globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.


Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 17:57 | Nahoru | #121
Nechapu,ze dokazu projet zatacku

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 18:35 | Nahoru | #122

kerut píše: ....a v druhem pripade (krejzo ) vznikne prvni ta porucha, nerovnovaha, ta zatlaci pres zminenou geometrii na kolo resp rizeni, rzeni se pohne taky opacnym smerem nez je vnesena porucha, ALE ne proto ze by motorka chtela zatocit, ale protoze se snazi tu poruchu vyrovnat (proto je ta geometrie takova je, kdyby nebyla mirne autstabilni neuridili bychom to)

..no, stejne to nikdo nepochopi, pulka bude vyrusovat a druha v tom uvidi kouzlo, ale coz hrachu je dost...



Jo, motorka se snaží poruchu vyrovnat tím způsobem, že zatočí. Netuším, kam na tohle chodíš

Když už jsi u poruchy, tak i pohyb předního kola je pro ni porucha a po zatlačení do řídítek a následném uvolnění má tendenci se srovnat/zbavit se poruchy.
Přední kolo se prostě hne nejdříve na opačnou stranu než je náklon zadního kola a poté se srovná, bez ohledu na místo vzniku poruchy.
Srovnání tak není a nemůže být instantní v okamžiku, kdy k poruše dochází. To se děje až po vzniku poruchy. Ale v tu dobu je již přední kolo otočeno na jednu stranu.
Máš soustavu dvou částí motorky a bez ohledu na vznik poruchy se tyto dvě části navzájem ovlivňují.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 18:40 | Nahoru | #123
Kafoholik> Tak tohle začíná být na darwinovu cenu.

Tření gum v náklonu.... Při jízdě rovně asi tření gum neexistuje.
Těžký výfuk nebo rozdílná poloha zrcátek má vliv na na oskákané gumy..... Nedej bože, abys měl na jedné straně helmy intercom.

2 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 19:28 | Nahoru | #124
no, ta geometrie je fakticky peklo...

Tak si puč od zedníků kolečko, to je na testování ideální.... Jednak reaguje na náklon kupodivu stejně jako motorka, a pak tam lze i pozorovat jak se odvaluje kolo v náklonu.

Nic, kašlem na to, pro jízdu není nutný vědět jak to funguje...

Chlastat taky umim a nevim jak se to pivo dělá...

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 19:49 | Nahoru | #125
Kafoholik> čím dál tím lépe. Asi toho chlastání bylo dost, co?

Ale jo, budu hodnej a jeden případ ti vysvětlím.
Když je motorka na vrcholu křivky výkonu motoru a více se z něj už nedá dostat, nepomůže zvyšování otáček. Maximální výkon totiž nebývá na maximu otáček motoru, ale při trochu nižších otáčkách, potom výkon klesá.
V zatáčce do toho promlouvá tvar motocyklové pneumatiky, který má na krajích menší obvod. Tudíž při stejných otáčkách ujede menší vzdálenost nebo-li jede nižší rychlostí. Pokud tedy v otáčkách, ve kterých je maximální výkon, motorku zatočíme, dojde ke zpomalení, protože zvýšení či udržení výkonu zvýšením otáček již není možné.

Řešení je dost jednoduché.

Naposledy editováno 28.08.2020 20:00:43

Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 20:29 | Nahoru | #126
Tření gum existuje. Je to ten trick že u pochého busného kotouče odcházi obvod a ne střed. Různé obvodové rychlosti. Ovšem u moto, v kontextu tvary gumy, o to se stara výrobce, že bys tohlecto musel musel řešit, pokud se tedy nejmemuješ Rossi, nebo jeho gumservisák, nmo tak Peří.U brusného kotouče způsobí, že síla která ti ho rve z ruky. Ovšem u motogumy tam bys musel fakt jezdit hranu.

2 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 20:36 | Nahoru | #127
chtels to napsat opacne nacelniku, ze... nejhdriv moment, pak vykon.. (za maximem moment sice klesa, ale otacky porad rostou, takze do jiste doby je ten pokles kroutaku matematicky mene vyznamny nez rust otacek a vykon jeste chvilku poroste.. )

ohledne priciny zpomaleni bych byl opatrnejsi, myslenka v celku spravna a trefna, nicmene bude tam napr. i hodne prokluzu (urcite vic nez pri jizde rovne)... co bude mit vetsi vliv si urcite netroufam z hlavy nastrelit...

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 21:18 | Nahoru | #128
Docela rad ctu brilantni teoreticke rozbory, ktere ale treba uplne zanedbavaji zakladni fyzikalni zakony. Napr. akce a reakce Treba polud cast tela vyklonim doprava za nejaky velice kratky, pro potrebu zatocit smysluplny cas, tak automaticky vznika sila tlacici zbytek tela a motorku doleva. Protoze motorka vazi dva metraky, z nichz tak tretina navic docela dost rotuje, neni ten maly opacny impuls postrehnutelny. Staci ale presednout na daleko lehci kolo a najednou se clovek divi, o kolik se ram nakloni doleva, kdyz chci vystrcit nohu a loket doprava.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 21:57 | Nahoru | #129
-

Naposledy editováno 28.08.2020 23:51:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

28.8.2020 v 23:09 | Nahoru | #130
vilemx> divny ze nemci nepadali pri pozdravu na zada

reakce je sila, kdyz vystrcim ruku, prekonavam dejme tomu nejakou tihovou silu ale ta pusobi kolmo k zemi, a dal uz jen odpor vlastniho tela a odpor vzduchu,.. vzduch pri rychlosti vytrkovanbi ruky tak moc velkej odpor nema, takze vytrcenim ruky skutecne zapusobi na me telo reakce opacneho smeru... a bude v radu milinewtonu

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 02:03 | Nahoru | #131

kerut píše: divny ze nemci nepadali pri pozdravu na zada


Tak oni při tom většinou nestáli na zadní hraně podpatků, navíc v labilní poloze

Proč bys někam vystrkoval ruku? Tou držíš řídítka, ne? Pro vysednutí do zatáčky musíš přemístit už docela značnou část těla, takže ta reakce rozhodně nebude mít předponu mili

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 03:36 | Nahoru | #132
kerut> celá tvoje existence je založena na potřebě vždy s někým nesouhlasit, co?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 08:54 | Nahoru | #133

kerut píše: vilemx> divny ze nemci nepadali pri pozdravu na zada

reakce je sila, kdyz vystrcim ruku, prekonavam dejme tomu nejakou tihovou silu ale ta pusobi kolmo k zemi, a dal uz jen odpor vlastniho tela a odpor vzduchu,.. vzduch pri rychlosti vytrkovanbi ruky tak moc velkej odpor nema, takze vytrcenim ruky skutecne zapusobi na me telo reakce opacneho smeru... a bude v radu milinewtonu


DOcela mne to baví. Ale pokud jsou to milinewtony, tak by asi plachetnice nejezdily

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 09:04 | Nahoru | #134

Craymadape píše: DOcela mne to baví. Ale pokud jsou to milinewtony, tak by asi plachetnice nejezdily



Když jim plachty nafukuje rukou, tak určitě ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 11:03 | Nahoru | #135

Krejza píše: kerut> celá tvoje existence je založena na potřebě vždy s někým nesouhlasit, co?



Já si myslím, že mu křivdíš… Kerut je vědec a trpí, když se problém zjednoduší tak, aby porozuměl i laik. Sranda je, když to čtu, že vlastně oba říkáte totéž, jen každý jiným jazykem!

Já to znám od svého syna, doktoranda chemie, když se mi snaží vysvětlit něco ze svého oboru. To je vidět vyslověně fyzická bolest, když musí něco zjednodušit, abych mu aspoň trochu rozuměl! Takže tady Kerut zavléká závleky kola a další… a tím vůbec nechcu říct, že to s problematikou nesouvisí.

PS: Nerozumím mechanice, ani neumím jezdit!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 12:24 | Nahoru | #136
Kafoholik> hele sem nevěděl že když chci na stavbě zatočit do prava tak točíme Rudla do leva a nedej bože to s kolečkem řezat to bych cintal maltu snad všude

Jinak ještě když sem byl mladý a blbý což sice některé věci se i za ty roky nezměnili tak jsme zavařili na kole řidítka a věřte nebo ne zatočit vážně nešlo a ani náklonem když si matně vzpomenu tak většinou každej natom hodil hubu

Naposledy editováno 29.08.2020 12:33:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 12:30 | Nahoru | #137
zatr> no to musíš jet tak rychle, aby ti odstředivá síla držela maltu v kolečku přece... To nevíš?

Asi bys mel zajet někam na kurz čoveče...

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 12:34 | Nahoru | #138
Kafoholik> v kurzu jsem byl tři roky čeče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 12:43 | Nahoru | #139
zatr> díky za potvrzení tohoto hovězího nápadu reálným pokusem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 12:52 | Nahoru | #140
Krejza> hele i na držení stability to bylo masakr prostě i male cuknuti řídítek tam chybělo na dostředění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 13:15 | Nahoru | #141
Craymadape> pokud by mela plachta plochu lidske ruky, pak urcite ne

Vilem> pri vysedavani zvednu zadek cimz pusobim na stupacky vicemene kolmo k zemi, a posaim ho o kousek bokem, tim na ram opravdu zadnou silou nepusobim.. ty si to pletes se situaci kdy sedis vedle krabice (vezmeme to zjednodusene) a odstrkujes se o tu krabici, pak samozrejme pusobi stejna sila na tebe i na krabici...

Naposledy editováno 29.08.2020 13:18:43

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 18:57 | Nahoru | #142
zatr> Dokážu si představit a nemám nejmenší chuť to zkusit

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 19:02 | Nahoru | #143
wedness> Rozdíl je ten, že já vím, že tomu rozumí na své teoretické úrovni. Jenže díky enormnímu nedostatku praxe nechápe drobné nuance, které se v reálném použití vyskytují.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 19:16 | Nahoru | #144
kerut> Aby se ta prdel presunula, tak nejdriv ji svaly musi udelit zrychleni doprava a potom zase zpomaleni, aby nedosedla az na asfalt. A jaky nejblizsi “pevny” bod nohy a ruce maji? Stupacky a riditka. Takze se od nich odstrci doprava, coz motorku posle (diky jeji hmotnosti a setrvacnosti) jen nepatrne doleva. Na kole bez takove hmotnosti a setrvacnosti se ram vykloni daleko vic. To je princip, proc se mi treba lepe a pohodlneji jezdi v terenu se ctrvrttunou nez na krosce. Mas se o co “oprit”.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 19:41 | Nahoru | #145
vilemx> Tak to ti s tou velkou mašinou v terénu závidím. Já na supersportu neměl problém, na malém enduru nějak jo, ale jak vezmu do terénu 200kg, tak jsem posranej i za ušima. Pro men čím hravější, tím lepší. A pak v terénu ani neřeším, jak kontra. Hlavně se udržet

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 20:09 | Nahoru | #146
vilemx> ne, to je nesmysl, je to dynamicky pohyb, muzes si klidne stoupnout na tenzometrickou lavici a zkusit se pohnout v bocich, nebo pri tom pohybu udelat drep, vetsina sily pujde kolmo dolu, sily do stran budou minimalni... ..sopuat se po sedadle bez nadlehceni se je blbost prosoupes si kombinezu, a o riditka se nemas co opirat, ta jsou na rizeni

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 20:36 | Nahoru | #147

kerut píše: vilemx> a o riditka se nemas co opirat, ta jsou na rizeni



Teď si lámu hlavu jak to děláš při prudkém brždění, se vždy před jízdou přilepíš za kombinézu ne?

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 20:57 | Nahoru | #148
lobo6> drzim se koulema za nadrzviole,.. nicmene bavime se tu o levo pravem posunu teziste, ne o prudkem brzdeni, ze..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 21:35 | Nahoru | #149
lobo6> Při jaké jízdě? Fantasy v jeho hlavě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

29.8.2020 v 22:09 | Nahoru | #150
Krejza> ty musis bejt strasne zakomplexovanej tvor covece
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist