globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kabeláž k VAPE
2.9.2020 v 22:48
Zdravím, mám 634ku 6V, dynamo.... mám komplet nově nataženou kabeláž a spoustu dalších věcí, nicméně k mojí nespokojenosti motorka pořád zlobí co se dobíjení týče a jelikož bych rád předešel i problémům se zapalováním tak jsem se rozhodl pro sadu Vape SZ-13-2 tedy rovnou 12V. Nicméně jak jsem říkal, mám nataženou novou kabeláž pro 6V a proto MŮJ DOTAZ ZNÍ: Dá se zachovat tato kabeláž nebo musím kvůli Vape natáhnout komplet jinou? Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Kabeláž k VAPE

3.9.2020 v 00:02 | Nahoru | #1
Kabeláž se měnit nemusí , jen uděláš změny v zapojení kvůli Vape , samozřejmě vyměniš žárovky a přerušovač blinkrů. 6 V Klakson to zvládne.?

(reakce na) Kabeláž k VAPE

3.9.2020 v 06:31 | Nahoru | #2
motovlk> Klakson prý 2x takové napětí zvládne, když se asi samozřejmě netroubí 10min. A jaké jsou ty změny? budou potřeba další dráty? Samozřejmě ještě relé ke zhášení motoru přes bošák.

1 reakcí na tento příspěvek Kabeláž k VAPE

3.9.2020 v 07:15 | Nahoru | #3
jakou máš 4ku? s plastovejma, nebo plechovejma přepínačema na řídítkách?

(reakce na) Kabeláž k VAPE

3.9.2020 v 16:13 | Nahoru | #4
kuba350> plechovej na světla, plastovej na blinkr a je to 634-5

Naposledy editováno 03.09.2020 16:17:33

1 reakcí na tento příspěvek Kabeláž k VAPE

3.9.2020 v 22:16 | Nahoru | #5
Hlavně nic z původní kabeláže neodstřihávat,vše zaizolovat a smotat pro případný návrat k původnímu zapalování. Ono to předražené vape taky není žádný zázrak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 08:41 | Nahoru | #6
Drak1> ono už není pro každého , na pravý dekl jsem dávno zapomněl a ten zázrak jezdím roky na 354, 559 a na Jikovu naprosto bez toho abych na něco sáhl

Naposledy editováno 04.09.2020 09:58:25

2 reakcí na tento příspěvek Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 09:15 | Nahoru | #7
Na Vape nadává ten, kdo na něj nemá

(reakce na) Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 09:58 | Nahoru | #8
kuba350>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 10:53 | Nahoru | #9

kuba350 píše: Na Vape nadává ten, kdo na něj nemá

A na kladívka ten kdo to neumí nastavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 13:27 | Nahoru | #10
udinar> ale jo , 5 let jsem na 350 (na 250 už 8 let) nemusel sundat dekl kvůli kladívkům, nebo dobíjení a to, že nepotřebuju baterku vůbec je bonbónek . Jen jezdím, jezdím, jezdím a VAPE zdar! .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 16:18 | Nahoru | #11
cmiral> Hele já proti Vape taky nic nemám, má to tu výhodu, že to pořádně svítí, ale na veteránovi mě to prostě vadí. Mám rád původní stav a když už, tak se vším všudy. Jinak spolehlivost kladívek je snad neoddiskutovatelná, když to funguje 60 a více let. Na jednoválci je to téměř bezúdržbové, jen jednou za rok namažu vačku a na dvouválci to na jaře překontroluji a pak jen jezdím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 17:18 | Nahoru | #12
udinar> já se taky nehádám , mám cca 6 momentálně provozovaných strojů a na dvou běžné ježděných VAPE a jinak jen klasiku případně jeden s relé AEV a to je taky super věcička. K tomu, aby to svítilo kolikrát stačí i dobře napařená parabola .

(reakce na) Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 22:16 | Nahoru | #13
cmiral> Přesně s dobíjením mám problémy, tak také zkusím AEV regulátor, když už to nepomůže, tak se mohu vykašlat na původní stav a půjde tam VAPE.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 22:21 | Nahoru | #14
cmiral> Můžu se zeptat co bylo v kabeláži přesně třeba předělat když chci přejít z 6V dynama na 12V Vape? O přerušovaci blinkrů, žárovkách a baterce nemluvím. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Kabeláž k VAPE

4.9.2020 v 22:36 | Nahoru | #15
Máš v plánu při použivání vape chcípat klasicky bošákem, nebo ti stačí kostřící tlačítko na řídítkách? podle toho se pak řeší drátování.

1 reakcí na tento příspěvek Kabeláž k VAPE

5.9.2020 v 08:10 | Nahoru | #16
Pánové, první vape jsem montoval ještě když stávalo polovinu a věřil v jeho spolehlivost ale po nedávné zkušenosti říkám zlatá kladívka.
Při výletu (naštěstí jenom kolem komína) motor najednou vysadil a už nenaskočil.
Začala klasická anabáze svíčka,fajfka,kabel,kontrola a dotažení všech spojů a nic...zážitek v pětatřiceti ve stínu Následoval telefonát a odvoz.
Další den jsem to celé znovu prošel ale ani jiskra.Asi po týdnu když jsem se k tomu dostal jsem chtěl začít výměnou snímače impulzů.
Po sundání víka jsem jen tak pro prdel vyzkoušel motor nastartovat a světe div se on naskočil.Ted babo rad která součástka zapalování je vadná.
Nezbývá než jezdit kolem baráku a čekat až se to znovu pose.e.
Takže shrnuto s motorkami kde mám kladívka jsem dojel vždy ale ty na nichž mám vape se stávají nespolehlivými díky elektronice

(reakce na) Kabeláž k VAPE

5.9.2020 v 09:33 | Nahoru | #17
kuba350> chci tam dát rozpínací relé, aby to chcíplo po vytažení bošáku.

(reakce na) Kabeláž k VAPE

5.9.2020 v 09:36 | Nahoru | #18
Drak1> Díky za zkušenost, ale pořád si myslím, že je víc pozitivních zkušeností než negativních. Tak stejně se může pokazit elektronika na nové motorce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

5.9.2020 v 10:13 | Nahoru | #19
ŠmídyYmh> já mám VAPE 6V, ale pro 12V není třeba nic předělávat i klakson to přežije. Relé AEV je taky spolehlivá věc oproti originálu a s dobíjením není už žádný problém. Bylo toho tady i na dalších forech jawamanie či veteranforu popsáno mnoho . Na 354 mám rozpínací relé, na 559 jen zkratovací tlačítko a když mě jeden neurvalý PACH při kontrole sám vyrval klíček ze zapalování čuměl jak píča že motor běží dál.

Pokud půjdeš do AEV a nebude ti něco jasné tak výrobce má údajně dobrou technickou podporu, jen se prozvonit ke správnému člověku .

I Vape může mít poruchu u starších typů to bylo na forech popsané. V podstatě závady prý můžou být na snímači či cívcecívce pokud si uživatel sám neodpálí regulátor

Naposledy editováno 05.09.2020 12:23:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

5.9.2020 v 13:16 | Nahoru | #20
cmiral> Díky za zkušenosti, takže natáhnu pouze dráty k tomu rozpínacímu relé, 12V baterku, žárovky, přerušovač na 12V a samotný rozpínací relé, které koupím v každých autodilech za 40Kč?

Teď právě chci zkusit relé AEV a jestli stále bude zlobit dobíjení tak půjde VAPE, podle mě lepší než investovat do repase rotoru, relé a tak dále. Teď navíc se mi naprosto roztaví žárovka v hl. světle mám tam místo 35/35W 40/45W, buď tam pouští relé takové peklo nebo tam prostě nemůže být.

Naposledy editováno 05.09.2020 13:31:45

(reakce na) Kabeláž k VAPE

5.9.2020 v 14:44 | Nahoru | #21
cmiral> Relátko AEV používám na dvou strojích a celkem spokojenost, ale také jsem se s tím jednu dobu natrápil a to když to byla novinka. Ze začátku ta relátka nebyla spolehlivá, ale dneska už jo. S tím svícením, Mám kývačku r.v. 1959, dynamo přeměřené, dává přesně co to má, parabola nově napařená, žárovka 6V25W a stejně to svítí jak bludička, stačí, aby proti mě jelo auto a jsem téměř slepý. Nepomohlo ani el. relátko, resp zkusil jsem jiné dynamo s el. relátkem a výsledek stejný. Na 634-ce mám 75W dynamo a žárovku 6V35W a to už alespoň trochu svítí. Naštěstí potmě jezdím minimálně, tak mi to nevadí.

2 reakcí na tento příspěvek Kabeláž k VAPE

5.9.2020 v 16:16 | Nahoru | #22
No právě, všichni remcají jak to málo svítí, ale léta jsem nějakou Jawu na silnici za tmy nepotkal. Asi se do kravína, nabo na vlak do fabriky ve 4.00 ráno už nejezdí.
Na vape jezdím žárovky 6V 35/35W (mám pocit že jsem někde vyhrabal i silnější) a svítí víc než dobře u ostatních 25W a u těch co vyjedou sporadicky mám někde i jen 15W aby se vlk nažral
U AEV nepozoruji nějaké problikávání kontrolky, prostě buď hned dobíjí nebo ne a navíc údajně nežere potřebné a vždy chybějící waty i pro vlastní činnost jako klasika.

Naposledy editováno 05.09.2020 16:19:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

5.9.2020 v 16:32 | Nahoru | #23
ŠmídyYmh> ano běžné rozpínací, nebo spínací relé, ale pozor nemá rádo vibrace, takže uložt pružně. V případě poruchy baterky se vytáhne jeden kontakt z relé a funguje to jako bez relé. Rozsáhlé diskuse si najdi na forech, já jsem to zapojoval před cca 6 lety a už stárnu ať zase úplně nekecám .
!!! Pozor, je třeba opravdu dobré ukostření spotřebičů či natáhnout si extra kostru k AEV i regulátoru Vape !!!

Naposledy editováno 05.09.2020 16:36:35

(reakce na) Kabeláž k VAPE

6.9.2020 v 13:10 | Nahoru | #24
cmiral> ukostření mám vyřešené, relé bych dal do molitanu ve kterém mám i přerušovač.

(reakce na) Kabeláž k VAPE

6.9.2020 v 13:12 | Nahoru | #25

cmiral píše: No právě, všichni remcají jak to málo svítí, ale léta jsem nějakou Jawu na silnici za tmy nepotkal. Asi se do kravína, nabo na vlak do fabriky ve 4.00 ráno už nejezdí.
Na vape jezdím žárovky 6V 35/35W (mám pocit že jsem někde vyhrabal i silnější) a svítí víc než dobře u ostatních 25W a u těch co vyjedou sporadicky mám někde i jen 15W aby se vlk nažral
U AEV nepozoruji nějaké problikávání kontrolky, prostě buď hned dobíjí nebo ne a navíc údajně nežere potřebné a vždy chybějící waty i pro vlastní činnost jako klasika.



Mně teda přijde, že ta 35/35W je hrozná bludička, ale ta 40/45W je úplně jiný kafe , ale dost možná tam nebude moci být jak už jsem psal někde výše, doufám, že AEV pomůže, jinak jak říkám VAPE.

1 reakcí na tento příspěvek Kabeláž k VAPE

6.9.2020 v 13:35 | Nahoru | #26
Já za tmy nejezdím takže je mi to celkem jedno, jen aby něco svítilo. Stejně mě nedávno jedna pitomá blondýna v SUV "neviděla" a málem sundala a můžeš mít žárovku jakou chceš. To bylo *ičí a *urev . V 350 s Vape mám taky nějakou "40"W.
Mě jedno zapalování zrepasoval v rámci GO motoru můj motorář a dal mi to AEV. Existuje sice firma která repasuje kompletní zapalování, ale za skoro poloviny ceny kompletní GO jednoválce.

(reakce na) Kabeláž k VAPE

6.9.2020 v 13:55 | Nahoru | #27

cmiral píše: Já za tmy nejezdím takže je mi to celkem jedno, jen aby něco svítilo. Stejně mě nedávno jedna pitomá blondýna v SUV "neviděla" a málem sundala a můžeš mít žárovku jakou chceš. To bylo *ičí a *urev . V 350 s Vape mám taky nějakou "40"W.
Mě jedno zapalování zrepasoval v rámci GO motoru můj motorář a dal mi to AEV. Existuje sice firma která repasuje kompletní zapalování, ale za skoro poloviny ceny kompletní GO jednoválce.


Já právě večer docela jezdím, nebo spíš se večer vracím zpět domů. Watově by to dynamo mělo dávat (beru přímou jízdu, teda bez blinkrů, brzdového světla) a ještě má cca 20W rezervu na zapalování, tak uvidíme, až to přijde, ale spíš si myslím, že to bude stejný.
Děkuji za všechny rady VŠEM, když by došlo na Vape, tak se přijdu případně poradit.

Naposledy editováno 06.09.2020 13:56:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kabeláž k VAPE

7.9.2020 v 12:44 | Nahoru | #28

cmiral píše: No právě, všichni remcají jak to málo svítí, ale léta jsem nějakou Jawu na silnici za tmy nepotkal. Asi se do kravína, nabo na vlak do fabriky ve 4.00 ráno už nejezdí.........


Právě si trefil hřebíček na hlavičku! V době, kdy naši dědové a v mnoha případech i babičky, jezdili na kývačkách do hokny a to velmi brzo ráno, nebo se vracely už za tmy domů z rachoty jsou dávno pryč, ale v té době i auta měla stejné bludičky místo světel, jezdilo se pomaleji a provoz byl mnohem menší. Takže v té době to světlo bylo naprosto dostačující

(reakce na) Kabeláž k VAPE

7.9.2020 v 15:04 | Nahoru | #29
udinar>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal

TOPlist