bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.


Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 22:16 | Nahoru | #151
Krejza> Tentokrát má pravdu, myslím si - máš sa držať nohami, nie rukami.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 22:31 | Nahoru | #152
kerut> Pokud popíráš, že pro přemístění jakékoliv hmoty doprava nepotřebuješ žádný "pevný" bod nebo alespoň jiný volný bod, který se tím zároveň pohne doleva, tak to asi dokážeš pohnout i vesmírem a jakákoliv další debata je naprosto zbytečná

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 22:45 | Nahoru | #153
vilemx> ale jo, potrebujes pevny bod, ale nepotrebujes se od toho bodu odrazet smerem kam se pohybujes.. dyt jsem hned narazel na to hajlovani, kdyz upazim nebo predpazim ruku vzika spousta silovych dvojic (akce/reakce) v lidskem tele, ale z vnejsku nepusobi temer zadna sila opacnym smerem do podlozky, protoze tim upazenim prekonavam z vnejsiho pohledu jen odpor vzduchu a zbytek silovych dvojic se vyresi uvnitr soustavy lidskeho tela (rameno, loket,..)

nenapada me jak to lepe vysvetlit, popsat, chuze nebo lepe beh, to je hodne podobny, kdyz pobezis jen nohama pobezis relativne pomalu, kdyz zapojis horni cast tela pobezis rychleji ale boty (grip) mas furt stejny, v druhem pripade budes rychlejsi protoze se "opiras" o dynamiku tech pazi kteryma kmitas proti pohybu.. a stejne tak kyz se nadlehcis na sedle a posunes do strany tak prakticky nepusobis na motorku/ram, sve telo nadlehcis nohama smerem kolmo k zemi/stupackam a posouvas ve fazi kdy je dynamikou toho nadzvednuti odlehcene.. fakt to zni krkolome ale funguje to jinak nez kdbych sedel a kolenem nebo rukou se odtlacil do strany od nadrze...

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 22:48 | Nahoru | #154
E: (jsem na xp, nejde mi editovat primo pardon)

schvalne zkus se na houpacce nebo na koleckovych bruslich na rovnem hladkem povrchu zhoupnout jen pohybem nohou (bez svihnuti, jen premystenim, a pak schvalne se svihem v rycholsti) ci rozjet jen pohybem pazi nebo trupu

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 01:04 | Nahoru | #155
kerut> Vzdávám to, protože jsi evidentně chytřejší, než Einstein s Newtonem dohromady, kteří nám celou dobu kecali

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 02:23 | Nahoru | #156
Metric> skutečně jsi schopen udržet se při brzdění jenom nohama? Jak to asi dokážeš, když jsi půlkou zadku mimo sedačku? A co když dokonce sundáš vnitřní nohu ze stupačky po vzoru některých okruhářů?

Cílem není držet se jenom nohama, to je zase jedna ze zjednodušujících generalizujících hlášek. Ano, než nechat spodek těla volný a držet se jenom rukama, je opravdu lepší zapojit spodek těla. Ale to neznamená, že to 1. jde udělat stoprocentně, 2. je cílem při brzdění. Cílem je ubrzdit co nejvíce na co nejkratší vzdálenosti a zároveň odbrzdit v co nejvyšší rychlosti pro následný průjezd zatáčkou.

Tohle a mnoho dalšího jsou věci, o kterých teoretik nemá ani potuchy. To je přesně důvod, proč se mu směju. Má svoji jedinou teoretickou pravdu, která ale není aplikovatelná v praxi v úrovních, které tu tvrdí. To by se ještě dalo pochopit, kdyby se tu pravdu nesnažil tvrdohlavě cpát lidem, kteří mají mnohem více zkušenosti s reálným chováním motorky.

Naposledy editováno 30.08.2020 02:29:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 02:27 | Nahoru | #157
kerut> já se ti jen směju, kam až jsi schopen ve své nezkušenosti zajít a trvat na své teoretické zaslepenosti, přes kterou nevidíš, co je přímo před tebou. Kdyby to bylo jednou, dvakrát. Jenže tohle je tvůj obecný problém, jak tě sleduju ze všech tvých diskuzí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 09:08 | Nahoru | #158

Krejza píše: kerut> já se ti jen směju, kam až jsi schopen ve své nezkušenosti zajít a trvat na své teoretické zaslepenosti, přes kterou nevidíš, co je přímo před tebou. Kdyby to bylo jednou, dvakrát. Jenže tohle je tvůj obecný problém, jak tě sleduju ze všech tvých diskuzí.


Hodit Krejzu do beztíže a pak by se divil, jak by se při hajlování točil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 09:43 | Nahoru | #159
Krejza> Treba opravdu dokaze vysednout doprava, aniz by ovlivnil motorku pod sebou. Pak by se ale mel prihlasit do NASA, protoze vi neco, co ostatni ne :)

Naposledy editováno 30.08.2020 10:02:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 15:54 | Nahoru | #160
Craymadape> tak to bych se opravdu divil tak, ze uz bych se vice divit nemohl vono totiz "plavat" ve malo vazkem vzduchu zdaleka neni takova prdel jako plavat v relativne vazke vode.. kdyz ve stavu bez tize, z klidu, natahnes pred sebe ruku, nestane se prekvapive vubec nic

Vilem> vsichni kdo davali pri mechanice pozor to ale vedi jak jsem psal, vezmi si koleckovy brusle, a zkjus se rozjet jen pohybem pazi nebo trupu, schvalne

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 16:46 | Nahoru | #161
nechce se mi to lustit vse, proletl jsem to jen zbezne a podle me ma Kerut jen problem to spravne podat, ale obavam se, ze tu kinematiku pohybu motockylu ma nejspis spravne. Ostatne i v tech minulych mych hadkach byl problem spis v tom, ze se neumi jednoznacne vyzvejknout, predpoklada, ze jeho oponent ma minimalne VS znalosti mechnaiky, spoustu okrajovych podminek nestanovi, protoze je prece jasny, ze takovy jsou atd atd. tzn ta diskuze s nim neni snadna, ale obavam se ze po tom co ho clovek dokope to vse zpetne dourcvit a dovysvetlit tak dojde k tomu, ze to vlastne na zacatku napsal spravne.

nerad tu mechaniku jizdy na motorce resim, ono je to pomerne slozita problematika, hlavne na predstavivost. clovek co jezdi dela veci co si ani neuvedomuje, ze je dela a tezko se to dava do kontextu odborneho textu kterej si nasledne precte. Takze bych ty detaily asi tolik neresil a soustredil se na to co je pro bezneho pilota dulezite pro to aby dobre motorku ovladal.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 17:37 | Nahoru | #162
kerut> Nejsme na skate foru, tak sem netahej brusle. Z hokeje vim, jak se na nich pohybovat.

Stejne tak mam zkusenost, jak se chova kolo, lehka a tezka motorka, kdyz nesedim jen na prdeli, ale neco na nich aktivne delam.

Takze pokud na ni sedim v ose, motorka jede rovne, vse je vyvazeno. Abych vysedl do prava (akce), motorka diky reakci dostane silovy impuls a vychýli se doleva.

Pokud jsem vysednuty silnicarsky do zatacky a uklouzne mi to, tak uz nemam takovou sanci se vratit, protoze snaha o priblizeni se k motorce vyvola silu, ktera ji posle do jeste vetsiho naklonu. Muzu to resit jen velice omezene, oproti moznostem endurackeho stylu to je bida.

Kdyz naopak vysednu po bahnacku, tak navrat na motorku v pripade podklouznuti vyvola silu, ktera motorku zveda.

Naposledy editováno 30.08.2020 17:53:19

2 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 17:40 | Nahoru | #163
..jako obcas jo, ale na to aby si vilemx vzal koleckovy brusle a vyzkousel si to v praxi diplom nepotrebuje..

vilemx> jeste me napada vzit to z druhe strany, celkem spravne jsi uvedl Archimeda, tak to vezmeme opacne, motorka bude ta zeme, a kde vezmes ten pevny bod aby jsi na ni, svym pohybem zapusobil silou ? uz je to jasny ? opiras tou rukou (zadkem, telem..) se jen o vzduch, ne o zed vedle motorky, snad je to jasnejsi.. takze reakce tveho pohybu na moto bude umerna jen aerodyn. odporu posouvajici se casti tela..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:05 | Nahoru | #164
kerut> Ja ten diplom mam, dokonce i kulatoucke razitecko na nejake ty vypocty ohledne sil, momentu, apod. Takze tim to nebude. Spis si asi vubec nerozumime a kazdy piseme o podibnem, ale myslime tim neco uplne jineho.

Pokud by ruzne vyosovani tela nemelo na motorku/kolo vliv a neslo tak pracovat s rozdilnou hybnosti a setrvacnosti stroje vs. tela, tezko by existoval treba nejaky trial, ktery je na tomhle principu zalozen. Ten jsem sice take jezdil, ale rad se priucim

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:13 | Nahoru | #165
kerut> ty kdyz vyskocis absolutne rovne nahoru ze zeme, tak umis spadnout zpatky tezistem o nekolik centaku vedle nez si byl?

Naposledy editováno 30.08.2020 18:14:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:15 | Nahoru | #166

Stev píše: kerut> ty kdyz vyskocis absolutne rovne nahoru ze zeme, tak umis spadnout zpatky tezistem o nekolik centaku vedle nez si byl?



zalezi na definici inercialni soustavy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:24 | Nahoru | #167
assassin> mne prijde ze kerut se na motorce pohybuje v neinercialni soustave :)

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:32 | Nahoru | #168

Stev píše: assassin> mne prijde ze kerut se na motorce pohybuje v neinercialni soustave :)



me se to nechce do detailu studovat, tolik casu nemam

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:37 | Nahoru | #169
Stev> to rozhodne ne, ale jedina vnejsi sila pusobici proti tomu pohybu dostrany je proste odpor vzduchu, takze reakce ve stupackach opacneho smeru bude rovna teto vnejsi sile, a ta bude vemi mala, temer nemeritelna,.. stoupni si na brusle, nebo chces-li to vedecky, na tenzometrickou desku pokud mi neveris (coz zas nevim proc bys mel neverit)

no a samozrejme ze pokud by ses soupal po sedacce, pak tam bude jeste treci odpor mezi sedackou a tvoji hmotnosti, a ten uz bude radove vetsi, to je jasny.
no, a stejny to bude s odporama v kloubech/svalech, kdyz ten pohyb provedes "staticky" jen do boku, budou zatizene takze se tam nejaka podobna reakce (jako pri uvedenem treni prdele o sedlo) vyskytne, a prenese do stupacek/ramu, ale pokud to udelas (jako clovek) dynamicky, preneses do stupacek podstatne vetsi silu kolmo k zemi (ktera nas ale v tuhle chvili nezajima, neresime tlumice atd.. nybrz stranovy pohyb) ale za odmnenu uz prekonavas prakticky jen ten odpor vzduchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:57 | Nahoru | #170
kerut> ja tvoji argumentaci s bruslema nerozumim, prijde mi ze tahle teorie naopak potvrzuje ze pri vysednuti na stupacku pusobi sila ktera motorku vychyli na druhou stranu.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:57 | Nahoru | #171
kerut> A pri tom posouvani zadku preneses silu do stupacek stejne nebo vic zatizis vnejsi ? A jako bonus rukama drzicima hefty posunes do boku i horni cast tela? Ze bychom se vratili k praxi

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 18:58 | Nahoru | #172
vilemx> btw promin, takhle to vuuubec nemelo vyznit !! nemyslel jsem to vubec nijak zle, ..jen jsem narazel ze vim ze se vyjadruju obcas krkolome ale ze ten experiment (napr s inlajnama nebo s dilenskym lehatkem na koleckach) je v celku jednoduchy a proveditelny,..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

30.8.2020 v 19:01 | Nahoru | #173
Stev> ale ja nerikam ze nepusobi, ja rikam ze je oproti momentu tihove sily na rameni vysednuti zanedbatelna..

E: btw vis jak funguje padlova mechanika rc heli ? malou silou natocis padlo, na nem vznikne sila aerodynamicka a osa tahla touto vetsi silou se natoci list... je samozrejme vic podobnych prikladu "zesilovace".. proste minimalni silou vytvoris jinou radove vetsi.. beznej princip

Naposledy editováno 30.08.2020 19:06:31

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

31.8.2020 v 14:40 | Nahoru | #174
vilemx> že můžeš o něčem takovém vůbec pochybovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

31.8.2020 v 19:35 | Nahoru | #175
kerut>
Tak to by mne zajímalo, jak u heli funguje pádlo jako zesilovač pro rotorový list. Pádlo funguje na klopení a klonění a s rotorovým listem nemá nic společného. Rotorový list zajišťuje vztlak, aby heli letěla a proti jeho pohybu působí ocasní vrtulka. Nějak začínám pochybovat o tom vysvětlování těžké teorie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

31.8.2020 v 20:03 | Nahoru | #176

Craymadape píše: kerut> Tak to by mne zajímalo, jak u heli funguje pádlo jako zesilovač pro rotorový list. Pádlo funguje na klopení a klonění a s rotorovým listem nemá nic společného. Rotorový list zajišťuje vztlak, aby heli letěla a proti jeho pohybu působí ocasní vrtulka. Nějak začínám pochybovat o tom vysvětlování těžké teorie.



nevim teda co hulis, ale musi to bejt slusnej matros.. videls nekdy jak ta mechanika vypada, a jak funguje ?

E: ale je teda fakt, ze jsi se (byt ironicky) defakto zeptal, takze:
deska rizeni za kterou kterou tahaji serva se nataci (cyklika) a zveda (kolektiv), potud doufam chapeme.. tim natacenim hybe pres tahla padlama, ale protoze musi fungovat i kolektivni rozeni a padla jsou spojena pevne osou, tak by to nefungovalo bez kompenzatoru kolektivu, to je ta vec na ktere vysi prepakovani a cela se posouva po hrideli rotoru nahoru a dolu.
-kdyz se deska rizeni zvedne cela, zmeni se pres prepakovani (zablokovane z druhe strany prave pevnou osou padel) uhel obou listu, bez oheldu na jejich aktualni polohu (uhel otoceni rotoru)
-kdyz se deska natoci, natoci se pres prepakovani uhel padel (kompenzator se neposune, nema k tomu duvod), osa padel se cela natoci kolem cepu (btw uz kvuli tomuto stupni volnosti je snad totalni nesmysl myslet si ze padla hybou vrtulnikem ne ? ale co uz..) a tohle natoceni pres prepakovani zmeni uhly nastaveni listu ovsem tentokrat uz v zavislosti na jejich aktualni polohu (uhlu otoceni rotoru) ...proste na jedne strane "rotoroveho disku" je vztlaku vic a na druhe strane mene..

u bezpadlovky jsou listy propojene primo na desku rizeni, coz ma dve nevyhody, jednak to neni uplne luxusne riditelne (v modelovem meritku), a druhak musi serva tahat celou vahu heli, takze musi byt relativne silna..

Naposledy editováno 31.08.2020 20:57:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 07:52 | Nahoru | #177
assassin> Ano, to je právě ono. Jen si nemyslím, že to je pouze na neschopnosti se vyžvejknout tak, aby tomu ostatní rozuměli.
Příklad 1: Uvést porušení soustavy pouze u vysednutí, ne u zatlačení na řídítka.
Příklad 2: Nějakou dobu zpátky v jedné z předchozích diskuzí tvrdil, že při vysednutí nedochází k pohybu řídítek. Teď už to automaticky uvádí, došel k pochopení.
Příklad 3: Ta jeho plachta a ruka - to je příklad tak úplně mimo, až pochybuji o jeho zdravém rozumu.

Tvoje poslední věta je něco, co upravuji roky tak, aby to bylo co nejsrozumitelnější. Už jsem si našel svůj způsob a asi celkem funguje, pokud lze soudit z reakcí ostatních.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 08:32 | Nahoru | #178
kerut> musel jsem si to přečíst třikrát, protože fakt to vysvětluješ složitě. Nicméně se omlouvám za větu, že rotorový list nemá nic společného s pádlem. Samozřejmě pádlo vychyluje mechaniku tak, aby na jedné straně působily rotorové listy větším vztlakem a na druhé menším. Jinak by to moc nefungovalo. Tím se dostáváme i k tomu, co jsi myslel v příspěvku tou reakcí. Ale dalo mi to fušku tě pochopit. A myslím, že kdo neseřizoval cykliku na heli, tak to nikdy pochopit nemůže.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 13:24 | Nahoru | #179
Krejza> a muzes si laskave dat tu praci, a u 1. a 2. tato sva tvrzeni podporit nejakou citaci ? (ze ty neco nepochopis z psaneho textu jeste neznamena ze to autor myslel tak, jak to ty zrovna chapes/nechapes) dik

Craymadepe> to pochopeni je vec uhlu pohledu (viz krejza o vetu vejs..), ale samozrejme pripoustim ze opravdu nejsem pedagog ci vysvetlovac, to jo...

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

1.9.2020 v 13:37 | Nahoru | #180
kerut> jestli máš tu potřebu, dohledej si to. Já nemám sebemenší chuť procházet stará témata.
Nicméně příklad 1 je přímo v této diskuzi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist