globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové
Zdravím,řeším problém se svým bramborakem R 1200 CL.Moto po zapnutí spínačky nejde nastartovat.Pouze dvakrát cvakne,ale čerpadlo nezabzučí.Pokud přivedu stálé napětí z DIN zásuvky 12V na 3.pinový vývod z nádrže,čerpadlo běží a motorka nastartuje bez problémů.Nemá někdo s tímto typem bramboráku,který je možná v tomto totožný i s modelem R 1200 C nějaké zkušenosti kde může být problém,proč čerpadlo po zapnutí spínačky nefunguje?Moto delší čas stálo,ale nemyslím si,že by to mělo vliv na tuto situaci.Děkuji předem za vaše zkušenosti,popřípadě rady,kde hledat problém.Robo Rawen.

1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

16.8.2020 v 21:34 | Nahoru | #1
Vybita baterka?

1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

16.8.2020 v 21:48 | Nahoru | #2
R1200CL by měla být podobná R1150, zkontroluj obě 10A pojistky (jedna je monotronic a druhá pal. pumpa).
Zkus prohodit dvě malá relátka ve přední části pojistkové krabičky oddělená přepážkou. Vpravo je rélátko pal. pumpy, vlevo klaksonu.

(reakce na) BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

16.8.2020 v 22:46 | Nahoru | #3

Baldric píše: Vybita baterka?


Baterie je v pořádku nová 22 Ah.Startovat s připojeným čerpadlem na přímo od baterie lze a motorka chytne hned.Ale bez přímého napájení čerpadla z baterie nejde nastartovat a čerpadlo nespíná,není slyšet v nádrži ten typický zvuk.

(reakce na) BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

16.8.2020 v 22:50 | Nahoru | #4

JiriBN píše: R1200CL by měla být podobná R1150, zkontroluj obě 10A pojistky (jedna je monotronic a druhá pal. pumpa).
Zkus prohodit dvě malá relátka ve přední části pojistkové krabičky oddělená přepážkou. Vpravo je rélátko pal. pumpy, vlevo klaksonu.



Pojistky v těch malých plastových krabičkách po levé straně jsem všechny kontroloval a měřil.Všechny jsou v cajku.Ale mrknu na ty relátka.Můžeš upřesnit prosím,kde je najdu?Je to ta plastová větší krabička za baterií,vypadá to jako řídící jednotka?Díky chlapy za pomoc!

1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

16.8.2020 v 22:58 | Nahoru | #5
Čidlo (spínač) stojanu, chcípák....

(reakce na) BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

16.8.2020 v 23:03 | Nahoru | #6

ynzha píše: Čidlo (spínač) stojanu, chcípák....



Jak už jsem psal moto nastartuje pokud běží čerpadlo napojené přímo na baterii přes DIN konektor.Myslím,pokud by zlobilo nějaké čidlo stojánku,nebo chcípák tak bych nenastartoval ani s čerpadlem připojeným přímo z baterie.Ale raději na ty čidla ještě mrknu a chcípák.

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

17.8.2020 v 11:07 | Nahoru | #7
https://www.motorkar...=BMW%20R%201200%20CL
Stahni si manuál z 2004 (10Mb) a tam je popsaný jak funguje systém vstřikování a zapalování a na str. 31 máš popsaná jednotlivá relátka.

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

17.8.2020 v 19:42 | Nahoru | #8
TADY máš řešení. Je vadná elektronika palivového čerpadla.

Naposledy editováno 17.08.2020 19:43:46

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

17.8.2020 v 20:20 | Nahoru | #9
Na "C" tohle není a myslím,že ani na "CL".

1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

17.8.2020 v 21:08 | Nahoru | #10
Elektroniku palivové čerpadlo na mém CL 1200 jsem si jist,že nemá.Čerpadlo jsem měl z nádrže venku a je připojeno pouze přes 3.pinový konetor na pravé straně rámu moto pod nádrží.Svazek vede dál někam do té krabky s relátky.Dnes jsem neměl čas to řešit,ale mrknu na to relé palivového čerpadla podle manuálu a to čidlo stojánku bočního.Moto má i imobilizér s alarmem z výroby,tak doufám,že není zakopanej pes v tom imobilizéru.

(reakce na) BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

17.8.2020 v 21:42 | Nahoru | #11
rawenous>
V tom případě se omlouvám za svou neznalost typu. Myslel jsem, že všechny R1200 mají stejnou elektriku.

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

18.8.2020 v 09:18 | Nahoru | #12
Podívej se na spínač u stojánku vytáhni stekry a spoj je natvrdo

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

18.8.2020 v 10:27 | Nahoru | #13
U "C" a snad i u "CL" lze startovat i při bočáku na rozdíl od třeba R1100R.Čili spínač u něj bych vyloučil,pokud nemá zařazenou rychlost.A to nemá,poněvadž to chytlo při puštění proudu do čerpadla.Spíš bych to tipnul na spínač zařazení rychlosti,za předpokladu,že není zapnutý chcípák,což nepředpokládám.S tím chcípákem se stalo kolegovi,že nemohl také nastartovat a měl ho právě zapnutý.Vůbec ho nepoužívá,takže ho to honem nenapadlo a někdo mu ho asi zapnul,nebo náhodou o něj nevědomky cvakl.Pak je tam ještě ta komplikace s tím imobilizérem...

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

18.8.2020 v 12:38 | Nahoru | #14
Jo zlatý dobrý 1150 bez složité elektroniky,blbá poznámka ale zkoušel jsi druhý klicek,protože jak píšeš že když to pripojis natvrdo tak obejdes ten imobilizér a ono to jede případně začít vyřazovat postupně elektroniku od relatka proměřit ,postupovat postupně může to být taky nějaké cidlo ale co se toho týče napichnul bych to na techa pokud je něco v prdeli mělo by se to na tom ukazat

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

18.8.2020 v 15:47 | Nahoru | #15
R1200C(L) má s řadou R1200 společný jen ten název, ale technicky je to "zlatý dobrý 1150"
Ovladač k dodatečnému imobilizérů je přívěsek, takže zkusit jiný klic pokud není extra vybehana spínačka nepomůže.

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

18.8.2020 v 20:50 | Nahoru | #16
Tak jsem dnes přehodil ty relátka mezi sebou klakson-palivové čerpadlo.Klakson troubí i na relé palivového čerpadla ale opačně to nefunguje.Stále více se přikláním k tomu,že palivové čerpadlo nejspíš blokuje imobilizér.Je možné,že tím jak moto dlouho stála až do úplného vybití baterie,se vymazalo něco z paměti imobilizéru a bude ho potřeba patrně znovu naprogramovat.Dálkovým ovladačem imobilizér lze deaktivovat,alespoň kontrolka na panelu moto alarmu a imobilizéru zhasne,ale čerpadlo palivové nesepne.Vše ostatní funguje normálně.Pokud moto nastartuji přemostěným napětím 12V přímo na palivové čerpadlo se stojánkem bočním,zařadím rychlost a pustím spojku,moto chcípne tak jak má pro bezpečnost.Tudíž odvozuji,že čidlo stojánku i zařazené rychlosti funguje.Nemá někdo více zkušeností prosím s nějakým imobilizérem a alarmem na své moto?
Dávám za pravdu,že R 1200 C,CL je technicky spíše k R 1150,s 1200 má společný snad jen obsah motoru

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

18.8.2020 v 23:34 | Nahoru | #17
Premyslim, jestli by to mohl delat vadnej hall senzor Mate me, ze po primym pripojeni cerpadla motor bezi. Neni treba jen vadnej konektor pod nadrzi?
Zeptej se na www.baworak.cz, treba ti Tonda nebo servisak poradi.

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

19.8.2020 v 20:26 | Nahoru | #18
Viděl bych to na vadné čidlo stojánku. Když ho na 1100 GS nechám vyklopený a zapnu klíček, tak čerpadlo nezabzučí, sepne až po sklopení stojánku. Tudíž pokud toto čidlo obejdeš a pustíš do něj šťávu přímo, tak motor natvrdo samozřejmě poběží.

BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

Skvělá odpověď, děkuji! 22.8.2020 v 14:38 | Nahoru | #19
Nedalo mi to a stáhl jsem si manual. Zkontroluj napětí a funkčnost pojistky F2 (10A) potažmo kabel od řídící jednotky přes tuto pojistku, relé, až k čerpadlu.Jinde jsi se ptal na relé palivového čerpadla - je na další fotce


BMW R 1200 CL nestartuje,nespíná čerpadlo palivové

22.8.2020 v 21:15 | Nahoru | #20
Dnes konečně vyřešeno startování mého BMW R 1200 CL .Děkuji všem za nápovědy a rady. Znovu jsem se pustil dnes do škatule,kde jsou relátka a našel to správné podle manuálu i obrázku zde výše.Relé je v pořádku a po zapnutí klíčku a deaktivaci imobilizéru,relé na krátko sepne.Problém je ale napětí 12V které má relé sepnout dle schématu k palivovému čerpadlu.Přes pojistku F2 k relé bohužel spínané napětí 12V k palivovému čerpadlu žádné nejde.Pojistka F2 je v pořádku.Vzhledem k tomu,že se mi nechce vrtat se komplet v celé elektrice,přivedl jsem k relé palivového čerpadla spínané napětí pro palivové čerpadlo 12V přes novou pojistku přímo z baterie.Takže je použito stávající funkční originál relé,které mám umístěné mimo patici a z patice relé přes kontakty je relé pouze napájeno 12V po zapnutí spínačky a následně při startování,na výstup relé je přivedeno přes nožovou pojistku v pouzdře na kabelu +12V z baterie a dál nataženo až ke konektoru palivového čerpadla.Původní kabel od relé ke konektoru palivového čerpadla byl zaizolováno a odpojen.Práce cca 2.hodky a materiál cca 150.-kč( kabel 1,5mm ,pouzdro pojistky,pojistka,konektory ).Funkční rychlé řešení pro další,kterým by se přihodil podobný problém
Jinak startování u modelu R 1200 C a CL je možné i při vysunutém bočním stojanu.Ověřeno



Naposledy editováno 22.08.2020 21:18:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... StB 19 18.8.2023 v 21:53 StB
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... PanCajicek 26 15.7.2023 v 10:16 400xr
Plech mezi lamely do spojky na BMW ... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... Rudolf 5 17.3.2023 v 17:59 Rudolf
BIH BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1200 CL Brous 7 29.9.2021 v 21:40 Slávek-TDM
BMW iABS s posilovačem BMW R 1150 GS, BMW R 1200 GS, BMW R 1150 GS Adventur... macmanCZ 21 2.8.2021 v 08:01 bare


TOPlist