bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.

Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 18:34 | Nahoru | #1
kerut> Dal jsem si tu práci a našel. A našel jsem tam pár dalších skvělých výjádření

Krejza píše: ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky.

nebude, jede o dusledek geometrie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 19:07 | Nahoru | #2

Krejza píše: Příklad 2: Nějakou dobu zpátky v jedné z předchozích diskuzí tvrdil, že při vysednutí nedochází k pohybu řídítek. Teď už to automaticky uvádí, došel k pochopení.



Krejza píše: Krejza píše: ne, není nutné ten pohyb začít řídítky. Ale ten pohyb tam bude vždycky. - (ja ti odepisuji - pozn.aut) nebude, jede o dusledek geometrie



vsak to je ale uplne presne ono, ja ti nepisu ze apriori nedochazi k pohybu riditek, ja ti (mozna trochu krkolome) pisu ze ten pohyb je dusledkem geometrie a nema s naslednym zatacenim vubec nic spolecneho, naopak ten pohyb je obrana motorky pred tim zatacenim !! stejne tak jako pri zakontrovani musis take nejprve premoci tuto stabilizaci, a zatlacit trosku silou, jinak se ti moto vrati do primeho smeru

opakuju ti uz asi po dvacate, ze kdyby jsi mel geometrii bez teto autostabilizace (tzn. nulovy zavlek) k pohybu riditek pri rozhozeni zteziste (ok nemusis vysedavat, vem si do levy ruky zavazi a pust ho, tam se snad shodnem ze zadna sila opacneho smeru na ram pusobit nebude a bude to jasny) skutecne nedojde, stejne tak nebudes muset tlacit na riditko, jen co s nima lehce pohnes motorka ti spadne (pri absenci zavleku pravdepodobne az na zem.....) na opacnou stranu ochotne sama..

prave diky geometrii (uhel rizeni, zavlek) mas motorku stabilizovanou v primem smeru, s tim ze vnesenim nejake poruchy ( at uz jakymkoliv zpusobem) ji muzes z teto rovnovahy vyvest (a pak opet ustalit naklonem, vyrovnanim setrvacne odstredive proti naklonu) v zatacce..

dyt je to furt dokola jak u blbejch...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist