bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: standard zvody vs 4-2-1
25.8.2020 v 17:35
zdravim,

hledam nejake info.
mate nekdo skusenost s vymenu standardnych zvodu s exupem za aftermarket 4-2-1 bez exupu.
Jaky to ma vplyv na krivku a prubeh vykonu, ci dojdu i spodek alebo stred otacek.
Take jak by to bylo v kombinacii inych trysek v karbecoch.

diky
Předchozí
1 2
Následující

standard zvody vs 4-2-1

25.8.2020 v 17:47 | Nahoru | #1
Otevři EXUP klapku a uvidíš sám, jaké to bude.
Mimochodem, je to ironie, ale furt to bude jenom FZS 1000.

standard zvody vs 4-2-1

25.8.2020 v 19:29 | Nahoru | #2
ak ti exup funguje alebo sa dá spojazdniť za lacno, tak je to somarina....

standard zvody vs 4-2-1

25.8.2020 v 20:55 | Nahoru | #3
chlapi, chapem vas co myslite. na starej r1 sem exup nemjel a jelo to v poho.
druha vec je, ze standardne zvody bez exupu nejsu to iste jak 4-2-1 zvody.
A treti ze sem chcel vedet, jak to funguje s vykonnejsim karburatorovym kitem, otevritym filtrem a upravenym airboxem.
Ja si na vykon fzs nestezuju vubec, len proste rad sa hraju s motorkama, proto hledam info.
vim ze to bude vzdycky fejzr, u neho je najvacsi slabostu sasy, ale s tym nic nespravim a ani nejak nepotrebuju.
Na okruhy s tym uz desetiny hledat nechodim

1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1

25.8.2020 v 22:23 | Nahoru | #4
Je to dva roky, co jsme vedli polemiku nad uspořádáním výfukových potrubí pro GSX 1400. Za mě vyhrává systém 4-1, ale zběžnou lustrací internetu zjišťuju, že pro FZS 1000 takové řešení nikdo nedodává. Možná je to kvůli nedostatku prostoru pod motorem.
Jinak ten EXUP považuju za zbytečnou váhu navíc a kurvítko za příplatek, zvlášť u cestovního litru. Nenašel jsem žádné solidní porovnání výkonu s EXUPem a bez, kromě nějakých reklamních grafů z doby, kdy se to poprvé objevilo na FZR. Vykuchaný EXUP ale asi taky nebude to pravé, kvůli tomu, jak jsou ty svody napojené na tu EXUP komoru. Když už to dát pryč, tak komplet a nahradit tu komoru pěkným propojením 4-2-1.

(reakce na) standard zvody vs 4-2-1

25.8.2020 v 23:34 | Nahoru | #5
Beranidlo> dik za odpoved, mrknu ten link potom.
no jediny graf z brzdy mam od jedneho chlapika z uk, kde sa porovnava pracujuci exup vs stale otevrity, foz je ten pripad co popisujes aj ty. samozrejmw neni idealny, lebo ta komora pri otevritem exupe ma tvar ne prilis vhodny pro prudeni plynu. takze aj ten graf dole beru s rezervu.
Zaroven ani nevim odkat ten graf ma on, coz moze byt take dulezite.
No pouvazuju nad tym. Chcelo by to nekoho kdo s tym ma realnu skusenost.
Zatim sa asi pohraju len s airboxem.

1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1

25.8.2020 v 23:36 | Nahoru | #6
jo ten graf





standard zvody vs 4-2-1

26.8.2020 v 03:37 | Nahoru | #7

standard zvody vs 4-2-1

26.8.2020 v 03:39 | Nahoru | #8
Vzpomněl jsem si na jeden článek z roku 2003, kde se podobnou úpravou zábývali profíci u Kabourka. Dotáhli to do konce, včetně měření na brzdě. Tak si počti. Jen jsou fotky na přeskáčku.

standard zvody vs 4-2-1

26.8.2020 v 06:33 | Nahoru | #9
diky, mrknu na to, su zvedavy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

26.8.2020 v 10:19 | Nahoru | #10

Ti_rex píše: jo ten graf






Pěkné. Je tam vidět typický propad točivého momentu v asi 60% otáček proti otáčkám, na které je potrubí "naladěné" (kdy má výfuk největší kladný účinek na plnění válce). Propad je asi 10% proti nejbližšímu okolí.
Tohle se nedá odstranit, jenom potlačit, a na to je vhodné uspořádání 4-1. První část potrubí ke kolektoru je laděná na 9000rpm a druhá část za kolektorem na ty nejhorší otáčky, tedy asi 5500rpm.
Kabourek má 4-2-1 s krátkým úsekem, kde se to všechno propojuje, ale tou metrovou rourou od kolektoru k tlumiči někde nahoře pod sedlem to podle mě pokazil.

standard zvody vs 4-2-1

26.8.2020 v 11:50 | Nahoru | #11
prave 4 do 1 sem nikde nevidel ani nenasel. pravda je, ze fejzr neni zadny zavodak, tak ani neocekavam, ze by sa vyrobci isli pretrhnut s nejaku vyrobu performance veci pro tento stroj.
rozmyslal sem ale nad tuto srandu od blek vajdow.






1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

31.8.2020 v 09:54 | Nahoru | #12
Beranidlo> tys aj videl jak ma Kabourek spravene ty 4-2-1 zvody? ci ty black widow su temu podobne, alebo ne? Rozmyslam, ze bych do nich sel. Nekde sem cital (myslim, ze to bylo na Ivan`s performance page alebo tak nejak), ze u 4-2-1 zvodu by ta stredna cast, co je predpokladam ta prechodna cast kde 4-2 prechadza do 2-1, by nemjela byt dluhsi jak 8 palcu. Takto z fotky sa to tazko sudi, ale povidal bych, ze by to kratsi jak 8 palsu mohlo byt.

standard zvody vs 4-2-1

31.8.2020 v 09:57 | Nahoru | #13
Tu je ten spominany Ivans performance Products. Rozmyslam, nad tym # FZ-0102MB s tym, ze bych upravil airbox a ked tak potom skusil este ty zvody.

http://www.ivansperf...products.com/fz1.htm

(reakce na) standard zvody vs 4-2-1

31.8.2020 v 22:23 | Nahoru | #14
Ti_rex> Jak to má spravené Kabourek, to je vidět na těch fotkách z časopisu. Ano vypadají ty svody hodně podobně, jako Black Widow. Důležité je, že těma svodama to nekončí, že musíš koupit i tu 30cm dlouhou trubku, na kterou se nasazuje tlumič hluku.

1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1

31.8.2020 v 23:41 | Nahoru | #15
Nedalo mě to a poměřil jsem potrubí na své CBR 900 RR SC33. Ale nejdřív průběh výkonu a momentu (1995, z netu). V katalogu měla 97kW / 10500rpm (nebo cca 87kW/118k na zadním kole), 92Nm / 10000rpm

Od ventilu je asi 100mm k přírubě, 530mm potrubí průměr 35mm venkem (1,5mm stěna?), 100mm dlouhý první kolektor 4-2, 100mm baňatější trubky pr.55mm, 200mm dlouhý kolektor 2-1 s průměrem 50mm na obou koncích a nakonec pr.60mm v délce 400mm



Vztahy pro výpočet délky potrubí už jsem uváděl , i proč tomu tak je.

Když dosadím otáčky 10.000 rpm, tak vychází délka potrubí od ventilu L = 150 / 12 x 600 / 10000 = 0,75m. A skoro přesně to tam i je, 730mm na konec prvního kolektoru 4-2. Ale aby to fungovalo, je potřeba ještě správně načasovat zbytek potrubí, do kterého přichází tlakové impulsy přesně po 180° pootočení klikové hřídele. Toho zbytku je 0,7m na délku, tak vychází, že tím zbytkem projde tlaková vlna tam a odražená podtlaková zpátky zase asi po 150° otočení kliky při 10.000rpm, a tím se vyprázdní prostor za kolektorem 4-2 těsně předtím, než do tohoto prostoru vnikne další tlaková vlna od válce. Jenže pokud tuto část někdo udělá 1,5m (Kabourek?), tak se zhorší výplach válce v těch 10.000 rpm, je ale možné, že to může pomoct v cca 6000 rpm, to je tam, kde má FZS 1000 bez EXUPu propad výkonu.
Edit - učesání textu

Naposledy editováno 01.09.2020 21:51:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

1.9.2020 v 07:15 | Nahoru | #16
Beranidlo> super, diky za paradne vysvetleni!
pravda, nejsu moc v tychto vzorcoch doma, ale s tvojim vysvetlenim to dava zmysel.
Len pro upresneni pro mna, jesli temu chapu spravne, Kabourek to sice moc nevyhral s top endem, teda s vykonem u 10t otacek kvuli tlakovej vlne spusobenej dluhym potrubim za kolektorem, ale zas mu to pomohlo v strednych otackach (6tis), teda pro bezneho uzivatela v tem dulezitejsim pasme otacek.
Jak by ale vypadalo z hlediska spetnej vlny pri standardnej dluzke potruba, napr tych 30cm?

standard zvody vs 4-2-1

1.9.2020 v 16:01 | Nahoru | #17
btw trosku sem sa pohral s airboxem. Upravil sem ho tak jak sem sa hodne docital nelen u Ivana ale aj na vicerych FZS forach.
A ano, mam v plane aj pretriskovat karbece.








2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

1.9.2020 v 22:29 | Nahoru | #18
Ti_rex> To záleží na všech proporcích výfuku, nejen délkách, ale i objemech (průřezech), protože kromě působení tlakových vln jsou tam i hmotnostní pulzace a jde o hledání nejlepšího kompromisu. Můj Fireblade má celkem tenké svody, což je výhoda v nižších otáčkách, mezi 4000-5000rpm, takže i na šestku to slušně zabírá mezi 100-130km/h, kde nejvíc jezdím. V 6000 rpm je cítit propad výkonu, ale 150km/h já jedu málokdy, protože už moc fouká a taky se pak na našich silnicích už trochu bojím, zvlášť když rovinky nevyhledávám.
U motorů, které jsou naladěné na 10.000rpm je vždy propad při 5500-6000rpm. U mojí 919ccm je to z 75Nm na 70Nm (při měření výkonu na zadním kole), na tvém grafu FZS1000 je to ze 100Nm EXUP na 90Nm bez EXUPu, a v tom časopise nahoře z 90Nm EXUP na 80Nm Kabour
Nebo jinak, FZS bez EXUPu má ten propad na 80% nejvyššího točivého momentu, zatímco CBR 900 RR je minimum v 5500rpm 85% maximálního momentu.

(reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 06:34 | Nahoru | #19
Beranidlo> jj to chapu, ze to neni len o dlzke jednotlivych casti systemu. Aj ked do teho nevidim ani z daleka tak jak ty.
Takze, jesli chapu spravne, menit zvody na tem fazerovi nema cenu, bylo by to horsi ano?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 07:27 | Nahoru | #20
Beranidlo> este sem teraz cital popis tych zvodu od black widow.
pisu tam, ze ty zvody su dizajnovane s ucelem "odstranit problemovy exup ventil a korodujuce potrubi".
ze su uspusobene na pouziti aj se seriovym vyfukem alebo aj s vicemen kazdym aftermarket tlumicem. U standardu neni treba pretriskovani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 07:57 | Nahoru | #21
Ti_rex> On se asi blbe navrhuje vyfuk, co ti prida vykon ve spicce, ve spodku a jeste vyhladi tu diru kolem 6tis - takze to jestli ma vymena vyfuku pro tebe cenu zalezi co chces? Chces vykon ve spicce? Chces vyhladit tu diru a vykon te az tolik netrapi? Chces jen mensi hmotnost? Chces jen neco se slavnym napisem abys mel pocit, ze je to racing?

Ladit starou motorku moc smysl nedava a zvlast u cestovni motorky delat "zavodni" upravy mi prijde trochu "nerozumne" ale to je tvuj boj.
Co jsem kdy videl, jel a nebo neco delal na upravenych TL tak to skoro vzdy bylo horsi nez serie co se tyka pouzitelnosti - me treba motorka jede asi trochu vic ve spicce - vyfuk, uprava airboxu a vstrikovani, ale dole jede hur. Takze to chce prevody a jezdit v otackach ... coz z urciteho uhlu pohledu muze vypadat, ze jsem tu motorku zkazil nez vylepsil

(reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 10:42 | Nahoru | #22
assassin> jj ja toto secko vim a tak trochu aj ocekavam. je pravda, ze uz sem mjel tu cest si servisovat exup a neni to zrovna med lizat. Vrze zas, uz by sa to zeslo ho promazat a vycistit zas. To jak ty zvody vypadaju z venku a jak su z korodovane aj priruby uz radsi nespominam. Takze aj toto je jeden z duvodu proc nad tym uvazuju.
Predpokladam, ze uz mna a moje chute trochu poznas z inych diskusii (upravy rsv), a vis ze sem tak trochu pako a rad sa hraju se staryma vranama.
Black widow neni zadna nobl znacka, takze neocekavam od teho nejaky super performance. V podstate bych rad zachoval ty vlastnosti co ten motor ma, ale usetril bych na vahe a vyhel sa servisu exupu.
Take mam doma odlozeny z tunaka jeden pekny titanovy Akrap, ktery sice pasuje na medzizvod, ale ten je trochu dluhsi, tak pokukavam po origo akrap medzizvode, co k temu patri.
Airbox sem uz upravoval, jak je videt na fotke vis.
Chcel bych este kupit Ivanuv jet kit, ktery ma trochu poresit a vylepsit plneni.
Este sem objetova par korun na o 4° upraveny plech do rozdelovaca, ktery pomaha hlavne zlepsenej reakcii na plyn. Tak su zvedavy.
Proste su tak jemne pako do takychto veci a mam to jak relax sa hrat s tymato nasima vranama.
Negativum je, ze to leze do penez a hodne
Ale ten pocit z tych seckych veci....

standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 10:43 | Nahoru | #23
Ale su rad za kazdy jeden vas nazor

Takze mi kludne nalozte jak chcete, znesu to

Naposledy editováno 02.09.2020 10:43:50

1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 12:28 | Nahoru | #24
Me je to jasne, jen ze ses ptal, jestli to ma smysl takova recnicka otazka no...

(reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 14:03 | Nahoru | #25
assassin> jo to je pravda. len aj tak nejsu stopro rozhodnuty.
Najvic mna stve stav tych origo zvodu.
Pravda je, ze otazka je ci to ma cenu it do tych black widow ci ne.... Popis vlastnosti u nich je jedna vec a realita deuha ze

1 reakcí na tento příspěvek standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 14:20 | Nahoru | #26
Hmm taky jsem přemýšlel o vyřazení EXUPu,ale nakonec jsem radši vyměnil předek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 15:06 | Nahoru | #27
erotel> no to je take jedna z veci, ktera mna napadla.
To su vidle z R1 ze? Kolo je tam v pohode aj s kotucama, jedine asi bryle to chce z R1.
Jak si resil a co si musel upravovat?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 15:54 | Nahoru | #28
Ti_rex> Potřebuješ brýle(vrchní i spodní),vidle a blatník.Já to mám z R1 2001 a ty 3 věci stačí.Největší problém je krk.Originál čep z FZS má na spodku menší průměr než je díra v brýlích z R1,já to řešil zadáním výroby čepu na míru.Další věc je spínačka,u FZS je uprostřed u R1 více doleva,dřela o plech na krku,trošku jsem to ubrousil.
Brzdy a kolo mám původní.Jo a je potřeba vymezit prostor mezi vrchním ložiskem a vrchním dílem brýlí,z R1 je to užší.
Jinak jsem čerpal zde Fzs upside
Zatím mám málo najeto,ale ta změna je fakt znát a to jsem měl v původních vidlích nové pružiny.Mám z té motorky dobrý pocit,hlavně v zatáčkách je to daleko lepší.

(reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 16:09 | Nahoru | #29
erotel> to verim, ten predek na fejzri je fakt slaby. Mam s nim vcelku dost najete na okruhoch, tak ho poznam.
Bryle komplet z prvej R1 doma mam. Vidle by sa snad dali tez poresit, len ten cep na miru Nevim jak ho poresim.
Dik za link, nastuduju si

(reakce na) standard zvody vs 4-2-1

2.9.2020 v 20:22 | Nahoru | #30
erotel> zajímavý, někdy se scuknem asi
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist