globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trénink jízdy v náklonu
 
22.8.2020 v 20:53
Dnes jsem si udělal výlet do Goerlitz (omlouvám se germanofilům za ten přepis, ale neumím zadat přehlasované o) na kurz jízdy v náklonu. Zaplatil jsem sice nějaké to euro, ale stálo to za to. Zajímavé to bylo už typem použité motorky, je možno si vybrat mezi Kawou ER-6 a BMW GS 1250. Šel jsem do Bavora, bo když položím takovou stodolu, tak už cokoliv. Dvě třetiny doby výcviku nám dnes propršelo a vidět Géeso projíždět po mokrém asfaltu loužemi v náklonu 45 stupňů bylo moc pěkný. Bez těch padacích křídel by si to nikdo z nás neriskl na mokru takhle naklopit. Doma na suchu si se svou motorkou už každý může trénovat dále. Sešlo se nás tam cca půl na půl- Němci a Češi, celkem 12 jezdců a 2 instruktoří. Ti jsou super, výklad v češtině a v pohodě. Pokud by někoho zajímalo více, tak může nahlédnou na stránky: www.car-pro.eu . Je to tréninkové centrum bezpečné jízdy a krom motorek dělají samozřejmě i jízdy pro osobáky a nákladní vozy, mimochodem i kurzy driftování, pokud bude zájem.


Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 12:22 | Nahoru | #31

puffybodie píše: panTerek> Mozna musi vyrovnavat vahu toho leseni No jako chapu to vyklaneni na druhou stranu pri pomalych rychlostech, ale kdyz to tam delaji pak i ve vyssich, tak mi nejak unika smysl toho (jako ze trenuji na pripadne mokro aby nebylo tolik vahy na jedne strane a bylo to stabilnejsi???? To kdyz chce aby to nepodklouzlo, tak prece naopak motorku vzprimeneji a clovek se vyklani do zatacky a tim padem vetsi plocha pneu na vozovce, tlumice vzprimenejsi atd.)



Na první pohled se dá poznat, že to lešení je kolem podélné osy souměrné, takže jeho "váhu" vyrovnávat není možné, protože má těžiště uprostřed.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 12:37 | Nahoru | #32

penous píše: dva_hrnce> S tím plně souhlasím, já vloni po 4 dnech v dešti přes Dolomity a Alpy a pak už mě to snad i bavilo
A když jsou dobrý gumy - doporučuju Michelin PR5 tak pohoda


Reklama

Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 12:52 | Nahoru | #33
To Daffik: Ano, máš pravdu. Největší problém bylo přepnout si to v hlavě. Zbavit se toho strachu. Poslechnout pokyny instruktora ve vysílačce už potom byla sranda.

To MartasUS: Čteš mi myšlenky. Přesně proto jsem ten příspěvek sem vkládal. Děkuji za pochopení.

Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 15:29 | Nahoru | #34
Tak my minulý rok na Balkáně také jeli celý den v dešti,ale nějak jsem nepozoroval že bych odpoledne zrychloval Auta za mnou sice nejela,ale jen díky tomu,že po rovině jsem zrychlil a do zatáček brzdil jak o život Taková jízda "brzd-plyn" Když jsem se vždycky díval z té zatáčky kam bych padal,nebo do čeho narazil,nebo pod co vjel,kdyby mě to ustřelilo,tak mě nějaký zrychlování ani nenapadlo
Ten cvičák je vždycky bezpečnější a je to takový "laboratorní",takže jakoby ideální podmínky na cvičišti. Na silnici stačí že před tebou jel nějaký traktorista a zapomněl si zavřít nádrž od nafty,nebo z něj sere olej První "odvážně" projetá zatáčka a je to vstupenka do příkopy
Takže za mě je ten cvičák určitě dobrá věc,ale stejně bych jezdil v normálním provozu v dešti pořád jako posranej,protože mám vždycky na paměti toho traktoristu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 15:31 | Nahoru | #35

Maxipes_Fík píše:
A můžete se mnou nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co se proti tomu dá dělat


Zas te nekdo uda

Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 15:59 | Nahoru | #36
No a jaký to vlastně mělo celé smysl? Vyzkoušíš si, jak na jejich instruktorské mašině drží jejich gumy na jejich asfaltu. Klouzly ti v náklonu gumy a ty ses to naučil srovnat? Nebo ti to klouzlo, kolečka tě zachránila a ty ses naučil rozpoznat včas mez, kterou poznáš i na jiné mašině, jiných gumách a jiném povrchu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 16:00 | Nahoru | #37

Kubák píše: Zas te nekdo uda



Tak ať, já se nebojím.

Dafikk má pravdu, stačí jeden panák nafty v blbém místě na mokré silnici. Takže to ani moc nevadí, že v tom kurzu nepoznali, kdy se dostanou na hranici smyku, lepší je nechat si nějakou rezervu a projet zatáčku raději o trochu pomaleji, než trochu rychleji a lehnout a ještě někam vletět.

Naposledy editováno 24.08.2020 16:04:05

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 16:09 | Nahoru | #38

Maxipes_Fík píše: Dafikk má pravdu, stačí jeden panák nafty v blbém místě na mokré silnici.

Jj, to je bohužiaľ pravda, obvykle tú naftu ani neuvidíš, zistíš to, až na zemi...

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 17:59 | Nahoru | #39
Podle nějaké studie byl dělán rozbor nehod, kde došlo k usmrcení motocyklisty ( vždy to byly případy, kdy nebyl u nehody jiný účastník a nehodu vždy zavinil sám motorkář). Z několika tisíc případů bylo 60% všech havárií způsobeno NEDOSTATEČNÝM náklonem ve chvíli kdy jej bylo potřeba. Většina těch motorkářů prý měla v okamžiku nehody náklon do 20 stupňů (snad jsem to popsal dobře a nebude mne někdo chytat za slovo). Smyslem tréninku nebyl umět projet zatáčku jako Rossi či Marquez,, ale nezabít se a nebát se když je potřeba více to položit. Ve strachu prý totiž řidič nejčastěji chybují. Všem šťastné km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 19:39 | Nahoru | #40
VefroLBC> Jako v něčem máš pravdu a v něčem ne. Já mám odjeto cca 2,8mil km a nejhorší je,když se lekneš. Kecy o tom,že kdybys byl závodník,tak to vybereš jsou bláboly internetových onanistů. Všechno je to o tom být soustředěný. Závodník jede závod a je plně soustředěný a očekává mimo jiné i ten smyk. Když to pak nastane,tak s tou situací umí naložit a to třeba lépe než my "obyčejní". Z vlastní zkušenosti vím,že když se lekneš,tak nestihneš zareagovat tak jak máš. Na cvičáku věřím že je to OK,ale není to nic jíného než optimální podmínky,s optimální technikou a k tomu všemu jsi pekelné soustředěný,takže reaguješ tak jak máš. Ale v provozu je to vše jinak. Vyjeté kolej,povrch silnice,provoz,poloměr zátáček,soustředěnost řidiče,atd atd To všechno hraje proti tobě. Proto říkám....Když máš zbytečný kačky a chceš si to vyzkoušet...proč ne?!? Ale na silnici v běžném provozu v proměnlivých podmínkách je ti všechno z větší části k hovnu. Nic ve zlým. Každý reaguje jinak. A podle mě je na motorce nejdůležitější ten proklínaný a vychvalovaný "pohled kam jedeš"!!! A to je podle mě alfa a omega všecho. Když to přepískneš na mokru do zatáčky,lekneš se a díváš se do lesa,kam nechceš vjet,tak protože se tam díváš,tak tam i vjedeš!!! Bohužel je to tak. Když se odpoutáš od toho všeho a stihneš upřít pohled ven ze zatáčky,tak to projedeš i na mokru bez ztráty 10 a možná jen s šrámem v trenkách Pochopitelně se nebavím o rychlosti 100km/hod a zatáčka 90°.

Naposledy editováno 24.08.2020 19:40:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 19:57 | Nahoru | #41
dafikk> Rekl bych, ze to je princip treninku - drilu, opakujes dokola situace a manevry a pak kdyz to nastane tak zareagujes instiktivne. Najezdit 2,8mil autem (kamionem?) treba v ovladani motorky moc nepomuze. Ono i kdyby to bylo na motorce, tak pokud to bude treba bezne dojizdeni do prace - tak stejne nenatrenujes reakce na krizove situace. Ja treba jsem se za dva roky na okruhu naucil z techniky ovladani motorky vic nez za 15let v provozu predtim. Vsechno ma svoje, nechci rict, ze drilem na okruhu se naucis vse a v provozu nic. Jeden kurz je asi zajimave zpestreni, ale zadne navyky s tim neprijdou...

Naposledy editováno 24.08.2020 19:58:26

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 20:48 | Nahoru | #42
assassin> S tým sa nedá nesúhlasiť. Vždy, keď sa nejaká nepríjemná situácia stane, chvíľu Ti bude trvať, než vôbec zareaguješ, a výrazne dlhšiu chvíľu (v závislosti od sústredenia, ale aj Tvojej tendencie panikáriť a ďaľších faktorov), než sa vlády ujme vedomie - dovtedy reaguješ podvedome; ak si veľa trénoval, podľa tréningu, ak nie, tak inštinktom - čo obvykle znamená prestať šoférovať a prudko zabrzdiť.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 20:53 | Nahoru | #43
assassin> Tak samozřejmě kilometry odjeté v autě jsou na motorce z větší části k hovnu. Tam jedině ti ta praxe dá to,že jsi ostražitý v situacích,kdy si nezkušení myslí,že nic nehrozí. A a no stále platí,že opakování je matka moudrosti. Ale na tréning náklonu na mokru nepůjde žádný začátečník. Nebo aspoň já bych jako začátečník nešel. Většinou ti co začínají jsou rádi,že to nastartují objedou barák a přijedou v celku Ti by přivítali kurz "Jak nastartovat motorku a neumřít"
A dril na okruhu je ti v běžném provozu také z větší části k hovno. Kdo jede v provozu jak na okruhu,tak si povětšinou říká dřív nebo později o průser. Viz Buchláky,Červenohorské sedlo,Dubá a pod.
A proto jsem psal,že krizové situace nejde naučit zvládat "levou zadní". musíš být soustředěný a počítat s tím že se to může stát. A když se to náhodou stane,tak umíš zareagovat. Když jedeš v autě,kouříš,rádio na plné kule,řechtáte se s kamošem historkám z minulé pařby a najednou vyvstane krizovka tak se lekneš a stejně zareaguješ na kokota Dril nedril! Prostě je nutné jezdit jen tak rychle,jak rychle lítá tvůj anděl strážný

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

24.8.2020 v 21:04 | Nahoru | #44
dafikk> Jak jsem psal, jsou veci co se naucis v provozu a na okruhu ne a naopak, ale co se ovládání motorky tyka, tak ja si myslim, ze v provozu se toho moc nenaučis.

Ano, neni pak dobre jezdit v provozu jako na okruhu, ale treba to mokro - kolik lidi si v provozu vyzkouší limity jízdy na mokru? Kolikrat se clovek v provozu na mokru sklouzne? Ja se na mokru taky bal leta, svezeni na mokrejch slickach je zajimava zkušenost. Na malým okruhu jsme loni lezel tak 8x? Mozna vickrat. Zkusenosti koncentrované do jednoho roku, kterejm tech předchozích 15+let za riditka nemuze konkurovat. Ideálně to kombinovat treba s mx a dalsima disciplínama. I ty pády pak vypadaji jinak

Naposledy editováno 24.08.2020 21:05:06

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 07:19 | Nahoru | #45
Maxipes_Fík> Tak to já teda souhlasím. Proto jsem se ptal., zda dostali smyk. Asi je to především pro pocit, že se motorka může naklonit. Bez patřičné rychlosti vždycky. Konec konců na supersportu jsem měl koleno na zemi pořád, náklon přes 50 st nebyl problém a na cestovním enduru jsem se uklidnil. Tam ty gumy jaksi dřív kloužou

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 07:41 | Nahoru | #46
To vysedavani na opacnou stranu “po ednduracku” umoznuje ucinnou a rychlou obranu, kdyz to ustreli na mene prilnavem povrchu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 08:41 | Nahoru | #47

vilemx píše: To vysedavani na opacnou stranu “po ednduracku” umoznuje ucinnou a rychlou obranu, kdyz to ustreli na mene prilnavem povrchu.



To myslíš.že když to má lehnout tak z toho vystoupíš? Nebo jak to myslíš??

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 09:44 | Nahoru | #48

dafikk píše: A když se to náhodou stane,tak umíš zareagovat.

Keď svoju reakciu na krízovú situáciu netrénuješ, zareagovať nebudeš vedieť, no spanikáriš - áno, po pár sekundách (závisí od toho, ako si bol pripravený) sa z paniky vytrhneš, no pár sekúnd, ak ideš 90-kou, kľudne znamená vyše 100 m. A počas tej paniky budeš reagovať tak, ako si si natrénoval.

A reakcie na krízové situácie môžeš trénovať jedine tak, že sa tým krízovým situáciám budeš vystavovať, aby si získal motorickú pamäť - a to je určite bezpečnejšie niekde na okruhu, teréne alebo špeciálne prekážkovej dráhe, ktorú si si za týmto účelom niekde postavil, než v premávke.

Druhá vec je to, čo spomínaš, ako tým krízovým situáciám predchádzať, že napr. do zákrut, kde nevidíš, pôjdeš opatrnejšie, ak uvidíš auto, ktoré by Ti malo dať prednosť, spomalíš a napr. sa posunieš zboka nabok, aby Ťa lepšie zaregistroval a podobne.

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 09:54 | Nahoru | #49
Vidím, že zde zkušenost s akademie, který já dobře znám ( www.car-pro.eu ) !

Taky jsem se v této skvělé motoškole kurzu účastnila a je to vynikající!!!!
Zajímalo by mě, jesli někdo může srovnat tuto školu například s jinou? Je tu někdo takový?
Než jsem se kurzu zúčastnila, tak jsem neuměla na motrce ani pořádně rozjet, ale teď dělám na vodě to, co jsem bála dříve na suchu.
Na vodě nyní cítím takovou jistota jako na suchu, právě díky tomuto kurzu. Jezdím teď běžně i v dešti a vůbec s tím nemám problém!

Všem doporučuji Určitě to za to stojí!
Myslím, že takový profesionální přístup jinde nemají!
A pozor! Navíc nezapomínejte, že se věnují také jítdě auty a nákladními vozy! Stačí si domluvit termín (0163 – 60 55 716)


(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:01 | Nahoru | #50

dafikk píše: To myslíš.že když to má lehnout tak z toho vystoupíš? Nebo jak to myslíš??



Kdyz davas motorku v zatáčce pod sebe tak kdyz to klouzne tak ji narovnas a ono se to chytne, jezdi se tak na mx a treba na motardech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:23 | Nahoru | #51
Nezávislý> Ty vole, když už se tu zaregistruješ na podporu své reklamy, tak se nauč aspoň česky a rozmysli si, jestli jsi muž nebo žena. Mou důvěru to fakt neupevnilo...

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:27 | Nahoru | #52
panTerek> Vole to je recese, né asi

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:31 | Nahoru | #53
To ne recese. Dřív na mokru bála ale nyní já v dešti dělám wheelee, stoppie a někdy i Lassie.

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:37 | Nahoru | #54
Nezávislý>
Lassie nějak souvisí s vracečkama?

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:45 | Nahoru | #55
dafikk> Jak pise assassin. Kdyz to kliuzne, tak das lehce kontra, zatizis na max. vnejsi stupacku, az uplne odlehcis sedlo, zatahnes na max za vnitrni riditko (jako kdyz zvedas motorku) a volnou vnitrni nohou se navic muzes odrazit nebo zachytit pad (to zalezi na rychlosti, kluzkosti a pevnosti kolennich vazu ).
Proto se takto jezdi tam, kde diky kluzkemu povrchu je limitni prilnavost pneu, nikoliv naklon motorky. Takze to nepouzivaji zavodnici na asfaltu, protoze tam je takova prilnavost, ze i pri vysednuti dovnitr brousis stupacku.

Naposledy editováno 25.08.2020 10:47:37

Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:57 | Nahoru | #56

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 10:58 | Nahoru | #57
To je to často omílané kontra řízení. Je to výrazně rychlejší akce, takže když ustřelí nebo může ustřelit na nejistém povrchu, je to okamžitá účinná reakce, narozdíl od korektního vysedání .

Já myslím, že je hloupost, jak někdo ( jistí instruktoři) striktně trvá na tom aby se kontra na silnici nepoužívalo. To platí jen pro najetou trať.
V provozu takový situace ale prakticky nejsou. To je ten nesrovnatelný rozdíl mezi okruhovým ježděním a jízdou v provozu.
Při nenadálé potřebě rychle změnit směr nebo náklon není jiná možnost. Silniční provoz je prakticky výhradně o nových situacích. Předvídaných, ale nových.
Na okruzích máš všechny okolnosti známé, od gum přes povrch, nastavení, tvar zatáček, uzavřená trať. A aspoň minimálně natrénované, vždy.
Vysednutí ti umožní snížit náklon a vytěžit gumy na max. Ale trvá dlouho než se přesuneš a musíš přesně vědět jak pro danou zatáčku a začít s tím dávno před ní.

Kdežto na silnici nikdy nemůžeš věřit ničemu a podle toho jedeš. Měl bys být vždycky daleko pod hranicí možností, abys měl rezervu. Jinak to smrdí špitálem.
A pokud jsi pot limitem gum, můžeš vždycky použít kontra. Pokud se jede kontra řízení, tak je kritizováno že dříve dojde ke skluzu což je pravda. Ale na bezpečné rychlosti je velká rezerva a z kontra polohy se ten případný skluz líp kontroluje. Jak píše Assassin, prostě to pod sebou snadno postavíš když klouzne, proto se tak jezdí v terénu a při driftech třeba.... Když jsi vysednutý okruhovým čistým stylem a klouzne to, tak nic neuděláš - lezení zpátky náklon v tu chvíli jen zvětší a pak highsider a nebo ležíš.

1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 12:10 | Nahoru | #58
No s tím kontra si úplně nejsem jistý u naloženého GSa To bych musel mít kolenní vazy jak lodní provazy
No jestli to v té "kudle" stihnete třeba na GSu,Varaderu a jiných težkotonážních kroskách tak jste dobří. Já se teda budu držet ve skupině B a kontra s GSem asi dělat nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 12:36 | Nahoru | #59
dafikk> Vtip je v tom trénovat to na goldwingu. Znáš to, těžko na cvičišti...

(reakce na) Trénink jízdy v náklonu

25.8.2020 v 12:40 | Nahoru | #60
PetrL3>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist