motozem_rijen





Téma: Příměsi do oleje a motorky
 
23.9.2020 v 11:50
Zdravím ve spolek! Chtěl bych se zeptat, zda máte někdo někdo zkušenosti s dáváním různých zázračných příměsí, jako je třena Ekolube do motorového oleje. Je to značka, o které jsem poprvé slyšel v pravěku, kdy jsem byl na střední, když jsme to probírali v rámci předmětu. To je bratru 28 let, tudíž se nejedná o novinku na trhu a myslím si, že se tehdy tolik nelhalo. Tehdy byl v novinách test, kdy tento přípravek nalili do oleje motoru Š110 s nájezdem tuším 70000km. Po nějaké době olej vypustili a zkoušeli, jestli je to takový zázrak, jak se píše. Auto ujelo 7 nebo dokonce 11 km bez olejové náplně a teprve pak začal motor jevit známky přidírání. Nyní si hraju s myšlenkou, že bych ho dal do DL1000 V-Strom, kde mám nájezd 37000 km. Myslím, že bych s tím neměl nic zkazit.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Příměsi do oleje a motorky

24.9.2020 v 07:15 | Nahoru | #31

HMS píše: Počkejte až na vás mito7 vytasí protokol emisí....


Na to jsem úplně zapomněl.

1 reakcí na tento příspěvek Příměsi do oleje a motorky

24.9.2020 v 08:10 | Nahoru | #32
Oktávka, 1.9 Tdi 66kw - firemní, ježděna výhradně lidmi bez “mechanické empatie”. Olej měněn někdy po patnácti, někdy po třiceti - a vždy řídký longlife. Aktuálně má najeto 490tkm - vždy měněn jen spotřebák, turbo se dělalo dvakrát. Motor krásně přede, žádné pazvuky, nikdy se na něm krom výše zminěného nemuselo šáhnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příměsi do oleje a motorky

24.9.2020 v 15:36 | Nahoru | #33
Robertek> To je ale zrovna odolný auto, tak můžeš měnit olej po 50 tisících a prd se stane. Taky ho mám, najeto 330, a nebejt škrábanečku od kamionu, tak bych ho měl asi dalších deset let. Takhle nevím, jestli se mi s tím chce ještě srát, uvidíme, jak dopadne aukce pojitovny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příměsi do oleje a motorky

24.9.2020 v 16:08 | Nahoru | #34
PetrL3> Jen pro zajímavost přidám fotku koroze prahů - tedy po přetření rezistinem. Na půlmíč snad dobrý

Naposledy editováno 24.09.2020 16:08:50

(reakce na) Příměsi do oleje a motorky

24.9.2020 v 16:12 | Nahoru | #35
Robertek> taky sem na všech autech bez koroze.

Příměsi do oleje a motorky

24.9.2020 v 21:27 | Nahoru | #36
Tyhle vylepšováky mají původ v ponorkových motorech během 2 světové, kdy motor musel běžet i bez oleje. Základem je chlór, nebo podobná látka. Vylepší to mazivost a hlavně je to agresivní ve smyslu koroze.

Vem si, kolik vrazí do vývoje Shell, Mobil, BP... A pak příjde Pepa, co namíchá něco v garáži a všechny tyto firmy strčí do kapsy. Je to opravdu reálné? Např. ACEA předepisuje pro validace olejů motorové testy na předem daných motorech (myslím je to motor od PSA a MB). Pak se měří opotřebení vačice atd. Nikdy jsem neviděl žádný test ACEA, který by potvrdil, že přidaná aditiva jsou super. Proč asi? A certifikát nějaké laboratoře, která včera vznikla a dnes zanikla nemá žádnou vypovídající hodnotu. Jako např. kauza testů pneu Tomket. Výrobce to zadal nějaké laborce a Tomket porazil Michelin. Pak byl ADAC test a Tomket pohořel. Jinak ten ADAC taky není moc důvěryhodný.

Nehledě na to, že ještě nedávno všechny motorky měly v předpisu API/SF. Což předčí jakákoliv 10W40 Kaufland edition. Dokonce i R1 někdy z roku 2002 to měla v předpisu. Tak vyměň dříve olej a nic víc neřeš. Ušetřené peníze můžeš protočit na automatech, nebo propít. Dle vkusu každého soudruha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příměsi do oleje a motorky

24.9.2020 v 21:51 | Nahoru | #37
Johny_Servis> Hele mám starší diesel a má dost najeto. Aby mi nepapal olej, tak přidávám do oleje Superchrge od WINNS. Po přidání do oleje mě motor od výměny po výměnu neveme ani půl litru, pokud ho nedám, tak od výměny po výměnu doliji cca litr oleje, t.z.n. že mám spotřebu u turbodieselu na 10000Km litr oleje bez a s ním cca 3 deci. To už stojí za to dát to tam. Ale jinak to žádnou jinou výhodu nemá Ten přípravek zvyšuje vizkozitu oleje a kluznost třecích součástí, takže lépe utěsňuje nežádoucí vůle, třeba na kluzných pouzdrech turba, nebo ve válci

(reakce na) Příměsi do oleje a motorky

24.9.2020 v 21:58 | Nahoru | #38

udinar píše: Johny_Servis> Hele mám starší diesel a má dost najeto. Aby mi nepapal olej, tak přidávám do oleje Superchrge od WINNS. Po přidání do oleje mě motor od výměny po výměnu neveme ani půl litru, pokud ho nedám, tak od výměny po výměnu doliji cca litr oleje, t.z.n. že mám spotřebu u turbodieselu na 10000Km litr oleje bez a s ním cca 3 deci. To už stojí za to dát to tam. Ale jinak to žádnou jinou výhodu nemá Ten přípravek zvyšuje vizkozitu oleje a kluznost třecích součástí, takže lépe utěsňuje nežádoucí vůle, třeba na kluzných pouzdrech turba, nebo ve válci

Tak dej rovnou olej s vyšší viskozitou ne? Proč to řešit opicima kapkama?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příměsi do oleje a motorky

25.9.2020 v 09:26 | Nahoru | #39

mito7 píše: Růža1800> Motory jsou naprosto čisté - uvnitř žádný karbon, jezdí s nízkou spotřebou a neserou se. Aktuálně třeba 1,8 TSI - 282 000 km, čipnutý na 158 kW, jen rozvody ve 190 000 a jezdí za průměr dlouhodobý 7,9 l/100 vč. couraček, na dálku není problém jet i pod 7 l/100 - Sup.II. Olej cca 0,2 l/1000 km - 5W30 - 504.00.



ted jsem nepochopil, jestli nejde o ironii. tobe to zere litr oleje na 5000?? takze v normalnim intervalu dolejes min. 2 litry a před vymenou jses stejne na dolni rysce?

Příměsi do oleje a motorky

25.9.2020 v 09:47 | Nahoru | #40
Já jel kdysi služebně někam na moravu, 400 tam, 400 zpátky, tak sem si řekl, že si vezmu nějaký lepší auto, tenkrát bylo v garáži jedno nový yeti 1,8 TSI, tak sem ho provětral a když sem se vrátil, tak sem koupil na pumpě rovnou za 800 litr 0W-30 a celej sem ho tam vylil, abych srovnal rozdíl. U složebáku a placení CCS kartou je to jen obtěžující, ale při představě, že bych měl to auto vlastnit... Díky nechci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příměsi do oleje a motorky

25.9.2020 v 09:50 | Nahoru | #41
Gonzo> U benzíňáků nepřibývá olej jako u nafťáků!

(reakce na) Příměsi do oleje a motorky

25.9.2020 v 11:06 | Nahoru | #42

Kohlstein píše: Gonzo> U benzíňáků nepřibývá olej jako u nafťáků!


Asi tak nějak to bude. Jinak ty 2 deci je max. spotřeba, když to honím, jinak je menší. Někomu tento motor žere i více než litr na 1000km, tak toto považuju za krásné při použití 5W30 viskozity. Do toho litru na 1000 km to není ani u nového motoru důvod k uznání reklamace.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist