bmw_r1300gs_cartec





Téma: Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztřsen
30.9.2020 v 17:59
Zdravím,
chápu, že se tohle adminům líbit nebude - kdyžtak to hned smažte.
Je tu někdo, kdo by mi vysvětlil toto řadící schéma? Jedna převodovka je Wartburg, druhá Barkas. Jak to funguje? Čím vyšší kvalt na obou převodovkách, tím vyšší rychlost a naopak?
Sorry za offtopic, ale tohle jsou pro mě doposud neprobádané vody.
PS - jaký olej je nejlepší do wartburg motoru? Postačí Mogul TSF?
Díky
Předchozí
1 2
Následující

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 18:03 | Nahoru | #1
A jak se řadí zpátečka ještě potřebuju vědět

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 18:29 | Nahoru | #2
To su na jednom aute dve prevodovky?
Ak ano tak si pozri na Youtube napr.
Peterbilt two shifters...
Jedna prevodovka je hlavna a druha su tzv.polky...
Resp.vie rozhodit krutiaci moment v uzkom spektre otacok,tak aby sa auto pri velkej zatazi plynule rozbehlo,alebo teda vyuzil sa potencial motoru na maximum...
Ak si myslel toto....

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2020 v 18:43 | Nahoru | #3
domácí postrky mivaji dve převodovky. na te prvni převodovce od motoru zaradis a na te druhe ten kvalt muzes jeste rozctvrtit, takze mas 16 rychlosti do předu a 4 dozadu..

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 18:46 | Nahoru | #4
pro jízdu vzad staci dát proste zpátečku, ale jen na jedné převodovce, jinak na dve zpatecky jedeš do předu

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 18:48 | Nahoru | #5
Tvl, kdo se v tom má vyznat!

1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 18:55 | Nahoru | #6
ale na zase na ty dvě čtyřky to vetsinou pekne upaluje

(reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 18:57 | Nahoru | #7
Orebuch> Dík za ujasnění, když jsem na to sednul, absolutně jsem nevěděl která bije

2 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 19:42 | Nahoru | #8
Bodejť bys nebyl zmatenej když máš 32 kvaltů dopředu a 8 zpátky
Kolega zapoměl na redukce.Druhou zpátečku raděj neřeším
TSF do warana stačí určitě, možná bych přemýšlel o M2T beztak to na nic jinýho nejezdilo.

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 19:45 | Nahoru | #9
Malotraktor domácí výroby po dědečkovi? Dej sem nějaké fotky. Občas jen tak z prdele projíždím inzeráty, co všechno zlaté české ručičky dokázaly vyrobit z toho mála, co se dalo sehnat nebo ukrást.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 20:04 | Nahoru | #10

Frantacz píše: Bodejť bys nebyl zmatenej když máš 32 kvaltů dopředu a 8 zpátky
Kolega zapoměl na redukce.Druhou zpátečku raděj neřeším
TSF do warana stačí určitě, možná bych přemýšlel o M2T beztak to na nic jinýho nejezdilo.


Tvl, hoši hoši, moc sebedůvěry mi nedodáváte
Bytelná kce, 4x4, sklápěčka dopředu a do boku, vývodová hřídel, naviják, hydraulika vzadu, vpředu. Tohle opravdu dělal někdo se vzděláním
Fotky:

1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 20:06 | Nahoru | #11
Toho u nás na dědině jezdí mraky. Teda jezdilo. Dnes už moc lidí nehospodaří. Některý byly dost vymakaný, některý už míň. Ale hromada těchto peklostrojů má/měla dvě prřevodovky.
Podle schématu má ten tvůj i 4x4? Mazec, vado. Dej fotky.

e: Fotky už vidím. Super

Naposledy editováno 30.09.2020 20:08:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 20:16 | Nahoru | #12
Koudy01> Hrozně dlouho jsem sháněl a objížděl celou republiku křížem krážem - kdybys viděl ty vraky, který uměly jen jezdit dopředu a tahat
Mám kozí farmu a potřebuju něco se 4kolkou a sklápěčkou na hnůj - líbil se mi Piaggio porter/ Daihatsu Hijet 4x4, ale jsou hrozně drahý a pro mě né úplně dobře zpřevodovaný...
Vůbec mi nebylo líto tomu pánovi těch třicet tisíc dát.

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 20:16 | Nahoru | #13
ten je dobre zmaklej, pripomnelo mi to tou sklopkou RS-09

(reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 20:25 | Nahoru | #14

Robertek píše: Koudy01> Hrozně dlouho jsem sháněl a objížděl celou republiku křížem krážem - kdybys viděl ty vraky, který uměly jen jezdit dopředu a tahat
Mám kozí farmu a potřebuju něco se 4kolkou a sklápěčkou na hnůj - líbil se mi Piaggio porter/ Daihatsu Hijet 4x4, ale jsou hrozně drahý a pro mě né úplně dobře zpřevodovaný...
Vůbec mi nebylo líto tomu pánovi těch třicet tisíc dát.


Jsou to super pracanti.
Máme podobnej. Je v něm dvoutakt diesel - nic to nežere. Náhon jen na zadek a vyklápění myslím jen dopředu. Hydraulika jen vzadu, když nepočítám sklápění korby. Používáme na dřevo.

Naposledy editováno 30.09.2020 20:27:13

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 20:42 | Nahoru | #15
Dřiv se kradlo v kolchozech kde co , dnes už je vše rozkradený a nebo ve šmelcu. Vzpomínám jak jsme na E-516 vezli ze Slovenska upálenou nápravu z PV3S a další propriety na stavbu malotraktoru

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 20:50 | Nahoru | #16
Koukni na fórum nasetraktory.cz ,tam je rozumů spousta, tohle vypadá na docela pěkný domádo, nápravy gaz nebo aro, za jízdy se řadí na převodovce blíž k motoru, ta druhá se používá jako redukční na zpomalení

1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 20:58 | Nahoru | #17
Vybrals dobře. Těch samodělků je mraky a jen zlomek je udělaný opravdu precizně. Akorát ten motor z warťase asi není pro pracovní stroj to pravé. Ideální by byl nějaký malý tříválcový diesel třeba od Kuboty. Nebo alespoň starýho VW 1,9. Ale to je další práce s předěláváním

1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 21:00 | Nahoru | #18
Také máma na dvoře jeden traktůrek, kde výrobce myslel na čopráku!
Má totiž již v základu nášlapy

a fungujou


akorát to ovládání je nějaké složitější!


Naposledy editováno 30.09.2020 21:23:15

(reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 21:34 | Nahoru | #19
storeman>
Co je na tom složitýho, dyť tam máš obrázky

(reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 21:38 | Nahoru | #20
Robertek> Krásnej kousek, tiše závidím

(reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

30.9.2020 v 21:45 | Nahoru | #21
Born - Také jsem zprvu vnímal ten motor z wartburga jako nevýhodu - ale nemusím řešit rozvody, ventily, olej... Zkrátka ty peníze raději utopím v benzínu, než v čase a opravách. Ale on se stejně zanedlouho kousne
Mňojo - Děkuju za tip Nápravy jsou z gazíka. Nevíš, kolik se tam dává oleje? Chci na tom udělat servis dokud je teplo - v zimě na to ani nešáhnu.
Storeman - Máš to pěkný, hajzle
Fenome - Díky

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 08:53 | Nahoru | #22
Robertek - oleje kam? Do hydrauliky nebo do varťasí převodovky či do druhé převodovky? Převodovky varana i barkase měly vytahovací měrky se značkou a podle toho se vždycky dolejvalo. Do varťase vejde tuším ke dvěma litrům PP 90, barkasa jsme neměli. Hezkej dělník sis pořídil

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 09:22 | Nahoru | #23
Vypadá krásně, ale když vidím ty svody, co vedou hned vedle nohy a pod sedačkou, tak mám spálený nohy už z fotek

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 09:31 | Nahoru | #24
Bimbam - Tyjo, obecně jsem neměl ani páru o tom, že existujou převodovky s měrkou oleje To usnadní život. Jinak mě zajímalo, kolik oleje do diferáků - chci to mít v cajku...
Redguy - Uvidíme, vedle těch jizev za ty roky ježdění na všemožných křápech se jich několik hravě ztratí

(reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 09:42 | Nahoru | #25

Frantacz píše: Bodejť bys nebyl zmatenej když máš 32 kvaltů dopředu a 8 zpátky

34, nezabúdaj na dvojitú spiatočku aj s redukciou.

Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 09:45 | Nahoru | #26
Hoj, máte štěstí že jdu zrovna kolem.

To má redukci a přední náhon ? To je dobrý.

-Každopádně ta redukce jde v té přídavné převodovce řadit obvykle až po tom, co je zařazen přední náhon. Je to ochrana proti potrhání diferáků, převodovka bude z nějakýho offroadu, tipuji ARO nebo UAZ....
- ty spřažené převodobky , doporučuju řadit jen na jedné, která je líp po ruce a na druhé nechat nějakou rychlost, tak aby to vyhovovalo v celkovým převodu.
-POZOR, co tu nezaznělo, zpátečku musíš použít jen jednu, pokud se zařadí na obou převodovkách najednou, získáš nejpomalejší převod ale směrem dopředu!

Nic víc v tom není.

Nápravy UAZ , hlavně nedávej řidší oleje, PP90 a víc. Originál v tom byl takovej hustej svinec a nebylo radno ho nahrazovat lepším... Míchal jsem do UAZu PP90 s vazelínou A00 v poměru tak 1:10 ( do náprav). Na klouby vazelína co se dnes používá na homokinetické, pokud budeš víc brodit, je třeba shodit to z koulí a namazat, jinak klouby odejdou .

-POZOR II : Když jsme u náprav, se 4x4 jezdi opravdu jen na klouzavém povrchu a nezatáčej na malým poloměru, jinak si dojebeš nápravy. První na ráně jsou přední klouby. Proto třeba pro pomalé couvání je lepší dát jedničku a zpátečku a jet jen na zadek, pokud to utáhneš

Naposledy editováno 01.10.2020 10:56:53

1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 09:52 | Nahoru | #27
T

Naposledy editováno 07.10.2020 22:06:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 11:03 | Nahoru | #28

HMS píše: Tu zpátečku řaď na převodovce co je blíž k motoru, pokud ji budeš řadit na zadní, tak si ji můžeš zbytečně zničit, převodovka není stavěná na takový kroutící moment a jako první praskne obal co drží čep vloženého kola zpátečky, proto je lepší i pro menší rychlosti vždy co nejmenší převod na přední a největší na zadní.



Tak, asi jo, ale záleží jak to tam je udělaný... Určitě se mu za jízdy bude líp řadit na té co má hřídel rovnou na spojce, protože to nebude rotovat setrvačností. Pokud je ale v dosahu páka, někdy ty konstrukce byly divoký . To vypadá jako že je ta druhá převodovka taky z offroadu ( možná taky UAZ nebo ARO 240 ? ) i s redukční ... kdo by dělal mezikusy . A tu motor z warťase nemůže ohrozit.

(reakce na) Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 11:41 | Nahoru | #29
.

Naposledy editováno 07.10.2020 22:05:42

1 reakcí na tento příspěvek Pojď si mě vyfotit, jak tam na traktoru jsem, jak jsem roztř...

1.10.2020 v 11:41 | Nahoru | #30
Kafoholik - Moc si vážím toho, že nejsi líný se rozepsat takto dopodrobna - ty informace pro mě mají hodnotu zlata Kdybych sem dal večer fotky jednotlivých komponent, byl bys schopný říct, z čeho jsou? Jsem nenasytnej parchant
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist