Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Výška na motorku
Zdravím, mám v plánu si koupit xr-ko 250,400 nebo 600 ale nevím jak my to bude vycházet výškově (mám něco pod 170cm) abych aspoň na špičkách dosahl na zem. A další věc je nakopavani, jak moc těžké je jí nakopnout? Je tady někdo kdo s touhle motorkou už má nějaké zkušenosti hlavně s tou výškou. Ale myslím si že obě věci nějak zvládnu
Děkuji za odpovědi
PS. Vím že na internetu byla nějaká stránka kam se zadala motorka a výška člověka a bylo tam vidět jak to vychází ale už nevím jak se jmenovala a hlavně bych chtěl i informace od někoho kdo motorku má.

Výška na motorku

20.9.2020 v 21:25 | Nahoru | #1
http://cycle-ergo.com/
Naskakovat a seskakovat na rovině se naučí i malý opičák. Horší, když ti to zdechne někde v díře, to pak budeš potřebovat dva, aby ti to jeden postavil a druhý nakopl.

Výška na motorku

20.9.2020 v 21:56 | Nahoru | #2
My jsme to řešili tak, že jsme začali na 250. Když jsme ji dokázali nakoupnout a ovládat kdekoliv a kdykoliv, přešli jsme na 350/400. Když jsme zvládli i tu, tak nastalo pasování na rytíře a šlo se do těch šestistovkových kladiv. Výhodou bylo, že jsme pak nemuseli řešit výšku. Nevýhodou bylo, že dorůst (jezdecky) na šestikilo chvíli trvalo.

Výška na motorku

21.9.2020 v 08:31 | Nahoru | #3
Když je motorka lehká a úzká, tak to není taková hrůza, prostě si ji nakloníš, opřeš, udržíš to i na jedné noze. Můžeš i ze začátku jezdit s povolenějším zadním tlumičem, po nasednutí víc klesne. Ale zvaž dobře jestli rovnou 600vku, v terénu stačí 250tka v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek Výška na motorku

21.9.2020 v 14:31 | Nahoru | #4
Nejezdil bych žádnej těžkej terén, maximálně nějaká Polňacka nebo cesta přes les, 98% bych jezdil na silnici. To 6kilo je spíš jako poslední volba pokud by na bazarech nic jinyho nebylo, rozhoduju se právě mezi 250 a 400. Na 250 se my líbí že má 6 rychlosti, je lehčí a možná by se i líp startovala ale abych pak nelitoval že jsem měl radši vzít 400. Ale na bazarech jsou hlavně 400 takže to dopadne asi na to.

Výška na motorku

21.9.2020 v 14:34 | Nahoru | #5
no pokud chceš jezdit hlavně po silnici a sem tam polnačkcy asi bych zvážil něco jiného...nakopávat je parada hlavně když to někde uleješ, to máš chut tam tu motorku nechat a jít si koupit jinou.

jakej máš rozpočet? zrovna xrka byvali celkem drahý

Výška na motorku

21.9.2020 v 14:36 | Nahoru | #6
Jo pokud jde o XR, tak je asi nejlepší vzít 400vku, já mluvil obecně. Ono při koupi není na škodu se koukat i po jiných značkách

1 reakcí na tento příspěvek Výška na motorku

21.9.2020 v 14:59 | Nahoru | #7
Rozpočet tak těch 60 000. Ještě co jse mi tak líbilo a připadalo by v úvahu tak je Yamaha tt 600 nebo suzuki dr 350. Líbí se my i husqvarny ale to už by zase bylo moc na údržbu si myslím.

(reakce na) Výška na motorku

21.9.2020 v 15:11 | Nahoru | #8
Ales5> to je slušnej rozpočet ;) ..ale koukal bych po něčem se startérem ...koukl bych třeba i na bmw F 650 gs to je celkem nizký, pak aprilia pegaso, je ještě celkem fajn

Naposledy editováno 21.09.2020 15:50:46

(reakce na) Výška na motorku

21.9.2020 v 15:46 | Nahoru | #9

Ales5 píše: Nejezdil bych žádnej těžkej terén, maximálně nějaká Polňacka nebo cesta přes les, 98% bych jezdil na silnici. To 6kilo je spíš jako poslední volba pokud by na bazarech nic jinyho nebylo, rozhoduju se právě mezi 250 a 400. Na 250 se my líbí že má 6 rychlosti, je lehčí a možná by se i líp startovala ale abych pak nelitoval že jsem měl radši vzít 400. Ale na bazarech jsou hlavně 400 takže to dopadne asi na to.


Z jednoválců se na silnici hodí snad jen XTZ 660 (za ty prachy, novější XT 660 stojí kolem kila). Jedna za 60 je v bazaru. Jinak jsou šestistovky všechny ucukané s malým otáčkovým rozsahem.

A nebo to staré GS650.

Výška na motorku

Skvělá odpověď, děkuji! 21.9.2020 v 16:30 | Nahoru | #10
Mám 170 cm cca jel jsem na XR 400 a pohoda všechny endura jsou na mě velký ,takže jsem si už zvykl . Na obě nohy jsem nedošahl, ale sesednutí pulkou prdele a postavit se na 1 neni na silnici problem, kdyžtak obrubnik u semaforu to jistí . Nakopávání normálka teď mam husara 550 a řekl bych , že ten se mi nakopává možná o něco huř .
Jinak ja bych šel do 400kila

Výška na motorku

Skvělá odpověď, děkuji! 21.9.2020 v 17:49 | Nahoru | #11
mám 169cm a mám doma XR 600 už asi 10 let, nejlepší tip na problémy s výškou u endur všeobecně je asi jen jezdit a jezdit, posléze dostaneš potřebné grify a reakce na posez i reagování na náhlé změny těžiště motorky do těla automaticky a přestaneš výšku vnímat jako problém, prostě se přizpůsobíš.
Ale sem tam šlápnutí do prázdna nebo na krátkou nohu a náseldný pád tě nemine...jsou to zkušenosti :)

2 reakcí na tento příspěvek Výška na motorku

22.9.2020 v 14:29 | Nahoru | #12
Dík všem za odpovědi a návrhy na jiné motorky ale stejne asi zůstanu u xr-ka. Výšku snad nějak zvládnu akorad to startování no. Čas ukáže...

Naposledy editováno 22.09.2020 14:29:36

(reakce na) Výška na motorku

22.9.2020 v 14:36 | Nahoru | #13
Ales5> To si chceš vzít tu jedinou XR250R, která je teď tady na bazaru k mání? Co s tím budeš na silnici chtít dělat? Tohle je soumar do terénu.

Výška na motorku

22.9.2020 v 15:21 | Nahoru | #14
Nechci to kupovat hned teď, a nejspíš bych to viděl na 400. Nechci s tím lítat žádný dlouhý trasy, spíš jen okolo komína, do práce, z práce a sem tam se projet s kámošama.

(reakce na) Výška na motorku

Skvělá odpověď, děkuji! 22.9.2020 v 19:43 | Nahoru | #15

Ales5 píše: ... ale stejne asi zůstanu u xr-ka. Výšku snad nějak zvládnu akorad to startování no. Čas ukáže...


Mám kámoše, co jezdí XR400 a měří určitě pod 170cm: trochu popustil přední "šavle v brejlích", trochu změkčil zadní centrál, trochu ubral molitan ze sedla a dá se říct, že ji zvládá bez problémů.
A startování: XR600 to kope dost, ale 400 je v pohodě, to je taková hodná "kolobrnda" Já na ní najel zatím 13 tisíc km a když už občas kopne, není to žádná darda jako u šestikila.
Jak se říká: "Výkon daný objemem motoru ničím nenahradíš!" - ale u nakopávání to platí přesně opačně

Výška na motorku

23.9.2020 v 09:27 | Nahoru | #16
Jestli chceš jezdit z 98% cesty, tak sis vybral špatný typ motorky. 250 tku neber to bude na cestu slabé. 400 už bude lepší ale pořád nic moc. Já mám dr-z 400 a tam mi výkon na cestu chybí. Cestovní rychlost 100 - 110, 120 už jí nedělá dobře jak podvozkem tak vytočeným motorem.

Výška na motorku

19.11.2020 v 22:08 | Nahoru | #17
Ještě se zeptám. Jak je na tom s výškou honda africa twin 750? Má s ní někdo menší postavy zkušenosti? Předem děkuji za odpovědi

Výška na motorku

20.11.2020 v 09:26 | Nahoru | #18
250 bude na cestě slabé. I ta XR400 je vyloženě do lesa. Vzal bych nějakou 600 se startérem (XT, DR 650 SE). Mimojiné budou i v lepším stavu...

Naposledy editováno 20.11.2020 09:33:49

1 reakcí na tento příspěvek Výška na motorku

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2020 v 09:47 | Nahoru | #19
XR 250R je dobrá, ale do terénu je 400ka lepší. Koukej se po motorce s papírama. To může být u dvěpade problém. Startování 400ky je sranda, když je motorka vpořádku (automatický sytič).
Startér na motorce je sice fajn, ale...
Všecko nad objem válce asi 350 kubíků je v terénu spíše na obtíž.
Když se chce jezdit na silnici rychle, dá se to pořešit změnou sekundáru.
Konkrétně - XR400R má standard 15/45 a dá se použít 16/42. Nežere to slajdry a délka řetězu zůstane stejná.
Akorát je dobré mět už neco odjetého, páč na drapákoch na silnici to néni žádná sranda.

(reakce na) Výška na motorku

23.11.2020 v 20:08 | Nahoru | #20
Zdenalbenal> děkuju za rady, no chtěl bych to spíš hodit na nějaký univerzální pneu něco jak pirelli mt60. Nepotřebuju jezdit nějak extra rychle, když to zvládne 110/120km/h budu spokojenej.

Výška na motorku

25.11.2020 v 17:49 | Nahoru | #21
Při z 110km/h budeš z XR400 ždímat maximum. Pohodlná cestovní rychlost bude někde do 90 km/h.

Pořád si myslím, že na ježdění jaké chceš to není vhodná motorka. Nech si poradit...

1 reakcí na tento příspěvek Výška na motorku

25.11.2020 v 19:10 | Nahoru | #22
Výška na motorku být nemusí. Stačí střední vzdělání. Dokonce někteří motorkáři si vystačí i základkou.

(reakce na) Výška na motorku

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2020 v 11:00 | Nahoru | #23
Borntobewild> .
Jak říká jeden můj známý (doktor, ortopéd - pro motorkáře dobrá specializace) - důležitá je přirozená inteligence.
Ta buď je a nebo není.
A když tam není - kde nic není, ani smrt nebere...
Ales5 - podobný "problém" s gumama řeší aj kamarád. Jako největšího favorita sme našli gumy Pirelli MT 21 Rallycross.
Když ale přece enom bys chtěl víc do terénu, tak se mě na XRku osvědčilo obutí vpředu Dunlop D 952F (ekvinalent by mohla byt Mitas C-11) a vzadu C-04.
U mě je to tak, že za ty roky sem si na drapáky zvykl a spíšna té silnici kapken uberu, abych si to v terénu vynahradil.
Barney - zpřevodování dorychla je vyzkoušené a funguje. Ne že by se muselo furt drtit 140, ale dá se jet celkem rychle bez toho, abys "ždímal maximum".
Motorka jede tak, že limitem se stávají spíš schopnosti jezdce než stroje.
Na druhé straně bude originální převod do středoevropského terénu lepší. Ale i tak je to dobrá motorka. Já ji mám dvacet let a bez problémů funguje furt, jen s běžnou údržbou...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 0 25.11.2021 v 08:12 Blackwhitee
Honda XR 350 R 1983 - veteránské do... Honda XR 400 Roman94 14 12.10.2021 v 19:35 Roman94
GO XR400R Honda XR 400 willy_wonka 7 19.9.2021 v 10:13 wáca
Škrcená verze, 17kw Lze otevřít Honda XR 400 DucatistaCZ 12 11.8.2021 v 02:03 LastDobermann
XR400R se dusí při prudkém přidání ... Honda XR 400 ivohlavacek 3 17.7.2021 v 09:34 Zdenalbenal

TOPlist