Jednou z možností, jak si užít motorku i s případným starobním pohybovým handicapem, se mi jeví motocykl s postranním vozíkem, sajdkára, zkrátka sajda. U nás je tato kategorie velmi okrajovou záležitostí možná i s nádechem jistého podivínství, proto uvítám veškeré názory, rady, tipy a zkušenosti. Určitě mi ale nejde o to, jaký je rozdíl mezi jízdou na moto sólo a na moto se sajdou - kdysi jsem měl Jawku 350 panelku se sajdou - a dodnes lituju, že jsem se jí zbavil - takže v tomto ohledu trochu vím, zač je toho loket.
Řešil bych to zřejmě přestavbou sólo motocyklu, ale ani netuším, jestli se u nás tímto někdo nějak seriózně zabývá (možná snad Car Servis Honzy Žlábka v Praze?). U našich západních sousedů je takovýchto firem ale přehršel. Zajímalo by mě, jak moc náročné je dostat takovou v zahraničí realizovanou přestavbu legálně na silnici v ČR. Čistě teoreticky - do firmy v DE bych dovezl moto na českých dokladech, tam by proběhla přestavba, k ní bych zřejmě dostal nějaké certifikáty typu TÜV a jimi vyzbrojen bych se pak vydal do boje s českými úřady. Je to vůbec reálné?
Nejjednodušší by samozřejmě bylo koupit něco už hotového ojetého, ale jak tak sleduji mobile.de, moc velký výběr podle mých představ tam není, navíc se nabízejí stroje už dost staré a s velkými nájezdy. Je to logické - vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům to není něco, co by člověk obměňoval každé tři sezóny. A taky si to pořizuje spíš ten, kdo s tím bude opravdu jezdit, ne že to bude stát celý rok v garáži a jen dvakrát se to vytáhne na vyjížďku kolem komína (to je dost, dědku, žes nás vyvez'). A možná v tom hraje roli i má úvaha ze začátku - třeba si to opravdu pořizují lidé jako svůj poslední stroj a jako takový jde z domu až na/po konci života majitele. Zkrátka, německý důchodce je pro firmy zabývající se těmito přestavbami asi důležitou cílovou skupinou zákazníků
Také řeším, jaké moto použít jako základ přestavby. Vzhledem k tomu, že bych chtěl objezdit vše, co jako pracující člověk nestíhám, musí to být pohodlný stroj na dlouhé štreky s velkými úložnými prostory v základu, ke kterým ještě přibude zavazadelník sajdy. Obsah minimálně 1200, alespoň čtyřválec, výkon od 100k výše. Zpátečka bude asi nutná. Vychází mi to na BMW K 1600 GT/GTL...
Cestovat budeme dva dospělí plus dva malí psi. Takže to bude chtít vozík určitě dvoumístný. V současné době jezdíme s přítelkyní podle situace buď každý na své motorce, nebo jedna moto plus auto, anebo s dodávkou a dvěmi motorkami na přívěsu. Ta sajda by zřejmě vyřešila všechny možnosti jedním vrzem. A pokud by měla i zakrytí prostoru pro cestující, rozšířila by se i možnost využití při ne zrovna ideálním počasí.
To je asi zhruba vše, co se mi ohledně možného budoucího pořízení sajdy honí hlavou...
No a takhle nějak bych si to představoval:
Nebo spíš takhle
Naposledy editováno 18.09.2020 16:05:17
2 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich
Holandani
Ruko
Stern
Naposledy editováno 23.09.2020 16:56:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich
Kdyby byly sajdy takové terno, tak by jich jezdilo víc. Sajdy jsou krásné, ale je je to zkrátka okrajová záležitost skupiny fandů.
Tím to nepomluvám. Taky mě fascinují. Ale na vlastní kůži jsem si zkusil, že nadšení z jízdy na sajdě je v podstatě nadšení z toho, že ji dokážeš zkrotit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich
YOSH_BOY píše: Ja ted sajdu řeším a pojedu se podívat do Stern kousek za hranice, přemýšlel jsem ještě od ruko s tím letmacem vepředu ale to se mi nelíbí a chci tam klasiku kyvku, v Německu toho jezdí hafo a ve Francii ještě víc. Řešit tady aby se t0 postavilo na papíry je pro mě hovadina a radši to nechám udělat v zahraničí kde mi to zápišou a udělám to jako dovoz se vším všudy.
Holandani
Ruko
Stern
Ty fotky, co jsem dal na začátek, jsou právě od Sterna, pokud bych to nechal dělat venku, tak nejspíš tam, je to ve Straubingu kousek za hranicemi. Kdyby se ti chtělo, pošli mi pak do zprávy info, jak jsi pořídil.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Brzdové destičky BMW K 1600 GT | Radek-XVS-1100 | 1 | 18.7.2023 v 19:07 Maty_BMW |
BMW K 1600 kódovanie prístrojov BMW K 1600 GTL | hladany | 2 | 23.8.2022 v 09:04 FrancisR |
Správne radenie BMW K1600 GT [1, 2] BMW K 1600 GT | atko3 | 35 | 20.7.2022 v 16:21 FJRPEPA |
Správne radenie BMW K1600 GT BMW K 1600 GT | atko3 | 2 | 4.7.2022 v 16:05 atko3 |
BMW K1600 GT - nesvietia dialkové s... BMW K 1600 GT | atko3 | 11 | 4.7.2022 v 06:40 atko3 |