globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich
Ahoj. S přibývajícími léty se začínám zaobírat myšlenkou, jak zůstat co nejdéle v sedle. Tedy jak být v pohodě na motorce i ve věku, kdy tělo už je opotřebované a začíná se mu nedostávat sil. K tomu mám sice ještě relativně dost dakeko, ale jak se říká, budoucnost přeje připraveným...
Jednou z možností, jak si užít motorku i s případným starobním pohybovým handicapem, se mi jeví motocykl s postranním vozíkem, sajdkára, zkrátka sajda. U nás je tato kategorie velmi okrajovou záležitostí možná i s nádechem jistého podivínství, proto uvítám veškeré názory, rady, tipy a zkušenosti. Určitě mi ale nejde o to, jaký je rozdíl mezi jízdou na moto sólo a na moto se sajdou - kdysi jsem měl Jawku 350 panelku se sajdou - a dodnes lituju, že jsem se jí zbavil - takže v tomto ohledu trochu vím, zač je toho loket.
Řešil bych to zřejmě přestavbou sólo motocyklu, ale ani netuším, jestli se u nás tímto někdo nějak seriózně zabývá (možná snad Car Servis Honzy Žlábka v Praze?). U našich západních sousedů je takovýchto firem ale přehršel. Zajímalo by mě, jak moc náročné je dostat takovou v zahraničí realizovanou přestavbu legálně na silnici v ČR. Čistě teoreticky - do firmy v DE bych dovezl moto na českých dokladech, tam by proběhla přestavba, k ní bych zřejmě dostal nějaké certifikáty typu TÜV a jimi vyzbrojen bych se pak vydal do boje s českými úřady. Je to vůbec reálné?
Nejjednodušší by samozřejmě bylo koupit něco už hotového ojetého, ale jak tak sleduji mobile.de, moc velký výběr podle mých představ tam není, navíc se nabízejí stroje už dost staré a s velkými nájezdy. Je to logické - vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům to není něco, co by člověk obměňoval každé tři sezóny. A taky si to pořizuje spíš ten, kdo s tím bude opravdu jezdit, ne že to bude stát celý rok v garáži a jen dvakrát se to vytáhne na vyjížďku kolem komína (to je dost, dědku, žes nás vyvez'). A možná v tom hraje roli i má úvaha ze začátku - třeba si to opravdu pořizují lidé jako svůj poslední stroj a jako takový jde z domu až na/po konci života majitele. Zkrátka, německý důchodce je pro firmy zabývající se těmito přestavbami asi důležitou cílovou skupinou zákazníků
Také řeším, jaké moto použít jako základ přestavby. Vzhledem k tomu, že bych chtěl objezdit vše, co jako pracující člověk nestíhám, musí to být pohodlný stroj na dlouhé štreky s velkými úložnými prostory v základu, ke kterým ještě přibude zavazadelník sajdy. Obsah minimálně 1200, alespoň čtyřválec, výkon od 100k výše. Zpátečka bude asi nutná. Vychází mi to na BMW K 1600 GT/GTL...
Cestovat budeme dva dospělí plus dva malí psi. Takže to bude chtít vozík určitě dvoumístný. V současné době jezdíme s přítelkyní podle situace buď každý na své motorce, nebo jedna moto plus auto, anebo s dodávkou a dvěmi motorkami na přívěsu. Ta sajda by zřejmě vyřešila všechny možnosti jedním vrzem. A pokud by měla i zakrytí prostoru pro cestující, rozšířila by se i možnost využití při ne zrovna ideálním počasí.
To je asi zhruba vše, co se mi ohledně možného budoucího pořízení sajdy honí hlavou...
No a takhle nějak bych si to představoval:

Nebo spíš takhle


Naposledy editováno 18.09.2020 16:05:17
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

21.9.2020 v 01:20 | Nahoru | #31

Vladimir píše: Honza Průcha z Prvníkozí už postavil nespočet xmístnejch sajd, a pokud bys zkousnul Guzzi ?


Chci opravdu aspoň čtyřválec.

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

21.9.2020 v 09:03 | Nahoru | #32
já bych toho tříkoláka úplně nezatracoval , koukni po can-amu spyder ve verzi rt

2 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

21.9.2020 v 13:03 | Nahoru | #33
Doporučím Honzu Žlábka, sajd zrealizovali hafo, konkrétně i mému kámošovi Jindrovi k R1150R. Jindřich je sajdař, měl jich co se s ním znám, tj přes čtyřicet let a zkušeností má halabaděj. Kdybys potřebval kontakt tak na privátmail. Bohužel poslední sajdu prodal před rokem.
Jinak dost rozšířený "hnací" motorky jsou starý K100/1100. Motory k neutahání, robustní stavba, pro sajdu ideál.
Pro inspiraci bych si zajel koncem srpna na sraz sajd do Vrbna, pořádá to kolega Batman.
Z mého ryze soukromého pohledu sajda vzácně spojuje nevýhody auta a motorky, velký je to jako auto a prší na člověka jako na motorce. Ale neberte to vážně, názor kacíře.....
JInak přeju hodně kladných prožitků s třemi koly.

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

21.9.2020 v 13:22 | Nahoru | #34

Takhle jezdím už deset let projel sem už kus Evropy a není to zase taková věda jezdit se sajdou. Sajdu sem kupoval novou v Žamberku připojil mi ji Vávra ve vysokým mejtě má zastoupení velorexu .To bylo asi to nejjednodušší všechno funguje jak má ale do papírů sem sajdu přes úředníka nedostal.Duvod proč mi to nenapsali byly nehomologované připojovací prvky. Źadny povolení od výrobce motorky nikdo nechtěl ale to záleží na rozhodnutí každého soudruha co si najde aby to nemusel napsat.Takze jezdím s papirem s fabriky že mi to odborně připojili a zatím to vždycky stačilo.A tak pokud to chceš mít legálně kup urala a nebo něco z Evropy co už je v papírech napsaný.A pokud jde o prachy sajda i s připojením vyšla na 70. plus motorka takže ani tady to není levný.A za mě trike je znak bafuňaře.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

21.9.2020 v 18:53 | Nahoru | #35

JiB píše: Doporučím Honzu Žlábka. ................. Z mého ryze soukromého pohledu sajda vzácně spojuje nevýhody auta a motorky, velký je to jako auto a prší na člověka jako na motorce. Ale neberte to vážně, názor kacíře.....



Pod to se mohu podepsat.
1/ Honza Žlábek (Car Servis) je člověk, který ví o čem mluví.
2/ Doplnil bych, že ty nevýhody sajdy splňují i trojkolky a čtyřkolky.

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

22.9.2020 v 11:44 | Nahoru | #36
Taky mi přijde, že než motorku se sajdou nebo tříkolku, je lepší kabriolet
Tříkolky vypadají aspoň cool a přijde mi že jich jezdí docela dost.
Motorku se sajdou jsem neviděl ani nepamatuju.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

22.9.2020 v 12:49 | Nahoru | #37
Spazik> zásadní rozdíl mezi kabrioletem a moto se sajdou je v tom, že sedíš buď v autě nebo na motorce. Já rozhodopádně volím to druhé...
A nejsou vidět hlavně kvůli tomu, že je to dost drahá sranda.

Naposledy editováno 22.09.2020 13:06:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

22.9.2020 v 12:56 | Nahoru | #38

JiB píše: Doporučím Honzu Žlábka, sajd zrealizovali hafo, konkrétně i mému kámošovi Jindrovi k R1150R. Jindřich je sajdař, měl jich co se s ním znám, tj přes čtyřicet let a zkušeností má halabaděj. Kdybys potřebval kontakt tak na privátmail. Bohužel poslední sajdu prodal před rokem.
Jinak dost rozšířený "hnací" motorky jsou starý K100/1100. Motory k neutahání, robustní stavba, pro sajdu ideál.
Pro inspiraci bych si zajel koncem srpna na sraz sajd do Vrbna, pořádá to kolega Batman.
Z mého ryze soukromého pohledu sajda vzácně spojuje nevýhody auta a motorky, velký je to jako auto a prší na člověka jako na motorce. Ale neberte to vážně, názor kacíře.....
JInak přeju hodně kladných prožitků s třemi koly.


Honzu jsem zmiňoval už v mé úvodní úvaze. K100/1100 budou v době, kdy zvažuju to řešit, už veteráni. Za těch cca 10-15 let budou na trhu určitě K1600 a možná nějaké další použitelné modely, o kterých dnes ještě nevíme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

22.9.2020 v 13:09 | Nahoru | #39

Mňojo píše: já bych toho tříkoláka úplně nezatracoval , koukni po can-amu spyder ve verzi rt


No ale spolujezdce se psy do toho nedám.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

22.9.2020 v 13:13 | Nahoru | #40
RTourer>to si nemyslím , jen dovymyslet ten bydlík pro psy

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

22.9.2020 v 16:17 | Nahoru | #41

RTourer píše: Honzu jsem zmiňoval už v mé úvodní úvaze. K100/1100 budou v době, kdy zvažuju to řešit, už veteráni. Za těch cca 10-15 let budou na trhu určitě K1600 a možná nějaké další použitelné modely, o kterých dnes ještě nevíme


Nejspíše už to budou modely na elektriku(( A v tomhle má sajda velkou výhodu - dá se do ní implantovat velká baterka nebo třeba palivový článek i s nádrží na kapalný vodík. Na solo motorku tohle nikdo nenacpe.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

22.9.2020 v 20:29 | Nahoru | #42
Mňojo> však to má vepředu schránku na dvě malé čivavy. Akorát stačí navrtat díry na dýchání.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

22.9.2020 v 22:48 | Nahoru | #43

Mňojo píše: RTourer>to si nemyslím , jen dovymyslet ten bydlík pro psy



Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

23.9.2020 v 07:50 | Nahoru | #44
nebo se podívat po jiné tříkolce Can-Am

2 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

23.9.2020 v 16:55 | Nahoru | #45
Ja ted sajdu řeším a pojedu se podívat do Stern kousek za hranice, přemýšlel jsem ještě od ruko s tím letmacem vepředu ale to se mi nelíbí a chci tam klasiku kyvku, v Německu toho jezdí hafo a ve Francii ještě víc. Řešit tady aby se t0 postavilo na papíry je pro mě hovadina a radši to nechám udělat v zahraničí kde mi to zápišou a udělám to jako dovoz se vším všudy.
Holandani

Ruko

Stern

Naposledy editováno 23.09.2020 16:56:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

23.9.2020 v 19:46 | Nahoru | #46
YOSH_BOY> No ona se dopředu dává upravené zavěšení právě proto, aby s tím šlo rozumněji jezdit. U sajdy bys měl opravdu hledět především na ovladatelnost a stabilitu. Estetično a krásu až v druhé řadě.....

Kdyby byly sajdy takové terno, tak by jich jezdilo víc. Sajdy jsou krásné, ale je je to zkrátka okrajová záležitost skupiny fandů.
Tím to nepomluvám. Taky mě fascinují. Ale na vlastní kůži jsem si zkusil, že nadšení z jízdy na sajdě je v podstatě nadšení z toho, že ji dokážeš zkrotit.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

23.9.2020 v 19:58 | Nahoru | #47
docent> jo to mi je jasný že ten předek je o funkčnosti ale mě zajímá i dyzajn, vždycky sem hlavně jezdil na masinach co se mi líbí těžko říct jak to kdo bere ale diktovat se na tom dá taky ikdyz to nemá ten letmac třeba jen po dvou takže to je asi taky k technice jízdy jako na každý masine...

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

24.9.2020 v 11:07 | Nahoru | #48
Mě bohatě stačí tohle

Naposledy editováno 24.09.2020 13:25:50

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

24.9.2020 v 21:35 | Nahoru | #49
aktuálně v prodeji Goldwing 2+2 s přívěsem i tady


Naposledy editováno 24.09.2020 21:38:53

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

25.9.2020 v 14:40 | Nahoru | #50

Před několika týdny jsem si to přivezl z Car Servisu po kompletním předělání z původního připojení univerzální sadou k Velorexům. Ta univerzální sada je podle mě dobrá tak k Jawám a MZ, protože ta se kroutí jen když se na ni jen díváš. Co si pamatuju tak s tím univerzálem jsem před lety ujel 1000 km/4 dny a pak jsem se 14 dní nemohl hnout
Za sebe musím říci, jak obrovský posun je výměna klasické vidlice za kyvku. Podle Tvého popisu půjdeš ještě tak o 2 třídy výše a moderní sestavy už jezdí opravdu jako po kolejích. To se s Uraly a třeba sestavou jako mám já, nedá vůbec srovnat.
Také bych chtěl časem oslovit se stavbou Němce a přihlášení bych pak řešil jako klasický dovoz. Mám zálusk na něco víc enduro - 1290ADV apod...
Mě zase přestali klasické bajky bavit, uvidíme jestli to není jen dočasné. Takhle naložím padák, psa a jedu do hor. Vybírám si méně frekventované silnice a je to taková "čistírna".
Když jsem sajdu řídil poprvé a vyletěl jsem ven ze zatáčky s přizvednutým kolem, tak jsem věděl, že mě to bude zase nějaký čas bavit

Naposledy editováno 25.09.2020 14:53:43

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

25.9.2020 v 14:49 | Nahoru | #51
Neco pro zasmani spise

E: Kurec v PC je to normalne otocene



Naposledy editováno 25.09.2020 14:49:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

25.9.2020 v 17:30 | Nahoru | #52

YOSH_BOY píše: Ja ted sajdu řeším a pojedu se podívat do Stern kousek za hranice, přemýšlel jsem ještě od ruko s tím letmacem vepředu ale to se mi nelíbí a chci tam klasiku kyvku, v Německu toho jezdí hafo a ve Francii ještě víc. Řešit tady aby se t0 postavilo na papíry je pro mě hovadina a radši to nechám udělat v zahraničí kde mi to zápišou a udělám to jako dovoz se vším všudy.
Holandani

Ruko

Stern



Ty fotky, co jsem dal na začátek, jsou právě od Sterna, pokud bych to nechal dělat venku, tak nejspíš tam, je to ve Straubingu kousek za hranicemi. Kdyby se ti chtělo, pošli mi pak do zprávy info, jak jsi pořídil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

25.9.2020 v 19:06 | Nahoru | #53
RTourer> Chtěl sem tam jet teď v pondělí ale kvuli ty Covida sracce to musím posunout co jsem tak sondoval tak třeba od ruka na Tl1000s plus shark side s prednim letmacem úprava startuje na 20tis eur. To od toho sternu k tomu tls nebo např ibazuma s přední kyvkou namísto letmace vy vyšlo na polovic...

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

25.9.2020 v 19:28 | Nahoru | #54

YOSH_BOY píše: RTourer> Chtěl sem tam jet teď v pondělí ale kvuli ty Covida sracce to musím posunout co jsem tak sondoval tak třeba od ruka na Tl1000s plus shark side s prednim letmacem úprava startuje na 20tis eur. To od toho sternu k tomu tls nebo např ibazuma s přední kyvkou namísto letmace vy vyšlo na polovic...


To bych se tam kdyžtak mohl jet podívat s tebou, kdyby ti to nevadilo. I když to u mě teď není aktuální, zajímá mě to do budoucna.
Btw., měl jsem v plánu někdy během října dojet do Němec pro moto, ale smůla. Zatím ještě tak Rakousko...

Naposledy editováno 25.09.2020 19:29:34
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdové destičky BMW K 1600 GT Radek-XVS-1100 1 18.7.2023 v 19:07 Maty_BMW
BMW K 1600 kódovanie prístrojov BMW K 1600 GTL hladany 2 23.8.2022 v 09:04 FrancisR
Správne radenie BMW K1600 GT [1, 2] BMW K 1600 GT atko3 35 20.7.2022 v 16:21 FJRPEPA
Správne radenie BMW K1600 GT BMW K 1600 GT atko3 2 4.7.2022 v 16:05 atko3
BMW K1600 GT - nesvietia dialkové s... BMW K 1600 GT atko3 11 4.7.2022 v 06:40 atko3


TOPlist