Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky.
nebude, jede o dusledek geometrie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: Příklad 2: Nějakou dobu zpátky v jedné z předchozích diskuzí tvrdil, že při vysednutí nedochází k pohybu řídítek. Teď už to automaticky uvádí, došel k pochopení.
Krejza píše: Krejza píše: ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky. - (ja ti odepisuji - pozn.aut) nebude, jede o dusledek geometrie
vsak to je ale uplne presne ono, ja ti nepisu ze apriori nedochazi k pohybu riditek, ja ti (mozna trochu krkolome) pisu ze ten pohyb je dusledkem geometrie a nema s naslednym zatacenim vubec nic spolecneho, naopak ten pohyb je obrana motorky pred tim zatacenim !! stejne tak jako pri zakontrovani musis take nejprve premoci tuto stabilizaci, a zatlacit trosku silou, jinak se ti moto vrati do primeho smeru
opakuju ti uz asi po dvacate, ze kdyby jsi mel geometrii bez teto autostabilizace (tzn. nulovy zavlek) k pohybu riditek pri rozhozeni zteziste (ok nemusis vysedavat, vem si do levy ruky zavazi a pust ho, tam se snad shodnem ze zadna sila opacneho smeru na ram pusobit nebude a bude to jasny) skutecne nedojde, stejne tak nebudes muset tlacit na riditko, jen co s nima lehce pohnes motorka ti spadne (pri absenci zavleku pravdepodobne az na zem.....) na opacnou stranu ochotne sama..
prave diky geometrii (uhel rizeni, zavlek) mas motorku stabilizovanou v primem smeru, s tim ze vnesenim nejake poruchy ( at uz jakymkoliv zpusobem) ji muzes z teto rovnovahy vyvest (a pak opet ustalit naklonem, vyrovnanim setrvacne odstredive proti naklonu) v zatacce..
dyt je to furt dokola jak u blbejch...