motozem_rijen





Téma: Přechod z Jawa 350
Ahoj!
Jezdím 3-4 roky na Jawa 350/640, doteď jsem měl jen A2 a konečně jsem dodělal A.
A tak jsem začal koukat na něco jiného, na něco, co nemusím pořád štelovat v garáži, aby to vůbec jelo.
Hledám nějakou motorku, která by vyhovovala stylu, kterým jezdím - v partě, většinou vyjížďky na 100-150km max a jednou nebo dvakrát do roka po republice. Hlavně po okrskách (samý zatáčky a rozbitá cesta ) , sem tam přejíždění na rychlostkách nebo dálnici. Nejezdím do terénu, spíš jenom nějaký lehčí polňačky když to jinak nejde. Jezdím bez batůžku. Určitě nechci nic, kde budu muset ležet na nádrži

Tak po párdenním hledání se mi zalíbili hlavně BMW F650 - spíš CS, ale GS taky nevypadá špatně. Potom ještě taky Transalp.
Trefil jsem se aspoň trošku motorkama do stylu, jakým jezdím? Chtěl bych určitě zjistit, jestli někdo v mém okolí takový stroje má, abych ji je mohl vyzkoušet.
A určitě bych bych chtěl motorku z druhý ruky, rád bych se vešel do 50-60 tisíc.

Naposledy editováno 24.08.2020 22:07:29

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 06:12 | Nahoru | #1
CS je věc vkusu, takový UFO trochu, ale zase má řemen pokud se nepletu. GS bude určitě fajn, nakonec i ten transalp. Já bych dal přednost jednoválci, když to máš víceméně kolem komína.

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 06:29 | Nahoru | #2
Vzhledem k rozpočtu a stylu, jakým jezdíš, to není špatný výběr

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 06:54 | Nahoru | #3
Ano CS neboli Scarver má řemen, ale taky většinou nedořešenou díru v "nádrži" (díra, taška, kryt který pasuje, hnusná madla), vzhledem k tvému výběru bych bral 650 GS

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 07:11 | Nahoru | #4
Ja jezdil na starem transalpu (jeden kotouc v predu). Dalo se to poridit za slusny prachy a skoro kazdy servisak to zna. Elektronika veskrze zadna a diky pomerne velke vysce se na tom pohodlne jezdilo. Ale rozhodne to neni na dalnici - spis jen tak na prejeti rychlostma neco pres 100km/h, tak at s tim pocitas.

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 07:11 | Nahoru | #5
Dobrý výběr, ještě bych tam zahrnul Kawasaki kle 500. Teď je jedna pěkná v inzerci. Šedo-modrá . Do limitu se vlezeš a ještě ti zbyde na pořádnou výbavu.

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 07:40 | Nahoru | #6
Buď zdráv.
TAlp je kolem komína v jednom dobrá koupě. Je to Honda a pokud nekoupíš vyloženě vrak, tak se prakticky nestaráš a jen jezdíš. Zkušenosti mám v profilu u motorek. Jízda je na něm fakt pohodlná. Posez vzpřímený a nerovnosti na okrskách, žehlí bravurně. Ideální jízda je okolo 110km/h. Umí i tachometrově překračovat 150km/h. Má pěkný bublavý zvuk, už ze série. Velké přední kolo a menší zadní. Celkově působí robustně. Dvouválec Tu zaručuje klidnou jízdu bez vibrací. To u jednobuchu nebývá a to zejména ve vyšších otáčkách. Návěsíš na něj kufry a jedeš kam chceš. Hlavně je to spolehlivá motorka a nijak složitá. Jako přechod po třindě je ideální. Něco na něm naléceš a půjdeš do Varadera

(reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 07:46 | Nahoru | #7
ThomsonMotorson> Je zbytecne, abych psal to same. Z Trindy to bude na par let pokrok :)

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 07:47 | Nahoru | #8
Za 60tis. jsou Versysy 650.
...vibruje to stejně jak J350, ale jede to!

2 reakcí na tento příspěvek Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 08:18 | Nahoru | #9
Potrebujes Biga - Transalp nema koule .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 08:22 | Nahoru | #10
Medved> Psal, ze se v tom nechce hrabat!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 08:54 | Nahoru | #11
vilemx> vsak to sedi ... jednou za sezonu vymenis olej, filtr, vycistis sejtko, vyperes a nastrikas K&Nko, dopnes retizek vyvazovaku a fertig. Dve hodiny zabavy a tri piva. Nic, co by normalni beloch (kterej jezdil na tynecky pomste) nezvladl .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 11:04 | Nahoru | #12
Medved> Pro kluka, co se vozil na třindě, nemá Alp koule? Možná pro někoho, kdo jezdí na litru, ale ze třindy si z něj cvrkne..

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 11:13 | Nahoru | #13
Scarvera by som na rozbite cesty moc nedoporucoval. Nemecky inzenyring zalozeny na minimalizacii hmotnosti usti v postupnom odlamovani uchyteni. Priklad - predne svetlo, drziaky plexi, uchytenia bocnych panelov, uchytenie zadneho svetla, predne osadenie sedla. Dielov je malo a su drahe

inak je to.moto brutalne hrave, vodi sa ako bicykel, remen je pre nas flakacov spickova vec (cena cca 7000kc, vydrz 60+ tisic km), spotreba pri skutocnom vyuzivani potencialu do 4l. Brzdy brembo, velmi nizke tazisko. V utiahnutych zakrutach nie je problem prehnat pilotov s 50kw+ moto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 11:23 | Nahoru | #14
ThomsonMotorson> To sice jo, ale cvrknul by si i pri presednuti z TA na Biga. Jen neni zrejme, jestli kvuli kladnemu nebo zapornemu uzasu

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 11:34 | Nahoru | #15
Všem, co trpěj vibracema na jednoválcích, doporučuju se podívat, jak vypadá sériová motorka. Vždycky jsem si říkal, že to píšou slečinky, ale teď jsem místo původních závažíček zkusil barevný cingrlátka z Číny a musím říct, že se to v některejch otáčkách projevilo. S originálníma jak na GS, tak na X motu to bylo úplně v pohodě.
Jinak teda dálnice je podle mě nuda na čemkoli, ale i s tím jednobuchem tam 130 v pohodě jet můžeš. Pohodlnější sedlo než u GS jsem nazažil a i když se mi to nechce hledat, tipnu si že obě ty brambory budou o chlup lehčí. Já na Tvým místě bych měl vybráno.

(reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 12:42 | Nahoru | #16

vilemx píše: ThomsonMotorson> To sice jo, ale cvrknul by si i pri presednuti z TA na Biga. Jen neni zrejme, jestli kvuli kladnemu nebo zapornemu uzasu

Nerej!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 12:54 | Nahoru | #17
Díky moc za poznatky! K tý dálnici, bylo by to supr, kdyby těch 130 se dalo nějakou dobu jet. Snad ty dvě hodiny v kuse tu motorku neodrovnají dřív než ona mě
Jinak koukal jsem ještě víc na ty Transalpy a TA 600, to už je trošku víc retro, než bych chtěl a zase TA 650 mi do oka nepadla.

vilemx> Jasně, tak nějaká údržba mi nevadí, s tím počítám

Komorerth> Chápu, zase nejezdím účelově po rozbitých cestách, ale víš, jak to u nás je Chceš se projet někde, kde si ještě nebyl a ejhle, je tam místo asfaltu látanice
A o těch dílech jsem četl, to mě moc nepotěšilo.

A těch 37kW mi určitě musí stačit, když teď mám 17kW. Sice jsem mladej a blbej, ale nepotřebuju se hned rozstřelit na 70kW stroji

Takže asi nakonec CS nebo GS.
Jen najít někoho, kdo to má - projet se a pak sehnat pěknej kus s ABS

Naposledy editováno 25.08.2020 12:56:23

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 13:31 | Nahoru | #18
Sám budu za Jawu celkem těžko hledat náhradu, škoda, že má tak malý výkon. Moje Jawa je jediné vozidlo doma a plní daily drivera (nákupy, škola, brigáda, výlety). Dá všechno, dálnici, terén, dost uveze, levné díly a když se o to člověk stará, tak i spolehlivá (zatím bez vážné závady, jen prasklé žárovky, lanka a tak). Sám asi pár let počkám (musím šetřit) a půjdu do BMW 850r. Pokud chceš pohodlí, tak běž do v-stroma, gs nebo cokoliv jiného, těch alternativ je hodně. Mi to zatím stačí a jsem za jawu rád, protože jako brigádu mám práci v lese a co ta jawa zvládne se mi občas nechce věřit. Samotného mě i překvapilo, s jakou lehkostí dala transfagaraš a celé rumunsko. Sem tam spadnu nebo něco poseru a opravy jsou v řádech stokorun, místo tisíců.

Naposledy editováno 25.08.2020 13:44:21

(reakce na) Přechod z Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2020 v 13:45 | Nahoru | #19
Jiril> uprimne, ten Scarver svojou charakteristikou velkeho jednovalca v nizsich otackach taha za ruky vyrazne viac ako 45kw stvorvalec v XJ. K tomu ta hmotnost, ktora je nejakych 160-170kg. Celkom bez srandy je to uplne nieco ine ako nejaky Alp.

on ten ppdvozok v zakrutach poberie fakt velke cestarske prasarny. Ale proste trpi otrasmi a to dlhodobo nedavaju tie veci co som pisal. Niekde v Dolomitoch, Rakusku by si si na cestach chrochtal blahom, pretozr zazitok je to fakt paradny

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 13:45 | Nahoru | #20
SkotyCZ> Mojí 640 tu řešit nechci. Ono to jede a nesype se to, motor je v pohodě, je to ex policejní moto, moc nejezdila. Vape mám. Jenže cokoliv jsem musel měnit, tak to bylo hrozný DoDo. Teď jsem měnil pevný kotouč za plovoučák a strávil jsem nad tím celý den. Šrouby na kotouči jak máslo, musel jsem odvrtávat, brousit drážku do tlumiče, pak zbrousit ty výstupy u závitů a nakonec je kotouč šmejd a háže. Akorát jsem z toho naštvanej.

Naposledy editováno 25.08.2020 13:49:15

(reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 14:14 | Nahoru | #21

Jiril píše: SkotyCZ> Mojí 640 tu řešit nechci. Ono to jede a nesype se to, motor je v pohodě, je to ex policejní moto, moc nejezdila. Vape mám. Jenže cokoliv jsem musel měnit, tak to bylo hrozný DoDo. Teď jsem měnil pevný kotouč za plovoučák a strávil jsem nad tím celý den. Šrouby na kotouči jak máslo, musel jsem odvrtávat, brousit drážku do tlumiče, pak zbrousit ty výstupy u závitů a nakonec je kotouč šmejd a háže. Akorát jsem z toho naštvanej.


S tímto musím souhlasit. Měnil jsem brzdovou hadici a taky půl dne práce, ale funguje to. Jednoduché úkony zaberou celý den. Já jsem koupil jawu, kde byla polovina šroubů úplně zarezlých (asi fakt má 15k km, jak jsem ji kupoval). Orig destičky úplně zarezlé, kotouč házel jak kurva u tyče, sjeté zadní obložení, origo PAL svíčky a tolik práce (aspoň už jsem vyučenej). Jsou to hold starý vrány, aspoň že ty díly jdou ještě v rozumné kvalitě koupit (koupil jsem repliku kotouče vyrobeného v CZ OK, problém jsou spíše destičky).

Naposledy editováno 25.08.2020 14:15:13

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2020 v 14:25 | Nahoru | #22
Hele jel jsem kdysi na Dr650 po D1 Praha Brno, tam okruh ( jo, vím že to byla píčovina,ale i tak celkem sranda) a zpet a vůbec jsem se s ní nemazlil, takže vodou chlazená motorka 130 dá asi dýl než Tvoje řiť

Naposledy editováno 25.08.2020 14:26:43

(reakce na) Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 17:41 | Nahoru | #23
milonovo> Tak to moc rád slyším!

No, trošku jsem dnes koukal na GSa a tohle mi chytlo oči, asi budu muset ještě trošku šetřit

https://motorky.bazo...gs-2005-facelift.php

Naposledy editováno 25.08.2020 17:48:17

Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 21:24 | Nahoru | #24
Jestli je to to, co stávalo celkem pravidelně v Praze ve Spálený, tak je to férová cena, ta motorka úplně svítí novotou.Neprohlížel jsem to zblízka, ale vždycky když jsem jel kolem,tak jsem si ho všimnul.... Za takovej kousek se určitě vyplatí připlatit. Nezmiňoval si vejšku, jestli by nestálo za to vzít do výběru i Dakar, ale jsou dražší. Jestli jseš ochotnej za tohle ty prachy dát, lepší kus budeš shánět blbě

1 reakcí na tento příspěvek Přechod z Jawa 350

25.8.2020 v 21:26 | Nahoru | #25
kdyby ses te 640ky chtel za 4,50 zbavit, dej vedet

Přechod z Jawa 350

26.8.2020 v 03:50 | Nahoru | #26
To GSko je skôr pre nižšie postavy.Ak si vyšší,budeš tam mať blbo naskladané nohy.Treba sa previesť a vyskúšať.

(reakce na) Přechod z Jawa 350

26.8.2020 v 07:17 | Nahoru | #27
Deyva> Určitě ne, ta zůstane doma se ségrou 639

Jinak měřím 183, normální postava

Naposledy editováno 26.08.2020 07:18:59

Přechod z Jawa 350

26.8.2020 v 12:30 | Nahoru | #28
at uz koupís cokoli bude to skok k lepsímu, jawe a cíne se nic nevyrovná
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Malá plechová garáž na motorku - zk... BMW F 650 GS jirkap2005 30 23.10.2020 v 17:30 jean192
karburátor vyfukuje směs paliva do ... Honda XL 650V Transalp kisu 10 14.10.2020 v 17:39 kisu
Spojka ( hřídel na přítlačném talíř... BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar martintdi 3 26.9.2020 v 11:37 Kohlstein
CHomutov - kde nechat přezout BMW F 650 CS Knakml 2 24.9.2020 v 13:50 salierri
Životnost motoru transalp [1, 2] Honda XL 650V Transalp kaltan 40 21.9.2020 v 12:27 vasek2000

TOPlist