globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 638 klepe
Ahojte, mne tiez 638ka klepe od valcov a po rozobrati som objavil znamky šúchania na lavom pieste. na valci nebolo vidiet priamo nic zvlastne. co to mohlo sposobit? Vole na klukovke som nezistil ziadne. Vid foto
dik za kazdu radu. zhanat valce ci ako...


1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 638 klepe

24.8.2020 v 13:58 | Nahoru | #1
takto to znie

Jawa 350 638 klepe

Skvělá odpověď, děkuji! 24.8.2020 v 15:50 | Nahoru | #2
Almety? Klasika. Rozměry pístů nesedí, drážky pro pístní kroužky jsou nesmyslně hluboký, kroužky můžou mít vůli v drážce nahoru/dolu. Co já jsem se s tím natrápil... Něco z toho to bude
Edit: Přeměř válec, nebo si nech rovnou udělat výbrusy, zkontroluj vůle v drážkách, kdyby byly velký, tak to dožeň kluzným lakem. Pravidelně čisti výfuk. A nezapomeň - nejdřív našroubuj přírubu karburátoru a až pak utáhni hlavy!

Naposledy editováno 24.08.2020 16:04:20

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 638 klepe

24.8.2020 v 16:04 | Nahoru | #3
Čau, no, akoby som ti to vysvetlil. tie 638, mali tenké steny karterov. Na rozoberanie týchto motorov som už pred 35-timi rokmi používal prípravky čo doteraz nepoužívajú odborníci.( Potom to klepe) Aj pri použití prípravkov tie bloky sú na hovno sú tenké. Možno ti tam klepe ten stred. Existujú úpravy s novým stredom na 638, ten motor je na hovno nič to nevydrží a je na hovno ešte sa rozdrbáva aj spojkový kôš. Posledná motorka čo sa dala použiť bola 634-ka. Mal som aj tú 634 dokonca Oilmaster a aj 638. ak sa chceš voziť, tak si kúp motorku, tá Jawa 638 , je len do zbierky kuriozít, s ťažkým srdcom to musím priznať , na vozenie ešte bola 634 toto je ....

Jawa 350 638 klepe

24.8.2020 v 16:37 | Nahoru | #4
spojku tam mam zo 634. Aj cely motor mam v dielni len potrebuje komplet GO. Nema tlaky a po uspesnom repase kluky miestnym (tiezodbornikom) som ju este nestihol dat dokopy.

Jawa 350 638 klepe

24.8.2020 v 18:32 | Nahoru | #5
No prostě se vtom někdo vrtal. Ono i blbej předstih u Jawy se ozve klepáním. Ale pokud to nemá to tlaky, co takhle se podívat, horem, dovnitř? U 2T nic obtížného. Pokud vyloučíš předstih, na to stačí hřebík misto svíčky, a stav válce a vyměníš kroužky a tlaky se znormalizují, teprve potom začni rozebírat spodek a zkoumat dolní ložiska. Prostě začni tím jednoduchým.

Jawa 350 638 klepe

24.8.2020 v 21:23 | Nahoru | #6
Tak ještě jednou, když ti napíšu že to nejsou "znamky šúchania", ale regulerní zadření, tebe se to tak dokne, že můj příspěvek smažeš? Zadřený píst dokáže klepat přesně tak, jak se ozývá na videu.

Jawa 350 638 klepe

24.8.2020 v 23:21 | Nahoru | #7

Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 08:15 | Nahoru | #8
Ja som nieco zmazal? ved len teraz som sa tu objavil od vcera poobedia.....V zivote som prispevok nikde nezmazal. Si si isty ze si ho postol sem?

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 11:49 | Nahoru | #9
A ked je zadreny , ako postupovat?

(reakce na) Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 13:14 | Nahoru | #10
WANDERER_REVUCA> Pokud je válec ok, což podle toho, jak se ptáš ty nezjistíš (fakt nic ve zlém), tak stačí vyměnit píst. Pokud bude válec ko, což bude, tak výbrus.

Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 13:17 | Nahoru | #11
No, já mám s almetama velmi dobré zkušenosti. Na značce pístů tak moc nezáleží, prý se vyrábí ze stejné slitiny. Nech si udělat výbrus u zkušeného fachmana a dodej mu i písty (pokud se nepletu, vůle mezi pístem a vložkou válce má být 0,06mm). Fachman udělá výbrus dle pístů. Právě že almety a buzuluk p. kroužky používá jawa do nových 350 a že prý s nima není žádný problém a že prý po zlepšení výroby jsou motory mnohem trvanlivější (na YT mi psal borec, že udělal GO až po 40k mil, stejně prý nebylo potřeba). Sám jsem si šuplerou měřil písty a L má 58,51 mm a pravý nějak podobně . Maďaři značí přesný rozměr na pístu. Jawu jsem pořádně zajel a zrovna včera jsem ujel přes 1000km z Kluže do FM za 19h, z Košic až do žiliny furt 100-110km/h(skoro plný), spotřeba 4,5-6l/100km a mazal jsem levným olejem z kauflandu (api tc, za 69kč/l) a vůbec žádný problém. Hlavně nezapomeň srazit hrany vložky a p. kroužků, jinak to zvoní, než se to zajede.

P.S. Ta jawa je celkově takový levný univerzální dopravní prostředek (dá terén, dobrý rejd, do města dobrá, 100km/h udrží, spotřeba ujde). Když se vše udělá pořádně, nemá se ti co vysrat a má cesta po rumunsku bez jediné závady (sjely se mi brzdové destičky za 4k km a nedobrzdil jsem za autem (jen ohlé vidle a zničený blinkr, v pohodě jsem to dojel domů a za 1500 kč to bude zas spraveno)

Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 13:24 | Nahoru | #12
Nazdar!
To závisí od peňaženky.
Inak daj dole valce, určite si užili svoje od toho šúchania, dôkladne premeraj priemer, to len avy si vedel na čom si...
Daj na výbrus, daj novú piestnu sadu a hotovo.
LENŽEEE !!!!
Nebude to len tak.
Čo sa týka výbrusu, musíš nájsť na to dobrú dielňu.
Rozchádzajú sa totiž názory, že čo skôr.
Jeden tvrdí, že dielňa ti musí aj dodať správne piesty, podľa toho ako sa podarí výbrus, ale počul som aj názor, že si kúpiš piesty a dobrý brúsič ti k tomu urobí výbrus na správnu vôľu.
Ďalej rôzni výrobcovia robia piesty s rôznymi toleranciami, a hlavne ako už písali vyššie, často drážka pre krúžok je hlboká.
Piestny čap s ložiskom....
Babral som sa s tým dva dni, ale radšej som dal voľné ložisko, nie tú klietku, cinká aj tak. S tou klietkou to bolo ako starý budík od babky.
Vôle a vymedzenia som veľmi neriešil, ihličky by sa mali dať s tisícinovími rozdielmi.
Vyslovene ma to netrápi, tento motor je len náhradný.
Pôvodný, ktorý som jazdil by som chcel riadne zgenerálkovať.
Tak neviem ako sa rozhodneš, ale priprav sa na 80 % dostaneš odpoveď, nový výbrus.
Ja ešte včo.
Klepať bude aj tak, možno menej, ale bude.
V živote RAZ jediný raz som videl-počul 638-ku neklepať a to som fakt zostal kukať ako na prízrak. To bol čistý zvuk ozubenia v oleji so šumom ložísk, a do toho prdkani z výfuku, no nádhera.
Hm, nech sa darí!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 13:55 | Nahoru | #13
Mám otázku, čemu vadí hluboká drážka pro p. kroužek? Abych ho narval do vložky, stejně ho musím stlačit. Asi jediné, co bude vadit, je zámek pro p. kroužky. Důležitější je snad "výška" drážky, ne? Víte vůbec, že 638 a 634 mají jiné písty a kroužky? Já to před půl rokem dělal, a právě se mi kroužky do pístu nevešly. Pak jsem zjistil, že mám kroužky pro 634 a po koupi správných to sedí velmi dobře a nemám problém (po 9k km jde stále vidět drážky po honování)

Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 14:19 | Nahoru | #14
tyhle motory jsou vždy hlučnejší ale toto je moc. Nech udělat výbrus třeba u p. Padalíka, zkontroluj zda nemají vůle ojnice

(reakce na) Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 15:14 | Nahoru | #15
SkotyCZ>
Když budu mluvit o vůli nahoru/dolu, tak když ti půjde píst nahoru, tak se kroužky v horní úvrati zaseknou o dolní část drážky. A když jde zpátky, zapře se o horní část. Nevadí to ničemu - jen to mlátí na volnoběh.

Naposledy editováno 25.08.2020 15:27:13

(reakce na) Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 21:29 | Nahoru | #16
krokoš> ale to sou s prominutim kecy 640ku sem si pulil, nechal zrepasovat klikovku a cely to dal dle manualu dokupy a najela zatim tak 15k bez problemu (co se tyce toho puleni), ze se tam vysraly jiny veci je vedlejsi.

(reakce na) Jawa 350 638 klepe

25.8.2020 v 21:35 | Nahoru | #17
WANDERER_REVUCA> jinak dle zvuku to muze byt pistni cep, jehlicky/lozisko a nebo rovnou klikovka dole, pripadne ten stred hlinikovej na klikovce. taky mi to klepalo. nechal sem zrepasovat klikovku u Padalika, dal plnej stred, vymenilnloziska dole, novy pistni cepy a cajk... jako jawa klepe trochu vzdycky, alentohle je moc

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 638 klepe

26.8.2020 v 06:23 | Nahoru | #18
Ahoj jestli chceš pekne udělat motor.tak ho dej do krabice pošli ho na motoservis petra a máš hotovou.. pustis nějaký grejcar ale pan opravdu umí neber to jako reklamu ale fakt

(reakce na) Jawa 350 638 klepe

26.8.2020 v 11:12 | Nahoru | #19

chesterfield píše: Ahoj jestli chceš pekne udělat motor.tak ho dej do krabice pošli ho na motoservis petra a máš hotovou.. pustis nějaký grejcar ale pan opravdu umí neber to jako reklamu ale fakt



pravda, sleduju jeho online streamy na FB a je to ještě ten starej dobrej fachman, co tomu rozumí

Jawa 350 638 klepe

26.8.2020 v 12:07 | Nahoru | #20
=>chesterfield
=>Deyva
On mi zrepasoval kľukovku.

(reakce na) Jawa 350 638 klepe

28.8.2020 v 10:31 | Nahoru | #21
WANDERER_REVUCA> Pokud to klepalo takhle a ojnice jsou ložiska hore i dole dobré, tak klepe asi čelo. Ale nepíšeš, jestli máš plné nebo odlehčené.

Jawa 350 638 klepe

28.8.2020 v 20:38 | Nahoru | #22
Hlavu vidíš. Ojnici,po sundání hlavy,cítíš. A to co je mezi tím, u Jawy je vlastnost a dokud se řádně neprojeví, tam je pazvuků... . Prostě nediagnostikuj, dokud to jezdí jezdi, neřeš a užívej. Ten stroj je zvyklej na ruský styl, tak to respektuj. Dokud brčí a vrčí, nedumej. Prostě vlastnost. Vyřešíš jedno, naskočí druhé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist