bmw_r1300gs_cartec

Téma: Hory Slovensko a Polsko 4 až 6 září
28.8.2020 v 01:10
Ahoj, přidá se někdo z Moravy na 3-denní výlet směr východ? Původně jsem chtěl na Zakarpatskou Ukrajinu, ale vzhledem k situaci s Covidem jsem to předělal na oblast polských Biescad. Sraz v pátek ráno na Bumbálce, návrat v neděli na Bílou/Bečvy nebo dle domluvy. První a druhý den cca po 500 km, třetí den s koupáním v termálech na Oravici již jen 250 km. Trasa mimo dálnice.

1. den směr Banská Bystrica, podél Hronu, Dědinky, Rožnava, Košice, Zemplínská Šírava (zde několik kempů)
2. den na sever do PL, projet dokola pohoří Biescady, Solinské jezera a směr na Duklu a pak do Tatr. Lomnice (zde 3 kempy)
3. den projet Tatry a Roháče, pak termály v Oravici, odtud na Oravskou přehradu a Oravskou Lesnou zpět na Čadcu

Druhý den je možné zkrátit a prodloužit o to ten třetí. Možno vynechat kempy a spát v penzionu/hotelu, je mi to jedno. Mám stan pro dva a jsem sám. Všechno na pohodu a dle domluvy. Cestovní tempo, žádný stres, smích sebou.

Naposledy editováno 28.08.2020 01:11:53

2 reakcí na tento příspěvek Hory Slovensko a Polsko 4 až 6 září

28.8.2020 v 10:01 | Nahoru | #1
Úvodem rovnou říkám že se s tebou nechystám protože jsem se před třemi týdny z podobného výletu vrátil.Dovolím si jen pár typů co by tě mohly zaujmout. Šírava už není co bývala a nadšený jsem z ní nebyl. Oravica-super koupání v termálním koupališti vedle aqaparku za 5 euro na celý den s tím že jsem byl ubytován v Zuberci - v soukromí za 8 euro a kousek od Zuberce muzeum oravské dědiny. Asi 4km od Námestova je vesnička Klin kde je zmenšenina sochy Krista z Ria de Janera (hezké místo s výhledem na Oravskou přehradu.Kousek u Banské Bystrice je vodácký kemp přímo u Hronu v obci Nemecká - hospůdka v kempu a klidné prostředí,dobré pivko Hezký kousek cesty je Maninská Tiesňava - soutěska mezi skalami. Toť asi vše,ale myslím si že každý to má jinak nastaveno a za tak krátký čas se ti asi spíš jedná se hezky projet. Přeji pěkné počasí a zážitky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hory Slovensko a Polsko 4 až 6 září

28.8.2020 v 11:13 | Nahoru | #2
jawasy> Super, díky za tipy. Je to jak říkáš, hlavní je se projet, ale myslím, že zbude i nějaký ten čas se někde zastavit, podívat, pokochat, vykoupat. Na Šíravě jsem nikdy nebyl, tudíž byl záměr se tam zastavit, či ubytovat. Původně jsem chtěl pokračovat na Ukrajinu a navštívit pár míst včetně nejvyšší hory Hoverla. Je to kousek ze Slovenska. Nicméně na Ukrajinu je od konce srpna zákaz vstupu a zpět je nutný test na Covid. No a tak jsem si všiml, že existuje pohoří Biescady, téměř 2x tak velké jako naše Jeseníky nebo Šumava, na Polsko prý poměrně prázdné, a napadlo mne tam ze Šíravy zajet. Je to kousek na sever. A s rozsáhlou vodní plochou Solinské přehrady. Tak kdyby někdo měl volný pátek až neděli, budu rád za společnost.

28.8.2020 v 11:19 | Nahoru | #3
Ak hľadáš skôr cesty na pekné vozenie,tak môžem doporučiť cestu okolo Dediniek č. 535,ktorá je síce dosť rozbitá,ale potom odbočiť na cestu 533 na Hnilec až po Gemerskú Polomu.Tam už nie rozbitá a je to kus peknej cesty. Šírava už nieje čo bývala,jak píše jawasy, skôr by som doporučil Domašu.Sú kúsok od seba a je tam tiež niekoľko kempov.

28.8.2020 v 11:48 | Nahoru | #4
srnka1010> Moc díky. To jsou přesně ty správné tipy. Ono vydat se na cestu 2. a 3. třídy může být někdy dlouhé utrpení. Pokud je to ale od Hnilece na jih už pěkné, pak to zkusím raději tudy. S tou Šíravou to ještě promyslím. Jednou za život ji chci vidět, ale možná bude stačit projet pobřeží a na večer se odjet ubytovat raději na Domašu, jak píšeš.

28.8.2020 v 12:19 | Nahoru | #5
jawasy> Dobre tipy. Hneď vedľa Maninskej je Prosiecka ties?ava Cca 1 min. chodze od parkoviska v Prosieku je kaňón Vrata.

28.8.2020 v 13:46 | Nahoru | #6
Ono ani tá cesta na Dobšinú nieje nejak zlá,ale je to hlavná cesta a viac áut včetne kamionov.Šíravu je lepšie pozrieť zo severnej strany.

28.8.2020 v 14:51 | Nahoru | #7
Máš to hezký... přemýšlím. Chci testnout kolik km snese můj zadek na motardu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hory Slovensko a Polsko 4 až 6 září

28.8.2020 v 15:04 | Nahoru | #8
Edien> Nevidím v tom problém si někdy dát scuka na Bumbálce a jen tak bez daného cíle vypadnout někam na kopečky a vyčistit si hlavu. Mám sice partu co spolu jezdíme už roky,ale poslední dobou se to nějak se...e a není možnost se domluvit na nějaký trip. Slovensko jsem si projel už několikrát (jednou úplně sám a je to docela fajn). Člověk nikam nespěchá na nikoho nečeká a kam dojede tam to zapíchne. Taky jsme loni k sobě přibrali do Rumunska jednoho tady z fora co jsem si s ním delší dobu psal a nakonec se ukázalo že to nebyla dobrá volba Jsem pohodář a jen tak mě něco nenas...e,ale tento člověk mi pil krev od samého počátku a nakonec se od nás trhl. Ještě že tak!!! Měj se a kdybys potřeboval nějakou radu jsem ti tady k dispozici. Jarda.

Naposledy editováno 28.08.2020 15:05:15

28.8.2020 v 22:06 | Nahoru | #9
Kafoholik> jestli pojedeš z Letohradu, tak to abys vyjel v noci cesta bude dlouhá Ale budu rád.

hruso25> srnka1010> dík za tipy, prozkoumám to. Kdysi v mládí jsem jel tudy na kole. Z Olomouce, na Vranov, pak směr Slovensko - Gbely, směrem na Banskou Bystricu, Dedinky a Rožňavu, zpět přes Tatry a Žilinu po hlavní. To byl tak cca rok 1985. Dnes bych po hlavní na Žilinu pod Strečnem nejel za nic na světě. To je v tom provozu o život. Docela jsem se tehdy sám bál i na tom Rožnavsku, byly tam takové podivné vesnice jak z minulého století. Už si to pamatuji jen matně, bylo mi snad 15-16 let. Ale to už je asi pryč a doba je jiná. Slovensko je moderní země s eurem, s mladou krásnou a chytrou prezidentkou a moderním premiérem. To jenom u nás máme to, co máme

29.8.2020 v 12:17 | Nahoru | #10
No, je to tak. Ale vcelku přesně jsi vymyslel to co já, fajn trasa.
Když jsem jel do Rumunska před cca měsícem, tak kolem Strečna a pak jsem vymetl krásný úsek do Harmance, navedla mě tam navka. Moc hezké.
Ale jak jezdim solo, tak to nemám zdokumentovany...
A to jsem si právě řekl, ze to Slovensko už moc nepamatuju a potřeba to prozkoumat.

Naposledy editováno 29.08.2020 12:27:08

29.8.2020 v 14:33 | Nahoru | #11
Byly jsme tento týden na 4 dny okolo Tater.Mrkni na video,jsou tam trasy,ubytování a turistické zajímavosti.

29.8.2020 v 17:11 | Nahoru | #12
ludmal> Kluci moc pěkný video! Asi byla pohoda, že? Je fajn, že máte takovou partu. Ať se daří na dalších cestách. Díky za tipy.

30.8.2020 v 23:47 | Nahoru | #13
Zdar tak čtu tvuj plan a taky přemyšlim že bych zabral jezdim pořad kolem komina a zrovna dnes jsem si řikal že se podivam jestli někdo někam nejede tak snad pokud nebude vadit muj věk tak bych asi jel jsem přispusobivy nekonfliktni tak by to snad šlo.Jsem z Frydku tak by to nebyl problem.

31.8.2020 v 19:57 | Nahoru | #14
opel100> Ahoj, dnes jsem chtěl poslat po práci do vlákna email, že jsme zatím dva, ale už máme rezervované ubytka, a že to zavíráme . Stany nakonec nebereme. Takže klidně se může přidat další do party, ale musí si pořešit ubytování v místě. I kdyby bydlel kousek jinde, ráno se zase sejdeme a vyrazíme spolu, tak v tom nevidím problém. Možná se podaří i ještě něco sehnat, tam kde to máme my. Tady jsou informace k tomunašemu ubytku, bylo to rezervované přes Booking:
1. noc Motel Toscana Velké Revištia - z pátku na sobotu, takový obyčejný levný motel jižně od Zemplína, ale lidi si to pochvalují, prý čisto
2. noc Hotel Šariš Bardejov (https://www.hotelsaris.sk) - ze soboty na neděli, vešlo se to do 30EUR i se snídaní, je to v centru (večerní procházka lázeňského města :) a je tam kam zaparkovat motorku na vnitřním parkovišti

Trasa se trošku změnila dle doporučení kamarádů výše ve vláknu. Druhý den se trochu zkrátil, jinak by to bylo psycho. Ale třetí den tam původně bylo jen 250 km, tak se to dojede v neděli. Po trase jsou vyhlídnuté nějaké zajímavé zastávky, např. památník Dukla, pramen Hronu atd, a v neděli termály na Oravici, plavky sebou.

Dej vědět, jak to tedy vidíš, jestli si to ubytko zařídíš. Pošli zprávu, nebo mi zavolej na 602455633. Sraz je v pátek v 6.00 na Bumbálce na parkovišti přímo na hranici, končíme v neděli k večeru na Bílé, kdy se každý asi rozjede jinam. Díky, Mirek (Edien).

Tady jsou aktualizované trasy:

31.8.2020 v 21:36 | Nahoru | #15
PŘÍJEM ÚČASTNÍKŮ DO SKUPINY PRO TUTO AKCI JE UZAVŘEN!

Ještě jednou děkuji všem za tipy. Je vidět, že rubrika má smysl, našli jsme se

Ještě poprosím slovenské kamarády, jestli neví o nějaké pěkné zastávce, kde bychom se mohli krátce stavit v úseku Turč. Teplice - B. Bystrica - Brezno - Heľpa. Za Telgártem máme stopku u pramene Hronu, ale v tomhle úseku nevím. Do Banské Bystrice se nám ale nechce, spíše menší zajímavost na pokoukání, zastavení. Pramen kyselky, cokoliv. Díky za tipy a ahoj

Mirek (Edien)

31.8.2020 v 23:26 | Nahoru | #16
Od Turčianských Teplíc až po Bystricu je horský prechod Šturec,tam nejaké body záujmu moc nie sú.V Bystrici tak múzeum SNP.Po Brezno bežná cesta, po ľavej strane Lupčiansky hrad,ale ten vyzerá len z dialky dobre,inak nič moc.Pri Nemeckej je celkom dobrá reštika a za ňou sa splavuje Hron.Od Brezna je krásna cesta na kochačku a až pred prameňom Hrona, za Telgártom je po ľavej strane Chmarošský viadukt(most).Je vidieť z cesty a dá sa k nemu aj zájsť po takej poľnej ceste.
Od Šíravy na ceste č. 566 pred obcou Podhoroď je stranou jazero Beňatina.Vraj pekné.(osobne som nebol,pre lenivosť mojich parťákov.)Tam hore to už moc nepoznám.K Památníku na Dukle sa dá zaparkovať od cesty.Motorky tam vlezú.K výhliadkovej veži sa dá od Polského HR prechodu dostať s motorkami až priamo k nej.Vo vnútri je múzeum a výhľad z veže je super.
Od Liptovskej Mary na Zuberec je hore na kopci Koliba Holica.Dá sa tam dobre najesť.(ja si tam vždy dám údené varené koleno opečené na grile 1kg.)V Oravici je aqva park.
Ak ma niečo napadne a stihnem vám do dať vedieť do odjazdu,tak to sem hodím.Mňa by potom zaujímali tie Poľské hory,Je to Poloninský národný park.Je tam prales,ktorý sa rozprestiera na území SK,PL a Ukrajiny.
Prajem šťastnú a peknú cestu.

Peter (srnka1010)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2020 v 00:03 | Nahoru | #17
Ešte keď výdete v Gemerskej Polome na cestu č.67, tak pár km je Betliar.Kúsok od cesty v obci je pekný zámok aj park.
Za Rožňavou je hrad Krásna Hôrka.Dá sa k nemu dostať po ceste 549,ale neviem či je už otvorený.Po vyhorení ho už dosť dlho opravujú.Ta cesta 549 je tiež pekná,ale to je tak pre enduro,lebo je rozbitá.

1.9.2020 v 00:22 | Nahoru | #18
srnka1010> Peter moc díky, už jsem se na ty místa díval a je to super. Koliba je skoro jistá a Benatínský lom vypadá parádně. My tady pojedeme sice brzy ráno, tak to na koupání nevypadá Betliar je taky fajn , ale tolik času nebude. Pak ti pošlu nějaké info či fotky z polských Besciad. Měj se a dík.