bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdové desky pro ABS a bez
Kluci, co to znáte, nedaří se mi dohledat, jaký je rozdíl mezi brzdovými deskami pro moto s ABS a bez ABS.
Krom toho, že mě to zajímá technicky, tak co se stane, dám-li na předek moto s ABS desky určené pro moto bez ABS.
Samozřejmě bych chtěl ušetřit, neb můj pekáč nemá se mnou slitování a letos, co se týká nákladů, nad manželkou vítězí naprosto zdrcujícím způsobem.
Díky moc.
Předchozí
1 2
Následující

Brzdové desky pro ABS a bez

5.10.2020 v 20:07 | Nahoru | #1
Já mám dojem, že se to tu nějak řešilo, snad jsou tam jiný kotouče. Zkus pohledat v historii.

Brzdové desky pro ABS a bez

5.10.2020 v 20:15 | Nahoru | #2
řeším desky ne kotouče

Brzdové desky pro ABS a bez

5.10.2020 v 20:41 | Nahoru | #3
já ti to neberu, píšu, že je s abs a bez abs rozdíl v kotoučích a proto jsou tam jiný desky ... každopádně za mě, dal bych tam to, co tam má být

Brzdové desky pro ABS a bez

5.10.2020 v 21:13 | Nahoru | #4
občas bývajú použité iné strmene na verziách bez ABS. Aby bol napr. backup výroby v prípade výpadkov a pod. Ale ak sú tie isté strmene, a platničky sú rovnaké, tak môže byť rozdiel maximálne v objednávacom čísle...

Brzdové desky pro ABS a bez

5.10.2020 v 21:20 | Nahoru | #5
rozdiel tam nieje, tak som našiel na internetoch, ale dnes je to s informáciami kadejaké, ale ak sú to tieto tak to sedí:
http://vi.raptor.eba...er=0&cspheader=1

Brzdové desky pro ABS a bez

5.10.2020 v 21:24 | Nahoru | #6
Cisla jsou jiny:

1 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky pro ABS a bez

5.10.2020 v 21:30 | Nahoru | #7
Destroyer>
Tak nějak si to myslím, ale je tam nárůst ceny za pár 100 % pro ABS, což mi přijde na marketing tah docela dost. Tak jsem znejistěli.
Prodejce mi říkal, že rozměr je stejný, tak by verzi pro ABS neřešil a dál obyč.

Naposledy editováno 05.10.2020 21:34:54

Brzdové desky pro ABS a bez

5.10.2020 v 21:38 | Nahoru | #8
Tak si objednej obě sady, koukni na rozdíly a ty dráhy vrať.

(reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 07:21 | Nahoru | #9
oldyno> ak sú rovnaké tak s pokojným svedomím kúp lacnejšie, zmes na ABS nemá vplyv (resp. má, ale to by sme zachádzali do zbytočných detailov). Je to pre EU trh takže reálne tam rozdiel nebude, frikčný materiál bude rovnaký.

Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 07:41 | Nahoru | #10
Pokud vím, tak rozdíl v kotoučích je jen v unašeči kvůli montáži kroužku snímače ABS. Třmeny (a tudíž i desky) by měli být stejné.
Jinak desky používám tyto "http://moto.brembo.com/en/detail/07BB19/moto-guzzi/stelvio/1200/2008/pads/front/SA/0".

Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 09:44 | Nahoru | #11
Takové mám informace.
Díky

Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 09:51 | Nahoru | #12
Jakoze brzdove desticky jsou z jine smesy pro brzdy s ABS a pro brzdy bez ABS? Co to je za picovinu?

Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 10:01 | Nahoru | #13
Koukal jsem u Kawasaki a tam jsou ty dily stejne. Desky i jeden z kotoucu.

Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 10:07 | Nahoru | #14
Proto se ptám, proč je tam 100%-ni nárůst ceny.

2 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky pro ABS a bez

Skvělá odpověď, děkuji! 6.10.2020 v 10:07 | Nahoru | #15
Ty destičky mají označení 07BB19.XX.

Místo XX je buď označení jejich univerzální směsi (destičky koupený v běžným obchodě) a nebo číselná hodnota vyjadřující koeficient tření (1-99) směsi vyvinuté přímo pro danou motorku (destičky montovaný z fabriky a nebo destičky koupený jako originální náhradní díl). Čím vyšší číslo, tím vyšší koeficient tření.

Univerzální směsi mají (pro předek Stelvia) následující:
sintrované směsi SA, LA a nebo organická směs CC (totožná s originální 07BB19.07).
Směsi se liší v koeficientu tření. Sintrované mají koeficient nad 0,5. Organické do 0,5. Čím vyšší koeficient tření, tím líp to brzdí. Nejspíš ale na úkor životnosti.

Červený destičky (směs SA) mají koeficient tření závislý na teplotě a pohybuje se od 0,5 do necelých 0,6. Pokud někdo jezdí spíš cestovně, byla by pro něj asi i lepší směs LA. Ta má téměř v celým spektru teploty stejný koeficient tření 0,55 = studený brzdí líp jak SA, zahřátý trochu míň jak SA a má vyšší nájezd jak SA.

Brembo na svých stránkách pro tvůj ročník doporučuje destičky 07BB19.07. Což jsou ty organický carbon keramický a stojí 800 Kč a nejspíš tam byly z fabriky.

Originální přední destičky pro Stevio brembo nabízí jedny organický a několik sintrovaných a místo XX je uvedena číselná hodnota koeficientu tření dané směsi od 1-99. Tato směs se dá konkrétně na Stelvio koupit s koeficientem tření označeným jako 07 (CC viz výše), 59, 73, 90 a 96.

Pro novější ročníky Stelvii Brembo doporučuje sintrovaný destičky 07BB19.90, který stojí 1600 Kč (nejlevnější na netu).
A to asi z toho důvodu, že destičky s vyšším koeficientem tření budou nejspíš líp brzdit v momentě, kdy se ABS aktivuje a brzda začne pulzovat. Blbý je, že jsou drahý a že budou mít nejspíš nic moc nájezd.

Takže levnější originální destičky (GU01654630 - pravděpodobně 07BB19.07) mají koeficient tření nižší než ty dražší - doporučované pro ABS (883673 - pravděpodobně 07BB19.90).

Jak se ale liší koeficient tření originálních destiček pro ABS v porovnání s SA destičkama netuším. Možná by se to dalo porovnat z nájezdu na origo destičky a nájezdu na SA destičky. To by se tu ale musel objevit někdo, kdo oboje tyto destičky (883673 - pravděpodobně 07BB19.90 a destičky SA) na Stelviu sjel.

Takže bych koupil ověřený sintrovaný SA (kolem 1000Kč), který by mohly být podle mě koeficientem tření kompromisem mezi originálníma organickýma a super drahýma originálníma sintrovanýma (pro ABS)

Naposledy editováno 06.10.2020 11:23:01

1 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 10:43 | Nahoru | #16
To je dokonce k mání brzdová kapalina pro auta s ESP a bez ESP. Taky nevím jaký je v nich rozdíl. Cenově velký.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 10:58 | Nahoru | #17
Nejsem zadnej odborník, ale zkusim jen takovou uvahu, u klasické brzdy jsou jen dva valce s písty a gumovym tesnenim co posouvají kapalinu v hadici co je spojuje. Je celkem fuk jaky ma ta kapalina mazaci vlastnosti, jak hodne je cista ...
U stroju s abs nebo esp kapalina prochází čerpadlem a pomerne složitými/přesnými ventily - takze si dokazu predstavit, ze jsou potreba trochu jine parametry, nez kdyz jen proudí kusem trubky.

A ve finále to klidne muze byt ta sama kapalina. Dam jinej příklad na kterym to bude zrejmejsi - budu kupovat material na výrobu nějakého dílu, muzu si vybrat dve oceli, jednu u ktere nevim nic Nez označeni a druhou u ktere je materiálový list ktery zaručuje jeji vlastnosti. Dost mozna budou oba polotovary uplne totožné, ale jeden z nich bude mnohem drazsi, protoze ho nekdo musel otestovat a zaručit se, ze ma vlastnosti ktere potvrzuje ten papír.

U destiček pro abs a bez abs me zadna teorie nenapada, Ale treba nejakou dodá nekdo z oboru...

Naposledy editováno 06.10.2020 10:59:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 10:58 | Nahoru | #18

mito7 píše: To je dokonce k mání brzdová kapalina pro auta s ESP a bez ESP. Taky nevím jaký je v nich rozdíl. Cenově velký.



Je to kvůli mechanickým vlastnostem. Jsou tam kanálky melého průžezu sa nevhodná kapalina by překonávala příliš velkej odpor a systém by házel chybu. V podstatě jde o část ESP systému ABS.

(reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 10:59 | Nahoru | #19
assassin> Napsal si to správně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 11:18 | Nahoru | #20

PetrL3 píše: Je to kvůli mechanickým vlastnostem. Jsou tam kanálky melého průžezu sa nevhodná kapalina by překonávala příliš velkej odpor a systém by házel chybu. V podstatě jde o část ESP systému ABS.


A co se dávalo do těch aut před tím, než se na trhu objevila ta speciální kapalina pro ESP?

(reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 11:19 | Nahoru | #21
mito7> bylo to dáno dotem. Ten zajistil viskozitu. Ne jen bod varu.

Naposledy editováno 06.10.2020 11:20:34

(reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 11:21 | Nahoru | #22
Koudy01>
Stokrát pleskajici ruce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 11:24 | Nahoru | #23

mito7 píše: A co se dávalo do těch aut před tím, než se na trhu objevila ta speciální kapalina pro ESP?



rekl bych, ze nez vznikla kapalina pro ESP nemely auta to ESP a nebo melo jejich ESP problemy s tou obyc kapalinou… ja treba vim o spouste jednickovych oktavek se zarezlym/zatuhlym abs vcetne te co ma moje mati

ale muzes klidne lejt do svejch aut tu obyc a usetrit. Misto predepsanejch drahejch oleju ala 0w30 taky muzes lejt nejakej levnej obycejnej… a co teprve jeste specialni oleje pro DPF? taky tam v klidu muzes nalejt neco levnejsiho, olej jako olej….

(reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 11:36 | Nahoru | #24

PetrL3 píše: Je to kvůli mechanickým vlastnostem. Jsou tam kanálky melého průžezu sa nevhodná kapalina by překonávala příliš velkej odpor a systém by házel chybu. V podstatě jde o část ESP systému ABS.



Ano, ano... primárně jde o viskozitu a to zejména za nízkých teplot, kdy se logicky využije ABS/ESP v největší míře. Některé brzdovky určené pro ABS a jiné systémy jsou označovány jako "low viscosity" (např. Brembo).
Vysoká viskozita totiž značně ovlivňuje mezní frekvenci provozu ABS.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 12:00 | Nahoru | #25
Koudy01> to je odpoved hodna minimalne 500kc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 12:31 | Nahoru | #26

assassin píše: rekl bych, ze nez vznikla kapalina pro ESP nemely auta to ESP a nebo melo jejich ESP problemy s tou obyc kapalinou… ja treba vim o spouste jednickovych oktavek se zarezlym/zatuhlym abs vcetne te co ma moje mati

ale muzes klidne lejt do svejch aut tu obyc a usetrit. Misto predepsanejch drahejch oleju ala 0w30 taky muzes lejt nejakej levnej obycejnej… a co teprve jeste specialni oleje pro DPF? taky tam v klidu muzes nalejt neco levnejsiho, olej jako olej….


Mám auto s ESP z roku 2001 a kapalinu pro ESP jsem viděl teprve před pár lety. Před tím jsem měl Feldu s ABS a žádný zvláštní požadavek na brzdovou kapalinu neměla a ani žádný problémy při použití běžné se neprojevily, ani u aut s ESP.
DOT samozřejmě splňuje i ta původní.
O olejích se nebavíme, tam naopak většinou všichni "odborníci" doporučují přejít na vyšší viskozitu, než doporučenou. Ale já používám předepsané 504.00.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 12:55 | Nahoru | #27
mito7> a to je co za argument, ze tys to predtim nevidel? esp auta z roku 2001 je uplne jinej vesmir nez esp soucasnych vozidel. stejne tak to, ze jsi nemel problemy s abs u feldy neznamena, ze se tam muze u vsech aut nalejt cokoliv.

ja treba standardne seru na udrzbu, olej nemenim, jen dolejvam tim co je po ruce atd.. porad to jezdi… znamena to, ze je fuk jaky oleje se kam lejou a Kolik se na nich najede?

ostatne vyse je problem ohledne vlastnosti kapalin pro ESP vysvetlen. felicie Mela abs ktere pracovalo urcite s jinou freq tech regulacnich prvku nez moderni stroje s esp.

Naposledy editováno 06.10.2020 12:58:36

(reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 13:33 | Nahoru | #28
Komorerth> spokojim se s kafickem

(reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 14:22 | Nahoru | #29
assassin> To máš pravdu, moje auto z roku 2001 má EDS a brzdový asistent, spousta novějších toto nemá. Docela by mě zajímalo jak vzrostla frekvence regulačních prvků v ABS systémech. Zrovna Felda měla jako první 4 kanálové, a v tu samou dobu Golf jen jednokanál. Jo a mimochodem ta Felicie měla EDS taky.

Naposledy editováno 06.10.2020 14:22:29

Brzdové desky pro ABS a bez

6.10.2020 v 14:34 | Nahoru | #30
s felicii jsem nikdy nejezdil ale fabie mela tragicke abs .. a to porovnovam s bmw z roku 95 kterym jsem v te dobe jezdil jako soukromym vozem.
fabie na serii nerovnosti - typicky pred krizovatkou pri prvnim naznaku klouznuti odbrzdila a pak uz jsi se s tukajicim pedalem jen modlil. fabie druhe generace, jen pro poradek. ABS v lade fungovalo zhruba podobne. Oktavka prvni generace to same...

systemy ala EDS uz jsou davno prekonane a tak se proste neuvadi v marketingovych letacich jako zvlast pismenka. sportovnejsi auta z koncernu ala gti maji tenhle system o neco pokrocilejsi a rikaji tomu elektronicky samosvorny diferencial, nebo tak nejak. sportovni auta, takze ne skodovky, pak maji tyhle systemy jeste komplikovanejsi a rikaji tomu vektorovani tahu apod.

k brzdovemu asistenut asi tak tohle (zdroj wiki):


z cehoz je patrne, ze z novejsich to preci jen nekteri maji….

Naposledy editováno 06.10.2020 14:42:02
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko [1 ... 27, 28] Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX... pkKun 838 3.4.2024 v 07:12 pkKun
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno
Stelvio - dobíjení Moto Guzzi Stelvio 1200 akula 11 19.2.2023 v 15:42 akula
Najde se někdo na přezutí pneu v ok... Moto Guzzi Stelvio 1200 krivaneka 8 5.7.2022 v 14:59 krivaneka


TOPlist