bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna svíček a nemilé překvapení
4.9.2020 v 20:00
Mám najeto 46tis km a už chvílise potýkám s problémem že Africa škube při cca 4000ot.Skoušel sem odkalovat co to šlo i když mi opravdu není jasný jaký by to mělo vliv na chod motoru,ale většinou po odkalení(manipulaci s hadičkou) se to zlepšilo a motka zase chvíli jela bez problému. napíchl sem to v práci na dignostiku a vylezl s toho problém ze senzorem TPS(poloha škrtící klapky).dal sem se do opravy a zjistil sem zajímavou věc.U senzoru TPS ulomený štekr,Shodou těsně okolo štekru vede odkalovací hadička a jak sem s ní manipuloval tak sem ten štekr zase trochu zasunul na kontakty a motka zase fungovala.Ale co je horší tak to je to že TPS senzor je pouze z celýma klapkama za cca 450eur.Koumačka hledačka a sezor JT7HA Keihin je shodný s se senzorem na Hondu Akord nebo Jaz a to za celých 38eur.Rozhodl sem se že rovnou vyměním svíčky který taky nejsou nejlacinější ale porovnání ceny 1700.- kus v čechách a 98eur 4ks v německu zvítězili ty zlí kapitalisti.Ale pointa je v tom že jsem po vytažení fajfek zjistil že hroty které propojují kabel z fajfkou jsou totál urezlý.a to prosím u obou vnitřních svíček.Trochu sklamání nad kvalitou Hondy zejména když NGK dělá tyhle fajfky přímo pro africu.Kus 44eur.
Náhradu sem už vykoumal a jestli si vspomenu tak to nafotím.Vyjde to tak na 15eur obě.Tak asi tolik moje skušenosti s Hondou po 46ti tisíci km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček a nemilé překvapení

8.9.2020 v 21:28 | Nahoru | #1

mRKEF píše: Ad svíčka za 1700 : Aby mě nepochopili špatně. Neměl bych problém jednou za hromadu km ty svice koupit, jen jsem se spíš podivil nad jejich cenou, protože strop ceny za svíčky u mě doposud končil na cca 230 kus za svíčku na er6 :D. Dražší svíčky jsem zatím neměnil a do crf250l to mám k výměně daleko .

A osobně bych Teda koupil přímo svice dle výrobce a vyprdel se na brisk apod. Můj názor, že držet se doporučení výrobce je cesta nejmenšího odporu.

Ad oleje : nevidím důvod do auta lit něco jiného než 10w40,kdyz to mj předepisuje I výrobce v servisním plánu. Mám možnost tam lit asi od 0w30 do 10w40 podle klimatu. A tomu ta klasika u nás docela odpovídá. Navíc zimy slabé a auto celkem často trápím pomalou jízdou v terénu kdy se hřeje víc a w40 je tam určitě lepší jak w30. Podle mě peknej blábol lejt tam tu vodicku.


Pokud ten olej 10W 40 má patřičnou výkonovou specifikaci tak ho můžeš používat. Většinou má nejvíc 501.01 nebo 505.00 a to je dost málo. Do starých dieselů Pumpe Düse se musí dávat minimálně 505.01 jinak se dost zkracuje životnost vačky. Do aut s DPF musíš dávat 504.00 nebo 507.00 kvůli zanášení filtru popelem a to splňují jen ty long life oleje.

Naposledy editováno 08.09.2020 21:29:05

(reakce na) Výměna svíček a nemilé překvapení

8.9.2020 v 22:44 | Nahoru | #2
.

Naposledy editováno 10.09.2020 16:34:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček a nemilé překvapení

9.9.2020 v 07:05 | Nahoru | #3
dave-lister> No však já taky nemám ani diesel ani DPF . Ale obyč atmosféru benzín, rok 2017, ale základ motoru bude tak 15 let dozadu. Předepsaná norma je ACEA A3/B4



Do AR 159 JTDm s DPF jsem měl 5W30 s fiatí normou - samozřejmě jako správnej alfista Selenia protože je víc hifi.

P.S.: Nemáš u sebe CD s hitem Om? Pořád mi zní v uších .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist