globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Potřebuji poradit
18.8.2020 v 12:50
Dobrý den, hledám nějaký krásný šestikilo které bych mohl řídit s A2.
nejvíce se mi libí Yamaha YZF R6, a našel jsem dost R6stek které jsou plně otevřené nad 80kw ale v papírech mají 25/35kw, takže to mohu bez problému řídit to vím

ale libí se mi ještě Triumph Daytona 675 a jelikož to je 675cc nebude tam problém v té kubatuře? Nebo A2 už není omezena na 600cc ale jen na kw, takže kdybych našel Daytonu 675 která má v papírech 25/35kw jinak plně otevřená, bez zmínky škrcení tak bych jí mohl řídit?


Jde mi jen o tu kubaturu jestli mohu řídit s A2 daytonu 675 která bude mít v papírech jen těch 25/35 kw bez zmínky škrcení


1 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit

18.8.2020 v 12:57 | Nahoru | #1
nemuzes

Potřebuji poradit

18.8.2020 v 13:05 | Nahoru | #2
A jsi si jisty, ze jsi udelal testy na A2 nebo i A1, kdyz nevis jake jsou podminky pro skrceni a nasledne rizeni motorek oficialne? Jinak viz. odpoved vyse a nebo muzes, ale jen na letisti nebo okruhu uzavreneme a podobne

1 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit

18.8.2020 v 13:21 | Nahoru | #3
Vím jaké jsou podmínky, mám A1 už dva roky a za pár týdnu budu mít A2 a vím že mužu mít legálně šestikilo s A2 které má v papírech 25/35 kw jinak plně otevřené nad 80kw bez zmínky škrcení.. jde o to že mi pár lidí říkalo že A2 je omezené do 600cc a někdo zase že je to jen dle kw, tak jsem se chtěl zeptat jestli nevadí u té Daytony ta kubatura (675), pokud seženu tu daytonu která má v papírech 25/35 kw jinak plně otevřená...

Naposledy editováno 18.08.2020 13:30:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuji poradit

18.8.2020 v 13:37 | Nahoru | #4
tonyyzf125> Evidentne je nevis do tedka. Byt tebou tak si je osvezim. Prestan ukapavat z magicke hranice sestikila, vem si zakon k ruce a cti. A taky neposlouchej joudy co maji informace tak maximalne z Wikipedie, ale kdyz je treba, tak nenajdou na internetu ani jizdni rad vlaku a to maji telefon v prackach porad.

Motocykly s postranním vozíkem i bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Řidičské oprávnění pro skupinu A2 platí i pro vozidla skupiny A1.



Ridicak mas ty uz podle noveho, tak se nestarej o nejaky limit 25kW, ten se na tebe nevztahuje. Mas limit 35kW a pokud ti jde matika, tak to plati jen pro stroj kde to neni upraveno z vice nez dvojnasobku vykonu. Cili v originale to muze mit maximalne 70kW a ne 80kW jak pises, to nevim kde jsi nabral. A nejak tam nevidim nejake omezeni objemu, ty jo?

Takze klidne muzes ridit Triumphy Thunderbird 1600ccm, ktery ma v originale 63kW, kdyz si ho nechas seskrtit.

Naposledy editováno 18.08.2020 13:37:52

Potřebuji poradit

18.8.2020 v 13:45 | Nahoru | #5
Když najdeš motorku s 25kW, nejsi limitovaný objemem. Ani u 35kW, ale tam si dej pozor na váhu min. 175kg, resp. na poměr výkon/hmotnost zapsaný v TP. Starší Daytonu s 25kW a bez poznámky o škrcení je možné najít. S 35kW už asi ne, protože jít dolů z nějakých 90kW na 35kW mělo smysl jenom pro někoho,kdo se na tom bál, z pohledu legality vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuji poradit

18.8.2020 v 13:48 | Nahoru | #6
puffybodie> Taky jsem byl nějakou dobu dezinformován, jako ty, ale už je to lepší. Motorky prodané nové s 25kW v papírech jsou pro A2 v pohodě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuji poradit

18.8.2020 v 14:12 | Nahoru | #7
Kohlstein> K tomu uz se tehdy vyjadrovalo ministerstvo dopravy. Pokud je ridicak A2 (nebo po staru A18) ziskan do 19.1.2013, tak automaticky jeho drzitel ziskava "nove" A2 a uz neni omezen na 25kW, ale na 35kW a NAVIC mu zustava ze muze ridit motorky do 25kW, ktere jsou i seskrcene z vice nez dvojnasobku puvodniho vykonu. To je aspon jedna oblast kde statu jeste zustava rozum a nevyzaduje neco menit zpetne pro cloveka, ktery ziskal nejakou vec podle puvodnich pravidel a nemohl vedet, ze bude takova zmena.

To je ale pro aktualniho tazatele stejne bezpredmetne, protoze on z te doby ridicak urcite nema, takze ho zajima co ma v ruce aktualne a to je do 35kW neseskrceno z vice nez dvojnasobku puvodniho vykonu. Takze klidne tam muze byt i stroj co mel jako novy 25kW kdyz se splni to ostatni.

Realita toho jak moc je to vymahatelne to tady asi neresime, mne za 7 let nezastavili policajti taky ani jednou. Spise je to takove coby kdyby se neco stalo a nasledne dohadovani s pojistovnou.

(reakce na) Potřebuji poradit

18.8.2020 v 18:15 | Nahoru | #8
puffybodie> Se mě zdá, že ty o koze a já o voze. A nebo obráceně.

(reakce na) Potřebuji poradit

18.8.2020 v 20:39 | Nahoru | #9

p.a.t.r.i.k.7 píše: nemuzes


Lžeš. Samozřejmě že může.

2 reakcí na tento příspěvek Potřebuji poradit

19.8.2020 v 18:15 | Nahoru | #10
Motorcycles of a power not exceeding 35 kilowatts (47 hp) and with a power/weight ratio not exceeding 0.2 kilowatts per kilogram (0.12 hp/lb) and not derived from a vehicle of more than double its power.

There is no legal requirement to have a certificate or documentation to say that the bike has been restricted.

Some unscrupulous companies have sprung up and will tell you that the police and insurance require these certificates.

In fact these certificates are worthless and not recognised by the law.

Takže asi tak.... papír nepotřebuješ, ale do výkonu se nevejdeš protože "more than double its power". což daytona přesáhne... Takže pokuď se tohle nezměnilo tak jsou 600 v R/RR verzích všechny mimo mísu. ...u triumphu leda tak street triple.

Na druhou stranu, ať se rejpu v evropských/českých "officiálních" zákonech, tak někde nevidím ten dodatek o "dvojnásobku" ...buďto jsem slepej a nebo je to mýtus ....radim ti, prostě sednout .. prohrabat se stránkami MDCR/EUROPA a hledat .... všechno je zkrátka jen spekulace, dokuď to nenajdeš černé na bílem

Je docela smutný že ani po téměř třech desetiletí EU a stovek let na motorkách se pořád někdo nezamyslel nad tím, že kW je jen výpočet ale to co nás žene dopředu co má opravdu hlavu a patu měřit jsou Nm.

A policajtů se samosřejmně boj ... mě taky zastavili dvakrát v životě a možná jsem chvíli neměl dodělaný rožšíření a měl jsem štěst ale zrovna včera si takle zaparkuju, zapálim cígo otočim a za mnou rozblikaná oktávka o který sem vůbec nevěděl takže kluci mají své dny a očividně dle rozhovoru jim šlo víceméně o to jestli na to mám papíry, to že jsem letěl trošku víc 5 vteřin předtim je vůbec nezajímalo

ZKRÁTKA .... HLEDEJ TOHLE = 361/2000 Sb. najdi na officálních stránkách ČR tam to bude.... hodně štěstí, ten novej portál co maj stojí za piiiiiiiii a nic tam najit nemuzu :D

Jedinný co jsem našel je https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#cast1
Kde "údajně píšou" že je to aktuální a když pak dáš CTRL+F a napíšeš tam 35 Kw tak ti to najde tu větu, kde třeba tady o dvojnásobném výkonu zmíňka je

Naposledy editováno 19.08.2020 18:42:03

(reakce na) Potřebuji poradit

19.8.2020 v 19:54 | Nahoru | #11

Lam. píše:
Je docela smutný že ani po téměř třech desetiletí EU a stovek let na motorkách se pořád někdo nezamyslel nad tím, že kW je jen výpočet ale to co nás žene dopředu co má opravdu hlavu a patu měřit jsou Nm.


Tak kromě toho, že tady lžeš o tom, že v našich zákonech není paragraf "A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem"
si tě za výše uvedené řadím na seznam pitomců.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuji poradit

19.8.2020 v 20:38 | Nahoru | #12

Lam. píše: Je docela smutný že ani po téměř třech desetiletí EU a stovek let na motorkách se pořád někdo nezamyslel nad tím, že kW je jen výpočet ale to co nás žene dopředu co má opravdu hlavu a patu měřit jsou Nm.


A blba týdne vyhrává...

(reakce na) Potřebuji poradit

20.8.2020 v 11:44 | Nahoru | #13
puffybodie> a nemyslí zakladatel vlákna spíše situaci, kdy ta motorka rovnou vyjede z továrny a má 25, 35 kW apod. - protože v tom případě by to samozřejmě řídit mohl - v TP by v tom případě zmínka o snížení výkonu být neměla...

(reakce na) Potřebuji poradit

20.8.2020 v 13:14 | Nahoru | #14

Číkus píše: A blba týdne vyhrává...



Děkuji děkuji, holt jsme všichni konstruktéři a naši profesoří blbci

Potřebuji poradit

21.8.2020 v 19:56 | Nahoru | #15
já bejt tebou, tak se vrátim do tý autoškoly, když ani nevíš, na co sis dělal řidičák
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1172, 1173] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35167 Včera v 19:34 Tommasson
Těsnění pod víčkem nádrže Triumph Daytona 675 TheCorpse 2 7.4.2023 v 14:35 eda
Elektronické odvzušnění brz Triumph Daytona 675 nicooo 8 27.5.2020 v 14:53 nicooo
Triumph Daytona startovaní Triumph Daytona 675 djgas 13 26.4.2020 v 21:55 djgas
Pneu na Daytonu Triumph Daytona 675 nicooo 23 18.11.2019 v 12:56 malda67


TOPlist