globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007
25.8.2020 v 22:42
Ahoj, jdu si pro radu ze zoufalosti, za kazdy tip budu rada

zhruba mesic mame doma Bandita ale bohuzel me nechal pred 3 tydnama vyset u kasaren v brne a nesel nastartovat takze me museli nalozit do dodavky a odvest do servisu
od te doby tam stoji a nikdo nevi co snim
ted uz vubec nestartuje ale nez umrel tak neukazoval na tachaci rychlost..ani gipto tim padem nefungovalo. zkousela sem to vypnout a zapnout, to vubec nepomohlo, az behem jizdy chcipnul a uz nesel nastartovat v servisu puvodne mysleli ze je spatny haluv snimac na klice, bohuzel vymena nepomohla..po diagnostice to vypada ze je spalena elektrika ale prej se nevi kde presne. mate nejake rady kde by mohl byt problem? je neco u tohoto modelu co to muze zpusobovat? nevim jestli neni prusvih ze si gipro montoval puvodni majitel svepomoci ale jinak je motorka v peknem stavu takze to asi bude nejakej fail
diky za kazdou radu a sory za roman

Naposledy editováno 25.08.2020 22:43:20

1 reakcí na tento příspěvek spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

25.8.2020 v 23:12 | Nahoru | #1
Je třeba začít od začátku. Elektrika funguje na všech moto v podstatě stejně. Takže nejdřív proměřit alternátor a pak regulátor dobíjení. Za regulátorem dobíjení by jakýkoli přepětí měli zastavit pojistky. Tady je diagram na měření altíku a regleru.http://m.motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html

1 reakcí na tento příspěvek spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

25.8.2020 v 23:27 | Nahoru | #2
Ještě jsem si vzpomněl, ten haluv snímač je předpoklám snímač polohy klikové hřídele. Na to pozor tam se nemůže dát cokoli. Ten snímač musí mít stanovený odpor jinak to řídící jednotka motoru nepustí.

(reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 02:48 | Nahoru | #3

yasty píše: Ještě jsem si vzpomněl, ten haluv snímač je předpoklám snímač polohy klikové hřídele. Na to pozor tam se nemůže dát cokoli. Ten snímač musí mít stanovený odpor jinak to řídící jednotka motoru nepustí.



Stanoveny odpor? Vzhledem k tomu, ze evidentne v servisu moc neumi diagnostikovat elektriku tak predpokladam, ze tam davali snimac z jineho bandita a ne cokoli

1 reakcí na tento příspěvek spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 02:51 | Nahoru | #4
Pokud nejdou budiky tak to tezko bude snimacem na klice, "nejde nastartovat" je taky pomerne strohy popis, podle ktereho nejde vyvestit vlastne vubec nic - je potreba najit servis co tusi kde ma co namerit a jak se diagnostikuje elektrika. Zkusil bych v brne ISSA - sice uz tam nejspis nedela Rollinger, ale "neco" tam po nem doufam zustalo

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 05:03 | Nahoru | #5
.

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 05:32 | Nahoru | #6
Před týdnem jsme něco podobného řešili na Versysu.Bez varování zhasl za jízdy displej,zacukal a chcípl.Pojistky dobrý,baterka taky.Byl to spálený alternátor.

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 06:55 | Nahoru | #7
Dobrou zprávou je,že jednotka komunikuje,ta by mohla být v pořádku.Může to být cokoliv,ale pokud se servis vyjádřil že "spalena elektrika",tak je nejspíš přerušené vedení k nějakému důležitému snímači nebo čidlu.V praxi to znamená vytáhnout schéma a začít "propískávat" jednotlivé obvody.Od konektoru snímače/čidla až po konektor jednotky.
Teď čtu o tom Gipru. Záleží kam a jakým způsobem to dotyčný montoval.Pokud použil přiložené svorky a napojil se na Hall,mohl tou svorkou drát přerušit.

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 07:51 | Nahoru | #8
Anti> To je vlastne dobry napad. Nejprve hodit gipro doprdele a promerit draty nebo body na kterych to bylo nabastleno a pak se uvidi co dal. Je fakt, ze pokud to delal laik, tak nemohl domyslet vsechny souvislosti kolem

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 08:05 | Nahoru | #9
650 uz je se vstřikováním ne? Tam by prerusenej vodič hlásila palubní diagnostika. Navic Suzuki s fi maji snímač zarazeneho kvaltu tzn gipro se jen zapoji do správného konektoru.

1 reakcí na tento příspěvek spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 08:19 | Nahoru | #10
Já teda elektrice vůbec nerozumí.ale podle toho co se jí stalo (a mě se to stalo už 3x) tak bych řekl,že je to regulátor v prdeli,tím pádem i baterka a možná zkratovaný alternátor. Na Stromu (také je to Suzuki) se mě při návratu z Rumunska stalo to stejné. V Maďarsku to chcíplo a nešlo to nahodit. Kontrolky a budíky svítili OK. Přes kabely jsem to natočilii,kousek to ještě jelo a znova to chcíplo. Znovu kabely,nechali to déle oživit abych dojel aspoň do města. A v Mosonmagyorováru jsem zůstal stát a čekal na odtah. V servisu zjistili že odešel regulátor,zdula se baterka a k tomu ještě odešla fáze na alternátoru. Jestli odešla fáze,pak regler a pak baterka,nebo v jiném pořadí je fuk. Prostě to nejelo a musel jsem tu elektriku nechat komplet opravit.
Takže můj tip je že odešlo dobíjení-alternátor,nebo regulátor,nebo oboje zaráz!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 08:32 | Nahoru | #11
dafikk> Moc neverim tomu, ze ten servis neodhalil mrtvou baterku ale zacal menit senzory...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 08:35 | Nahoru | #12
assassin> motá ale nechytne, pri jizde ukazoval tachac 0

(reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 08:41 | Nahoru | #13

assassin píše: dafikk> Moc neverim tomu, ze ten servis neodhalil mrtvou baterku ale zacal menit senzory...



A co to může být za servis když katcha77 píše že od té doby to stojí v servisu a neví si s tím rady.... Ty servisy je dnes bída,pučálka a šťovík...
Žena si dala do servisu šicí stroj. Stroj vyčistili (byly dole na tom mechanismu pod stehovací deskou namotané nítě) a stroj fungoval. Je to základní řada profi stroje a je 5 let starý. Pan mechanik jí radil,že by preventivně vyměnil motor!!! Stroj je sice profi,ale šije na něm akorát o víkendu a přes týden,tak max hodinu. Volala pánovi,co jí to normálně opravuje,ale je po operaci ruky a nemohl to opravit. Ten se smál a říkal,že větší hovadinu neslyšel Já jako laik jsem také říkal,že jestli stroj po vyčištění jede,tak proč měnit motor?? Z preventivních důvodů....kokoti...
A podle mě je to i u tohoto Bandita. Mechanik vždy onanuje u Halova senzoru,tak vždycky mění toto jako první,i kdyby to přijelo s píchlou gumou
A když to nepomůže,tak je v koncích.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 08:43 | Nahoru | #14

katcha77 píše: assassin> motá ale nechytne, pri jizde ukazoval tachac 0



Aha...tak já to pochopil že nestartuje. Tak to je pak jiná,když motá,ale nechytne. To může být klidně i v dodávce paliva a jiné radosti. Tak to se tedy omlouvám za předchozí příspěvek soudruhu mechanikovi Mazat ho už nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 09:14 | Nahoru | #15
dafikk> no ono kdyz mi to chciplo tak to ani nemotalo ale kdyz jsme to dovezli do servisu tak to tam zkouseli nakopnout a motalo to,ale po tech 3 tydnech uz ted tezko rict co jim to tam dela nebo nedela no..

(reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 09:18 | Nahoru | #16
katcha77> A ve kterém servisu to máš??

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 09:27 | Nahoru | #17
S tim giprem a konektorem ma Assassin recht, v tom servisu to zkouseli nastartovat z tvé baterky? Nebo z nějakého jineho zdroje, jak píše Dafikk o tom regulatoru dobíjení, tak na bandaskach byly vadné z výroby, byla na to i svolavačka.

1 reakcí na tento příspěvek spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 10:43 | Nahoru | #18
No fajn,alespoň někdo z výrobců má rozum.O víkendu jsem montoval Gipro na 3 roky staré CB650.Pán si přinesl prý originální kabeláž k tomuto typu.Ten obsahoval třípinový konektor který se používal v devadesátých letech jenž měl být na senzor rychlosti a cvakací konektor který bývá součástí univerzální elektriky na tažné zařízení.Jak od číňana,ale za trojku.Skončilo to pájením...
Pokud při jízdě ukazovalo tacho nulu,může to být klidně tím giprem,to taky potřebuje snímání rychlosti....

(reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 10:57 | Nahoru | #19

Anti píše: No fajn,alespoň někdo z výrobců má rozum.O víkendu jsem montoval Gipro na 3 roky staré CB650.Pán si přinesl prý originální kabeláž k tomuto typu.Ten obsahoval třípinový konektor který se používal v devadesátých letech jenž měl být na senzor rychlosti a cvakací konektor který bývá součástí univerzální elektriky na tažné zařízení.Jak od číňana,ale za trojku.Skončilo to pájením...
Pokud při jízdě ukazovalo tacho nulu,může to být klidně tím giprem,to taky potřebuje snímání rychlosti....



gipro dela nekolik modelu - nejnaszsi je montaz gipra, ktere si pres diagnostickou zasuvku umi vytahnout data o zarazene rychlosti z jednotky - vetsinou hondy se vstrikovanim.
u spousty dalsich motorek se vstrikovanim je v prevodovce senzor zarazene rychlosti - napetovej delic - podle nej jednotka rozpoznava jaka je zarazena rychlost a podle toho pouzije mapu predstihu (skrceni na prvnich nekolik rychlosti) pripadne mapu palivovou - obvykle pro nejvyssi rychlost je mapa bohatsi pro kompenzaci ramairu - tohle maji i pomerne hodne stare suzuki s FI - takze staci pripojit gipro na tento senzor a to nemusi nic pocitat, proste si jen precte napeti na odporu v senzoru.
no a pak ten zbytek, kde gipro musi kvalt spocitat z rychlosti a otacek a tam se holt musi nejakym zpusobem zaseknout do dratu originalni instalace.

Naposledy editováno 26.08.2020 10:58:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 11:06 | Nahoru | #20

yasty píše: Je třeba začít od začátku. Elektrika funguje na všech moto v podstatě stejně. Takže nejdřív proměřit alternátor a pak regulátor dobíjení. Za regulátorem dobíjení by jakýkoli přepětí měli zastavit pojistky. Tady je diagram na měření altíku a regleru.http://m.motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html



Nevím jaké pojistky máš, ale normální tavné pojistky se přepálí při překročení proudu v obvodu, který mají jistit. Jakékoli přepětí žádná tavná pojistka nepozná, jen takové, které by znamenalo překročení proudu v obvodu.
Když to shrnu, tak tavná pojistka jistí obvod proti nadproudu, ale ne proti přepětí, na takový účel jsou přepěťové ochrany.

(reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 11:07 | Nahoru | #21

Maxipes_Fík píše: Nevím jaké pojistky máš, ale normální tavné pojistky se přepálí při překročení proudu v obvodu, který mají jistit. Jakékoli přepětí žádná tavná pojistka nepozná, jen takové, které by znamenalo překročení proudu v obvodu.
Když to shrnu, tak tavná pojistka jistí obvod proti nadproudu, ale ne proti přepětí, na takový účel jsou přepěťové ochrany.



To je sice fakt, ale pokud je v obvodu nakej obyc spotrebic ala zarovka s danym odporem kterej se zasadne nemeni v zavislosti na napeti tak s rostoucim napetim roste i proud ...

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

26.8.2020 v 15:56 | Nahoru | #22
-

Naposledy editováno 28.08.2020 20:15:03

1 reakcí na tento příspěvek spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

27.8.2020 v 08:34 | Nahoru | #23
tak podle poslednich zprav je spalena ridici jednotka ted se jeste musi prijit na duvod proc se to stalo, to bude ranec za opravu :-/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

27.8.2020 v 08:45 | Nahoru | #24

katcha77 píše: tak podle poslednich zprav je spalena ridici jednotka ted se jeste musi prijit na duvod proc se to stalo, to bude ranec za opravu :-/



Ja jsem zatim u Suzuki videl vypalenou jednotku jen v dusledku nefunkčního regulatoru - prebijeni.

Jednotku z bourane motorky / ebay tipuju tak kolem 2-3tis

1 reakcí na tento příspěvek spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

27.8.2020 v 08:54 | Nahoru | #25
Spálená řídící jednotka....tak to si teda nejsem jistý Nejdřív Halův senzor,pak si s tým nikdo neví rady a teď řídící jednotka?? Co to bude potom?!? To se to zkouší systémem pokus-omyl,když to zalepí zákazník
Zkusil bych jiný servis

(reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

27.8.2020 v 09:12 | Nahoru | #26
dafikk> no tak prej sli postupne po elektru az dosli k tomuto, co ja vim. samozrejme to prvne budou testovat na jine motorce jestli je to opravdu problem jednotky a taky se musi prijit na pricinu proc se to spalilo..

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

27.8.2020 v 09:17 | Nahoru | #27
-

Naposledy editováno 28.08.2020 20:14:46

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

28.8.2020 v 06:17 | Nahoru | #28
Jo dnešní servisy... Mě nebyli schopný za celej tejden rozchodit starýho golfa, prej ať si to odtáhnu, že nevěděj co s tim. V druhym servisu zjistil závadu za 15 min - hallův snímač. Schopných mechaniků kvapem ubývá...

Naposledy editováno 28.08.2020 06:20:13

(reakce na) spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

28.8.2020 v 16:03 | Nahoru | #29

assassin píše: Ja jsem zatim u Suzuki videl vypalenou jednotku jen v dusledku nefunkčního regulatoru - prebijeni.

Jednotku z bourane motorky / ebay tipuju tak kolem 2-3tis



No vidíš, sám sis odpověděl, že tavné pojistky nechrání napájené zařízení proti přepětí, ta žárovka co píšeš, by se taky spálila při přepětí mnohem dřív než tavná pojistka správné hodnoty. Tavné pojistky chrání vodiče před shořením při zkratu, možná by uchránily i tu řídicí jednotku, kdyby ona sama byla chráněná před přepětím transilama a varistorama, možná by stačil i ochranný obvod s rychlým tyristorem, který by při přepětí zkratoval napájení a spálil pojistku.

P.S. zrovna žárovka mění svůj odpor v závislosti na napětí dost podstatně, největší proud (víc než desetinásobek jmenovitého proudu při jmenovitém napětí) jde vláknem žárovky při zapnutí, když je studené a ten taky musí vydržet pojistka.

spálené elektro Suzuki Bandit 650SA 2007

28.8.2020 v 19:46 | Nahoru | #30
Tak úplne nechapu. Odvezli do servisu a tam stoji. Nevedí si rady. Klicky,predpokladam mají, meráky a pojistek za korunu kus, hned celou bednu. Mno, a k tomu autotroniku plnej barak. (kdyby autoservis). Parkovací poplatky běží?
Ptáš se na dálkovou diagnosu.
Kdyby byl listopad, začátek prosince a tys si hledal garáž...
Bizzar. Ne, ne,to prosím ne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brašny Suzuki GSF 650S Bandit Fíla9 24 29.11.2023 v 19:35 konas89
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Prosím poradit,,, shaním manuál v č... Suzuki GSF 650S Bandit Davekel 3 22.3.2022 v 09:48 zdenysrx6
Rozšíření stojánku Suzuki GSF 650S Bandit Fíla9 8 25.8.2021 v 20:11 kratkej01
Precalouneni sedla Suzuki GSF 650S Bandit Davidoff77 3 29.4.2021 v 19:41 Komorerth

TOPlist