bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: -
Díky všem za odpovědi.

Naposledy editováno 14.12.2020 14:52:52

-

29.9.2020 v 13:09 | Nahoru | #1
Pár dnů po koupi velkýho Bandita, teplota k nule, od garáže prudkej sjezd, na jehož konci jsem podřadil za jedna a nezkušeně na prasáka pustil spojku a zažil krásnej highsider
Naštěstí minimální rychlost, takže mě to stálo víceméně jen nový zrcátko a páčku.

-

29.9.2020 v 13:24 | Nahoru | #2
Stane se.. já zaparkoval víkem altíku na obrubníku, udělal jsem kotrmelec do trávy a na moto 6 litrů škody (nový víko a olej). Vůbec poprvé to bylo ale na ČZ 175, asi v šedesátce jsem vylítnul ze zatáčky protože jsem nedával bacha na cestu. Mě zachytilo křoví takže až na pár škrábanců v pohodě. Mašina totál zrušená, později jsem trochu srovnal rám a předělal jí na krosku. Z devíti motorek jsem ale zahodil během těch 30 000km jen dvě.

-

29.9.2020 v 13:41 | Nahoru | #3
Já se sklouznul na Pionýru ještě jako dítě - v zatáčce z mírného kopečka, na štěrku, jsem zkušeně zmáčknul přední brzdu.
Ale to bylo něco asi jako pád z kola, v rychlosti nula nula nic. Na větší mašině zatím naštěstí nic...

Naposledy editováno 29.09.2020 13:41:39

-

29.9.2020 v 13:52 | Nahoru | #4
V patnácti na fichtlu.
Z kopce, tři plný, v nepřehledné pravotočivé zatáčce schovaná za dodávkou stojící Škodovka v protisměru. Takže smýknout doleva, nadhodit přední kolo nad patník, ale zadek mně pak vykopl na pouliční osvětlení co jsem trefil ramenem a skončil jsem v křoví.
Fichtl v pohodě, jen sekanec v zadním plášti od patníku. Já nic zlomeného neměl, ale rameno bolí dodnes. Časem jsem zjistil, že to odsraly některé vazy. Ale ego mi nedovolilo jít s tím tehdy k doktorovi.
Od té doby jezdím hluboko pod své možnosti a frázi "to se mi nemůže stát" jsem si nadobro vytloukl z palice.

Naposledy editováno 29.09.2020 13:55:05

-

29.9.2020 v 13:54 | Nahoru | #5
Poprvy asi na Babettce, mokra trava, predni brzda... Ale to bylo prd. Nejhorsi asi na fichtlu, kdyz se mi namotal jeden z drzacku blatniku do predniho kola a ja na sobe mel triko a kratasy.. Na velke zatim nic..

-

29.9.2020 v 14:10 | Nahoru | #6
To se stane každýmu a asi i víckrát, ale nechápu, proč o tom zakládat furt další a další vlákna a proč si prostě nepročteš ty, který už tu jsou.
Nic ve zlém, soucítím s tebou.

-

29.9.2020 v 14:16 | Nahoru | #7
No, položení - jestli bereš doslova položení, tak mě debilovi upadla úplně nová Jawa 350 hned v den přivezení z prodejny. Na trávě před garáží mi podjela podrážka. Prasklý zrcátko a prasklej blinkr (Předtím x tlam na fichtlu a babetě, ale toho bylo tolik, že si to nepamatuju a navíc jsem ještě chodil do školy).
A první ostřejší lehnutí - s toutéž motorkou, poměrně drsnej držkopád po srážce s cyklistou (on byl viník), let přes řidítka do pole v cca 70 - 80 km/h. Naštěstí jsme oba přežili, i mašina vyvázla bez větších škod.

víš co se říká: motorkáři se dělí na ty, co už spadli a na ty, co je to teprv čeká

-

29.9.2020 v 15:39 | Nahoru | #8
Udělej si první zářez na dlouhém opasku, opraš motorku a sebe a zase zpět do sedla. Já už pády dávno nepočítám. ale úplně první si pamatuje každý. Stejně jako holku a místo kde jí člověk přefiknul Já na fichtlu asi ve 13ti letech. Štěrk a hodně plynu a bylo to

-

29.9.2020 v 17:14 | Nahoru | #9
ja som teda svojim pricinenim este nespadol. Z moto ma v krizovatke zostrelil senior, ale nic hrozneho to nebolo (taky ten drc, ja som zoskocil - moto doodierana, poskrabana - podla poistovne totalka - opravil som a jazdim dalej.

Zena prvykrat spadla mesiac dozadu (prebrzdila predok pred kolonou a v cca 40km/h to poslala na zem, bohuzial na nu moto spadla a pohmozdila kotnik, lytko. Moto som znova do cajku a manzelka sa uz tiez skoro zahojila. tak dufam a verim, ze na to este tento rok sadne

-

29.9.2020 v 18:07 | Nahoru | #10
tak já na kole z kopce v plné rychlosti blokace předního kola od spadlého dynama tož to bylo čištění asfaltu

1 reakcí na tento příspěvek -

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2020 v 18:22 | Nahoru | #11
To nic, opravit se da vsechno.
Ja jsem chronicky padac Jezdím celorocne a zacina to vzdy podzimem. A je jedno jestli babeta nebo motorka. Jak se zacne ochlazovat a vse vlhnout, nedejboze snih, zacina ten pravy adrenalin
Mam tak 10 držkopadu rocne, vetsinou jen do pangejtu nebo krasnou piruetku v zatacce. Zatim chvalabohu bez zraneni, jen to odserou hadry.
Jezdim vetsinou starsi endura takze zadna skoda se vetsinou nekona.
Tak nejak jsem si na ty drzkopady uz zvykl
Drž se a nezapomen, ze kazdy pád te posouva dal.

-

29.9.2020 v 19:37 | Nahoru | #12
To se stane snad každému. Hlavu vzhůru a jedeme dále.

-

29.9.2020 v 21:51 | Nahoru | #13
Každý pád z kterého dobře vyvázneš,Tě posílí na příště.
Budeš mít větší respekt,dávat si víc bacha, ale hlavně se nebát a PŘEMÝŠLET HLAVOU !!!

-

29.9.2020 v 22:07 | Nahoru | #14
prvni polozeni kdysi davno nekde na poli, klasika fichtl, mokra trava a starsi kamos, kterej to mel ve stodole a vsem nam to pujcoval. doted na tyhle prvni jizdy vzpominam... to se padalo porad a nikdo to neresil. pak na kroskach na trati, takze bylo spis divny, kdyz to clovek behem rozjizdky nepolozil aspon jednou.

jinak na asfaltu sem polozil cbr, prvni vyjizdka po zime, vyjezd od garaze na hlavni, studenej asfalt, studeny gumy, nejspis jeste od nejakyho bordelu, jednicka a moc plynu. highsider jak vino, motorka jen maly oderky, ale ja z toho byl dolamanej snad 14 dnu :DD

-

30.9.2020 v 08:36 | Nahoru | #15
Zamlada na kole zedřenej co chvíli...pak fichtlu na držku tak jednou ročně...na MZ jednou, když jsem přebrzdil předek kvůli bábě z vedlejšky... na vopici bez pádu, ale nejhorší úraz - koleno v hajzlu z úplný vlastní blbosti... na velkejch pak už nic, pokud nepočítám spadlý motorky na místě z nepozornosti. Abych řekl pravdu, už se mi padat fakt nechce, od určitejch roků už to není až taková prdel se pak zahojit a znova naplno fungovat.

Naposledy editováno 30.09.2020 08:46:53
Toho fichtla máme asi všichni jako první položení. A pak jak přibývali léta, tak přibyla i kubatůra a někdy i pády. Dle toho jak kdo se poučil a kolik měl rozumu.

(reakce na) -

30.9.2020 v 09:06 | Nahoru | #17

JPechy píše: Toho fichtla máme asi všichni jako první položení. A pak jak přibývali léta, tak přibyla i kubatůra a někdy i pády. Dle toho jak kdo se poučil a kolik měl rozumu.



Tohle mi vrtá hlavou vlastně celou dobu co jsem se vrátil k ježdění - jak se vlastně dá začít jezdit na velký motorce bez začátků na fichtlech a tak? Přece právě na nich člověk nabral ty první zkušenosti ve všem. Z fichtlů pak postupně na větší obsahy... Nedokážu si dost dobře představit, jak jít z nuly rovnou na velký bez tohoto podhoubí.

Naposledy editováno 30.09.2020 09:07:22

JPechy píše: Toho fichtla máme asi všichni jako první položení. A pak jak přibývali léta, tak přibyla i kubatůra a někdy i pády. Dle toho jak kdo se poučil a kolik měl rozumu.



ty úplně první držky byly na kole. A muj brácha, to byl takovej závodník, že skončil na pohotovosti po brutálním držkopádu na tříkolce, to nechodil ani školky

e."do"

Naposledy editováno 30.09.2020 09:15:01

(reakce na) -

30.9.2020 v 09:28 | Nahoru | #19
Yura> Tak kolo nepočítám (bylo první položení motorky), tak těch bylo nespočetně. Já jako malej jsem neuměl brzdit. Rozšlapal z kopečka a co teď. Tak jsem se naučil seskakovat, ale jak vždy dopadlo kolo škoda mluvit. To bylo u tety na prázdninách. Ona mi pak kolo už nechtěla poučet.

(reakce na) -

30.9.2020 v 10:05 | Nahoru | #20

MichalGS píše: To nic, opravit se da vsechno.
Ja jsem chronicky padac Jezdím celorocne a zacina to vzdy podzimem. A je jedno jestli babeta nebo motorka. Jak se zacne ochlazovat a vse vlhnout, nedejboze snih, zacina ten pravy adrenalin
Mam tak 10 držkopadu rocne, vetsinou jen do pangejtu nebo krasnou piruetku v zatacce. Zatim chvalabohu bez zraneni, jen to odserou hadry.
Jezdim vetsinou starsi endura takze zadna skoda se vetsinou nekona.
Tak nejak jsem si na ty drzkopady uz zvykl
Drž se a nezapomen, ze kazdy pád te posouva dal.


Přesně takhle debilně jsem se choval jako náctiletej, ale už mě to nějak přešlo Teda spíš kolena to přestalo bavit
Ja som tento víkend spadol na pešej túre a mám na nohe modrinu, akú som si ani na endure ešte nespravil, na výšku asi tak 1/3 stehna. Proste sa stáva. Ale mi nie je zhora dané a budem padať furt, na motorke aj bez.

(reakce na) -

30.9.2020 v 12:05 | Nahoru | #22
Metric> A kolik měříš??
1 - pincek - opilost
2 - kývačka - nečuměl jsem dopředu a cesta zahnula..
3 - jawa 350 - písek
4 - jawa 350 - velmi silná opilost
5 - yamaha DT - bláto a moje nešikovnost
6 - yamaha R6 na okruhu - smůla
7 - yamaha TT-R - námraza

To jsou tak ty hlavní držkopády, co jsem si vzpomněl, je Ti líp??

-

1.10.2020 v 19:21 | Nahoru | #24
Loni jsem hodil záda po 0,5L dobré slivovice před domem, ale sousedi mě neviděli a ani stará .

Nebul stejně se prodá jako nepadená

-

1.10.2020 v 19:31 | Nahoru | #25
Se stane. Proto je dobré mít jako první motorku nějakou starou vránu. Já prvně spadl na 350 na mokré trávě. Později jsem spadl na kruháči, když pršelo. To se museli řidiči v centru Fýdku divit. Motorka klouzala dobrých 15 metrů 1. výjezdem a já hned za ní. Muselo to vypadat komicky. Jawě se díky bohu nic nestalo, jen odřený padák. Já měl jen odřenou pláštěnku.
To se stane, příště budeš opatrnější, ale co teď budeš dělat? jak to opravíš?
dadouš1> mno plasty jsou dosti odřené, uvidím kolik by si za to v servise řekli, kdyžtak to bude připomínka abych si dával extra pozor v děšti Kolo snad půjde narovnat, uvidím. Popravdě jsem ještě jakžtakž rád že to motorka neschytala více, každopádně si koupím padáky aby mě příští pád nevyšel draho

(reakce na) -

3.10.2020 v 00:48 | Nahoru | #28

fzr6 píše: nečuměl jsem dopředu a cesta zahnula..

svine jedna, klikata...

co tam mas za gumy ? "ContiGo" ? .. mi taky prijou docela klouzavy jak je trochu mokro...

-

3.10.2020 v 02:38 | Nahoru | #29
“Jezděte zde prosím pouze pokud si chcete cestu užít, na testování maximální rychlosti vašeho supersportu jeďte na okruh či na dálnici.“

Jsi to asi prepiskl, ne?

(reakce na) -

3.10.2020 v 08:28 | Nahoru | #30

Mattias62 píše: dadouš1> mno plasty jsou dosti odřené, uvidím kolik by si za to v servise řekli, kdyžtak to bude připomínka abych si dával extra pozor v děšti Kolo snad půjde narovnat, uvidím. Popravdě jsem ještě jakžtakž rád že to motorka neschytala více, každopádně si koupím padáky aby mě příští pád nevyšel draho



Hele, tu motorku asi nebudeš mít deset let a cena motorky po opravě mínus cena opravy bude nižší, než cena motorky s odřenýma plastama.

Možná je čas se něco naučit, trochu to nastudovat a spravit vlastníma rukama, jestli máš zázemí. Třeba tě to začne bavit a zručnější kutil může dnes za málo peněz mít zajímavý svezení právě díky extra nízkým cenám poškozených strojů, protože práce je drahá a čím dál míň lidí umí používat ruce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Imbus šroub na motoru Honda CB125 F Honda CBZ125F, Honda CB 125F Petr438 24 17.3.2024 v 19:18 krokoš
125ccm Balkán [1, 2] Honda CB 125F Tom98 52 18.11.2023 v 19:30 Kohlstein
Vylepšení zvuku výfuku Honda CB 125F Matyáš1234 24 9.10.2023 v 22:00 Kohlstein
Ventilová vůle CB125F 21' Honda CB 125F 634-8 14 23.9.2023 v 21:50 Beranidlo
Nová CB 125 F - olejový filtr Honda CB 125F Ariete 17 1.8.2023 v 21:16 Ariete


TOPlist