bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 22:09 | Nahoru | #1
kerut> Zkousel jsi jezdit na jednokolce? Ono tam neni jen treni a aerodynam., ale treba i moment u hnaneho kola. A pokud by jerabnik zvedal tak tezke bremeno, ze by na hranici prevrzeni jerabu dopredu prdnul uvazek, je jista moznost, ze by sel jerab na zada. To zenedbani vetru u jerabu jsem myslel ohledne pusobeni setrvacnych sil, kdy otocna vez pri zacatku a konci otaceni pusobi na pevnou vez podobne (akce reakce) jako jezdec pri zacatku a konci pohybu vysednuti. Abych vystrcil telo doprava, musim mu udelit urcite zrychleni. Ke zrychleni potrebuji silu. O co se mohu oprit, abych znacnou cast tela posunul o kus do strany? O motorku. Takze pusobim na motorku silou.

Podle me totiz tva teorie o nepusobeni sily pri procesu vysedavani, kdy vliv ma pry jen tihova slozka, praneni z toho, ze smyslem vysednuti je posunuti teziste tela, nikoliv jen vyspuleni zadku vpravo, kdy tomu odpovidajici jina cast (hlava, hrudnik) se posune vlevo, aby teziste tela zustalo ve vychozim stavu. Ano, tomto pripade jsou vlivy ma motorku marginalni. Ale takove vysednuti je jen na efekt zamachrovat pred gymplem, nikoliv zacit zatacet a projet zatacku s mensim naklonem stroje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 22:52 | Nahoru | #2

vilemx píše: Podle me totiz tva teorie o nepusobeni sily pri procesu vysedavani, kdy vliv ma pry jen tihova slozka, praneni z toho, ze smyslem vysednuti je posunuti teziste tela, nikoliv jen vyspuleni zadku vpravo, kdy tomu odpovidajici jina cast (hlava, hrudnik) se posune vlevo, aby teziste tela zustalo ve vychozim stavu. Ano, tomto pripade jsou vlivy ma motorku marginalni. Ale takove vysednuti je jen na efekt zamachrovat pred gymplem, nikoliv zacit zatacet a projet zatacku s mensim naklonem stroje .



jakoze coze ? moc nechapu kam tim miris, ale smyslem vysednuti je (celkem prekvapive) prave snaha posunout teziste co nejdal mimo bod kde se kola dotykaji asfaltu.. naklon motorky v zatacce dela to same, ale ty tomu pri vysednuti pomahas telem,.. pokud vysedavas zadkem do leva a stkas hrudnik do prava pak asi fakt nema smysl to dal rozvadet.. (rikali mi vzdycky nohu na spicku, koleno za nadrz a koukni se na sebe v zrcatku, ..ale mel jsem za to ze mysleli v leve zatacce leve zrcatko, nikoliv prave )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist