motozem_rijen





Téma: pumpa na sraky
Tak jen tak pro pobaveni publika a pro zamysleni vsem majitelum CX, kteri jezdi na motoru, do ktereho vubec nesahli.

Dostala se mi do ruk tahle honda. Puvodne jsem ji chtel tak nejak polecit a nechat v original stavu. podle fotek a inzeratu nevypadala spatne, ale kdyz jsem prijel na misto tak jsem zjistil, ze stav je velice zalostny a uvedeni do original stavu nema naprosto smysl.
Veskere plasty jsou lakovane, motorka disponovala drzakem bocnich kufru a vcetne kufru krusel nebo jak se to jmenuje a sedlem guliany, ale to bylo tak vse co stoji za rec. Takze cena byla jeste to co se zdalo byti lakave.
A rikal jsem si, za ty love kdyz tomu aspon motor pojede, budu rad.
No jenze tekouci karburatory, spatna baterie, povolene vyfuky, no takze se to nedalo ani projet, no nic...dalsi zajic v pytli. Ale vzal jsem to.
Ze teda kupuju vlastne ram, motor , a bude dalsi stavba. bude dalsi covid vlna a nebude zas do ceho pichnout.
Kazdopadne jsem motorku chtel rozjet a pojezdit chvili v original stavu nez to rozrezu, abych zjistil, jak je na tom motor, jestli radi, nemlati a celkove jak se to chova.
Tlumice samozrejme v hajzlu ,ale co uz... narval jsem je vazelinou aby aspon trochu neco delaly , diky vazeline jsem na par kilometru rozchodil i karburatory, bez nutnosti jakekoli investice a po par kilacich jsem zjistil, ze to zere vodu.

No a bylo rozhodnuto, motor rozebrat.
Bylo to padle na levou stranu, bal jsem se praskliny na bloku a jelikoz je valec jeho sucasti, tak je to neresitelne.
Nastesti teda spatne tesneni a vyzrana hlava. Tu jsem dnes dal na prebrus, ale i tak.
Diky tomuto jsem pochopil, proc se CX500 prezdiva "pumpou na sračky"
protoze to co jsem vykydaval v neskutecnem mnozstvi z chladiciho okruhu u prostoru valcu je neskutecny.
Jasne, je to starta motorka, ale i tak to nechapu.
Nicmene vhozena rukavice byla zvednuta a tak se vas soucasne i zeptam.
Karburatory maji podelne prasklou prepadovou tycinku. Snazil jsem se to vyresit ruznejma natazenejma hadickama, ktere odolavaji benzinu, ale zadna z nich to neutesnila tak aby do rana karburatory nevykapaly na zem.
A tak se tedy ptam, pro zajimavost, setkali jste se s tim nekdo na vasich pumpach a jak jste to resili, pripadne spis ocekavam, ze nikoli, tak byl by nejaky napad jak to resit?
diky a valcema nad zemi :)


Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

16.9.2020 v 19:07 | Nahoru | #1
Kolik jsi za ni dal, že bych ti nabídnul i tu moji.

pumpa na sraky

16.9.2020 v 19:07 | Nahoru | #2
a jeste par fotek na podivani....
fakt hnusne tesneni a ocistena narychlo hlava kde je videt vyzrani od dlouhodobe prosakujici vody.
Zvlastni ze komprese na obou valcich relativne v pohode a hlavne obe dve naprosto shodne.

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

16.9.2020 v 19:40 | Nahoru | #3
Tak tohle spíš vypovídá o kvalitě toho stroje... Ze to, i v takovým stavu, zjevně bez jakékoliv udrzby, porad jezdilo

pumpa na sraky

16.9.2020 v 20:41 | Nahoru | #4
aj ja som si na seba takúto jednu búdu ušil. Nie si v tom sám
namiesto Origo hadičiek čo sa nedali zohnať, som naposledy (ale jednalo sa o mazanie 2T, posilube) použil takú tenkú palivovú 3mm (alebo 3.5?), opletenú látkou (nie tie vysokotlakové), stiahol som to tou malou sponou.

pumpa na sraky

16.9.2020 v 20:54 | Nahoru | #5
Tu mosaznou trubičku bych vzal pájkou cínem.

pumpa na sraky

16.9.2020 v 21:00 | Nahoru | #6
Taky bych to zapájel. Jak plovák. Tam to fungovalo.

pumpa na sraky

16.9.2020 v 21:15 | Nahoru | #7
Za mě zapájet cínem asi jo, ale jedna věc je, jak to zapájet v přechodu do toho zalisování do odlitku (nevím, zatím jsem nedělal, ale může to být problém) a druhá věc, při pájení je třeba použít nějakých neutrálních tavidel, protože karburátory jsou ze slitin zinku. Pokud na to vezmeš třeba solnici (HCl), tak by to to víčko nemuselo přežít.

Jinak je samozřejmě možné trubičku vyměnit. Demontovat jde vytažením nebo odvrtáním a montáž nalisováním nebo vlepením. Konec (pokud dobře vidím jakési sedlo) je možné udělat jednoduchým přípravkem zhotoveným na soustruhu (obdobným jako se dělají konce brzdových trubiček).

Držím palce a zajímalo by mě, jaký způsob si zvolil a jak to dopadlo.

Howgh!

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

16.9.2020 v 22:02 | Nahoru | #8
Když jsem dělal motor na staré Toyotě, byl ve vodě materiál, ze kterého se dalo modelovat jak z keramické hlíny. Říkal jsem si, že do toho mohl někdo cpát nějaký sajrajt na utěsnění, aby mu neubývala voda, když měl v háji hlavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

16.9.2020 v 23:36 | Nahoru | #9

milor píše: Kolik jsi za ni dal, že bych ti nabídnul i tu moji.


muzes zkusit ucinit nabidku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

16.9.2020 v 23:39 | Nahoru | #10

Wenca24 píše: Tak tohle spíš vypovídá o kvalitě toho stroje... Ze to, i v takovým stavu, zjevně bez jakékoliv udrzby, porad jezdilo



to mas pravdu, a co je uplne nejvic je stav motoru jako takoveho, ze neni vubec, ale vubec zakarbonovany. Uplne stejne to vypada i v prostoru vacky, kde jsou tycky na ovladani vahadel, proste ten motor je naprosto bez karbonu.
Asi maji v DE lepsi oleje.

pumpa na sraky

16.9.2020 v 23:43 | Nahoru | #11
co se tyka toho pajeni, tak je to presne jak pisete.... je tam problem s tim, ze se asi nepodari zapajet prechod do misky a stejne to bude prolinat a navic mam zkusenost s pajenim plovaku a je velice spatna a nemyslim si, ze bych neumel pajet. Spis nemam spravne tavidla a cin. Ale plovak jsem proste zapajet klasickym cinem a tavidlem na tistaky nebyl schopnej. Proste jak je to zaoxidovany, nasakly benzinem a a ja nevim co vsechno, tak to proste neslo. Takze do pajeni se moc nehrnu.
Uvidim. Jeste budu chvili zkouset nejake utesnovace a silikony... Odvrtavani a vytahovani a nhrazovani je az posledni moznost. Prece jen pro spravnou funkci, je potreba mit trubicku spravne delky a se spravnou dirkou. Ttakze ucpani, ani trubicka jinych parametru bohuzel neni vhodna, karburator by pote nefungoval spravne.
Ale diky za rady, napady a postrehy.

(reakce na) pumpa na sraky

16.9.2020 v 23:44 | Nahoru | #12

Borntobewild píše: Když jsem dělal motor na staré Toyotě, byl ve vodě materiál, ze kterého se dalo modelovat jak z keramické hlíny. Říkal jsem si, že do toho mohl někdo cpát nějaký sajrajt na utěsnění, aby mu neubývala voda, když měl v háji hlavu.



bingo... to je ono... blbce me to nenapadlo...samozrejme ze to okruh neutesnilo, a navic to roztrilelo tu hlavu. Tyhle utesnovace obsahuji kovove supinky. Ja to kdysi take pouzil do auta, tam mi to zabralo a auto jezdilo az do jeho smrti. kupoval jsem to kdysi pod nazvem "kovove muchy" utesnovac chladicu a chladicich okruhu automobilu.
do motorky bych to teda asi nikdy nenalil (nevysypal) proto me to nenapadlo..ale mas 100% pravdu... diky.

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

16.9.2020 v 23:47 | Nahoru | #13
jinak premyslel jsem jak dojde k takovemu prasknuti tech trubicek v karburatoru.. a jedine co me napada, je ze byly ucpane hadicky a udelal se tam kondenzat ktery nasledne v mrazech zmrznul a ty trubicky takto roztrhnul.

jinak motorka ma na pocitadle cca 35000km.

To by si clovek rekl... jasne, proto je motor bez karbonu, ale zase honovani ve valcich a komprese neodpovida tak nizkemu najezdu..takze to bude mit tak 235 000 a to uz opravdu dava podnet, kontaktovat majitele v DE a zeptat se ho co pouzival za olej :D skoda jen ,ze uz asi bude o smrti

(reakce na) pumpa na sraky

17.9.2020 v 00:11 | Nahoru | #14
cuir> áno, presne tak by to mohlo prasknúť! ono ten benzín e10 je vlastne dlhodobo v Nemecku k mání, to len u nás je to zrazu novinka...
spájkovať by to šlo asi nejakým vodárenským štýlom skôr ako tým "technickým", oni robia predsa bežne s meďou.

(reakce na) pumpa na sraky

17.9.2020 v 06:29 | Nahoru | #15
cuir> ta moje je spíš na díly, klikovka je v háji, hezká taky moc není ale je celkem kompletní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

17.9.2020 v 06:37 | Nahoru | #16
cuir> Tohle svědčí maximálně o tom, že byl olej měněn v pravidelných a předepsaných intervalech. O ničem jiném.
Edit: Reakce na tu fotku.

Naposledy editováno 17.09.2020 06:38:59

pumpa na sraky

17.9.2020 v 06:56 | Nahoru | #17
Tu trubičku bych zkusil zapájet měkkou pájkou, odmastit kyselinou bych se nebál, než se prožere ven bude to chvilku trvat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

17.9.2020 v 11:03 | Nahoru | #18

Robertek píše: cuir> Tohle svědčí maximálně o tom, že byl olej měněn v pravidelných a předepsaných intervalech. O ničem jiném.
Edit: Reakce na tu fotku.



no nevim, ze by nekdo menil olej pravidelne a u toho se vysral na vsechno ostatni? jako je treba chladici kapalina

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

17.9.2020 v 12:03 | Nahoru | #19

cuir píše: no nevim, ze by nekdo menil olej pravidelne a u toho se vysral na vsechno ostatni? jako je treba chladici kapalina



To není nic neobvyklýho... dělá to tak spousta lidí

(reakce na) pumpa na sraky

17.9.2020 v 12:13 | Nahoru | #20

Wenca24 píše: To není nic neobvyklýho... dělá to tak spousta lidí



hmm to mas asi pravdu... stejne tak jako brzdovka, olej v tlumicich a dalsi mazani kloubu a cepu.
No zatim cekam na hlavy, tak jsem zvedavej jestli se je podari zbrousit tak aby to tesnilo.

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

17.9.2020 v 20:39 | Nahoru | #21
Pokud tu trubičku nechceš pájet, ta ji vyměň! Je tam za tepla zalisovaná, možná zalepená nějakám lepidlem na válcové plochy. Už jsem něco podobného dělal ,a karburátorech Mikuni na Yamaha XZ 550.

(reakce na) pumpa na sraky

17.9.2020 v 20:59 | Nahoru | #22

udinar píše: Pokud tu trubičku nechceš pájet, ta ji vyměň! Je tam za tepla zalisovaná, možná zalepená nějakám lepidlem na válcové plochy. Už jsem něco podobného dělal ,a karburátorech Mikuni na Yamaha XZ 550.


no to je docela fajn napad ,ale cim jsi ji nahradil?

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

18.9.2020 v 02:06 | Nahoru | #23
Měděnou trubičkou stejného průměru. Blbě se to shání a musím se přiznat, že už nevím kde jsem ji sehnal. TADY něco mají. Stačí změřit průměr a délku té co vytáhneš. Jelikož se nejdná o trubku s tryskou, ale jen o přepad, neměl by to být problém.

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

18.9.2020 v 08:03 | Nahoru | #24
Taky řešení. Jiný karburátor by se sehnat nedal?

(reakce na) pumpa na sraky

18.9.2020 v 09:33 | Nahoru | #25

udinar píše: Měděnou trubičkou stejného průměru. Blbě se to shání a musím se přiznat, že už nevím kde jsem ji sehnal. TADY něco mají. Stačí změřit průměr a délku té co vytáhneš. Jelikož se nejdná o trubku s tryskou, ale jen o přepad, neměl by to být problém.



je to sice jen prepad, ale musi se zachovat vnitrni prumer, aby karburatory fungovaly sprave.
Mrknu na to. Diky za odkaz. Ja uz jsem ty trubicky zkousel vytahnout, ale moc se tomu ven nechtelo. Takze nejprve musim naladit trubicku a pote to kdyztak ustipnout a odvrtat.
dik

(reakce na) pumpa na sraky

18.9.2020 v 09:37 | Nahoru | #26

Robertek píše: Taky řešení. Jiný karburátor by se sehnat nedal?



na inzerci se nic takoveho nepohybuje... leda zahranici a prijde ti mozna to same...mozna jeste horsi... to se neboj, ze by me inzerce nenapadla.
plovakovky jako dil, jsou zcela cenove mimo misu a to uz neni ani o opicce a o bananech..to uz je o opicce a o zlatejch bananech, kdyz za jednu misku chteji 5 litru

Za chvili mi prijedou zbrousene hlavy... tak karburatory ted budou moct cekat na novou trubicku az ji omerim a objednam.

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

18.9.2020 v 10:30 | Nahoru | #27
Cuir: ja bych tu trubicku vysoustruzil, jestli se ti to chce posilat... nebo nakresli vykres.

pumpa na sraky

18.9.2020 v 11:50 | Nahoru | #28
A což tam dát nějaký levný kopie Keihinů, atp..? Jak se tak koukám, tak CXko má ty karburátory umístěný tak dobře, že bych se snad s opravou starých, vyběhaných vůbec nemazal a šel touto cestou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky

18.9.2020 v 11:55 | Nahoru | #29

assassin píše: Cuir: ja bych tu trubicku vysoustruzil, jestli se ti to chce posilat... nebo nakresli vykres.


v pohode, vysoustruzit si to prinejhorsim zvladnu sam, nejsem sice nejak supr soustruznik, ale vybaveni na to mam. Spis jde o to, nez neco nekde hned skubat ven, tak se v klidu zamyslet a najit nejvhodnejsi reseni s nemensi vynalozenou silou. tim ,ze to nespecha, tak je to v zasade v pohode.
Zkusim jeste par pokusu s hadickama , mozna nejake tavidlo, lepidlo na prechod trubicka a miska, ktere by to podrzelo. A az vycerpam tyto moznosti, tak zkusim trubicku koupit, vytahnout ven nebo odvrtat, ale to jsou uz vsechno nevratne metody, do kterych se mi v tomto pripade moc nechce. Protoze co si budem, miska praskne a jsem v hajzlu uplne.
To to radeji necham s navlecenou hadickou lehce prokapavat a proste budu zavirat palivovej kohout. Obsah plovakovek vykape na zem a je to taky v pohode.
Uvidim, ted mi dorazily hlavy, takze asi odlozim praci na zakaznickych motorkach a jdu slozit CX-o
zabrousit sedla ventilu, cele to ocistit a slozit...jeste zvazuju ze pretesnim pumpu, ale spis to necham asi na pozdeji, az bude motor z ramu venku, protoze to stejne budu pulit abych dal nove i vnitrni gufero. Tak asi nema cenu do toho ted hrabat.

1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

18.9.2020 v 12:15 | Nahoru | #30
Já mám odzkoušeno jako odolné toto:
https://www.balshop....4V4_cHEaAtJTEALw_wcB
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CX 500 kde koupit nové díly Honda CX 500 Cestovatel2 8 21.7.2020 v 09:59 combust
Tlumiče komplet Honda CX 500 Rubini 10 13.6.2020 v 00:01 Destroyer
Dušení Honda CX500 [1, 2] Honda CX 500 muddry 46 21.5.2020 v 17:59 combust
Opěrný mezikus do karburátoru Honda... Honda CX 500 Petrsson 4 1.5.2020 v 09:59 Martin50
Karburátory Honda CX 500 Rubini 13 13.4.2020 v 21:07 Rubini

TOPlist