paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400
Ahoj, jsem začátečník a chtěl bych si příšti sezónu koupit nový stroj. Nejsem na nic “zvyklý”, ani nutně nepreferuji nějakou značku. Cena není výrazně odlišná. Nerad bych se po koupi dostal do situace, kdy bych poslouchal věty typu: tos měl koupit XYZ, tahle má tuto výrobní vadu, ta tohle nedává, všichni to přece vědí, na tohle je v ČR mizerný servis, předražené díly apod.

Zatím mám jako silného favorita Ninju 400, ale cbr300 mi taky nepřijde špatna, jen mi přišlo, že při testech nemá tak plynulou jízdu.

Takže potřebuju poradit. Nic silnějšího než 500 momentálně nechci. Dík za rady a tipy.

Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2020 v 09:09 | Nahoru | #1
Ninja je opravdu povedená motorka a dlouhodobě ověřená CBR je proti ní míň sportovní a slabší, jednoválec se navíc příliš nehodí na silniční závodění. Myslím, že Ninja bude na silnici reálně svižnější i než třeba CBR500 - je totiž příjemně lehkonohá.

Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

25.8.2020 v 09:25 | Nahoru | #2
Ktm duke 390
Neskutecne zábavná hračka

1 reakcí na tento příspěvek Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

25.8.2020 v 11:22 | Nahoru | #3
Místo Ninji si pořiď Z400. Hrbit se za kapotou je úděl mlaďochů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

25.8.2020 v 14:12 | Nahoru | #4
Kohlstein> Necejtím se starej, to bych nezačal motorkařit, ale kapotované se mi líbi víc. V jízdních vlastnostech je nějaký rozdíl mezi Z400 a ninjou 400?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

25.8.2020 v 14:51 | Nahoru | #5
MirekPha> Vyzkoušel jsem si obě. Na Z se člověk může víc vyblbnout, je ovladatelnější. Ninja jenom na dobrý asfalt.
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=122097
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=117312
Necítit se starý ještě neznamená, že člověk na hrbení má i fyzicky. Bolí z toho ruce, kyčle, kolena a za krkem.

Naposledy editováno 25.08.2020 14:54:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

25.8.2020 v 16:11 | Nahoru | #6
Kohlstein> Tak tím zatím netrpím, jen mě párkrát chytil karpál, ale to mě vzalo i na 4kolce. Co přesně myslíš tím “dobrý asfalt”? Vize je jezdit po silnicích, zajet se někam podívat a tak. Předpokládám cestovní rychlost max 100, nechci si hrát na závodníka, není mi 20 (škoda)

Je nějaký rozdíl v tom zda je rok výroby 2020 nebo starší?

Naháč vs kapota - rychlost nad 120 asi nebudu první roky řešit. Osobně se mi kapotovaná líbí víc, jinak v tom nevidín nějaký výrazny rozdíl.

Naposledy editováno 25.08.2020 16:24:38

Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

25.8.2020 v 21:25 | Nahoru | #7
Naháč vs kapota obecně - ovladatelnost, jiná pozice, pohodlí, odpor větru, tlumiče, největší náklon, šířka motorky, oprava plastů při pádu...

Projeď a uvidíš, jinak nepoznáš jestli ti to sedne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

25.8.2020 v 21:48 | Nahoru | #8
MirekPha> Já ti to sem snad opíšu po písmenkách. Předloni jsem zkusil Ninju 400, to ještě Z 400 nebyla, to až loni. Přímé porovnání nemám. Ale na klikatých silnicích do kopce z kopce je kapota malá Ninja pocitově obtížnější na řízení. Na kapotě potřebuješ jet tak nějak víc precizně, aby nebyly smíšené pocity, že ti něco spíš nejde, než jde.

Ninja:
Malá ušatá vzteklá potvora. Zapůjčeno k vyzkoušení, odevzdáno zpět bez šrámů, takže jenom několik postřehů. Ideální pro jezdce omezené skupinou A2. Lehká, obratná, s rozumnou egonomií. Při zadání této motorky se nejspíš vycházelo z předpisů pro skupinu A2, kde je výkon omezený na 35kW. Toho se dá dosáhnout ze čtyřstovky, většího a tím pádem i těžšího motoru není třeba. Minimální hmotnost (pohotovostní) takovéto motorky je pětinásobek výkonu, tedy 175kg. U Kawasaki tedy postavili kolem malého motoru i přiměřeně malou motorku, a protože výsledná váha je těsně nad 170kg, je i výkon pod limitem, papírově 33,4kW při 10.000 ot/min.
K jízdě. Sedátko a zadní pérování je trochu tužší, takže na našich cestách bude lepší volit radši delší trasu po pěkném asfaltu, než se kodrcat zkratkou po vedlejších silnicích. Z přední vidlice mám daleko lepší pocity, pruží, jak má. Posaz je relativně vzpřímený, řidítka jsou zvednutá. Zalehnout na nádrž se dá pohodlně, nad 120km/h už je zalehnutí nutné. Přední štítek je docela nízko, takže i to zalehnutí musí být pořádně, tak, jak to umí Rea a Sykes. Maximálka je údajně ke 200km/h, ale s výkonem, který je k dispozici, je lepší honit ji spíše tam, kde se dá vytočit trojka (do zhruba 130km/h) a čtyřka (do 150km/h). To jde opravdu velmi snadno a když není čas sledovat otáčkoměr (opravdový budík, žádné LCD blikací čárky), v deseti tisících na sebe lehce upozorní chvěním do řidítek a stupaček. V zatáčkách dělá nízká váha divy a pak je to opravdu motorka pro radost. Není ji ale potřeba hnát ve vysokých otáčkách za každou cenu. Motor se vstřikováním se sbírá plynule prakticky od volnoběhu. Rozumný běloch pak využívá motor od 3000 ot/min výš, což ovšem hravějším povahám dlouho nevydrží a minimem bude tak 6-7 tisíc. Ruce se při častém řazení neunaví, spojka jde lehce, stačí dva prsty.

Z400:
Malá kousavá mrcha, ostrá jak břitva, na prasení všeho druhu. Zapůjčeno k vyzkoušení na Kawasaki Green Days. Nechtělo se mi vracet ji zpátky. Řekněme, že hledám stroj pro pilota s řidičákem A2. U Z400 je výkon 1kW pod hranicí 35kW a poměr váhy a výkonu je papírově přesně na limitu. To z ní dělá velice agilní střelu. Tak se mi zalíbila, že se rázem stala adeptem na novou motorku, bez ohledu na nějaké omezení s řidičákem.
Posez je klasický, s tělem lehce vpředu, kolena není potřeba nijak zvlášť zalamovat. Řidítka tak akorát široká, ne moc vysoko, ale přesto umožní i 180cm vysokému jízdu ve stoje. Krátký podvozek jde velice snadno kočírovat a sklon řízení spolu s šířkou řidítek umožňuje velice snadnou změnu směru, a dovolí tak i začátečníkovi "udělat něco" v podstatě kdykoliv, klidně i zatáčce. Přední brzda je solidně účinná, ale ne kousavá, vidlice se při brzdění nepotápí. Pruží tak akorát i na trošku horším asfaltu, kapotovaná Ninja je o dost tvrdší. Vzadu je stejně jako u Ninji klasický centrál s progresivním přepákováním, což umožňuje vybalancovat komfort a zároveň tuhost při sportovnější jízdě. Snadné řazení, odstupňování rychlostí, relativně nízká váha, lehká spojka dělá ze Z400 univerzální motorku, vhodnou klidně i na popojíždění po městě.
Na rovné silnice je jako u každého naháče limitující aerodynamika. Nad 120km/h je potřeba zalehnout, a to pořádně, protože i mírně nadzvednuté hlavy je tlak proud vzduchu od malého štítku usměrněn přímo na přilbu. Komu je to jedno, může z Kawy vymáčknout na šestku nějakých 180km/h, přičemž se otáčky motoru dostávají na okraj červeného pole, do 12.000 rpm.
Motor je na Z400 nejspíš to nejzábavnější, co jde v kategorii do 35kW na silnici pořídit. Dvouválec jde ladně za plynem téměř od volnoběhu, necuká se, a má příjemný brumlavý zvuk. Někde kolem 4000 až 5000 rpm jsou trošku víc cítit vibrace, ale při přesunu předpisovou devadesátkou už je všechno v pořádku. Jakmile se motor dostane na 7000, dostane jízda pořádné grády. Pravda, je to pořád jenom polovina čtyřválcové osmistovky, ale bohatě to stačí na vyřádění se v zatáčkách, kde to má Z400 nejraději. Nutno podotnout, že i originál výfuk, který není žádný škaredý vajgl utnutý mezi stupačkama, ale který míří pěkně dozadu a končí až za zády jezdce, vydává ve vyšších otáčkách libý a povzbudivý ryk, nic nepříjemného, co by omezovalo v tempu.

Za mně pokud bych měl zvolit z trojice Z650, Ninja 400 a Z400, tak volím Z400. Proti Ninje je pro mě výhodou větší univerzálnost, proti Z650 zase nižší váha a točivější motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

26.8.2020 v 16:22 | Nahoru | #9
Kohlstein> Tos nemusel přepisovat, já obě recenze četl, ale obě byly pozitivní a moc mi to v rozhodování nepomohlo. A na silnější motorku se necítím, jsem začátečník.

(reakce na) Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2020 v 16:50 | Nahoru | #10
MirekPha> Vem prachy, zajeď si na výlet do Kawasaki do Brna, kde si domluvíš obě na vyzkoušení a rozhodni se podle toho.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

6.9.2020 v 19:48 | Nahoru | #11
když máš yamahu50 proč nepokračovat u stejné značky (yzf320), ceny dílů jsou mnohem nižší než na ninju300 (třeba kotouč 1600 vs 8200kč na partsdepot). Jen pozor u ojetiny jestli vyřešili všechny svolávačky (bylo jich dost)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

27.9.2020 v 22:22 | Nahoru | #12
bledemon> Protože se mi Yamaha moc nelíbí (ta 320). Nechci kupovat až tak starou, abych musel tolik řešit náhradní díly. Původně jsem plánoval koupit novou motorku (cca za 160tis), ale dost lidí mě od toho odrazuje, že mi bude rychle malá, tak spíš přemýšlím o nějake třeba 5 let staré, které se byde zbavovat někdo, kdo jde na vyšší kubatůru.

(reakce na) Jakou novou motorku Honda CBR300 vs Kawasaki ninja 400

30.11.2020 v 17:30 | Nahoru | #13
MirekPha> tak co jsi nakonec pořídil?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou motorku s A2 Honda CB 500F, Kawasaki Ninja 400, Kawasaki Z400 Mirvi 24 9.10.2021 v 20:55 krokoš
Větší motorka s malou spotřebou [1, 2] Yamaha YZF-R125, Kawasaki Ninja 250R, Honda CBR 250R... FildaTB 33 14.9.2021 v 09:49 kotzitzaq
První motorka - levnější ojetina na... Honda CBR 500R, Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage... Kertelus 16 5.12.2020 v 12:10 zelinar22
Pomoc s výběrem moto pro ženu Kawasaki Ninja 650, Suzuki GSX-S750, Kawasaki Ninja ... Prsk0 12 26.6.2020 v 20:00 Filipuč
Návod na použití na honda CBR 300R ... Honda CBR 300R krestoch 1 26.12.2019 v 17:02 Gahan37


TOPlist