bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jezdit x nejezdit
4.9.2020 v 03:32
Ahoj, řeším velké dilema spojené s jízdou na moto a to je bezpečnost.
Před pár lety jsem začal na vyjížďky brát výstražnou vestu a celkově to ladím do policejních barev, protože každou vyjížďku bylo něco ze strany ostatních řidičů, tak toto trochu funguje.
I přes tato opatření to jen dnes na cca 200 km výletě to bylo:
nedání přednosti ze strany řidiče osobního automobilu,
vjetí autobusu do křižovatky (ten aspoň začal couvat, abych nemusel zastavovat),
protijedoucí řidič ve škodovce jede 130 v zatáčce na okresce, s celým autem to hází, že fakt nevíte jestli do vás vletí nebo nevletí.

Nemám obavy že udělám něco špatně. Jezdím od mala, ale začíná mi lepit, když vidím co všechno na těch cestách jezdí. Uvažuju o výměně stroje, abych s tím mohl i na dálnici, ale zároveň uvažuju jestli se na to úplně nevysrat...za aktuální sezonu nemám najeto ani 1500 km, každoročně utratím víc za výměnu oleje než za benzín. Věřím že s novým strojem bych se příští rok dostal tak na 5000 km.
Jak se k těmto situacím stavíte vy?

Edit:
Diky za normalni komenty.
Neni mi 20, ale 34, mam 3 deti. Jezdim od 12 let.
Dalnicim se vyhybam protoze mam XT600E.
Premyslet za vsechny idioty na cestach jsem se uz naucil, stejne jako hlidat povrch, najezdy do zatacek... jinak bych vcera nedojel.
Slabsi motorka urcite neni bezpecnejsi, pokud uz mate trochu skill, myslim ze abs a par koniku navic je naopak vyhodou.
Resim urazove pojisteni, at decka neco maj kdyby neco a podle toho se asi rozhodnu.
V aute najezdim i pres 20k rocne a je to obrovsky rozdil, jak se ostatni chovaji.

Predmetem dotazu bylo jak to resite vy, jestli jste strelci kterym je to fuck, nebo mate jine zkusenosti z cest.. nebo si reknete kostky jsou vrzeny. Pripadne jedete choppera.
Motorka me bavi, jinak bych ji nechystal na kazdou sezonu s tim ze tentokrat si zajezdim, ale decka mely prednost.


Naposledy editováno 04.09.2020 13:31:46

1 reakcí na tento příspěvek Jezdit x nejezdit

5.9.2020 v 18:36 | Nahoru | #61
Fuj, to bolo hnusné, ešte šťastie, že mám zelenú Fóbiu, keby, že mám bielu , tak neviem, neviem. Ako dokázal prejsť do protismeru s Fóbiou, nepochopím. Veď to sa ledva pohybuje dopredným smerom.

Jezdit x nejezdit

5.9.2020 v 20:22 | Nahoru | #62
Tady v tom videu je hezky vidět, že předvídat můžeš jak chceš, ale pokud se objevíš ve špatnou dobu na špatném místě, tak nikdo nic nezmůže. Můj názor je takový, že většinu krizovek si lidé způsobují sami svou jízdou Proto jsem si pořídil klidnou motku na kochačky, která není moc rychlá a nenutí mě honit se za otáčkami.
Kup něco klidného, kde bude výkonová rezerva aby tě případně vytáhla z průseru a jezdi dál

(reakce na) Jezdit x nejezdit

5.9.2020 v 22:50 | Nahoru | #63

husq701 píše: a nenapadlo te treba, ze existuje zpusob, kdy se dospelej clovek rozmysli SAM bez pomoci anonymnich lidi a cobolu z netu?

Nie, to je len fantázia, výmysel niekoho, kto mal veľa času a drog, rovnako ako napríklad, že keď vidíš na nete niečo, s čím nesúhlasíš, môžeš to nechať proste byť. Absurdné.

(reakce na) Jezdit x nejezdit

5.9.2020 v 22:59 | Nahoru | #64
krokoš> Čo ja viem, Favorit dal tak 160 (z kopca), Fábia asi nebude o moc pomalšia.

3 reakcí na tento příspěvek Jezdit x nejezdit

5.9.2020 v 23:07 | Nahoru | #65
Najezdím na motorce mezi 15-20k ročně, většina po silnici, 20% město, 20% dálnice a moc mi není jasné, kde ty krizovky sháníte. Nic reflexního nemám, motorku co nejtišší, jsem nejraději, když si mě nikdo nevšimne, dokud ho nepředjedu, minimálně se snažím každého vidět dříve, než on vidí mě, pokud je ta možnost, dívat se co nejvíce dopředu, vysledovat auta, které se z druhé strany blíží ke slepé zatáčce, dávat si bacha, když se blížím k nepřehledné vedlejší, nejezdit pasivně a neplynout volně s provozem, mít iniciativu, když se mi situace nezdá, klidně zvolnit, nikdy se nesnažit zbytečně nahnat čas.

Na motorce sice nemám pasivní bezpečnost díky půl tuně železa kolem mě, ale zase mám mnohem více možností, jak se nebezpečné situaci vyhnout. V autě se naopak cítím dost bezmocně, musím se spoléhat na jeho bezpečnost, na motorce je to na mě, jen velmi výjimečně se stane nehoda, kterou motorkář nemohl vychytat (i když ji třeba nezavinil).

(reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 08:49 | Nahoru | #66
Mr.Dreamer>
Máš pravdu,jen je to bohužel házení perel sviním

Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 09:48 | Nahoru | #67
Teda kde někteří berete tolik hrůznejch situací? Oblíkneš se do žlutýho mundůru a dějou se ti takový věci. Já jezdim normálně v černým jen přilbu mám světlou a nic tak hroznýho nezažívám. Dost často jezdim i po Praze a pohoda.

(reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 10:13 | Nahoru | #68
Mr.Dreamer> Konečně to tu někdo napsal, začínal sem mít pocit že něco dělám špatně když se mě na silnici každých pár metrů někdo nesnaží zabít.

Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 10:35 | Nahoru | #69
Já letos prodal moto a asi končím, jsem o dost starší, ale důvody podobný. Tzn. na každým metru auto, cyklista, zvěř. Venkovani katastrofa, jak píšeš, do zatáčky nevidí, ale střihne to do protisměru, 120 km/h žádná míra. Jedeš svoji trasu, těšíš se na oblíbenou zatáčku a vono jedno auto za druhým. Moto se mi pořád líbí, sice už to není jako ve 20, ale je. Do teď jsem měl supersport, ale ten už je prostě moc rychlej a čopry mi nikdy nic neříkaly. Je to prostě pakárna, ale ty silnice jsou zkrátka přeplněný. Škoda, že nebydlím u Brna, občas bych dal okruh, to by se mi líbilo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 10:42 | Nahoru | #70
Mr.Dreamer> Ne, že bych se chtěl nějak handrkovat, ale jak to myslíš, že na moto máš víc možností, jak se vyhnout nebezpečné situaci. Podle mýho je to přesně naopak. Teda, více možností, jak už nastálou krizovku řešit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 13:01 | Nahoru | #71
Carom>
Prostě jsi se z ježdění na motorce posral.

(reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 13:08 | Nahoru | #72

FJRPEPA píše: Carom>
Prostě jsi se z ježdění na motorce posral.


Teda, radšej budem posratý a živý ako mŕtvy..

(reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 14:28 | Nahoru | #73

FJRPEPA píše: Carom>
Prostě jsi se z ježdění na motorce posral.



Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 14:41 | Nahoru | #74
takymto temam moc nerozumiem. Je to ako hlasat, ze mam rad turistiku ale bojim sa ze zmoknnem alebo si v kopcoch podtvrtnem clenok. proste su cinnosti pri ktorych cloveku hrozia iste veci. Ale to uz vedeli aj stredoveki rytieri, ze job nie je len on tom jazdit na koni v nalestenej zbroji a prdznit zeny v podhradi. Ze tam hrozi dostat do drzky palcatom, spadnut s kona alebo chytit syfils. Proste si sam musi clovek povedat ci tie plusy vyvazuju minusy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 16:40 | Nahoru | #75
Carom> Motorka je užšia a lepšie akceleruje. Auto síce lepšie brzdí, ale či sa to vyrovná, neviem.

Plus na motorke mám lepší prehľad, som vyššie a nezavadzá A stĺpik - ale možno keby som jazdieval na SUV, je to trochu inak.

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 17:39 | Nahoru | #76
Metric> Řešení krizovek:základ dupneš na brzdu, švihneš volantem, to prostě na moto neuděláš.

(reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 17:48 | Nahoru | #77
Carom> to je hloupy reseni krizovek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 18:31 | Nahoru | #78

Carom píše: Metric> Řešení krizovek:základ dupneš na brzdu, švihneš volantem, to prostě na moto neuděláš.



si nejsem jistej ale švihnout volantem na motorce asi fakt nepujde

(reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 19:09 | Nahoru | #79

Carom píše: Metric> Řešení krizovek:základ dupneš na brzdu, švihneš volantem, to prostě na moto neuděláš.


Volantem jsem svihnul jednou,otocilo me to pred predjizdenej kamion Chodce v jizdnim pruhu jsem netrefil,ale vickrat uz to neudelam

(reakce na) Jezdit x nejezdit

6.9.2020 v 19:13 | Nahoru | #80
VlaHa> ok, tak rychlý úhybný manévr

Jezdit x nejezdit

7.9.2020 v 09:07 | Nahoru | #81
Drobná technická poznámka. Svítit je správně, ale taky je potřeba nevysírat světlem svítícím nahoru a přídavnýma oslňovačema, aby ten na vedlejší poznal, co jede, jak je daleko a jak rychle jede. Motorky a skútry se dvěma světlama jsou z pohledu bezpečnosti lepší, protože mozek navyklý na auta tak nějak vnímá, že dvě světla = vozidlo; jedno světlo = to neznám, můžem, jedem ....

(reakce na) Jezdit x nejezdit

7.9.2020 v 11:27 | Nahoru | #82

Carom píše: základ dupneš na brzdu, švihneš volantem

Jo, spanikáriť a spoliehať sa na to, že Ťa deformačné zóny, airbagy a pásy ochránia, to sa na motorke naozaj neoplatí.

Ale bavili sme sa o vyhýbaní sa nebezpečným situáciám. Ak došlo ku krízovke, znamená to, že nebezpečnej situácii si sa nevyhol.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

11.9.2020 v 10:49 | Nahoru | #83

Carom píše: Metric> Řešení krizovek:základ dupneš na brzdu, švihneš volantem, to prostě na moto neuděláš.



Naopak, díky mnohem nižší hmotnosti jsem schopný udělat úhybný manévr, který bych v autě neměl šanci provést, stejně tak jsem schopný zastavit znatelně dřív. Samozřejmě, zastavit stále relativně rychle a udělat relativně obstojný úhybný manévr je v autě, obzvlášť když má všemožné asistenty, mnohem snazší, ale potenciál motorky jde mnohem dál a učit se ten potenciál využívat je skvělá zábava, stačí si koupit 20 kuželů, vyjet někam na letiště a trénovat .

Carom píše: Mr.Dreamer> Ne, že bych se chtěl nějak handrkovat, ale jak to myslíš, že na moto máš víc možností, jak se vyhnout nebezpečné situaci. Podle mýho je to přesně naopak. Teda, více možností, jak už nastálou krizovku řešit.



Krom toho, co jsem napsal výše máš na motorce ještě kupu dalších výhod. Máš ruce a nohy neustále na nebo u ovládacích prvků, pokud si tak cvičíš postřeh, jsi schopný zareagovat mnohem rychleji než řidič auta na nečekané situace. Jsi celkově mnohem agilnější, můžeš měnit svou pozici v pruhu, máš volnější výhled, žádné sloupky, sedíš výš, takže často i v nepřehledné zatáčce můžeš využít míst, kde je za zatáčku vidět, nebo vidět situaci o několik aut před sebou. Navíc máš díky své šírce mnohem více únikových zón, nemusíš zůstat stát na nebezpečném místě, protože mezi stojícími auty se vždy propleteš.

Jasně, všechno to chce aktivní zapojení a často také hodně trénování předem, zatím co mnohá auta mají spoustu aktivních i pasivních bezpečnostních prvků, které na řidiče kladou minimum požadavků. Já osobně jsem jsem rád, když mám co nejvyšší míru kontroly, ve výsledku se smolná nehoda, které nešlo zabránit může stát každému, i kdyby jel v tanku, ale naprosté většině nehod mohly zabránit obě strany, i když byl na vině jen jeden z účastníků a stojím si za tím, že ty možnosti u motorkáře jsou mnohem větší, ale stejně tak rizika, pokud jich nevyužije.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

11.9.2020 v 11:14 | Nahoru | #84
Mr.Dreamer>

Tak s těma brzdama nemáš pravdu.
Do rychlosti 120 km zastaví vždy dřív auto a to i obyčejná Škoda Octavia
A navíc v autě umí na brzdu šlápnout naplno kdekdo, ale na motorce to již musíš dost umět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

11.9.2020 v 12:21 | Nahoru | #85

FJRPEPA píše: Mr.Dreamer>

Tak s těma brzdama nemáš pravdu.
Do rychlosti 120 km zastaví vždy dřív auto a to i obyčejná Škoda Octavia
A navíc v autě umí na brzdu šlápnout naplno kdekdo, ale na motorce to již musíš dost umět.



Zkoušeli jsme to až do zblbnutí a nemáš pravdu . Pokud porovnáváme běžnou motorku a běžné auto, rozdíl je kolem 50% více brzdné dráhy u auta. Čím nižší je rychlost, tím se náskok motorky zvýší. U porovnání sportovní motorky a sportovního automobilu se auto přibližuje (to už otestované nemám, tak přikládám zdroj), ale stále je o něco slabší. Navrch má až očesané závodní auto kde je hmotnost snížená na minimum, protože jediná šance, jak se dostat na skutečně krátkou brzdnou dráhu je mít nízkou váhu a v tom auta příliš nevynikají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

11.9.2020 v 13:00 | Nahoru | #86
Mr.Dreamer>

Myslet si to můžeš, ale pokud koukneš na jakýkoliv solidní testy, tak je to obráceně než tvrdíš Ty.
Kupříkladu jeden z testů Sršně jenž seděl na FZ1 právě v porovnání s tou Octávkou
Při rychlosti 50 km/h FZ1 5,6 m Octávka 5 m.
Při rychlosti 100 km/h FZ1 28,5 m. Octávka 26,2 m.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdit x nejezdit

12.9.2020 v 21:46 | Nahoru | #87

MedWed píše: ?



Jo, to je vono, diky.

(reakce na) Jezdit x nejezdit

12.9.2020 v 22:08 | Nahoru | #88

Redguy píše: Jo, to je vono, diky.



Jezdit x nejezdit

14.9.2020 v 10:54 | Nahoru | #89
Taky si přiseru:Jezdím za řidítky přes 40 let.Přes garáž prošly kroska,enduro,cestáky ("bába"a cesták se 60ks je tam stále).Přiznám,že "myslet za druhé"mě sere čím dál víc, ve státě kde spadne most na vlak,se opravdu nedá nikomu věřit (mě sundalo policejní hlídkové auto). Ježdění ve stylu "každý mě chce zabít"taký není žádný požitek.Někdy se přistihnu,že už se mi jezdit nechce, ale jak "koně zařehtají" je to jasné.

Jezdit x nejezdit

14.9.2020 v 17:11 | Nahoru | #90
Ahoj všichni.
Potkávám taky spoustu kreténů. Klidně si v autě říznou zatáčku do které nevidí a jedou proti mě. Jednou jsem se vytočil fakt hodně, otočil Fároše, dojel ho, zastavil, vyfotil a že to pošlu na firmu. Služební auto s polepem. A víš co ta ku... řekl?
Cituji:Tak já se ti teda omlouvám. A to je pořád dokola. A druhá skupina blbů???? Chystám se předjet - nespěchám a čekám na prostor..... a ve chvíli kdy zrychluji - šlape ten pitomec na brzdu. Takže místo ulehčení problém....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist