bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna svíček a nemilé překvapení
4.9.2020 v 20:00
Mám najeto 46tis km a už chvílise potýkám s problémem že Africa škube při cca 4000ot.Skoušel sem odkalovat co to šlo i když mi opravdu není jasný jaký by to mělo vliv na chod motoru,ale většinou po odkalení(manipulaci s hadičkou) se to zlepšilo a motka zase chvíli jela bez problému. napíchl sem to v práci na dignostiku a vylezl s toho problém ze senzorem TPS(poloha škrtící klapky).dal sem se do opravy a zjistil sem zajímavou věc.U senzoru TPS ulomený štekr,Shodou těsně okolo štekru vede odkalovací hadička a jak sem s ní manipuloval tak sem ten štekr zase trochu zasunul na kontakty a motka zase fungovala.Ale co je horší tak to je to že TPS senzor je pouze z celýma klapkama za cca 450eur.Koumačka hledačka a sezor JT7HA Keihin je shodný s se senzorem na Hondu Akord nebo Jaz a to za celých 38eur.Rozhodl sem se že rovnou vyměním svíčky který taky nejsou nejlacinější ale porovnání ceny 1700.- kus v čechách a 98eur 4ks v německu zvítězili ty zlí kapitalisti.Ale pointa je v tom že jsem po vytažení fajfek zjistil že hroty které propojují kabel z fajfkou jsou totál urezlý.a to prosím u obou vnitřních svíček.Trochu sklamání nad kvalitou Hondy zejména když NGK dělá tyhle fajfky přímo pro africu.Kus 44eur.
Náhradu sem už vykoumal a jestli si vspomenu tak to nafotím.Vyjde to tak na 15eur obě.Tak asi tolik moje skušenosti s Hondou po 46ti tisíci km.

3 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček a nemilé překvapení

5.9.2020 v 13:56 | Nahoru | #1
Cuir: Taky by mě zajímaly ty drsnější hodinový taxy v De/Au/Ned/Swi/US? Máš nějaký čísla, pro představu?

Asi to bude víc, když Němec mechanik pracuje za znatelně vyšší plat, než u nás.

Co vím v ČR, tak tady asi nenajdeš autorizak pod šest kil (zvýhodněná sazba) a třeba nejbližší Honda dělá za 750-1000 a samozřejmě ti do faktury rozpocitaji i desetikorunovy položky, jako hlinikovej tesníci krouzek, nebo pár ml tesniciho silikonu.

No a co dělají autorizaky nejvíc? Výměny oleje, serizovani ventilů, výměny retezovek a destiček? K tomu si ani nepotřebuješ připlácet za extra odbornost mechanika.
A připlácet si za koberec v čekárně, za designovou dlažbu, za krásnější bannery značky, případně za hrnek kafe "zdarma", to spadá do položek, který jako zákazník osobně vůbec nepotřebuju

No nevím. Nestěžuju si, že to mají drahý, beru to jak to je, ale zároveň nevidím argument, proč by měli šponovat víc.

Naposledy editováno 05.09.2020 13:56:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček a nemilé překvapení

5.9.2020 v 18:16 | Nahoru | #2
callowsick> Souhlas, na druhou stranu pak jedou do autorizáku tací zákazníci, co tam nikdy nebyli a když už si ani garážista neví rady (a mnohdy domrví ještě víc než bylo), tak to dají do autorizáku, protože ten si poradí. Často se pak jedná o závadu, která je mechošům z autorizáku více méně jasná, protože s tím autem/moto denně přijdou do kontaktu. Samozřejmě jak jsem psal výše kvalita je různá a lidé se setkají s ledasčím .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček a nemilé překvapení

5.9.2020 v 19:18 | Nahoru | #3
callowsick> Dealer Škoda ve východním Německu si účtuje za hodinu práce mechanika 94€ bez DPH. Ptal se mě kolik to stojí u nás, když jsem mu to řekl smál se, až se za břicho popadal.
S daní cca 2900kč.

Naposledy editováno 05.09.2020 19:19:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček a nemilé překvapení

7.9.2020 v 00:37 | Nahoru | #4

callowsick píše: Cuir: Taky by mě zajímaly ty drsnější hodinový taxy v De/Au/Ned/Swi/US? Máš nějaký čísla, pro představu?

.



Tak kuprikladu jsem pujcil kamaradovi dodavku, V Nemecku se mu posrala a tak po telefonu jsem podle jeho popisu zjistil co je s autem za problem a kdyz jsem si byl 100% jisty kde je pricina, tak jsem ho odeslal do nejblizssiho servisu.
Z nezname priciny mu spadl "klinak".
co cert nechtel, nejbliz mel autorizak... ale nebyl cas na hrdinstvi..na baterku proste clovek nikdy nevi kolik dojede a resit pak odtah nebo neco by bylo jeste drazssi.
Takze fajn.
Ceny nasledovne v hrubem prepoctu na nase.
servis v Nemecku:
za ORIGNAL remen - 320kč.
za 1 hodinu prace - 1300kč
celkem - 1640kč

servis v CR :
za ORIGNAL remen - 850kč
za 1 hodinu prace - 800kč
celkem - 1650kč

Takze jakej cenovej model je vam milejsi?

Ja osobne mam rad jasne a ferove jednani a proto bych byl rad, kdyz by i v Cr fungoval Nemecky model.
Odpovidajici hodinovka a k tomu proste dily s minimalni marzi. Ne ze dily budou v Cr napalene o 100%.
Lidi by se naucili vnimat skutecnou hodnotu prace v danych oborech a vse by tak mohlo fungovat mnohem lepe.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist