bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CB 1000R 2020 pro začátečníka
3.9.2020 v 13:50
Ahoj všem. Nechtěl jsem zakládat nové téma, ale jedno oprášit, jaksi to ale bylo bez odpovědi, neboť to asi bylo už zapomenuté téma. Chci se zeptat na váš názor. Jsem absolutní začátečník, loni jsem si udělal ŘP sk. A. Je mi 36 let. Celý život se mi motorky líbily, lákaly mě, ale tak nějak můj život byl nasměrovaný tím směrem, že mi moto bude zapovězeno (bydlení ve městě, nejdřív málo financí, pak nějaké rodinné záležitosti, atd.) zkrátka jsem motorku neměl, ani na ní nikdy nejezdil. Posledních pár let jsem se párkrát projel na kamarádově fichtlu. Toť ale do autoškoly jediná zkušenost. V AŠ jsem jezdil na FZ6 a poté na XJ6. Myslím si, že mi to i šlo, instruktor mě chválil, že na to mám cit. Tím rozhodně neříkám, že to umím. Je mi jasné, že špičkový jezdec už nebudu nikdy, ale byl bych rád alespoň dobrým jezdcem, což bude asi ještě hooodně dlouho trvat. V autě mám od 18 let najeto cca 750 tis. km, neboť jsem celý život dělal různé práce, které spočívali hlavně v řízení. Ale i to vím, že až na znalost provozu a předvídavost je to k ničemu. Po autoškole jsem začal, zatím jen párkrát, jezdit na FJR1300, protože je to služební motorka. Zkrátka to tak je. Teď si chci koupit svojí motorku. Pročetl jsem tu snad všechny diskuze na téma litrová moto a začátečník. Samozřejmě chápu, že by nějaký postup kubaturami měl být na získání zkušeností. Každopádně realita je taková, že mohu mít úplně fungl novou Hondu CB1000R+ r.v. 2020, a to za ani ne poloviční cenu. Kdybych tuto nabídku neměl, koukal jsem po Kawě Z750 či Hondě CBF600 Hornet, vše okolo r.v. 2008 a novější. Otázka zní, zda-li si myslíte, že ačkoliv je to litrová motorka o 145 k, zda by to byla za tu cenu dobrá volba? Jde o to, že moto má Antihopingovou spojku, má ABS, lze na ní nastavovat kontrolu trakce, brzdný účinek motoru a v neposlední řadě výkon. Tak si říkám, že bych to mohl zvládat... Chápu, že učit se na moto bez všech těch vyfikundací by nebylo od cesty. Projet jsem se s ní byl, jela jako svi.ě, ale zároveň dokázala být velice klidná a poslušná, v řekněme zákonných rychlostech, nebo o malinko vyšších. Resp. v nižších otáčkách. Z druhé strany je to naháč, kde řekněme od 150 km/h už fakt dost fouká, člověk opravdu ten nápor vzduchu hodně vnímá a myslím si, že to je také taková psychologická brzda. Psát něco o srovnané hlavě nechci, aby to nebyl červený hadr na některé místní býky, ale mám čerstvě dítě, co se rychlosti týče, té si dost užiji v práci, a vlastně tak trošku "legálně". Chci jezdit na okreskách spíše na kochačku, než rvát nějaké rychlostní limity. Prostě mám rodinu, povinnosti a závazky a vždy se chci dostat v pořádku domů. Jak byste řešili tuto otázku vy? Všem děkuji.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

15.9.2020 v 16:07 | Nahoru | #61

Kohlstein píše: Kafoholik> Obráceně, z většího na menší, to funguje taky, ne? Když už víš, jak na těžkou a rychlou svini, tak si na malé dovolíš víc.



Tak, jasný, ale spíš de o to zbytečný trápení při tom postupu rovnou na velkou.
Ono, kdo si nedá říct a koupí rovnou nějaký hovado, tak nakonec taky jezdí a ani se nezabije... Jen neví o co přichází.
To vidíš když někdo, kdo nikdy nic lehkýho neměl přijde a půjčíš mu krosku. Chvíli respekt a pak smích... A vím nejmíň o dvou lidech co po takovým svezení do roka šli do lehký motorky na čas. Oba říkají, že teprve potom zjistili, co všechno ta velká vlastně umí, když už víš jak to udělat. I spousta okruhářů má na hraní krosku nebo pitbika, a to jsou kluci vyježdění. I pro ně to má cenu, natož pro začátečníka.

A nebo bohatí starší pánové co s čerstvým A naklušou do KTM pro novýho velkýho advíka. A pak se bojej odlepit přední kolo, protože to v životě nedělali a co kdyby jim ten půlmilionovej rafan zdrhnul pod zadkem... Ego v prdeli, plasty v prdeli, modřina na prdeli, to nechceš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

15.9.2020 v 16:17 | Nahoru | #62
Kafoholik> Jak píšeš, mít doma jednu mašinu je na pytel. Lepší jsou tři - půllitr, litr a něco na drapákách.

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

15.9.2020 v 18:03 | Nahoru | #63

Kohlstein píše: Kafoholik> Jak píšeš, mít doma jednu mašinu je na pytel. Lepší jsou tři - půllitr, litr a něco na drapákách.



akorát některé manželky tuhletu skutečnost poněkud blbě snáší

CB 1000R 2020 pro začátečníka

15.9.2020 v 23:59 | Nahoru | #64
litr a půldruhý litr, do půlitru se točí pivo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

16.9.2020 v 23:30 | Nahoru | #65

Marsiano píše: Já nechápu ty názory motorkářů co píšou, že na začátek je litr nesmysl, že se člověk na tom zabije, že co 600 odpustí to 1000 dá sežrat.

Jsou to úplně nesmysly, každý člověk je jiný, každý má od přírody jiné schopnosti a každý jinak přemýšlí.
Ty lidi co mají hlavu max proto aby jim nepršelo do krku se zabijou i na kole.
Já začínal na litru a vůbec v tom nevidím problém!
Konkrétně CB 1000R je uživatelsky přívětivý stroj.

Jak jsem už napsal, každý člověk je jiný. Někdo se naučí za rok plynule cizí jazyk, někdo to nedokáže za celý život a takhle to je se vším i s jízdou na motorce.



tak on je litr a litr. je rozdil mezi cb1000r, cbr1000 a nejakym velkym endurem, co je skoro "litr". je o vahu, velikost, geometrii a typ motorky. takze radsi cbcko litr, nez R6, ale zase radsi r6, nez to velky enduro...

a uplne bych nerek, ze pro zacatecnika je to ok. ja tohle presne zazil, nejdriv velky supersport, pak mensi, ted nahac s vetsim objemem a je to nesrovnatelny. driv sem se skoro bal kazdy zatacky, po 50km sem si musel zapalit, o radosti z jizdy sem mluvit ani nemoh. ted ujedu 400km na jeden zatah a nechce se mi ani domu.
takze radsi neco ovladatelnyho s mensi vahou, nez to resit podle objemu, ne?

(reakce na) CB 1000R 2020 pro začátečníka

17.9.2020 v 15:25 | Nahoru | #66
blowb4ck> Přesně tak, váha dělá moc... Výkon motoru si uhlídáš, ale s hovadem se pereš a když to ještě nemáš v ruce, tak dvakrát tolik...
Obsah se řeší, ale podle mě je to v přeneseným významu... Prostě čím větší obsah, tím těžší stroj.

Až na výjimky, kde třeba litrová KTM váží jako některý šestikila od konkurence, ale to je zase jiná debata. Ale pak taky lidi říkají že ta KTM naučí jezdit i medvěda a vodí se jako kolo. Je to hlavně tou váhou a perfektními podvozky.

Naučí jezdit, znamená že se chová tak, že si to na ní troufneš zkusit, je vstřícná.

Naposledy editováno 17.09.2020 15:30:22
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Páčky Probrake Honda CB 1000R WildOne 16 3.4.2024 v 23:11 Lbj23
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R mik119 7 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R JARYN82 17 27.12.2023 v 13:44 Niki76
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R VFR 13 18.12.2023 v 22:12 storeman


TOPlist