalita i výkon hodně rozdílný, a to ve všech ohledech ve prospěch Peugeota.
Co se týká "dospělejších" čínských elektromotorek, tak jsem skouknul několik videí na youtube od majitelů hlavně z USA, kteří si to nechali dovézt rovnou z Číny. Jedna z posledních recenzí: majitel dostal k elektromotorce evropskou nabíječku místo americké, musel si momentovým klíčem dotáhnout několik uvolněných šroubů, prosakovala mu nádobka s brzdovou kapalinou, na motoru v kole vůbec nebyl vyražený typ a výkon. Možná mě toto hodně vystrašilo

Nezpochybňuji, že v Číně taky umí vyrobit kvalitní stroj, ale i přesto jsem toho názoru, že cena bude vždy odpovídat kvalitě. Nevím za kolik se ta Dongma R1 prodává v Číně, ale v Evropě bude její nejlepší konfigurace (kapacita baterie a výkon motoru) stát dle ceníku 240tisíc Kč, což taky není úplně nízká částka.
Naposledy editováno 28.12.2020 13:17:06

Tesla vlevo podobnost čistě náhodná. Dyzajn BYD S8 náhodně sdílí vzadu s k Renaultem Mégane CC, přední Mercedes CLK:o)
https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_Auto
Naposledy editováno 30.12.2020 13:20:05
Droxik píše: Ahoj, promiň že otravuju, ale mam dotaz ohledne e-motorek. Dlouho jsem se po necem dival až jsem po nekolika mesicich narazil na tvoje komentare u clanku tady na webu. Mas nejaky nazor, ktera motorka by byla ideal ke koupi v Čr? Hodne jsem koukal po Dongma R1, ale nemuzu se dohledat zadnych recenzi, takze k tomu nemam duveru?ale splnuje moje pozadavky - esteticky a hlavne moznost ridit s ridicakem B. Kdyby jsi mi poradil, opravdu to ocenim. Dekuji a preji hezky zbytek dne. :)
Na tu Dongmu R1 bych se vybodnul, mrkni se v jakých polních podmínkách to číňani montujou:
https://dongma.cz/jak-se-vyrabi-dongma/
A porovnej to s tím, jak kdysi montovali v továrně Flextronic v Maďarsku Brammo Enertia:
To je rozdíl co



Naposledy editováno 31.12.2020 23:31:44
Jméno tohoto fešáka je E-Broh Bravo GLE

Na přiloženém videu je dobře vidět, jak je kvalita některých čínských elektromotorek opravdu zoufalá:
0:50 - slisovaný profil zadní vidlice, kontramatice na zadní ose, kabel od motoru trčí dolů pod vidlici
1:06 - docela hluboká povrchová vada odlitku výztuhy předních vidlic
2:25 - zvlněné plechy držící sedlo spolujezdce, kabely elektroinstalace v podsedlovém prostoru
3:25 - nádrž s hrdlem pro tankovací pistoli (asi prototyp)

Naposledy editováno 25.01.2021 22:34:08

A kromě velmi povedeného designu a poměrně kvalitního zpracování má i několik zajímavých parametrů:
- výkon 8/15kW (trvalý/max.)
- maximálka 130km/h
- ABS
- baterie 7,2kWh
- nabíjení 16A, konektor Mennekes 3kW
- dojezd 120-190km (okresky-město)
- slušný úložný prostor v "nádrži"
- hmotnost pouze 150kg
Takže je to dle mého názoru důstojný parťák na výlety s mou Victory Empulse TT

Naposledy editováno 09.02.2021 22:53:54
Narazil jsi doslovně

Kabel i vidla dlouho trčet nebude, plechy pod sedlem jsou asi kvůli top aerodynamice a nádrž mi hlava nebere.
Máš parádní postřeh

Z toho plyne poučení: vždy chce stroj před koupí řádně prohlédnout a projet!
očo kilowatos je pro očko milý údaj, před jízdou je nutno se pokřižovat

Velmi pěkný stroj s pohonem v zadním kole, který stojí za hřích

Zbývá prohlédnou, zda pod falešným řetězovým krytem neplandá kábl, asi ne, cena je už 200 tisíc, což odpovídá

Naposledy editováno 11.02.2021 19:30:57
ten zadní (pouze jednostranně uchycený) blatníček nejenže moc cákajícího blátíčka nepobere, ale navíc se chudinka při přejezdu sebemenší nerovnosti klepe jako osika

L6L:
ceníková cena téhle elektromotorky vcelku odpovídá kvalitě i parametrům, v EU je samozřejmě započítaná doprava z Číny, Clo, Dph a homologace. Ale plánujou prý otevřít montážní fabriku i ve Španělsku, tak by ta cena snad mohla ještě nepatrně klesnout.
Kdo ví co by bylo, kdyby býval Urbet vyrukoval se svými "modelos de motos eléctricas" o pět let dříve. Třeba jsem teď mohl jezdit do práce (místo Enertie) na Egu a na výlety mimo město (místo Empulse) na Nuře



Jinak kromě Číňanů a Taiwanců se poslední dobou začínají do hry v oblasti elektromotorek docela slušně zapojovat i Indové.


Naposledy editováno 12.02.2021 20:59:59
zadní (pouze jednostranně uchycený) blatníček nejenže moc cákajícího blátíčka nepobere, ale navíc se chudinka při přejezdu sebemenší nerovnosti klepe jako osika

Souhlas, blatníčkovou hloupost nechápu, viz E-Broh Bravo GLE tady prská binec na klíčovou dírku.
Proto obdivuju u svého milovaného hlemýždě velmi konzervativní zadní blatouch až k zemi, je velmi praktický. Bral bych klidně přední z kývačky.
Naposledy editováno 13.02.2021 21:35:52
L6L píše: Není tohle nákladní motorka na palivové články?
Vypadá to, že se jedná cargo verzi Toyoty Mirai

Zajímavé vozítko, vidím něco takového poprvé v životě. Určitě velmi dobrá alternativa pro rozvozy menšího objemu zboží po městě

Naposledy editováno 15.02.2021 19:38:25

Tady má nádrž výhody, že se dá vodík potěžkat, to elektrický náboj v aku hmatatelné výsledky nemá. Aspoň jeden bezvýznamný plus

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|