Je nějaký doporučený interval výměny řetězu. ?
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz výměna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz výměna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz výměna
https://www.okruhari...vymena-retezove-sady
Naposledy editováno 25.08.2020 09:39:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz výměna
Robertek píše: mahor> Ale on má pravdu
https://www.okruhari...etezove-sady [/quote]
Já vím, četl jsem to myslel jsem obecně, Vydrží při normálním cestování a žadném sprintu a závodu přibližně
- 5 000
- 10 000
- 50 000
Ptám se na zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz výměna
Ten tvůj interval může ležet mezi 200 - 50 000t km, záleží to na nepřeberné spoustě okolností.
Zkus to tady, možná ti to řeknou přesněji než my.
Katka nevedela co je retez.
Bozene rekla kristalove koule 2 mesice.
Iveta tam videla velky spatny.
Venuse by se rada svezla.
Kartarce Jarce je retez u prdele, prej ma radsi kardan a nebude kvuli picovine zabijet zabu.
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz výměna
2 reakcí na tento příspěvek Řetěz výměna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz výměna
Maxipes_Fík píše: Nevyměňuje se jen řetěz, ale i obě řetězová kola, řetězové kolečko na výstupu z převodovky je dobré měnit navíc asi v polovině životnosti řetězu, opotřebovává se nejvíc a tato výměna za pár stokorun a pár minut prodlouží životnost řetězu, já to tak dělám.
No... a jak teda poznáme, jakou má řetěz životnost? Abychom dobře spočítali tu půlku Ale když teda to kolečko vyměníš v půlce životnosti řetězu, tak mu tu životnost prodloužíš a tímpádem logicky neměníš v půlce životnosti řetězu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz výměna
dafikk píše: Maxipes_Fík> Nezlob se,ale to mě připadá jako kravina. Sada se má měnit celá a zaráz. Když vyměníš jen to menší kolečko,tak dostane zase na prdel řetěz a spíš mu zkrátíš životnost. Ta sada se přirozeně opotřebovává jako celek. To si myslím,že ti nikdy nemůže vydržet déle,pokud vyměníš jen malé kolečko. Podle mě vydrží nejdýl vše jako sada. A ten řetěz s ozubenýma kolama ani neovlivňuje mazání a čištění,ale styl jízdy!!
Asi záleží na motorce. Já kupuju a měním celou sadu. I když při výměně mám přední kolečko i rozetu jak novou. Ale mám kamoša a ten na jeden řetěz s rozetou sjede dvě přední kolečka úplně na kašu.
Naposledy editováno 26.08.2020 12:21:26
No a jak se to zjistí, kdy je v půli životnosti ? Napoprvé asi ne, ale časem přijdeš na to co sada vydrží. U mě je to na čtyřventilu cca 20tkm a kousek, na dvouventilu klidně 35tkm...proč? Projev motoru, cukání, brzdný účinek motoru, síla motoru, rozdíl mezi počty válců - rázování(distribuce síly) , styl jízdy...
Pokud řetězu nic moc není a v 10-12tkm vyměním pastorek (bližním se i se čtyřventilem číslovce 30tkm)
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz výměna
Originál řetězová sada mi vydržela asi 17000 km, druhou jsem namontoval zároveň se Scottoilerem a ta vydržela asi 35000 km, aniž bych řetěz čistil, ten první jsem čistil a mazal poctivě.
Jedná se o motocykl Yamaha XT 660Z Tenere.
dafikk píše: Maxipes_Fík> Nezlob se,ale to mě připadá jako kravina. Sada se má měnit celá a zaráz. Když vyměníš jen to menší kolečko,tak dostane zase na prdel řetěz a spíš mu zkrátíš životnost. Ta sada se přirozeně opotřebovává jako celek. To si myslím,že ti nikdy nemůže vydržet déle,pokud vyměníš jen malé kolečko. Podle mě vydrží nejdýl vše jako sada. A ten řetěz s ozubenýma kolama ani neovlivňuje mazání a čištění,ale styl jízdy!!
Ta čtvrtá věta by byla pravdivá, kdyby byl počet zubů na rozetě a na přením kolečku stejný, ale to většinou není. Řetězové kolečko s 15-ti zuby se opotřebovává několikanásobně rychleji než kolo s 45-ti zuby a kvalitní řetěz má větší životnost než to malé kolečko, které ten řetěz ničí tím víc, čím je víc opotřebené - vymačkané. Na to nemusí mít nikdo vědecký titul, aby tak triviální věc pochopil.
Maxipes_Fík píše: Když někdo na motocyklu jezdí tak, že za šest let dává třetí řetězovou sadu a má najeto 71000 km, tak tu životnost tak nějak odhadne, samozřejmě je úplně fuk, jestli to malé řetězové kolečko vyměním plus minus 5000 km uprostřed životnosti řetězu, ale když náhodou sundám deklík od toho kolečka a vidím, že jsou zuby vymačkané a kolečko vypadá jako malý kotouč do cirkulárky, tak ho vyměním a zmizí tím i ty divné zvuky, když tlačím motorku pozpátku do garáže.
Originál řetězová sada mi vydržela asi 17000 km, druhou jsem namontoval zároveň se Scottoilerem a ta vydržela asi 35000 km, aniž bych řetěz čistil, ten první jsem čistil a mazal poctivě.
Jedná se o motocykl Yamaha XT 660Z Tenere.
Přesně tak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N | Scavvy | 22 | 28.12.2023 v 19:22 Dominator1 |
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N | DixonXarto | 13 | 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM |
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N | ERINN | 4 | 31.7.2023 v 08:57 Animals21 |
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N | Sammm7899 | 6 | 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17 |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |