bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdová hadice V-strom 2008
4.10.2020 v 16:17
Dobrý den, jelikož se nám zima blíží a stím i opravy našich strojů tak bych potřeboval poradit co by bylo lepší když chci vyměnit staré brzdové hadice na V-strom 650 2008 za nové a ještě dodám že řídítka mám o 5cm zvedlé jedná se mi o tyto věci jak je použít:
1) vyměnit za stejný typ jak jsou originál jen k pumpě nechat udělat delší hadici ( problém při odvzdušňování přes ten oblouk nad blatníkem )
2) vyměnit hadice tak jak to má nový V-strom to je z pumpy na brzdič (pravý) a z brzdiče(pravý) na brzdič (levý) ( ovzdušňování stejné jak u bodu 1 )
3) udělat každou hadici zvlášť od brzdiče a u pumpy dát obě k sobě pod větší průtokový šroub ( osobně si myslím že by nebyl mět problém s ovzdušněním jak u bodu 1 a 2 )

samozřejmě vím že tu bude asi 100lidí a 100 názorů, ale jestli to už někdo dělal nechal bych si rád poradit popř i s víměnou pumpy axiální za radiální.

Předem děkuji za odpovědi

Brzdová hadice V-strom 2008

4.10.2020 v 17:13 | Nahoru | #1
Nejlépe bod 3.

Brzdová hadice V-strom 2008

4.10.2020 v 19:03 | Nahoru | #2
Měl jsem to obě od pumpy a sralo mě to. Dvě hadice, chce to pochytat na více místech. Teď to má k pravému brzdiči a z něj na levý a vyhovuje mě to víc.

Brzdová hadice V-strom 2008

4.10.2020 v 20:03 | Nahoru | #3
Mám na stromu pancéřové hadice odděleně spolu s brembo deskama, dál co bych doporučil, vyměnit pružiny v předních tlumičích za progresivní. Zlepšení citelné..

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová hadice V-strom 2008

4.10.2020 v 23:05 | Nahoru | #4
Pancéřové hadice dle bodu 3... S výměnou pumpy mám zkušenost, dával jsem radiální z cbr 1000rr (průměr pístku 17,5mm), ale měnil jsem to zároveň i s čtyřpístkovými třmeny. Popsáno zde : úprava brzd

(reakce na) Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 05:56 | Nahoru | #5
Rumy> ahoj tuto ůpravu jsem od tebe taky našel ale zatím to budou jen ty hadice a pokud to finance dovolí tak pumpa, psal si že origo pístek na pumpě má 14mm nevíte někdo jak se to bude chovat když tam dám např 17mm nebo kdesi jsem četl 19mm pumpu

Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 06:32 | Nahoru | #6
Změní se ti "převod". Čím větší pístek, tím kratší dráha ale větší síla potřebná k brždění. Nic se nemá přehánět. Devatenáctka je tak na šestipístky nebo velký radální monoblokový čtyřpístky..

Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 09:57 | Nahoru | #7
Jde o to, co se vlastně snažíš vyřešit. Jestli ti vadí dlouhý chod páčky, tak pumpa s větším pístkem je správně. On tam do toho vstupuje i převod na páčce (páka), takže dvě různé pumpy se stejným pístkem se ale nemusí chovat vůbec stejně.

Jinak starší v-stromy do K6 měly pumpu 16mm a pístky ve třmenech 30mm. K8 má pumpu 14mm a pístky ve třmenech 27mm. Pokud tedy seženeš levně pumpu ze staršího modelu, tak můžeš vyzkoušet tu. Tyhle pumpy mají nejspíš stejný mechanický převod, takže rozdíl se bude rovnat podílu druhých mocnin průměru pístků. Tedy chod páčky by se měl zkrátit cca o 1/4.

Jiná věc je, že ta pumpa na v-stromu je asi prostě slabota sama o sobě a výměna za nějakou modernější radiálku bude určitě posun k lepšímu. Vzhledem k tomu, že K8 má dvoupístky s průměrem jen 27mm, což jsou opravdu menší pístky než má většina jiných motorek, tak bych do 19 pumpy raději asi nešel.

Naposledy editováno 05.10.2020 09:58:02

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 10:18 | Nahoru | #8
Enem taková technická na přispívající: Je nějaký hmatatelný důvod pro variantu 3,nebo je to pocitově správně?

Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 10:19 | Nahoru | #9
Díky slabému signálu dvakrát...

Naposledy editováno 05.10.2020 10:22:57

(reakce na) Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 14:19 | Nahoru | #10
Anti> No není v tom asi zásadní rozdíl, ale dvě samostatné hadice od třmenů nahoru až k pumpě jsou určitě méně náchylné na to, že ti tam po odvzdušnění zůstane někde bublinka a když už, tak je snazší se jí zbavit. Teoretická druhá výhoda je, že můžeš vozit náhradní průtočný šroub pro jednu hadici a v případě, že někde v tramtárii poškodíš kotouč nebo třmen nebo hadici, tak k pumpě napojíš jen jednu hadici a dojedeš s jednokotoučovou brzdou. Tak ale uznávám, že to je spíš teorie, já sebou ani náhradní průtokový šroub nevozím, ale pro někoho kdo chce motorku používat expedičně to může být plus.

Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 19:10 | Nahoru | #11
S tou pumpou mi jde hlavně o chod páčky je moc dlouhý až k heftu jak už zde bylo psáno asi nemoc všech V-stromu nebo možná starších a s těma hadička mi jde aby se mi to líp ovzdušňovalo ty staré se už kroutí a nafukují

1 reakcí na tento příspěvek Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 20:19 | Nahoru | #12
No ještě k té pumpě, já když jsem vybíral pumpu k těm čtyřpístkům, dost mi pomohl tenhle článek : poměry pístků

Na konci článku je popsáno chování brzd v závislosti na poměru plochy pístků ve třmenech a plochy pístku brzdové pumpy. Je to pro radiální pumpu a třmeny, které mají pístky z obou stran kotouče. Myslím, ale že pro dvoupístky bude výpočet fungovat relativně podobně, jen plochu pístků je potřeba počítat 2x, protože se musí vysunout o dvojnásobnou vzdálenost (přitahují desky na obou stranách).

Pokud použiju tuhle analogii, tak bych asi na tvém místě zkusil pumpu s průměrem 15 nebo 16mm. Ty pístky 27mm jsou opravdu malé. U průměru 15mm se dostaneš na poměr 25,9 a u 16mm 22,8...

Ber to jen jako neověřený názor, je to teorie a asi ti nezbyde než zkoušet nebo najít někoho kdo už tuhle výměnu na stromu dělal. Každopádně si troufnu říct, že pumpa 19mm a dvoupístky s průměrem 27mm nebudou dohromady fungovat dobře.

(reakce na) Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 20:32 | Nahoru | #13
Rumy> Ten článek je dost dobře napsaný podle mě ještě zkusím projít zahraniční fóra a uvidím díky aspoň za tvoji inspiraci

Brzdová hadice V-strom 2008

5.10.2020 v 21:44 | Nahoru | #14
Můžu ti půjčit radiální Brembo 15.Je původně spojková, ale používal jsem ji jako brzdovou. Stačilo ji otočit. Vyměnil jsem ji protože nestíhala radiální čtyřpístky. Tak jsem koupil pumpu z Panigale která má podobný brzdiče je to dobrý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 Včera v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist