motozem_rijen





Téma: Stopětadváca na cestování
6.9.2020 v 15:47
Zdravím,
již nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou, že bych si na stopětadváce projel Evropu. Mám teď Kymco CK, ročník 2002 a z té mě bolí kolena už při 100 km . Hlavně to ale není zrovna motorka na které bych mohl najezdit x tisíc km a jezdit bez strachu, že mě nechá ve štychu 3000 km od domu. Sice mě zatím nikdy nikde nenechala, ale přeci jen je to motorka za pár tisíc.
Potřeboval bych motorku, která by dala nějakých 10 000 km bez toho, aby potřebovala nějaký větší servis, aby na ni nebyly tak drahé náhradní díly a doplňky, aby byla trošku vyšší , abych s ní mohl i do nějakého lehčího terénu (žádné divočiny s ní dělat nebudu jde jen o to, aby jí nedělaly problémy, že na ní pojedu pár km po lesní cestě) a v první řadě, aby měla hlavně spolehlivý motor.
Zatím mi nejvíc padla do oka Honda Varadero. Hodně lidí si ji chválilo. Mám ale u ní trošku strach, že pokud si ji koupím a bude mít naježděno třeba 50k, aby mi neodešel za dalších 10k motor. Vím, že se to liší kus od kusu, že na to má vliv to, jak se na ní jezdilo, jak byla servisovaná atd., ale neví tady někdo, kolik tak asi vydrží takové motory vydrží?

Jinak budu rád i za jiné tipy a to ať už ohledně výběru motorky, nebo samotného cestování.

Stopětadváca na cestování

6.9.2020 v 19:23 | Nahoru | #1
Jde o rozpočet. Varadero se už nějakej pátek neprodává, tam záleží na tom, co má kterej kousek za sebou - zničit se dá všechno. Určitá jistota by mohlo být třeba CB125F (nový) - sice menší výkon a tím i lehce nižší cestovní rychlost, ale za šedesát nová a s celoevropskou zárukou a servisní sítí, abys byl na dlouhý cestě klidnější.

Stopětadváca na cestování

6.9.2020 v 20:27 | Nahoru | #2
125ky mívají servisní interval 4000km, takže základní údržbě (olej, filtr, gumy, ...) se po cestě nevyhneš. Aby se 125 dostala na cestovní rychlost, musí se motor roztočit na 9000 -10000 otáček a z toho plynou krátké servisní intervaly. Pokud by sis chtěl toto ušetřit, musel bys sáhnout po větších objemech, třeba CB500X, které stačí výměna oleje po roce/12kkm.

1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování

7.9.2020 v 01:34 | Nahoru | #3
jako proc ne, Marek Slobodnik cestuje po svete s trabantakama na jawe dvapade, takze to jde realizovat asi na cemkoliv,.. jinak varan je velkej a tezkej ale na tohle co do pohodli mozna nejlepsi s tech 125, ...dily se v hodne necivilizovanych zemich budou nejlip shanet spis na neco starsiho blbovzdornyho, treba XR125L, ale v evrope (v civilizovanych) je to asi fuk..

Stopětadváca na cestování

7.9.2020 v 07:42 | Nahoru | #4
v poslednom case sa po vzore Azie vyrojilo mnozstvo velmi kvalitnych maloobjemovych moto - Himalayan, Versys 300, BMW 310. By som radsej na taku cestu zvazili nieco takeho

Stopětadváca na cestování

7.9.2020 v 07:47 | Nahoru | #5
Pokud máš větší noty (A2), hledej cesťáka zhruba ve čtvrtlitrech. Jsou často levnější než značková 125. Já sesedl z 650 na 250 v roce 2012 a dodnes nelituji. Jezdím CBF250 a moje žena jezdí Suzuki GZ 250 Marauder. Přejet Evropu by se na nich dalo bez problémů. CBF má servisní interval 10 tisíc km - sám jsem si ho zkrátil na 5 tisíc, protože Marauder má taky servisní interval 5 tisíc km.
Malý Varan je krásná motorka - velká, pohodlná. A taky nepřiměřeně drahá a v kopcích dýchavičná. Kdysi jsem taky měl nápad, že si ho pořídím a přejedu na něm Evropu. Jenže při testovací jízdě jsem zjistil, že české kopečky jsou na hraně jeho rozumného využití a alpská sedla by dával velmi obtížně. Ten malý motor se pral s velkou váhou motorky sice statečně, ale v takových otáčkách, že bych se ho bál v nich držet nějak dlouho.
Hlavně - při výběru cesťáka - nezapomeň na zavazadla. Dobrá je plechová nádrž, na kterou dáš magnetický tankvak. A dobrý je robusní nosič, aby neměl nosnost do 3 kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stopětadváca na cestování

7.9.2020 v 07:52 | Nahoru | #6

kerut píše: jako proc ne, Marek Slobodnik cestuje po svete s trabantakama na jawe dvapade, takze to jde realizovat asi na cemkoliv,.. jinak varan je velkej a tezkej ale na tohle co do pohodli mozna nejlepsi s tech 125, ...dily se v hodne necivilizovanych zemich budou nejlip shanet spis na neco starsiho blbovzdornyho, treba XR125L, ale v evrope (v civilizovanych) je to asi fuk..



Jenže on na tom sice cestuje, ale taky se v tom hrabe a spravuje.
Požadavek zakladatele je:

Potřeboval bych motorku, která by dala nějakých 10 000 km bez toho, aby potřebovala nějaký větší servis

Stopětadváca na cestování

7.9.2020 v 11:07 | Nahoru | #7
Pokud objem 125, tak asi jedině Varadero. Je to dvouválec a celkem držák. Výměna oleje po 6000,- km, lze udělat i na cestě - dobře přístupný filtr (vložka za cca 60,- Kč), vypuštění bez problémů - práce na 20 minut i s mytím rukou.
JInak do poručuji hledat od roku 2007 - to jsou motorky se vstřikováním.

Zkušenosti s cestování ná této motorce máme jen pozitivní (v rámci toho, že je to dváca): syn na ní za jeden a půl sezóny najel 12 500 km, nejdelší výlet byl okolo Albánie - najeto cca 4400,- km. Udržovat 90 km/h jde prakticky všude, v nouzi přesun po dálnici rychlostí okolo +-105 km/h (rychlost dle navigace) také zvládne. Jediné, co je horší je předjíždění - tam chybí zrychlení i rezerva výkonu a rychlosti. Řešili jsme to interkomem - jel jsem napřed a hlásil situaci ...

(reakce na) Stopětadváca na cestování

7.9.2020 v 13:25 | Nahoru | #8
PetrL3> Marovy solo cesty moc nakoukany nemam, ale s Pribanem toho pokud vim moc neopravoval, krome vlastniho ramena.. sraly se jim spis ty trabanty a hlavne maluch

jako vymenit olej se asi bude uset naucit, ale myslim ze velky opravy by ho potkat nemuseli.. akorat to bude srani na delsi nudny prejezdy, jede to na plnej kolem kila vsechno..

1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování

7.9.2020 v 15:51 | Nahoru | #9
Díky všem za názory .

Pro upřesnění:

Řidičák mám zatím jen na A1. Na A2 bych si chtěl dělat až příští rok. Teď bych to vůbec nezvládal s časem a hlavně A1 jsem si dělal až v 17, takže bych rád počkal ty 2 roky, až to budu mít levnější a zatím se budu pořádně učit na stopětadváce. Přeci jen se nechci někde zabít .

Jsem docela omezený finančně. Aktuálně bych v případě varana šel do nějakých 55k. V této cenové relaci mají už docela nalítáno. Mám například možnost koupit jednoho za asi 48k, kterej má nalítáno 58000. Vím, že se to lišší kus od kusu v závislosti na tom, jak o ně bylo postaráno, ale mám obavu z toho, aby mi pak někde motor neodešel při takovém nájezdu. Z toho mám asi největší strach

Takové ty menší opravy si zvládnu udělat i cestou (např. výměna oleje, brzdových destiček/kotoučů, ...). Zatím si ale netroufnu na takové ty složitější věci, jako třeba výměna převodovky, štelování karburátoru atd.

(reakce na) Stopětadváca na cestování

7.9.2020 v 16:01 | Nahoru | #10
Slowmoto> Budeš muset čekat a hledat. Náše Varadero 125 (rok 2008 stříkačka) šel do světa za 54 000,-, najeto 36 k km (po dvouletém vlastnictví si dovoluji tvrdit, že asi i celkem poctivých). Pravda, měl lehce odrbané kapoty od předchozího majitele. Byl hned pryč.

Naposledy editováno 07.09.2020 16:02:30

2 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování

19.9.2020 v 09:07 | Nahoru | #11
Zdar nevím jak to je s výkonem mezi stříkačku a karburátor ale pokud nejses pilot a jezdíš na pohodu tak bych doporučil karburátor tam se nemá co pokazit a málo elektroniky vše si můžeš opravit na cestě sám já mám varana litroveho a kombinacky kus drátu šroubovák stačí. Stříkačka se zastaví a nic s tím neudelas

Naposledy editováno 19.09.2020 09:09:09

Stopětadváca na cestování

19.9.2020 v 10:14 | Nahoru | #12
Nikdy sem nezazil, že bych nedojel kvůli stříkačce nebo karburátoru. Vyjma jawy pochopitelně. Naopak start po zimně je u stříkačky otázka otočit klíčkem a zmáčknout jeden čudlík. U karburátoru odkalit nebo použít sprej.

(reakce na) Stopětadváca na cestování

20.9.2020 v 19:47 | Nahoru | #13
corky.jc> A za kolik na tom litru jezdíš? Pod sedm to nebude ani náhodou co? Litrové Varadero ve stříkačce (od 2003) ve stejné režimu pojede pod 6 litrů. To vstřikování u Hondy je přitom prakticky věčná záležitost, což karburátor není.

Stopětadváca na cestování

20.9.2020 v 20:27 | Nahoru | #14
Pokud máš A2 tak se na cestování na 125 vykašli, nestojí to za to. Až tě začne předjíždět kamion, protože ti to v kopci více než 90 nejede, to si to pak člověk rozmyslí. Kolik na mašinu máš? Určitě jdi do nějaké "adventury". Moje zkušenost je, že se dá cestovat na čemkoliv.
Offtopic: Tento rok jsem podniknul jízdu do Rumunska na Fagaraš na motorce, která je dle místních diskutujících ta nejhorší na světě-Jawa 350. Závada byla jen jedna, uklepaly se mi šroubky na pravém výfuku. Jakožto správný jawař jsem s sebou bral půlku železářství a závadu jsem za 10min vyřešil (bohužel jsem zapomněl na moji oblíbenou solvinu). Pohodlí bylo v pohodě a vibrace taky (cbf125 vibruje více). Na to, že jsem jel celkem těžkým terénem a několikrát spadnul (vyjeté koleje) tak jsem byl za padací rám, za dobré terénní vlastnosti a 160kg hmotnosti rád. Je to fakt nezmar. Když jsem v 4h ráno ve 2 stupních sám startoval domlácenou jawu, která měla ohlou řadičku, padací rám (zachránil mi nohu) a blinkr slepený izolačkou, tak jsem byl i rád, že mám zrovna tu jawu, protože u té jawy mě to vůbec nebolelo.

Naposledy editováno 20.09.2020 21:14:55

1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování

20.9.2020 v 20:36 | Nahoru | #15
tak ja prisel teda, abych odpovedel na tu tezkou otazku.
Motorka vhodna na cestovani ve dvou, nizka spotreba. zadny servis.
Jednoznacne yamaha TW

(reakce na) Stopětadváca na cestování

20.9.2020 v 21:27 | Nahoru | #16

corky.jc píše: ...pokud nejses pilot a jezdíš na pohodu tak bych doporučil karburátor tam se nemá co pokazit...


Tohle mě pobavilo Mám ve sbírce "obětí bohu rychlosti" potrhané membrány, ulámaná šoupátka, ruplou jehlu, protékající plovák, o netěsnících jehlových ventilech, které pak nedovírají a karburátor se zahlcuje nemluvě. Kámošce se teď na CBčku vaklá škrtící klapka na hřídeli, takže volnoběh si žije vlastním nekontrolovatelným životem. Karbec je sice fajn a závady jdou většinou zjistit po rozebrání pouhým okem. ale spousta se jich na cestě opravit nedá. Ve 21. století bych už volil vstřikování, nebo leda primitivní přímotažený karburátor jako měly Jawy.

(reakce na) Stopětadváca na cestování

20.9.2020 v 21:28 | Nahoru | #17
husq701> to driv sezenes jednorozce nez TWecko...
Jinak videl jsem v inzerci XR125L s najetyma 140ti tisici km bez rozebrani motoru.

Stopětadváca na cestování

21.9.2020 v 13:08 | Nahoru | #18
Jelikoz jsem ho mel tak sehnat jde, na bazosi jedno je. Cena sla nahoru ale to se neni co divit.
Suzuki van van jde koupit i nova ne?

1 reakcí na tento příspěvek Stopětadváca na cestování

21.9.2020 v 13:27 | Nahoru | #19

(reakce na) Stopětadváca na cestování

21.9.2020 v 20:28 | Nahoru | #20

PetrL3 píše: Za pětačtyřicet.


Tohle je cina...
Je fakt jedna k mani a i za tuhle cenu tam asi dlouho nebude...
https://motorky.bazo...41/yamaha-tw-125.php

Stopětadváca na cestování

30.9.2020 v 09:13 | Nahoru | #21
Jednoznačně doporučuji MINSK 125. Je to takový kalašnikov mezi motorkami. Opravíš ji sám základnímy postupy. Pokud nejsi automechanik, tak ti ji opraví v každé dílně po cestě i bez návodu. Když nebudou mít díly, postačí alternativní. Pořizovací cena není vysoká. Nicméně na motorce s objemem 125 bych nejel dál, jak 100 km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Displej tachometru se po vypnutí re... Honda XL 125V Varadero Filippe 4 Včera v 17:48 Filippe
Xl125 Varadero je tu někdo z Brna n... Honda XL 125V Varadero Michaelis 2 22.10.2020 v 15:58 Michaelis
Padací rám Honda XL 125V Varadero Pospi_11 1 13.10.2020 v 19:13 Gahan37
Ne startuje Honda XL 125V Varadero AntonZN 2 27.9.2020 v 12:30 zdenysrx6
Nesrtartuje ani neškytne Honda XL 125V Varadero AntonZN 3 26.9.2020 v 19:27 Animals21

TOPlist