globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pumpa na sraky
Tak jen tak pro pobaveni publika a pro zamysleni vsem majitelum CX, kteri jezdi na motoru, do ktereho vubec nesahli.

Dostala se mi do ruk tahle honda. Puvodne jsem ji chtel tak nejak polecit a nechat v original stavu. podle fotek a inzeratu nevypadala spatne, ale kdyz jsem prijel na misto tak jsem zjistil, ze stav je velice zalostny a uvedeni do original stavu nema naprosto smysl.
Veskere plasty jsou lakovane, motorka disponovala drzakem bocnich kufru a vcetne kufru krusel nebo jak se to jmenuje a sedlem guliany, ale to bylo tak vse co stoji za rec. Takze cena byla jeste to co se zdalo byti lakave.
A rikal jsem si, za ty love kdyz tomu aspon motor pojede, budu rad.
No jenze tekouci karburatory, spatna baterie, povolene vyfuky, no takze se to nedalo ani projet, no nic...dalsi zajic v pytli. Ale vzal jsem to.
Ze teda kupuju vlastne ram, motor , a bude dalsi stavba. bude dalsi covid vlna a nebude zas do ceho pichnout.
Kazdopadne jsem motorku chtel rozjet a pojezdit chvili v original stavu nez to rozrezu, abych zjistil, jak je na tom motor, jestli radi, nemlati a celkove jak se to chova.
Tlumice samozrejme v hajzlu ,ale co uz... narval jsem je vazelinou aby aspon trochu neco delaly , diky vazeline jsem na par kilometru rozchodil i karburatory, bez nutnosti jakekoli investice a po par kilacich jsem zjistil, ze to zere vodu.

No a bylo rozhodnuto, motor rozebrat.
Bylo to padle na levou stranu, bal jsem se praskliny na bloku a jelikoz je valec jeho sucasti, tak je to neresitelne.
Nastesti teda spatne tesneni a vyzrana hlava. Tu jsem dnes dal na prebrus, ale i tak.
Diky tomuto jsem pochopil, proc se CX500 prezdiva "pumpou na sračky"
protoze to co jsem vykydaval v neskutecnem mnozstvi z chladiciho okruhu u prostoru valcu je neskutecny.
Jasne, je to starta motorka, ale i tak to nechapu.
Nicmene vhozena rukavice byla zvednuta a tak se vas soucasne i zeptam.
Karburatory maji podelne prasklou prepadovou tycinku. Snazil jsem se to vyresit ruznejma natazenejma hadickama, ktere odolavaji benzinu, ale zadna z nich to neutesnila tak aby do rana karburatory nevykapaly na zem.
A tak se tedy ptam, pro zajimavost, setkali jste se s tim nekdo na vasich pumpach a jak jste to resili, pripadne spis ocekavam, ze nikoli, tak byl by nejaky napad jak to resit?
diky a valcema nad zemi :)


Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

7.11.2021 v 00:24 | Nahoru | #91
Dadajan> Těsnění zadního deklu na obrázku sedí (tam není víc variant). Háček je v materiálu, levný tenký apod. a bude to prolínat. Chce to něco poctivýho - tady těžko radit, naposled jsem kupoval rovnou materiál na papírový těsnění ve formátu A3 a tupě to vyřízl. Je to pracný, vyjde to směšně levně a funguje nejlíp (tyhle internetový-levný-čertvíjaký jsou občas k prdu). Taky se vyplatí použít něco na dotěsnění. Někdo používá nějaký extra tuhý vazelíny ale mě se osvědčil hylomar.

A co se týče sundání motoru. On to není tak zásadní úkon. Pokud totiž nechceš rozebírat nic dalšího než zadní dekl tak je to "principiálně" snadná práce. Vypustit olej, vypustit vodu, shodit výfuky (nechávám celou soustavu komplet bokem), odpojit sání, vyhodit kardan, odpojit vodu od přepadu, elektriku (v podstatě jen svíčky a jeden kabel od altíku a čidel) a na zvedáku ten motor s chladičem a držákem spustit dolu a vysunout bokem (jde to i reverzním způsobem - posadit motor na nějaký špalky, odmontovat všechno okolo a uhnout s rámem). Motor má asi 70 kg takže podle toho je třeba s tím počítat.

Na tvém místě bych to prostě vyhodil z rámu a zkontroloval/vyměnil těsnění/gufera. Takhle je akorát jasný že tam někdo něco zvrtal.

Naposledy editováno 07.11.2021 00:24:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

7.11.2021 v 01:04 | Nahoru | #92
combust> Děkuji, váhám. Kdyby to byla Zetka nebo Jawa, tak do toho jdu. Hylomar ano, těsnění na ebay od cca 13 do 40 Eur (tvářící se jako orig Honda?). našel jsem Athena za 17 eur. Ale bojím se hromady těsnění vodního okruhu. Gufera kardan a řadička?. Prosím odhadni co by mohla řádově stát práce 3k? . Nějaké motomechaniky japonců a apod s dobrou referencí tu máme (ne "značkové servisy"). Asi pak dát bezsilikátovou G12+. Díly z D koupím bez problémů, dají se nechat poslat na poštu u čáry buď zadara nebo do 5 eur. Mám to tam 15 minut. Děkuji.
Ještě jsem nenapsal, že si představuji, že na ní bude za 20 let jezdit vnuk , pokud bude ještě benzín.Já už tu jistě nebudu, ale třeba si vzpomene až přeleze ze zetky 1951 na kus železa z 81.

Naposledy editováno 07.11.2021 01:09:31

(reakce na) pumpa na sraky

7.11.2021 v 15:51 | Nahoru | #93
Dadajan> Kolik si nějakej mechoš řekne za práci nemám ponětí protože jsem jejich služeb nikdy nevyužil (trpím silným despektem k většině servisáků protože jsem už viděl spousty výsledků jejich práce a o striktním dodržování technologických postupů taky nemám iluze ).
Vodní okruh je u cx dost primitivní, na zadním deklu to těsní jen dva okroužky, těsnění pumpy , gumový těsnění pod krytem pumpy a okroužek na trubce co vede bokem okolo motoru. Tam není nic složitýho. Gufera se daj koupit v sadě včetně toho u náhonu (to je v podstatě jediný trochu atypický, ostatní jsou standard a daj se koupit extra). S běžnou golasadou, momenťákem, stahovákem na rotor altíku a přípravkem na fixaci kliky (což není nic než kus silnějšího plechu s vypilovaným zubem) se dá udělat veškerej servis bez nějakejch záludností. A některý díly se zas dělaj nový (naposled jsem viděl izolátory na aliexpresu a němci maj nově udělaný napínací šíny k rozvoďáku).

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

7.11.2021 v 19:32 | Nahoru | #94
Zdravím Dadajana i Combusta,

nebál bych se, Dadajane, vyndat ven motor. Zahřej olej, vypusť ho z motoru. Od elektriky motor odpojíš bez problémů, zpětné připojení nelze pokazit, nedá se to nijak přepólovat. Výfuky s koleny i s kolektorem spustíš dolů a vytáhneš zpod motorky, vypustíš kapalinu, sundáš chladič a trubku, co je na boku. Vyfoť si polohu sponek na gumové hadici (koleni) mezi chladičem a zmíněnou trubkou. Vyfoť si držáky motoru a indukčních cívek, než to rozebereš. Motor nech viset na dlouhých šroubech bez matek, vyšroubuj zajišťovací šroubek kardanu (po odhrnutí manžety směrem od motoru dozadu. Když nebudeš mít pod motorem výfukový kolektor (výfuková soustava bude vytažená zpod motorky), podlož si motor třeba pár dlaždicemi 300x300 nebo fošnami podobného formátu, postav se do pozice jezdce nad motorku (s nohama na zemi) nadzdvihni motor rukama za hlavy, někdo ti vytáhne dva dlouhé šrouby, na kterých motor visí a ty jej popotáhneš pár cm dopředu, abys jej sundal z kardanu. Motor pak položíš na dlaždice/podložky břicho. Až si oddechneš, znovu motor nadzdvihneš a pomocník Ti vyndá podložky (dlaždice, krátké fošny). Po jedné či všechny, záleží, jak dlouho ten motor udržíš. Hodí se předtím z motoru sundat startér, bude trochu lehčí. Na zem spuštěný motor pak přetáhneš do strany.
Napadá mne 5 důležitých věci: Když budeš po odstranění šroubů sundávat z motoru těleso vodní pumpy (v horní části zad) opatrně s jeho odlepením. Klepej zboku gumovou paličkou, budeš-li páčit ve spáře, pak delším břitem nože, nikoliv tenkým (např. elektrikářským) šroubováčkem, ať tam nevytlačíš zub či to místně neuštípneš. Pak odšroubuj matici oběžného kola pumpy, opatrně kolečko stáhni z tisícihranu (opět gumová palička a prsty) a neztrať přitom měděnou podložku, co je mezi matkou a litinovým oběžným kolečkem. V oběžném kolečku Ti zůstane v gumě kroužek vymezující hloubku nasazení na tisícihranu. Budeš-li měnit těsnění vodní pumpy, tzn. vyndávat jeho část z litinového oběžného kolečka pumpy, nevyhoď si společně s touto starou částí i ten kroužek, který v ní zůstane. Vyloupni si jej ven a schovej. Teprve nyní půjdou sundat po odšroubování šroubů záda. Opět opatrně odlepovat, odpáčit břitem starého nože dokola, opět přitom poťukávat gumovou paličkou.
Nyní pozor: při sundávání zad vtlačuj do motoru hřídelku řazení, aby zůstala v motoru. Kdyby zůstala v zádech, natáhneš si pružinky od řadicí kulisy.
Při sundávání zad také může z hřídele startovací rozety spadnout vymezovací podložka.. Shrnu-li to: 1.neoštípnout přírubu tělesa vodní pumpy, 2.nezratit měděnou podložku patřící mezi oběžné kolečko a matici, 3.neztratit vymezovací kroužek, 4.nezničit pružinku na řadicí kulise 5. neztratit kalenou vymezovací podložku z hřídelky s "tenkým" ozubeným kolem. Ty podložky jsou tam 2. Mít třeba pod motorem hadr, ať se nezakutálejí po stole někam na zem. Po odlepení zad se z motoru vyleje zbytek oleje, který nelze zcela vypustit. S těsněním od Athény mám dobré zkušenosti udělal jsem 3 motory bez pozdějších netěsností. Těsnění jsem dal oboustranně na vazelínu. Když se rozhodneš to dělat, pomůžu Ti radou na telefonu.

(reakce na) pumpa na sraky

7.11.2021 v 23:02 | Nahoru | #95
Martin50 a Combust,> Moc děkuji. Jste perfektně trpěliví! Zní to lákavě. A ještě se obávám , že místní opraváři možná CX v životě neviděli a tak vaše upozornění bych jim stejně musel tlumočit.Požádám mladšího (50+) kolegu mechanika o pomoc. Po covidu mám problém s "vlastní pumpou" a čekám na opravu > v 63 žádná sláva. Ale chci na jaře ještě pojezdit ! Škoda, že jste tak daleko.Já jsem hroznej přípravář a musím mít všechno obstaráno dopředu. Mimo těsnění zad ještě nějaké? (dekl altíku?), gumové těsnění obvodu pumpy , O kroužky asi tyto? v odkazu: https://cx500.forum...734-o-ringe-im-motor


a sada těsnění na hřídele CX (24 eur)


Dík.

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

29.5.2022 v 20:43 | Nahoru | #96
Zdravím, ty stránky s těsněním super Jestli nevadí, hodím sem rovnou i dotaz. Půjde vyměnit těsnění toho šroubu napínáku bez půlení motoru? Pochybuji, že půjde v klídku vytočit šroub, vyměnit těsnění a zase nandat. Při napínání totiž upozorňují, myslím na max 4 otáčky povolit. Asi vědí proč Na obrázku pozice 16.
Předem moc díky za info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

30.5.2022 v 17:37 | Nahoru | #97
Pikec> Musí se sundat zadní dekl protože ten šroub má límec kterej neprojde otvorem v deklu. Ten počet otáček o kolik to lze vyšroubavat je limitovanej právě tím límcem a pokud by to někdo rval na sílu dál zničí šroub nebo závit. Při napínání stačí povolit tak aby šroub uvolnil páku což je možná tak 3/4 otáčky.
Jinak čistě technicky to u CX není "půlení motoru" ale jen sundání zadního krytu.

Naposledy editováno 30.05.2022 17:38:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

30.5.2022 v 22:28 | Nahoru | #98
combust> díky za info, tak to pořeším až nastane čas na rozvoďák nebo těsnění pumpy. Zatím tam zapracuje nějaká ta těsnící hmota

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

30.5.2022 v 22:52 | Nahoru | #99
Pikec> No vopatrně na tu díru. Nevím proč ale už jsem vícekrát narazil na to že někdo nějak nadělal v tý díře drážky a ten o-kroužek to pak netěsnil a prolínalo to. Netuším jak se to komu povedlo. Sem tam taky někdo ohne šroub a to může dopadnou podobně.

(reakce na) pumpa na sraky

31.5.2022 v 21:00 | Nahoru | #100
combust> ok, díky moc

(reakce na) pumpa na sraky

23.2.2023 v 20:33 | Nahoru | #101
[quote=combust]ad1 ) Kanálek od pumpy to není, ten je sespodu v místech pod krytem vodní pumpy. Pokud tam nějakej šikula neponičil v tom místě zadní kryt motoru nebo blok tak nejspíš měnil rozvoďák a blbě tam nabastlil těsnění a něco tam prolíná (voda pokud je KO o-kroužek mezi blokem a zadním krytem motoru, olej pokud je v háji jen papírový těsnění)-----

Combust: měl jsi pravdu, někdo v tom místě poničil papírové těsnění a tak to zvenku zalepil možná těsně před prodejem nebo už potom nejezdil. Tak to začalo postupně prolínat a po 2 tis už to teklo dost. Rovnou se vyměnil řetěz (asi by ještě mohl jezdit) a těsnění vodní pumpy. Tak uvidíme.

Naposledy editováno 23.02.2023 20:34:05

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

20.4.2023 v 21:58 | Nahoru | #102
Zdravím, když je zde ve vlákně řeč o těsnění, od jaké firmy doporučujete těsnění pod hlavu válce (popřípadě celou sadu pro další případné zájemce) Já koupil toto, viz obrázky. Ale potvora rosí. Tak hodlám udělat znova a koupit jiné nové těsnění. Máte někdo nějaké otestované? Předem moc díky za info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

20.4.2023 v 23:57 | Nahoru | #103
Pikec> viz. co jsem psal v #91. S těsněním pod hlavou jsem teda neměl problém nikdy. S těma papírovejma na deklech a vačce je to horší. Vesrah bejval celkem ok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

21.4.2023 v 14:33 | Nahoru | #104
combust> Ok díky moc. Dám na tebe a objednal jsem Vesrah. A pevně věřím, že tam je jen nějakým nedopatřením kus bordelu, co se tam dostal při zpětné montáži. Moment dle všeho pak 55Nm.

pumpa na sraky

21.4.2023 v 21:04 | Nahoru | #105
Já použil za záda Athena. A hlavně rady combust a Martin50!!! Ale zatím jsem to v září jen zkusil, tak 50km, tak nevím. Při jiných aplikacích fungovalo, tak snad. Včera jsem se snažil po odstavení v září ( vše seřízeno, nové svíce) nastartovat a nic= problém paliva. Nechal jsem tam noname benzín (s přídavkem stabilizátoru BriggsStretton). Vypustil jsem karburátory, dal nový "lepší" a pak to hned šlo. Tak ji zítra protáhnu.

(reakce na) pumpa na sraky

21.4.2023 v 21:19 | Nahoru | #106
Pikec: Jak už tu padlo - Vesrah, Athena. Nebo ti těsnění na zakázku vyrobí Kalina - tam je výhoda, že si můžeš poručit i atypickou tloušťku, pokud si chceš hrát s kompresním poměrem.

edit: Porovnání originálního těsnění a repliky od Kaliny a faktura na Hondu CB750C.

Naposledy editováno 21.04.2023 21:23:49

pumpa na sraky

21.4.2023 v 21:40 | Nahoru | #107
Tak jsem se na to dnes odpoledne vrhnul. Těsnění je už na cestě. A asi zbytečně. Jelikož nakonec to vypadá, že chladící kapalina si jen našla cestu na to těsnění. Prolínají totiž ty trubky na obou stranách u termostatu a jedno kolínko. Už už jsem se chystal povolit hlavu. Tak to vyčistím a přetěsním O kroužky a uvidím.
A moc díky všem za rady

pumpa na sraky

23.4.2023 v 16:39 | Nahoru | #108
Jen dodám dokončení. Včera 1:30hod a 95km a dnes dopoledne kontrola po vychladnutí a sucho. Provedeno vyčištění dosedacích ploch a výměna Ó kroužků 4x 21.3*2.4mm ty jsou na těch trubkách od termostatu ke kolenům na hlavách a 2x 23*3mm ty jsou mezi kolínkem a hlavou. Tak jsem rád. Tak třeba to někdy někomu pomůže. A těsnění co dorazí bude hold na někdy jindy
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 5 20.4.2024 v 21:29 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust


TOPlist