Originální díly PARTSDEPOT





Téma: kapající olej u výpustního šroubu
6.10.2020 v 13:48
Ahoj, letos jsem měnil olej a filtr. Nevšiml jsem si, že závit výpustního ventilu je trochu "ožužlaný" a později jsem zjistil, že mi dole kape olej. Nechce se mi ale znovu vypouštět všechen olej. Při větším utažení se šroub protáčí. Nevíte jak šroub utěsnit? díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu

7.10.2020 v 11:25 | Nahoru | #31
A docela bych se rad podival, jak vrtas díru na zavit m18 spravne kolmo tim stojanem přiděleným k motoru - oni ti superstudovani teoretici z VS umi obcas v praxi pobavit

Jinak jsem namátkou otevrel cernocha a u steftu je cca tohle.... asi taky nakej nedostudovanej blbec co nevi ze staci tri zavity:


a ono je neco jineho pevnostni navrh srouboveho spoje a neco jineho je navrh toho spoje aby sel v nejakych normalnich podminkach opakovane utahnout bez destrukce. pocetne totiz temer vsude vyjdou srouby M4 apod, jen by je i profi mechanici strhali za jeden zavodni vikend. no a dovoluji si tvrdit ze kdyz stokrat utahnes vypousteci zatku do hliniku a do oceli, budou oba zavity vypadat jinak, ikdyz to budes spravne utahovat ty.

ono pokud tu diru vyvrtas tou kolmo primontovanou vrtackou na motor, tak se vsadim, ze bude tak krasne kolma na dosedaci plochu tesneni, ze budes muset ten sroub utahovat o neco malo vic, nez jen aby udrzel hydrostatickej tlak oleje… dost mozna ho budes buset utahnout tolik aby tu hlinikovou/medenou podlozku nekde zdeformoval i o nakou tu desetinu a tesnilo to… no a to uz tam i pocetne vyjde trochu neco jineho nez z toho hydrostatickeho tlaku...

Naposledy editováno 07.10.2020 11:39:15

(reakce na) kapající olej u výpustního šroubu

7.10.2020 v 12:44 | Nahoru | #32
assassin>

1d je u bezn rady cca 6 zavtu, coz je (v konstrukci beznej, vysoce naddimensovanej) koeficient 2, nesou cca tri (ČMS jsi bud absolvoval, nebo si to nekde stahni..) .. krom toho steft neni olejova zatka, utahuje se na moment a nese pevnostne.. jenze to je fakt tezka debata s nekym kdo vypocty neuznava a ridi se skolenima u racetechu a bezmezne veri konstrukterum "renomovanych" znacek

co se tyka teoretiku, nebudu dlouze reagovat na blaboleni a cileny provokace na vfr mam v motoru a ramu vrtano tolikrat ze by ses nedopocital, upravovana vika, atd,... for example ta priruba spojky, myslis ze mi tam drzi prilepena zvejkackou ? ale to ty vis a prudis z principu.. a dokonce i presto ze te to nebavi

nicmene zase chapu ze vychaziz ze statisticky vypozorovanych zkusenosti, a uznavam ze 90% podobnych upav je peasarna neskutecna.. viz to mnou zmineny reklamni video ktery se mi nechce hledat, ponkovej sverak, rucni vrtacka, no problem... na par facek, stojanovka mu urcite stoji par metru vedle... a pak to vidi lojza na youtube, z takovyho videa si vezme asi tolik ze helicoil=absolutne dulezity, vrtat rovne=naprosto nedulezity, utahovat spravne=naprosto nedulezity, hlavne ze to mam jako na videu....
ale to by bylo na delsi debatu...

1 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu

7.10.2020 v 12:52 | Nahoru | #33
jak rikam, rad bych to vrtani dirty na zavit M18 do motoru videl, blok mam, muzem to zkusit, pak muzes i premerit o Kolik ti ta tesnici plocha utika a spocitat na Kolik musis tu zatku utahnout aby to pres alu podlozku tesnilo zatka opravdu pevnostne nenese, ale musi zdeformovat to tesneni…

ta priruba spojky drzi na trosku jinem sroubu nez m18 a taky tam nikde nemusi tesnit olej ne? dost odlisnej pripad.

ad skoleni racetechu - jo, v porovnani s tim jsou tvoje teorie o tom, ze sportovni motorky maji teziste vyrazne vepredu )tusim zes psal max v1/3) a treba i to ze kdyz zvednes Zadek na tlumici tak klesne teziste motorky o dost jinde…

Kde bych tam zhruba mohl najit, ze u šroubu do hliníku 3zavity bohate staci?


a jeste navic - ja s vypoctama nemam problem, jen ty jsi jeste zadny nepredvedl.. a sice poplives moje autority (konstruktery velkych znacek) ale sam se odvolavas na autority svoje - Prokysek treba - kteri sice celej zivot uci mechaniku, ale nejspis nic funkcniho ani nezkonstruovali…

videl jsem par ruznych prototypu co na fakulte vzniklo … no a byla to teda klasicka akademicka prace

vyfuk na r1 ve fluentu, co pocetne 10koni pridal ale v praxi 15 ubral atd atd...

Naposledy editováno 07.10.2020 13:13:17

(reakce na) kapající olej u výpustního šroubu

7.10.2020 v 14:57 | Nahoru | #34
assassin> prevrtat z cca 14mm diry(strzena M14ka) na tech 16,8 neni v hliniku problem, potrebujes vhodny vrtak, ok to vetsina motorkaru zde mozna nema, ale nekoho pobliz s bruskou na kulato zas vetsina lidi ma... pokud mas vrtak spravnyho umeru a ten ma uzsi vedeni mas(mam) redukce (a kdyz kdyz nemam vyrobim a schovam...) kratka trubka z x na y mm.. mosaz nebo i Al na vystredeni bohate staci.....

ad priruba, jo srouby tesni, ty dole jsou skrz to viko radicky (to na fotce je origo ze 750, to tam nebude, bude tam upraveny bez ty diry na konci, s jehlovym loziskem na radicku, atd..) ten horni je jen do valecku chycenem na blok motoru prevrtanej na M8X1 protoze puvodni zavit byl na sracku jak to tam nekdy nekomu vycesal retez... ve valecku je pak M6 na prirubu.. BTW nglan s tim jezdil s puvodni mechanickou spojkou na dva srouby a taky to slo.. ale ty zavity dole museli asi trpet...

Prokysek je taky vecnej asák, nicmene nemyslim ze by nebyl schopnej neco vytvorit.. autiority jsou tam jiny, a valůasek toho vytvoril funkcniho docela dost, to samy ruzicka na pruznosti.. ohledne fluentu je to tezky, kdyz to nikdo neumi pouzivat... lidi co delaj cfd si pisou vlastni resice, ty numecy a fluenty jsou spis takovy komercni pozlatka, s heskym postprocesingem... a to je prave to, lidi (tedy zde konkretne studenty) zajimaji barevny obrazky misto vzorecku, to je ten kamen urazu...

+ ad tri zavity, jo dyt je to celkem bezna pruznostnicko/mechanicka dokazovacka, jako tenko/tlusto steny "nádobí", euleruv uhel opasani a podobne..
pocital to kanaval na tech castech, docela si to pamatuju.. vychazelo mu to na tech +- 1000° sroubovice k poklesu pod nejakou rozume uvazovatelnou mez napeti...
stejne tak v ty samy prednasce odvozoval (relativne jednoduchy) vztahy moment/osova sila atd...

kdyz jsme u toho, to je zrovna jedna z veci ktera by mela bejt obecne znama, a evidentne neni, 99,9% lidi vubec netusi jaka sla pod tema sroubama je, a kdyz jim napises ze ten moment je brutalni a sila ekvivalentni jako by se na to povesil metrakovej chlap (nebo nalozena fabie, podle toho o jakem zavitu se bavuime) tak se ohradi ze to prece musi drzet a mrdnou to klidne nad mez kluzu...

1 reakcí na tento příspěvek kapající olej u výpustního šroubu

7.10.2020 v 15:34 | Nahoru | #35
Takze kdyz tam bude treba stěna 4mm na tri zavity, tak mas pocit ze v takovy stěně dira se zvejklym zavitem navede 16mm vrtak aby byl kolmo jo? Ikdyz připustim, ze jo, tak jak pak povedes v ose zavitnik?

To odvození dimenzovani zavitovejo spoje v cms je hodne zjednodušený. Tusim, ze to nikdo neodvozoval pro pripad použití rozdílných materialu pro šroub a matici - tzn rozdílnej E, stejne tak se tam neresily vule, kvlaita povrchu a tolerance tvaru.

Ja prave videl i výtvory od valaska. Bylo to vsechno super převratný - ale dobry tak na granty a konference

A u nozicky jsem zas videl stavet RC modely.

Ja proti akademikum nic nemam a jasne, ze konstrukce musi vycházet z výpočtu, ale teoretici dost casto zanedbaji dost dulezite veci - viz ty tvoje vylepšení 2t krosek a jejich výfuku - docela bych to chtel videt v praxi a jak dlouho a jak by to fungovalo v zatížení na jake je to stavěné. Bylo by zajimave srovnání s tim jak to udelali ti pitomci v tovarne co uz tam tu konstrukci ladi několik generaci - uplne špatně :)

No co takhle spočítat jakej utahovani moment tam je potreba u m18 šroubu ocel šroub/alu blok aby to utesnila Cu podložka v pripade ze tu díru vyvrtas o 5 stupnu křive a jestli to teda ty tri zavity vydrží ?

kapající olej u výpustního šroubu

7.10.2020 v 17:07 | Nahoru | #36
Tomas R ; vidíš co jsi zpusobil svým dotazem ? Měl jsi tam strčit kus klacku ,ten by nabobtnal a drželo by to taky a radši si to tema odpustit !

(reakce na) kapající olej u výpustního šroubu

7.10.2020 v 17:57 | Nahoru | #37
assassin> vrtals nekd do plechu ? videls nekdy vrtak s vedenim ? videls nekdy stojan na vrtacku ? mam pocit ze se mi snazis vnuit ze to budu vrtat akuckou vrtakem do dreva ne ?

jasne ze Al ma jinej modul, ale to se tyka furt pevnostnich spoju, ne olejovy zatky.. von ma taky ma Al jinou mez kluzu takze musi bejt zavt do Al predevsim vetsi (prumer) delsim si moc nepomuzes, i kdyz se hlinik bude "ohejbat" s tretnovym modulem vic.. co do kontroly kdyz vezmes cely zatizeni/osovou silu na prumet zavitu budes co do bezpectnosti doma (obecne prvni neco kolem 60% sily , druhej zhruba pulku, treti uz malo.. ctvrtej prakticky nic)... + vnejsi ma unosnost lepsi nez vnitrni protoze se ohejba/trha kolem velkyho prumeru, vnitrni se u vetsiny materialu driv ukrouti nez by se strhnul na malem prumeru..... jasne neni to uplne easy, ale v zasade je ten navrh jasnej, cim mene pevnej material tim vetsi plochu (prumet sroubovice) mensi silu(moment) - to je zaklad...

a kdyz vyvrtas diru do motoru o 5° krive tak by si mel predevsim reklamovat ruce jasne, pokud vrtas ze vzduchu, je to jak nic, ale ve vzduchu se vrta leda tak do drevotrisky (teda ve slusnejch rodinach) na mtoru je dost prirub kam jde heftnout alespon provizorni pripravek, pokud ne primo stojan...
jinak samozreme obrabime dily po demontazi, pak je umyjeme od spon a bordelu, atd.. i kdyz je mi jasny ze se nikomu nechce pulit motor kvuli tomu ze nejakej mamlas v minulosti strhnul zavit... v M*A*S*H taky operovali na louce a obcas desinfikovali koralkou... da se vsechno...

E: uz vidim i obrazky... no kdyz ta skripa prolezes tak tam (nejen) teoreticke vypocty sroubovych spoju dost pravdepodobne najdes, ja teda skripta nekupoval, ja studoval prezencne, ale pozamky z prednasek tu mozna jeste nekde najdu.. a tohle se odvozovalo 100% vzdy, stejne jako evolventy ozubeni a dalsi "podstatne" veci

535> no uprime, von ten dotaz jestli s tim pujde neco udelat bez vypusteni oleje byl taky "vyzivnej", dobre mu tak

Naposledy editováno 07.10.2020 18:15:23
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V-strom Suzuki DL 1000 V-Strom romass 7 7.11.2020 v 15:22 Davidrak
nejde nastartovat Suzuki DL 1000 V-Strom Dl1000V-Storm 7 21.10.2020 v 21:12 Dl1000V-Storm
Jak nekoho muze bavit jezdit na mot... [1, 2, 3] Honda CB 600S Hornet, Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda ... MarcelTheRevenger 72 11.10.2020 v 17:14 KabirBedi
Bolder Suzuki DL 1000 V-Strom sox 2 27.9.2020 v 09:17 dulek02
Páčky spojková a brzdová Suzuki DL 1000 V-Strom miloskr 24 12.9.2020 v 20:31 miloskr

TOPlist