Téma: Po výměně brzd desek se hřeje kotouč
12.9.2020 v 14:12
Po výměně brzd.destiček se začaly přehřívat brzdy až tak, že to přestane brzdit.

Dal sem na zadek nový desky, nějaký NHC v domnění že na zadku nemám co zkur.it. Zadkem občas pribržduju, sem tak naučenej.
Nebyl čas na demontáž z.kapotáže abych se dostal k brzd. nádobce a otevřel ji při stlačování pístků,měnil sem to narychlo s tím že to po návratu předělám vč. výměny brzdovky. Doma na stojanu když sem to zkoušel to nepřibržďuje. Množství brzdovky v normě.
Jde mi o to zda neměl někdo problém se stejnými destičkami...

Mělo by se dle popisu jednat o zesílenou spékanou kevlarovou směs, je možný, že je to tou směsi? Desky NHC
Brzdové destičky NHC AK-150 – nadstandardní směs pro ostřejší jízdu

edit: nepřibržďuje ani po zahřátí
edit: vyřešeno, výměna brzdovky + jiné desky

Naposledy editováno 15.09.2020 13:44:20
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 14:28 | Nahoru | #1
Jak je vidět, zkurvit se dá všechno. Pokud máš v nádržce na brzdovou kapalinu pro hlavní brzdový válec zadní brzdy gumovou membránu, která tam většinou bývá, aby kapalina nemohla vytékat, když motocykl leží, tak sis zatlačením pístků okruh pěkně natlakoval, tak se teď nediv, že se pístky nevrací.
Takže si můžeš koupit nový kotouč, desky, možná raději i těsnící kroužky a prachovky do brzdového třmenu jestli se taky upekly a udělat výměnu - opravu řádně i s výměnou brzdové kapaliny, tak jak se to normálně dělá.

P.S. při zahřátí brzdového třmenu se to samozřejmě natlakuje ještě víc a pak to brzdí furt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 18:01 | Nahoru | #2
Maxipes_Fík> tvoje teorie dává smysl,taky jsem si to myslel, ale ani při zahřátým kotouči se kolo nepřibřžďuje, zkoušel jsem to, takže to musí být zřejmě tou směsí destiček...
edit: foto


Naposledy editováno 12.09.2020 18:03:33

3 reakcí na tento příspěvek Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 18:18 | Nahoru | #3
Polska směs se hádá s vrcholnou technologii japonského výrobce

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 18:26 | Nahoru | #4

Gahan37 píše: Polska směs se hádá s vrcholnou technologii japonského výrobce



asi to tak bude

2 reakcí na tento příspěvek Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 19:15 | Nahoru | #5
Když to samo nepřibrzďuje, tak je to v pořádku a kotouč nemohl zmodrat, jedině že bys měl křeč v noze a pořád tlačil na pedál brzdy.

P.S. když jsou brzdové desky nahovno, tak se to může projevovat různě:

1. málo brzdí, ať studené nebo teplé - nemůžou způsobovat nevysvětlitelné přehřívání kotouče při normálním brzdění (tak jako s předchozími deskami) a neubývají moc ani desky ani kotouč
2. brzdí dobře, ale moc rychle ubývají - nemůžou způsobovat nevysvětlitelné přehřívání kotouče při normálním brzdění (tak jako s předchozími deskami)
3. brzdí dobře, ale moc rychle ubývá kotouč - nemůžou způsobovat nevysvětlitelné přehřívání kotouče při normálním brzdění (tak jako s předchozími deskami)

P.S. 2 schválně zkus povolit odvzdušňovák, jestli je tam tlak, tak to vystříkne aniž bys šahal na pedál

P.S. 3 při stejném brzdění se stejnou motorkou se brzdou zmaří stejná energie a materiál brzdových desek na to nemá vliv, ale kdybys vyměnil kotouče za nějaké lehčí (samá díra nebo tenčí), tak by se zahřívaly rychleji a na vyšší teplotu, ale zase by rychleji chládly

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 19:39 | Nahoru | #6
Maxipes_Fík> v tom poslednim bych byl opatrnej, ta "sama dira" se rychleji hrat (akumulace energie) nebude protoze se bude zaroven lepe chladit, ..coz v podstate i sam dodavas.. teci se rychleji hrat samozrejme bude, protoze se do mene materialu musi vlezt stejne teplo (c*m*dT) pricemz se chladi prakticky stejne rychle jako ty tluste.... zbytek 100% souhlas..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 19:54 | Nahoru | #7

Gahan37 píše: Polska směs se hádá s vrcholnou technologii japonského výrobce


Polská je nálepka, NHC je Taiwan. Brzdí dobře při občasném používání, pak zabírají hned, ale na větší prasení jsou jiné destičky, které se ale pro změnu musí ohřát, aby trochu brzdily.
V konkrétním případě si myslím, že došlo k přehřátí, pojivo se změnilo na černé uhlí a klesl součinitel tření.
Co mě udivuje, že když někomu přestanou fungovat brzdy, tak začne vypisovat na fóru, místo aby to rozebral a zkontroloval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 20:33 | Nahoru | #8
Kohlstein> to že tě to udivuje je Tvůj problém, brzdy sem měnil narychlo a jel s tím jednu vyjížďku, od tý doby sem nejezdil a mám koupený jiný desky i novou brzdovku, počítal se s tím, že to dodělám později...
Chtěl sem vědět, zda někdo neměl podobnej problém např. se stejnýma deskama, protože brzdy sem dělal už mockrát a nikdy se mi nic podobnýho nestalo...

Kdyby šlo o předek, bylo by to samozřejmě úplně něco jinýho, zadek né že by na něm nezáleželo, ale jenom přeci se bez něj jezdit dá, někdo ho nepoužívá vůbec...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 21:16 | Nahoru | #9
mari> Tak když jsi sám dělal brzdy už mockrát, mohl bys sám poznat co tomu je a udělat správně i to povolení víčka nádobky a hladinu brzdovky v ní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 21:23 | Nahoru | #10
Kohlstein> jasně v tom máš pravdu, normálně to tak dělám, ale u Busy musíš sundat vzadu plasty aby ses dostal k nádobce a to neni práce na čtvrt hodiny a já na to neměl čas(počítal sem s tím že to předělám až se vrátím a rovnou vyměním i brzdovku), nenajel sem moc km a hned jak sem zjistil že se to hřeje už sem zadkem nebrzdil, za chvíli to vychladlo a bez brždění se to už dál nehřálo, tudíž bych vyloučil možnost samovolného přibržďování, ale zase že by směs na deskách na zadku tak rychle přehřála brzdy?

Vždy sem dával renomované výrobce brzd, ale tyto sem dostal jako dárek k jednomu nákupu na e-shopu, tak sem je tam lupnul, že na zadku to je jedno...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 21:31 | Nahoru | #11
mari> Ono když ti bude zadní brzda mařit výkon 1-2 kW, tak to Hayabusa ani nepozná, ale po deseti kilometrech máš ze zadního kola plamenomet ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

12.9.2020 v 23:54 | Nahoru | #12
Kohlstein> <1kw by to za jizdy uchladit mohlo, ale bude to do barevna...

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

13.9.2020 v 08:32 | Nahoru | #13
kerut> Ony ty kilowatty jsou závislé od rychlosti dopředného pohybu, jenže kdo jede pomaleji, ten zase hůř chladí.

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

13.9.2020 v 09:23 | Nahoru | #14
Maxipes_Fík> Člověče nevím, ale z autobrandže jsme mnohokrát řešili modrání kotoučů již po několika kilometrech. Zmodrání a lehké zkřivení. Způsobily to nevhodné, velmi tvrdé desky. Výměna desek řešila problém.

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

13.9.2020 v 09:24 | Nahoru | #15
Já už nevím, jak to mám napsat, když bude po výměně desek používat zadní brzdu stejně jako před výměnou, tak jiné složení obložení desek nemůže mít za následek přehřátí kotouče, tak že zmodrá i kdyby to obložení bylo z litiny, jako u vagónu (to by naopak odvádělo víc tepla než obvyklý materiál obložení).
Kotouč se přehřál, protože to brzdilo i když mari na brzdový pedál nepůsobil silou ať už z důvodu, že si při výměně natlakoval okruh nebo těsnící kroužky v brzdovém třmenu jsou už staré, ztvrdlé a nevracejí dostatečně pístky po odbrzdění nebo kombinace obou příčin, když to před výměnou fungovalo.

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

13.9.2020 v 10:52 | Nahoru | #16

Kohlstein píše: mari> Ono když ti bude zadní brzda mařit výkon 1-2 kW, tak to Hayabusa ani nepozná, ale po deseti kilometrech máš ze zadního kola plamenomet ...


Ano, na výkonu to poznat nejde. Ale zkušený jezdec to nepochybně pozná na mírně zhoršené ovladatelnosti.

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

13.9.2020 v 19:43 | Nahoru | #17

Gahan37 píše: Polska směs se hádá s vrcholnou technologii japonského výrobce



https://www.motorkari.cz/tema/?t=216383&pgr=0#goto10041285

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 00:33 | Nahoru | #18
Maxipes_Fík> tak tak
+nezapomen ze novy desky jsou samozrejme tlustsi, takze se pistky prste ani nemeli "kam vratit", kdyz pri zatlacovani neotevrel nadobku..

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 12:01 | Nahoru | #19
mari> tyhle byly na Bkingu tejden a letěly...sračka
držím se SBS sinter

Naposledy editováno 14.09.2020 12:01:46

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 14:23 | Nahoru | #20
Já mám teda podobnou zkušenost, objednal jsem na předek i zadek stejný desky ( značku,směs) kapalinu z nádržky jsem samozřejmě odsál a zatímco předek na první dobrou brzdil znatelně líp, zadek úplně tupej... Přičemž obě se víc hřejou a to tak, že mi v Sosnový změkla přední, což se mi nikdy předtím nestalo, ani tam...
Ale teď když čtu, že to není možný, jsem hned klidnější....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 15:00 | Nahoru | #21

Maxipes_Fík píše: Jak je vidět, zkurvit se dá všechno. Pokud máš v nádržce na brzdovou kapalinu pro hlavní brzdový válec zadní brzdy gumovou membránu, která tam většinou bývá, aby kapalina nemohla vytékat, když motocykl leží, tak sis zatlačením pístků okruh pěkně natlakoval, tak se teď nediv, že se pístky nevrací.
Takže si můžeš koupit nový kotouč, desky, možná raději i těsnící kroužky a prachovky do brzdového třmenu jestli se taky upekly a udělat výměnu - opravu řádně i s výměnou brzdové kapaliny, tak jak se to normálně dělá.

P.S. při zahřátí brzdového třmenu se to samozřejmě natlakuje ještě víc a pak to brzdí furt.


to je dobrej nesmysl )

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 15:31 | Nahoru | #22

milonovo píše: Já mám teda podobnou zkušenost, objednal jsem na předek i zadek stejný desky ( značku,směs) kapalinu z nádržky jsem samozřejmě odsál a zatímco předek na první dobrou brzdil znatelně líp, zadek úplně tupej... Přičemž obě se víc hřejou a to tak, že mi v Sosnový změkla přední, což se mi nikdy předtím nestalo, ani tam...
Ale teď když čtu, že to není možný, jsem hned klidnější....



Když se víc hřejou brzdy, tak asi víc brzdíš, nebo Ti ztěžkla motorka nebo si těžší Ty nebo brzdíš z vyšších rychlostí, ale zákon zachování energie naštěstí pořád platí.
Příklad: pojedou dvě shodné motorky shodné okamžité hmotnosti stejnou rychlostí vedle sebe a obě stejně začnou brzdit (pro zjednodušení jen přední brzdou) až do zastavení a u obou se shodná kinetická energie přemění pomocí třecí kotoučové brzdy v energii tepelnou, její velikost bude taky shodná a pokud budou mít i totožné brzdy (to i co se opotřebení týká, tloušťka kotouče a obložení), tak se brzdy ohřejí na stejnou teplotu (pokud měly před začátkem brzdění na obou motorkách stejnou teplotu). Pokud bude na jedné motorce nová brzda (nové desky, nový kotouč) a na druhé teoreticky kotouč sjetý na polovinu tloušťky, na deskách bude 0,2 mm obložení, tak se ta špatná brzda, i když ještě brzdí ohřeje na mnohem vyšší teplotu, kotouč i celý brzdový třmen, přesto že teplo uvolněné v obou brzdách bude stejné.
Poměr množství tepla odvedeného brzdovými deskami a kotoučem je takový, že většinu tepla odvede kotouč, protože má mnohem vyšší tepelnou vodivost než materiál obložení desek a mnohem lépe se chladí, takže vliv různého materiálu obložení na tento poměr je zanedbatelný.
Závěr je takový, že výměnou brzdových desek nemůže dojít k porušení zákona o zachování energie, když se použijí nějaké špatné desky, může to špatně brzdit, po zahřátí třeba skoro vůbec nebo se můžou kousat nebo hoblujou kotouč nebo ubývají před očima, ale žádnou energii nevyrobí, to by v nich musela probíhat jaderná reakce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 15:51 | Nahoru | #23
Maxipes_Fík píše: Jak je vidět, zkurvit se dá všechno. Pokud máš v nádržce na brzdovou kapalinu pro hlavní brzdový válec zadní brzdy gumovou membránu, která tam většinou bývá, aby kapalina nemohla vytékat, když motocykl leží, tak sis zatlačením pístků okruh pěkně natlakoval, tak se teď nediv, že se pístky nevrací.
Takže si můžeš koupit nový kotouč, desky, možná raději i těsnící kroužky a prachovky do brzdového třmenu jestli se taky upekly a udělat výměnu - opravu řádně i s výměnou brzdové kapaliny, tak jak se to normálně dělá.

P.S. při zahřátí brzdového třmenu se to samozřejmě natlakuje ještě víc a pak to brzdí furt.

novej píše: to je dobrej nesmysl )



Co přesně máš na mysli?, že je dobré při výměně brzdových destiček vysunout z třmenu pístky, hezky je očistit, nepoškodit, vyčistit otvory pro pístky hlavně kolem prachovky, namazat kapalinou, zasunout pístky zpět do třmenu, musí jít rukou, u plovoucích třmenů vyčistit a namazat gumová pouzdra vodících trnů, dát nové destičky, namontovat třmen[y] na vidlici, nalít novou brzdovou kapalinu, odvzdušnit, vyzkoušet a jet?

Naposledy editováno 14.09.2020 15:52:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 16:03 | Nahoru | #24

Maxipes_Fík píše: Maxipes_Fík píše: Jak je vidět, zkurvit se dá všechno. Pokud máš v nádržce na brzdovou kapalinu pro hlavní brzdový válec zadní brzdy gumovou membránu, která tam většinou bývá, aby kapalina nemohla vytékat, když motocykl leží, tak sis zatlačením pístků okruh pěkně natlakoval, tak se teď nediv, že se pístky nevrací.
Takže si můžeš koupit nový kotouč, desky, možná raději i těsnící kroužky a prachovky do brzdového třmenu jestli se taky upekly a udělat výměnu - opravu řádně i s výměnou brzdové kapaliny, tak jak se to normálně dělá.

P.S. při zahřátí brzdového třmenu se to samozřejmě natlakuje ještě víc a pak to brzdí furt.

Co přesně máš na mysli?, že je dobré při výměně brzdových destiček vysunout z třmenu pístky, hezky je očistit, nepoškodit, vyčistit otvory pro pístky hlavně kolem prachovky, namazat kapalinou, zasunout pístky zpět do třmenu, musí jít rukou, u plovoucích třmenů vyčistit a namazat gumová pouzdra vodících trnů, dát nové destičky, namontovat třmen[y] na vidlici, nalít novou brzdovou kapalinu, odvzdušnit, vyzkoušet a jet?



Že si zatlačením pístků vytvoříš v nádobce přetlak a tím pádem se pístky nevrací. Ono jak píšeš, ta membrána je gumová, a má rozpětí minimálně celého obložení (od nova po sjetí). Údržbu jsi popsal dobře a souhlasím s ní, ale to nebylo k věci problému.

Naposledy editováno 14.09.2020 16:03:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 16:04 | Nahoru | #25
Maxipes_Fík>

Zřejmě má na mysli to, že píšeš, že při zahřátí třemu se brzdy natlakují víc a pak to brzdí furt.
Opak bývá pravdou, při přehřátí brzd naopak brzdy přestávají brzdit a dochází až k propadnutí pedálu či páčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 16:18 | Nahoru | #26

novej píše: Že si zatlačením pístků vytvoříš v nádobce přetlak a tím pádem se pístky nevrací. Ono jak píšeš, ta membrána je gumová, a má rozpětí minimálně celého obložení (od nova po sjetí). Údržbu jsi popsal dobře a souhlasím s ní, ale to nebylo k věci problému.



To je pravda, ale může se stát, že někdo aktivní doleje kapalinu, když klesne hladina v nádobce z důvodu úbytku tloušťky destiček a potom může nastat, to co jsem psal, protože objem nádobky je konečný a není nafukovací.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 16:28 | Nahoru | #27

Maxipes_Fík píše: To je pravda, ale může se stát, že někdo aktivní doleje kapalinu, když klesne hladina v nádobce z důvodu úbytku tloušťky destiček a potom může nastat, to co jsem psal, protože objem nádobky je konečný a není nafukovací.


Ty seš dobrej teoretik ti povím. Drž se tématu a nevymejšlej konspirace.
Kluk to má zakapotovaný a jasně napsal že byl línej se do tý nádobky jenom kouknout, takže do ní asi nic ani nedolejval. Navíc kdyby to tak bylo viděl by to hned po stlačení, že se pístky samovolně vrací, nehledě na to že psal že kolo se točí volně.

Naposledy editováno 14.09.2020 16:28:37

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 16:52 | Nahoru | #28
Příčinu problémů s brzdou bych viděl v tom, že desky byly zdarma jako dárek. E-shop zřejmě ví, proč je dává grátis

(reakce na) Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 17:11 | Nahoru | #29

FJRPEPA píše: Maxipes_Fík>

Zřejmě má na mysli to, že píšeš, že při zahřátí třemu se brzdy natlakují víc a pak to brzdí furt.
Opak bývá pravdou, při přehřátí brzd naopak brzdy přestávají brzdit a dochází až k propadnutí pedálu či páčky.



To se může stát, když začne vařit kapalina a v nádobce je vzduchový prostor, kam se může kapalina vytlačit, když ten vzduchový prostor bude moc malý nebo žádný, v okruhu vzroste tlak a brzda bude brzdit stále.

1 reakcí na tento příspěvek Po výměně brzd desek se hřeje kotouč

14.9.2020 v 17:36 | Nahoru | #30
Typický případ kdy se hodí přísloví"Nejsem tak bohatý abych si musel kupoval levné věci" Sorry ale musel sem. Teď asi budeš muset koupit nové desky i kotouče, ale hlavně že si ušetřil za tyhle jebky Příště doporučuji koupit desky od renomovaných výrobců a třeba i lepší level. I když budou o 500Kč dražší tak ve finálním efektu jsou vlastně levnější
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 135, 136] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4070 14.8.2020 v 21:21 Cvrček1300
vymena regulatoru dobijeni hayabusa Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa jarmilninja 5 10.8.2020 v 15:27 Medved
Nová baterie-zprovoznění-nabíjení Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa mari 9 28.4.2020 v 16:13 Turbíš
Imbusový šroubek pod rotorem altern... Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa hanzs75 0 10.1.2020 v 22:51 hanzs75
leštění ráfků KOL - rychlej dotaz Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa mari 14 26.9.2019 v 23:38 mari

TOPlist