Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich
Ahoj. S přibývajícími léty se začínám zaobírat myšlenkou, jak zůstat co nejdéle v sedle. Tedy jak být v pohodě na motorce i ve věku, kdy tělo už je opotřebované a začíná se mu nedostávat sil. K tomu mám sice ještě relativně dost dakeko, ale jak se říká, budoucnost přeje připraveným...
Jednou z možností, jak si užít motorku i s případným starobním pohybovým handicapem, se mi jeví motocykl s postranním vozíkem, sajdkára, zkrátka sajda. U nás je tato kategorie velmi okrajovou záležitostí možná i s nádechem jistého podivínství, proto uvítám veškeré názory, rady, tipy a zkušenosti. Určitě mi ale nejde o to, jaký je rozdíl mezi jízdou na moto sólo a na moto se sajdou - kdysi jsem měl Jawku 350 panelku se sajdou - a dodnes lituju, že jsem se jí zbavil - takže v tomto ohledu trochu vím, zač je toho loket.
Řešil bych to zřejmě přestavbou sólo motocyklu, ale ani netuším, jestli se u nás tímto někdo nějak seriózně zabývá (možná snad Car Servis Honzy Žlábka v Praze?). U našich západních sousedů je takovýchto firem ale přehršel. Zajímalo by mě, jak moc náročné je dostat takovou v zahraničí realizovanou přestavbu legálně na silnici v ČR. Čistě teoreticky - do firmy v DE bych dovezl moto na českých dokladech, tam by proběhla přestavba, k ní bych zřejmě dostal nějaké certifikáty typu TÜV a jimi vyzbrojen bych se pak vydal do boje s českými úřady. Je to vůbec reálné?
Nejjednodušší by samozřejmě bylo koupit něco už hotového ojetého, ale jak tak sleduji mobile.de, moc velký výběr podle mých představ tam není, navíc se nabízejí stroje už dost staré a s velkými nájezdy. Je to logické - vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům to není něco, co by člověk obměňoval každé tři sezóny. A taky si to pořizuje spíš ten, kdo s tím bude opravdu jezdit, ne že to bude stát celý rok v garáži a jen dvakrát se to vytáhne na vyjížďku kolem komína (to je dost, dědku, žes nás vyvez'). A možná v tom hraje roli i má úvaha ze začátku - třeba si to opravdu pořizují lidé jako svůj poslední stroj a jako takový jde z domu až na/po konci života majitele. Zkrátka, německý důchodce je pro firmy zabývající se těmito přestavbami asi důležitou cílovou skupinou zákazníků
Také řeším, jaké moto použít jako základ přestavby. Vzhledem k tomu, že bych chtěl objezdit vše, co jako pracující člověk nestíhám, musí to být pohodlný stroj na dlouhé štreky s velkými úložnými prostory v základu, ke kterým ještě přibude zavazadelník sajdy. Obsah minimálně 1200, alespoň čtyřválec, výkon od 100k výše. Zpátečka bude asi nutná. Vychází mi to na BMW K 1600 GT/GTL...
Cestovat budeme dva dospělí plus dva malí psi. Takže to bude chtít vozík určitě dvoumístný. V současné době jezdíme s přítelkyní podle situace buď každý na své motorce, nebo jedna moto plus auto, anebo s dodávkou a dvěmi motorkami na přívěsu. Ta sajda by zřejmě vyřešila všechny možnosti jedním vrzem. A pokud by měla i zakrytí prostoru pro cestující, rozšířila by se i možnost využití při ne zrovna ideálním počasí.
To je asi zhruba vše, co se mi ohledně možného budoucího pořízení sajdy honí hlavou...
No a takhle nějak bych si to představoval:

Nebo spíš takhle


Naposledy editováno 18.09.2020 16:05:17
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 15:51 | Nahoru | #1
Lidé by i tu kupovali motorky se sajdou, i mě by to lákalo.. jenže pořizovací ceny i těch ojetých jsou nehorázné v Německu s tím mají dlouholeté zkušenosti a jak říkáš, firem je tam hromady napadá mě ještě možnost koupit tam funglovku + přestavba a pak dle dokladů TUV by ani zde neměl být problém.. hodně štěstí přeji


Naposledy editováno 18.09.2020 15:58:34

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 15:59 | Nahoru | #2
K sajdě nemám nic, ale proč nikdo pořádně nedotáhl myšlenku postranního zasouvacího podvozku pro hendikepované? Vždyť česko-švýcarský dálník to má léta odzkoušené a funguje to spolehlivě. U K1600GTL si to dovedu představit.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 16:08 | Nahoru | #3
Ondros> jo, golďase jsem taky zvažoval. Dokonce se v inzerci jeden černý 1500 z roku 95 za dobrou cenu objevil - cca 13 tis. €. Taky byl hned pryč... Ale já jsem prostě na ty báwa...

Naposledy editováno 18.09.2020 16:21:20

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 16:54 | Nahoru | #4
Ahoj jedna varianta na BMW ale to neřeší asi tvůj problém,znám majitele v CZ možná to ještě má.
Jsem teda starší ale řešit to sajdou by mě nenapadlo radši něco lehčího.
Sajda se nasadí na držák jako dveře na futra a jede se.

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 17:17 | Nahoru | #5
Ja si myslim,že dnes už je viacej možností...
Existujú možnosti ako spomenul kratkej01, alebo aj toto https://www.diamonado.com/
A určite ich je kopec....A príde to aj mne viacej moto ako klasická sidecar...
Hlavne ten pocit moto a pritom bezpečnosť,že z toho ako 100 ročný dedo nespadneš na semafore...

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 18:07 | Nahoru | #6

kratkej01 píše: Ahoj jedna varianta na BMW ale to neřeší asi tvůj problém,znám majitele v CZ možná to ještě má.
Jsem teda starší ale řešit to sajdou by mě nenapadlo radši něco lehčího.
Sajda se nasadí na držák jako dveře na futra a jede se.


Tenhle systém samozřejmě znám, taky s tím jezdil někdo v mém okolí. Ale je to spíš taková záležitost na zábavu a blbnutí, dva týdny po Evropě bych s tím v plné náloži jet nechtěl. Jsem srozuměný s tím, že by to byla klasická sajda napevno se všemi k tomu patřícími jízdními omezeními a nectnostmi, ale za to s maximálním komfortem pro posádku.

Naposledy editováno 18.09.2020 18:11:10

2 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 19:57 | Nahoru | #7
A premyslels o trikolce ? Motorka to sice neni, ma to spis do auta, ale stabilita je 100%, pro spolujezdce superpohodlne a dokonce to casto miva tazne a lidi za tim tahnou karavan. U nas docela rozsirene (alespon me se to zda, ze to potkavam kazdou chvili), takze nejaky zkusenosti take budou. Je ale fakt, ze na takovou ostudu bych nevlezl, ale z ryze praktickeho hlediska to splnuje skoro vse co zadas...

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2020 v 20:09 | Nahoru | #8
Sajdu sem řešil cca 5 let zpátky. Nevim, jestli za tu dobu nedošlo k nějakýmu legislativnímu posunu a předpokládám, že přístup se může mírně lišit úřad od úřadu. V ČB byla tenkrát každopádně situace taková, že vyžadovali papír od výrobce motocyklu, že k jejich motorce lze připojit daný sajdkár, papír od výrobce sajdkáru, že jejich sajda lze připojit k daný motorce a ještě papír o tom, že sajdkára byla k motocyklu spávně připojena.
Nějaký lejstra z DE včetně potvrzení výrobce že daná firma se může zabývat připojováním sajd k jejich motocyklům, s tim si vytírali prdel.
Takže postup je "prodat" motorku nějaké spřátelené duši do DE, tam u firmy udělat přestavbu a nechat ji na tamním úřadě zapsat do TP a následně celou soupravu "prodat" už na papírech zpět k nám do Absurdistánu. A ještě se připravit na pruzení na evidenčce a lítání (a placení) na Dekru, úřad a evidenčku asi 3x kolem dokola.

Ještě si nemůžu odpusit jedn poznámku - nechápu přesně, jaký zdravotní problémy tě vedou k úvahám nad sajdou, ale projeď si napřed nějakou moderní soupravu. Hádám, že v tom Carservisu by tě byli schopný na někoho nasměrovat, kdo by to byl třeba ochotnej na chvíli zapůjčit. Protože zkušenost s Jawou, to je o ničem - motorka je lehká a slabá (s mizernou dynamikou). Moje zkušenost je taková, že jízda na R1150R se sajdou je fyzicky náročnější než jízda na tej samej mašině bez sajdy - hlavně na záda.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 20:22 | Nahoru | #9
Johny_Servis> pokud myslíš jedno kolo vepředu, tak stabilita 100 procent je možná když stojí a tím pádem se nepřevrátí. Jednou jsem viděl trike, který se převrátil při zatočení přes boudu a nebyl to hezký pohled.

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

18.9.2020 v 21:51 | Nahoru | #10
Si mě dorazil...v 52 letech prý s přibývajícími lety? to ještě 15 let nebudeš potřebovat a pak bude stejně bůhví co.

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2020 v 00:31 | Nahoru | #11
Ahoj, jezdim s postranim vozikem a tezkym motocyklem prez 40.let. I kdyz nekteri pochybuji, citim se stale zdrav na tele i na duchu. Sola mam v garazi tez. Na trech kolech je to adrenalin. Uplne jinej nez prozivas pri hladkem prujezdu zatacky na sole, zejmena kdyz jedes za Ledinskym, ktery je duchovnim i fysickym otcem ( praotcem) vetsiny dobrych tzn. jezdicich ( ne plizicich ) se sajdkar. Ano Car servis u Vinohradske nem. v Praze je nedilne v rukou Jendy i Jirika a oba odvadeji nejlepsi praci s BMW co znam. Modro bilej jsem 45 let. V Klubu taky. To jen, aby slova ma nezapadla.
Takze: jakej stroj? Devce, ty a psici... to uveze i zminovana “nicemna” Jawa. Dale- kam a jak casto? Jestli okolo komina muze to byt cokoli ( po wwii jezdily se sajdou i BMW 250/350..). Citim z tebe nachylnost k opravdovym objemum a poctu valcu. Takze od 750 vejs. Dvouventil je OK, ale na opravdovy svezeni je jej jiz pry skoda??? Tedy 4ventil, nebo 3/4 valec K. 6 valec je exot a myslim ze financni harakiri. Jasneze nejklasictejsi je 2 valec, 4 ventil. Diky systemu vidli velmi vhodny a jde posadit na nizka kola a to je pak svezeni. Tvar sajdy je diskutabilni dle stylu motocyklu.
Stavba/dovoz: vse ma sve klady i zapory. ( jde o to, zda jsi “kladny” ci “zaporny” jezdec?). Asi bych opravdu doporucil navstivit kluky ( po predchozi tel domluve, pac byvaji nekdy k cizim i znym “nevrly“??) a vse probrat ustne. Nebo zajet za mnou a muzem se svizt s mym Rudym Baronem. U kavy na Sychrove pak promluvit.
Zaver: ano, sidecar je skvela volba. Znam par o mnoho let starsich kluku, co jezdi sajdy celej zivot ( 80+ ) a na zada si nestezuji a beznym jezdcum na solech stale staci. Sajda je zivotni styl. Kdo neveri at si bezi...
....kdyz smykem zastavis pred hospodou a z podhelmy posupne sledujes pestre obleceneho obtloustleho podnikavce, jak zapasi s GS a mladou platinovou lobotomickou asistentkou pri rozjezdu, tak nejak se dusevne propojis se vsemi kamosi co nas na tezkejch masinach opustili a jezdili v drevnich dobach komancu, kdy si kazdej stavel masinu sam...
Jiz jen tve uvazovani o sajde je ukazkou, ze se ubiras po spravne ceste bikera. WH.

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 00:39 | Nahoru | #12
Krásně napsáno a vše říkající Klobouk dolů a úcta pane

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 03:12 | Nahoru | #13

Johny_Servis píše: A premyslels o trikolce ? Motorka to sice neni, ma to spis do auta, ale stabilita je 100%, pro spolujezdce superpohodlne a dokonce to casto miva tazne a lidi za tim tahnou karavan. U nas docela rozsirene (alespon me se to zda, ze to potkavam kazdou chvili), takze nejaky zkusenosti take budou. Je ale fakt, ze na takovou ostudu bych nevlezl, ale z ryze praktickeho hlediska to splnuje skoro vse co zadas...


Tak tříkolku určitě ne. Ruce nahoru a nohy dopředu - to není nic pro mě.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 03:13 | Nahoru | #14

JohnnyS08 píše: Sajdu sem řešil cca 5 let zpátky. Nevim, jestli za tu dobu nedošlo k nějakýmu legislativnímu posunu a předpokládám, že přístup se může mírně lišit úřad od úřadu. V ČB byla tenkrát každopádně situace taková, že vyžadovali papír od výrobce motocyklu, že k jejich motorce lze připojit daný sajdkár, papír od výrobce sajdkáru, že jejich sajda lze připojit k daný motorce a ještě papír o tom, že sajdkára byla k motocyklu spávně připojena.
Nějaký lejstra z DE včetně potvrzení výrobce že daná firma se může zabývat připojováním sajd k jejich motocyklům, s tim si vytírali prdel.
Takže postup je "prodat" motorku nějaké spřátelené duši do DE, tam u firmy udělat přestavbu a nechat ji na tamním úřadě zapsat do TP a následně celou soupravu "prodat" už na papírech zpět k nám do Absurdistánu. A ještě se připravit na pruzení na evidenčce a lítání (a placení) na Dekru, úřad a evidenčku asi 3x kolem dokola.

Ještě si nemůžu odpusit jedn poznámku - nechápu přesně, jaký zdravotní problémy tě vedou k úvahám nad sajdou, ale projeď si napřed nějakou moderní soupravu. Hádám, že v tom Carservisu by tě byli schopný na někoho nasměrovat, kdo by to byl třeba ochotnej na chvíli zapůjčit. Protože zkušenost s Jawou, to je o ničem - motorka je lehká a slabá (s mizernou dynamikou). Moje zkušenost je taková, že jízda na R1150R se sajdou je fyzicky náročnější než jízda na tej samej mašině bez sajdy - hlavně na záda.


Tak nějak jsem to i tušil...

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 03:14 | Nahoru | #15

Petr45 píše: Si mě dorazil...v 52 letech prý s přibývajícími lety? to ještě 15 let nebudeš potřebovat a pak bude stejně bůhví co.


Hele, čas kvapí, deset patnáct let uteče jak voda. Jak píšu na úvod - budoucnost přeje připraveným.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 03:29 | Nahoru | #16
Wehrmacht> díky, tohle jsem asi potřeboval slyšet. V Car Servisu se na pokec zastavím, s Honzou jsem nedávno po telefonu řešil nějaké konzultace ohledně mého R 100 RS 1978. V garáži mám ještě R 1100 RT a možná brzo přibude ještě K1. Ale ani jeden z těchto strojů bych na sidecar přestavovat nechtěl. Jak jsem psal v mém obsáhlém úvodním příspěvku - chtěl bych v 'důchodu' objet pořádný kus Evropy, takže bude potřeba silný stroj s maximem komfortu.

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 08:50 | Nahoru | #17

K fotu..Dnes po tech mejch vypotkach videl u Bartels tohoto priznivce BLM. Des bes. ( Indicka lod k Enfieldu ). Tot jen poznamka.
K tematu: Poradny delo a maximum komfortu. OK.
Aby ti to sedlo do ruky fakt doporucuji samostavbu. Dobrou boreninu s nizkym najezdem a 100 hp +/- staci.
V jadru universalni sajda neexistuje.
Na dalnici bejt rychlej, znamena na okreskach bejt pomalej z vinglu.
Cestovat po svete znamena chtit si uzit a videt. Najezd do 500 km denne. Stan, zidlicky/stolecky ci penzionky ci kombinace, vse sajda zvladne. Naucis se balit. Jezdim s “valecnou” Steibkou a taky se vejdu. Samo ze 1 a 1/2 mistna EML je kocar.
Nejvetsi komfort a spolehlivost: jakekoli GS. Predsadit kolo nebo kyvku dopredu. Vse na 15”. Tlumic rizeni. Viskozni spojku na sajdove kolo. Nezavisle brzdeni. Lod s plachtou. Zpatecku na sajdove kolo ze starteru. Silnou novou spojku, S 15” kolama nepotrebujes pomalej zadek. GS ma pruznej motor. Starsi modely nemaj “chytrej” ram, coz s lodi stejne nevyuzijes a kdyz to zacne v Pyrenejich blikat tak to je rusive...
Zminujes 16. To jiz bude o rozpoctu. Spis bych volil opravdu kocar ze zahranici, jen boudu a ram + pripojeni vlastni konfigurace.
??kufry, top case, sajdovej kufr, nosic, misto v lodi pod nohama ( netusim velikost psu a odolnost pani choti ) ?? S tim muzes klidne na apokalyptickej vejlet.
K1 je bozi, ale co kdyz te v 70. zradej kolena. Bude z ni pomnik? Mit ji doma, asi bych nevahal se stavbou. Urcite kyvku dopredu. Nezavisle zaveseni je opticky hnusne, sic. Videl jsem jich par se sajdama a nijak ji to neubralo na krase, najezd dokaze prez 200 tisic a jeste to bude exot.
Cele to psani je nesouvisle zprava do leva protoze vicemene jedine GS se blizi jakes takes universalnosti. Vsude hafo dilu, roky a roky odzkousene modely, siroke vetve, tuny aftermarket dilu “na sperkovani”...kdyz to rasim tak 8 l na 100... a to to mam na origo kolech pac rad jezdim zkratkama. 15 jak zminuji jsou pro tebe to pravy. Jakakoli masina s tim drzi jak na suchy zipy.
Kolik lidi tolik nazoru. Preferuji tezkou sajdu, kdyz nikoho nevezu nakladam 50 kg kameni. Leda se mi chechta a tuka si na celo ( to konec koncu se mnou vsechny roky co se zname ), ale nevysedavam, tahnu to plynem a brzdama a jedu jak starej Lohr.
Jo, nedelam reklamu, ale poridil bych masinu, boudu z Holandska nebo Germanie ( Anglani nic moc a US take ) odvezl to na podzim ke klukum a zacal delat prachy. Na jare si prisel s helmou pro strojek a na solech se jel projet tak na Zbraslav Jiloviste.
Asi bylo tech piv dnes vic, tak mi to zas keca... 12C je zaparkovana pod avokadem a noc je jeste mlada.
Doufam, ze se uvidime na Srazu nebo na “Sajdach”. Susicka skola Sidecar a letni dovolena s Klubem...
Hezky Indiansky leto preji.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 10:17 | Nahoru | #18
Wehrmacht> Ty vyzeras,ze sa v problematike vyznas,resp.zrejme o tomto vsetkom vies najviac...
A ked pozeram na tie fotky,co si sem dal,sidecar pre styri deti a takpodobne...Tak sa chcem spytat...
Ako je to ked si nieco sam vyrobis?zrejme podobne ako ked si chces schvalit nejaku domacu stavbu,ze?
Alebo ked nieco prerobis...
Mas s tym skusenost? Iny zaves kola,alebo zmena rozmerov celej sajdky...
Su nejake spriazdnene stranky,kde sa milovnici sajdkar delia o svoje napady?

Dakujem

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 19:36 | Nahoru | #19

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 19:40 | Nahoru | #20

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 21:01 | Nahoru | #21
nejsou ti spolujezdci unuděný?

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

20.9.2020 v 08:57 | Nahoru | #22
Honza Průcha z Prvníkozí už postavil nespočet xmístnejch sajd, a pokud bys zkousnul Guzzi ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

20.9.2020 v 12:08 | Nahoru | #23

Carlo888 píše: nejsou ti spolujezdci unuděný?



Ani ne. Většinou jsme posraný, ale hubu od ucha k uchu

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

20.9.2020 v 12:25 | Nahoru | #24
sice to nie je bawor, ale co tak Yamaha Niken? ak teda tu sajdu beries len ako istotu proti spadnutiu

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

20.9.2020 v 19:09 | Nahoru | #25
> Rick James< na vetsinu tvych otazek je “uvaleno informacni embargo”. Precti prispevek vyse od JohnyS08. Zbytek je donquichoada ( mysleno boj s vetrnymi mlyny staniho aparatu). Z technickeho i zajmoveho uhlu doporucuji nemecke casopisy o Gespannech. Vetsina “stavecu/jezdicu” intehnet nestiha a nema rado jako sdelovaci postredek. Takze osobni jednani a v pripade vazneho zajmu jeste doporuceni od “spratelene” osoby. Sam sem pisi jen kdyz se nudim na hotelu. Jake jsou podminky u vas na uradech? CZ je papeztejsi papeze. Prijed na sraz BMW Klubu 62 a muzem promluvit. Hezkej podzim. WH.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

20.9.2020 v 19:28 | Nahoru | #26
docent> tak Tebe nepočítám,ty si to užíváš!to je jasný!ale bejt tam přikurtovanej a nehýbat se....nevím...

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

Skvělá odpověď, děkuji! 20.9.2020 v 20:20 | Nahoru | #27
No se sajdama u jinych znacek nez jawa,dnepr a ural je to u nas pomerne slozite, ale pokud je vule,snaha a dostatek financi tak jde vse. Nejlepsi cesta je dotahnout neco z ciziny a nasledne prihlasit u nas jako dovoz. Prestavba delana u nas je taky mozna ale zapis a prihlaseni je otazkou pristupu daneho urednika a papiru,ktere si navymysli,ze nutne potrebuje k registraci.Vetsinou je treba doklad k side a souhlas vyrobce motorky s pripojenim.Moje osobni zkusenost je s prihlasenim side viz. Muj profil,tedy individualni 4 mistne stavby z Holandska, na ceske papiry a nekolika dalsich stroju mojich znamych.
Jizdni vlastnosti siroke 4 mistne side jsou pak celkove kapitola sama pro sebe....clovek zkratka musi side milovat a naucit se to cele ridit a hlavne zapomenout na ovladani,tempo a navyky ze solo motorky.Rozhodne nedoporocuji na zacatek jizdu ve skupine se solo stroji a snazit se drzet tempo.To je jasna cesta do nemocnice!

Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

20.9.2020 v 21:56 | Nahoru | #28
ja bych nenadaval na uredniky registru voziel ale na uredniky ministerstva dopravy
jeste pred nekolika lety byla kategorizace motocyklu podle nasi ceske vyhlasky jasná. připojenim sajdy vznikl trikolovy motocykl kategorie LB...zakon zmenu kategorie jasne definuje jako prestavbu a administrativni postup je dan zakonem, nikoliv od uradu k uradu
EU legislativa novym narizenim definuje kategorie a podkategorie motocyklů, pripojenim sajdy spadne motocykl do jine podkategorie stejne kategorie...zakon sice neresí zmeny podkategorie, pouze zmenu kategorie na JINOU kategorii...ale definici prestavby pode §73 to presto splnuje...

kdo chce pripojit sajdu, ten ji pripojí, jde to osetrit podle zakona i bez potvrzeni výrobce, stací motocykl se sajdou pristavit do technicke zkusebny a nechat funkcnost a spojeni s motorkou a stabilitu se sajdou posoudit a s protokolem tradá na úřad, podat si žádost o schválení technické způsobilosti jednotlive prestaveneho vozidla

předpokladem je že je sajda schválena a je k ní nějaký doklad, pak se již nemusí posuzovat a zkoušet to, co je již jednou odzkoušeno , prostě se to převezme - uzná

Naposledy editováno 21.09.2020 10:39:32

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

20.9.2020 v 22:56 | Nahoru | #29
Carlo888> Jo to jsi ty, Kájo, ten Carlo888
Zdravím a těším se na viděnou

P.S. Koukej bejt hodnej, nebo Olze prásknu, že jsi o ní tvrdil, že je na sajdě unuděná

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

21.9.2020 v 01:19 | Nahoru | #30

baks píše: Toto by ti vyhovovalo.


Jako tohle je fakt super, ta obratnost je neuvěřitelná, ale loď pro tyhle účely musí být co nejútlejší, malá, tím pádem nedává takový komfort posádce. Takže tudy jít nechci.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
plexi pro GT BMW K 1600 GTL, BMW K 1600 GT StB 0 3.11.2020 v 16:05 StB
Tempomat BMW K 1600 GT 68čertík 14 27.7.2020 v 12:14 Alien898
Bmw k1600 co může způsobit utavení ... BMW K 1600 GT dezo.lakatos 21 16.7.2020 v 19:07 brácha1
2012 nehazi jiskru BMW K 1600 GTL, BMW K 1600 GT Vojta_KLE 1 12.7.2020 v 22:11 Kohlstein
"Klong" BMW K 1600 GTL, BMW K 1600 GT Hosszi 20 17.6.2020 v 17:53 Piwell

TOPlist