globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich
Ahoj. S přibývajícími léty se začínám zaobírat myšlenkou, jak zůstat co nejdéle v sedle. Tedy jak být v pohodě na motorce i ve věku, kdy tělo už je opotřebované a začíná se mu nedostávat sil. K tomu mám sice ještě relativně dost dakeko, ale jak se říká, budoucnost přeje připraveným...
Jednou z možností, jak si užít motorku i s případným starobním pohybovým handicapem, se mi jeví motocykl s postranním vozíkem, sajdkára, zkrátka sajda. U nás je tato kategorie velmi okrajovou záležitostí možná i s nádechem jistého podivínství, proto uvítám veškeré názory, rady, tipy a zkušenosti. Určitě mi ale nejde o to, jaký je rozdíl mezi jízdou na moto sólo a na moto se sajdou - kdysi jsem měl Jawku 350 panelku se sajdou - a dodnes lituju, že jsem se jí zbavil - takže v tomto ohledu trochu vím, zač je toho loket.
Řešil bych to zřejmě přestavbou sólo motocyklu, ale ani netuším, jestli se u nás tímto někdo nějak seriózně zabývá (možná snad Car Servis Honzy Žlábka v Praze?). U našich západních sousedů je takovýchto firem ale přehršel. Zajímalo by mě, jak moc náročné je dostat takovou v zahraničí realizovanou přestavbu legálně na silnici v ČR. Čistě teoreticky - do firmy v DE bych dovezl moto na českých dokladech, tam by proběhla přestavba, k ní bych zřejmě dostal nějaké certifikáty typu TÜV a jimi vyzbrojen bych se pak vydal do boje s českými úřady. Je to vůbec reálné?
Nejjednodušší by samozřejmě bylo koupit něco už hotového ojetého, ale jak tak sleduji mobile.de, moc velký výběr podle mých představ tam není, navíc se nabízejí stroje už dost staré a s velkými nájezdy. Je to logické - vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům to není něco, co by člověk obměňoval každé tři sezóny. A taky si to pořizuje spíš ten, kdo s tím bude opravdu jezdit, ne že to bude stát celý rok v garáži a jen dvakrát se to vytáhne na vyjížďku kolem komína (to je dost, dědku, žes nás vyvez'). A možná v tom hraje roli i má úvaha ze začátku - třeba si to opravdu pořizují lidé jako svůj poslední stroj a jako takový jde z domu až na/po konci života majitele. Zkrátka, německý důchodce je pro firmy zabývající se těmito přestavbami asi důležitou cílovou skupinou zákazníků
Také řeším, jaké moto použít jako základ přestavby. Vzhledem k tomu, že bych chtěl objezdit vše, co jako pracující člověk nestíhám, musí to být pohodlný stroj na dlouhé štreky s velkými úložnými prostory v základu, ke kterým ještě přibude zavazadelník sajdy. Obsah minimálně 1200, alespoň čtyřválec, výkon od 100k výše. Zpátečka bude asi nutná. Vychází mi to na BMW K 1600 GT/GTL...
Cestovat budeme dva dospělí plus dva malí psi. Takže to bude chtít vozík určitě dvoumístný. V současné době jezdíme s přítelkyní podle situace buď každý na své motorce, nebo jedna moto plus auto, anebo s dodávkou a dvěmi motorkami na přívěsu. Ta sajda by zřejmě vyřešila všechny možnosti jedním vrzem. A pokud by měla i zakrytí prostoru pro cestující, rozšířila by se i možnost využití při ne zrovna ideálním počasí.
To je asi zhruba vše, co se mi ohledně možného budoucího pořízení sajdy honí hlavou...
No a takhle nějak bych si to představoval:

Nebo spíš takhle


Naposledy editováno 18.09.2020 16:05:17

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 08:50 | Nahoru | #1

K fotu..Dnes po tech mejch vypotkach videl u Bartels tohoto priznivce BLM. Des bes. ( Indicka lod k Enfieldu ). Tot jen poznamka.
K tematu: Poradny delo a maximum komfortu. OK.
Aby ti to sedlo do ruky fakt doporucuji samostavbu. Dobrou boreninu s nizkym najezdem a 100 hp +/- staci.
V jadru universalni sajda neexistuje.
Na dalnici bejt rychlej, znamena na okreskach bejt pomalej z vinglu.
Cestovat po svete znamena chtit si uzit a videt. Najezd do 500 km denne. Stan, zidlicky/stolecky ci penzionky ci kombinace, vse sajda zvladne. Naucis se balit. Jezdim s “valecnou” Steibkou a taky se vejdu. Samo ze 1 a 1/2 mistna EML je kocar.
Nejvetsi komfort a spolehlivost: jakekoli GS. Predsadit kolo nebo kyvku dopredu. Vse na 15”. Tlumic rizeni. Viskozni spojku na sajdove kolo. Nezavisle brzdeni. Lod s plachtou. Zpatecku na sajdove kolo ze starteru. Silnou novou spojku, S 15” kolama nepotrebujes pomalej zadek. GS ma pruznej motor. Starsi modely nemaj “chytrej” ram, coz s lodi stejne nevyuzijes a kdyz to zacne v Pyrenejich blikat tak to je rusive...
Zminujes 16. To jiz bude o rozpoctu. Spis bych volil opravdu kocar ze zahranici, jen boudu a ram + pripojeni vlastni konfigurace.
??kufry, top case, sajdovej kufr, nosic, misto v lodi pod nohama ( netusim velikost psu a odolnost pani choti ) ?? S tim muzes klidne na apokalyptickej vejlet.
K1 je bozi, ale co kdyz te v 70. zradej kolena. Bude z ni pomnik? Mit ji doma, asi bych nevahal se stavbou. Urcite kyvku dopredu. Nezavisle zaveseni je opticky hnusne, sic. Videl jsem jich par se sajdama a nijak ji to neubralo na krase, najezd dokaze prez 200 tisic a jeste to bude exot.
Cele to psani je nesouvisle zprava do leva protoze vicemene jedine GS se blizi jakes takes universalnosti. Vsude hafo dilu, roky a roky odzkousene modely, siroke vetve, tuny aftermarket dilu “na sperkovani”...kdyz to rasim tak 8 l na 100... a to to mam na origo kolech pac rad jezdim zkratkama. 15 jak zminuji jsou pro tebe to pravy. Jakakoli masina s tim drzi jak na suchy zipy.
Kolik lidi tolik nazoru. Preferuji tezkou sajdu, kdyz nikoho nevezu nakladam 50 kg kameni. Leda se mi chechta a tuka si na celo ( to konec koncu se mnou vsechny roky co se zname ), ale nevysedavam, tahnu to plynem a brzdama a jedu jak starej Lohr.
Jo, nedelam reklamu, ale poridil bych masinu, boudu z Holandska nebo Germanie ( Anglani nic moc a US take ) odvezl to na podzim ke klukum a zacal delat prachy. Na jare si prisel s helmou pro strojek a na solech se jel projet tak na Zbraslav Jiloviste.
Asi bylo tech piv dnes vic, tak mi to zas keca... 12C je zaparkovana pod avokadem a noc je jeste mlada.
Doufam, ze se uvidime na Srazu nebo na “Sajdach”. Susicka skola Sidecar a letni dovolena s Klubem...
Hezky Indiansky leto preji.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 10:17 | Nahoru | #2
Wehrmacht> Ty vyzeras,ze sa v problematike vyznas,resp.zrejme o tomto vsetkom vies najviac...
A ked pozeram na tie fotky,co si sem dal,sidecar pre styri deti a takpodobne...Tak sa chcem spytat...
Ako je to ked si nieco sam vyrobis?zrejme podobne ako ked si chces schvalit nejaku domacu stavbu,ze?
Alebo ked nieco prerobis...
Mas s tym skusenost? Iny zaves kola,alebo zmena rozmerov celej sajdky...
Su nejake spriazdnene stranky,kde sa milovnici sajdkar delia o svoje napady?

Dakujem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdové destičky BMW K 1600 GT Radek-XVS-1100 1 18.7.2023 v 19:07 Maty_BMW
BMW K 1600 kódovanie prístrojov BMW K 1600 GTL hladany 2 23.8.2022 v 09:04 FrancisR
Správne radenie BMW K1600 GT [1, 2] BMW K 1600 GT atko3 35 20.7.2022 v 16:21 FJRPEPA
Správne radenie BMW K1600 GT BMW K 1600 GT atko3 2 4.7.2022 v 16:05 atko3
BMW K1600 GT - nesvietia dialkové s... BMW K 1600 GT atko3 11 4.7.2022 v 06:40 atko3

TOPlist