Téma: A - Výběr motorky a výbavy
Ahoj všichni,
po pár letech pauzy od Piaggia X7 125 se chystám vstoupit do motorkářského světa, konečně ve vyšší kategorii.
Když čtu články a příspěvky o výběru první motorky, často se opakuje CB 600F Hornet, mně osobně se pak líbí i aktuální CB 650R nebo Kawasaki ER-6n. Tak jako tak se budu poohlížet v ojetinách a rád bych se vešel do 80-100 tis.
Můžete mi doporučit ještě jiný mašiny, po kterých by takhle do začátku mohlo stát se ohlídnout? Objemově to vidím kolem 600, do 1000 a výš se mi zatím nechce.
Taky budu rád za doporučení helmy a základního oblečení - v tom se nevyznám vůbec. Volil bych zlatou střední cestu.
Předem díky za podněty!
po pár letech pauzy od Piaggia X7 125 se chystám vstoupit do motorkářského světa, konečně ve vyšší kategorii.
Když čtu články a příspěvky o výběru první motorky, často se opakuje CB 600F Hornet, mně osobně se pak líbí i aktuální CB 650R nebo Kawasaki ER-6n. Tak jako tak se budu poohlížet v ojetinách a rád bych se vešel do 80-100 tis.
Můžete mi doporučit ještě jiný mašiny, po kterých by takhle do začátku mohlo stát se ohlídnout? Objemově to vidím kolem 600, do 1000 a výš se mi zatím nechce.
Taky budu rád za doporučení helmy a základního oblečení - v tom se nevyznám vůbec. Volil bych zlatou střední cestu.
Předem díky za podněty!
1 reakcí na tento příspěvek A - Výběr motorky a výbavy
Jezdit už budeš sám ?
Kup si, co se ti líbí. Ty na té motorce budeš jezdit, né my. Prostě a jednoduše si je projeď a pak si vyber. Já si taky koupil křáp, který by měl mít větší cenu hodit do šrotu, než za co se to prodává a jsem spokojený (mám se v čem každý týden hrabat).
Zajdi do obchodu s motooblečením a tam ti poradí.
Textil=pohodlnější a praktičtější
Kůže=bezpečnější a více cool (ty retro bundy)
U helem máš nějaký bakelit, skořepinu (plast) a pak kompozit. Co jsem tak slyšel, tak je lepší za stejnou cenu dražší skořepinu, než levnější kompozit. Důležité je, aby byla helma pohodlná. Existují nějaké testy bezpečnosti (SHARP?, nějak tak...), odkud se můžeš odrazit s výběrem.
P.S. kup si nějakou olítanou vránu jako bandit nebo SVéčko. Je docela možné, že ti kategorie naháčů (dosaď si dle svého) nesedne a za půl roku to prodáš a změníš kategorii. U těhle starých vrán proděláš o něco méně a kdejaký pád nebude bolet tvojí peněženku. Až se ujistíš, co od motky chceš, pak bych investoval více.
Zajdi do obchodu s motooblečením a tam ti poradí.
Textil=pohodlnější a praktičtější
Kůže=bezpečnější a více cool (ty retro bundy)
U helem máš nějaký bakelit, skořepinu (plast) a pak kompozit. Co jsem tak slyšel, tak je lepší za stejnou cenu dražší skořepinu, než levnější kompozit. Důležité je, aby byla helma pohodlná. Existují nějaké testy bezpečnosti (SHARP?, nějak tak...), odkud se můžeš odrazit s výběrem.
P.S. kup si nějakou olítanou vránu jako bandit nebo SVéčko. Je docela možné, že ti kategorie naháčů (dosaď si dle svého) nesedne a za půl roku to prodáš a změníš kategorii. U těhle starých vrán proděláš o něco méně a kdejaký pád nebude bolet tvojí peněženku. Až se ujistíš, co od motky chceš, pak bych investoval více.
A10 píše: Jezdit už budeš sám ?
Jo, budu.
Ještě se zeptám - pro případ, že motorka spadne (ať už se mnou nebo beze mě), jaké jsou druhy ochrany a mají je některé stroje v základu? Stojí za to si extra pořizovat rám motoru a další prvky?
Jo a taky pro případný doporučení může hrát roli, že mám 190cm :)
Naposledy editováno 16.08.2020 12:45:09
Ochranné prvky myslím v základním provedení moto nemají. A ano stojí za to si takové doplňky na moto pořídit.....může ti to ušetřit v případě pádu dost peněz.
A ještě k výběru moto - koukals třeba na Kawu Z750 ? Za peníz který na to máš připravený pořídíš už pěkný kousek.
A ještě k výběru moto - koukals třeba na Kawu Z750 ? Za peníz který na to máš připravený pořídíš už pěkný kousek.
Určitě si na stroje sednout a projet ... tady nesedíš už tak naprdeli jak na skůtru, ale držíš to nohama a řídíš pánví/tělem a ten pocit ze stroje bude všude trošku jinde.
Oblečení, je potřeba brát v potaz "na co jí máš" ... Já třeba mám textil, nemůžu si stěžovat ... ani v těch nehorších vedrech to není tak zlý jak by to mohlo bejt a udrží mě to zahřátého i při nizkých teplotách a nepromoknu, na druhou stranu, když letíš "Rychle", tak tě zase textil omezuje z aerodynamického hlediska... Ale na nějaký CB bych se s kůží neobtěžoval, za mě je to pro "okruháře" a "chci vypadat stylově" jinak spíš mínusy v tom najdeš.. a když se zabiješ, textil, kůže ..hovno rozdíl, zlomenou nohu máš tak i tak a pohromadě tvé rozjebané tělo udrží oboje, když to nebude z aliexpressu :D a nějaký slidery a picoviny ti ve škarpě moc nepomůžou ... to jsou dost "specifický" typy nehod kde ti někdo bude tvrdit "proč se to vyplatí" "že se sklouzneš" najdeš i kožený pokročilý kousky co jsou dobrý celoročně ale za to vyhodíš raketu. ... Já to třeba poslal už dvakrát, v obou případech klasicky když jsem neměl hadry, jen bundu ... a v obou případech by bylo úúúplně jedno v čem bych byl oblečenej, dopadlo by to stejně a nemám nic na těle sedřenýho.
Padáky, si určitě kup ...otázkou je jak bude tvůj stroj konstruovanej, když tim flákneš o zem je otázka jestli to půjde na řídítka+rám+stupačky+kola nebo na řídítka+rám+stupačky+motor +kola
V prvním případě bych se na "padací rám" vysr. a dal jen malé padáky na rám, v druhém případě asi radši ten "rám" ... jakože, vidlice, brýle "často" srovnáš, plasty koupíš nebo nepoškodíš .. prorvanej motor nikdy, to už bude mastný i když koupíš ten díl, jen za to rozhození motoru s odstrojení se ti ta cena začne násobit. ... zrovna dva týdny zpátky jsem viděl u týpka co má díly nádhernou mašinu, co měla silikonem zadělanou díru v motoru, frajer s tím prej měl takový jebání, že jí nakonec poslal asi za 40procent ceny, jen že už na to neměl nervy.
Ti můžu ukázat čestvej příklad, flaknul jsem s tím o zem, mám jenom padák na rámu a všechno přežilo ... jen dělám vidlice, rám (A to jen proto, že mám obracený vidlice a ty jsou tak pevný, že ti ohnou rám a první fáze nehody šla na předek) ... i když je to tak i tak naprd. kdybych měl narvanej motor, asi bych se na to úplně vysr. ...takle budu do týdne už jezdit. A jak můžeš vidět na fotce, když pominu ten náraz na předek ... tak následnej pád na bok stroje, odnesla jen stupačka a padák ..plasty jsou víceméně v pohodě.
PS: Taková spekulatívní teorie co jsem pochytil ... čim víc, padáků a picovin ti z toho bude čouhat, tím větší šance že se ti to někde zaryje, chytne o díru na silnici a stroj udělá kormelec ... ale to už je hodně velká teorie ..
Naposledy editováno 16.08.2020 20:39:21
Oblečení, je potřeba brát v potaz "na co jí máš" ... Já třeba mám textil, nemůžu si stěžovat ... ani v těch nehorších vedrech to není tak zlý jak by to mohlo bejt a udrží mě to zahřátého i při nizkých teplotách a nepromoknu, na druhou stranu, když letíš "Rychle", tak tě zase textil omezuje z aerodynamického hlediska... Ale na nějaký CB bych se s kůží neobtěžoval, za mě je to pro "okruháře" a "chci vypadat stylově" jinak spíš mínusy v tom najdeš.. a když se zabiješ, textil, kůže ..hovno rozdíl, zlomenou nohu máš tak i tak a pohromadě tvé rozjebané tělo udrží oboje, když to nebude z aliexpressu :D a nějaký slidery a picoviny ti ve škarpě moc nepomůžou ... to jsou dost "specifický" typy nehod kde ti někdo bude tvrdit "proč se to vyplatí" "že se sklouzneš" najdeš i kožený pokročilý kousky co jsou dobrý celoročně ale za to vyhodíš raketu. ... Já to třeba poslal už dvakrát, v obou případech klasicky když jsem neměl hadry, jen bundu ... a v obou případech by bylo úúúplně jedno v čem bych byl oblečenej, dopadlo by to stejně a nemám nic na těle sedřenýho.
Padáky, si určitě kup ...otázkou je jak bude tvůj stroj konstruovanej, když tim flákneš o zem je otázka jestli to půjde na řídítka+rám+stupačky+kola nebo na řídítka+rám+stupačky+motor +kola
V prvním případě bych se na "padací rám" vysr. a dal jen malé padáky na rám, v druhém případě asi radši ten "rám" ... jakože, vidlice, brýle "často" srovnáš, plasty koupíš nebo nepoškodíš .. prorvanej motor nikdy, to už bude mastný i když koupíš ten díl, jen za to rozhození motoru s odstrojení se ti ta cena začne násobit. ... zrovna dva týdny zpátky jsem viděl u týpka co má díly nádhernou mašinu, co měla silikonem zadělanou díru v motoru, frajer s tím prej měl takový jebání, že jí nakonec poslal asi za 40procent ceny, jen že už na to neměl nervy.
Ti můžu ukázat čestvej příklad, flaknul jsem s tím o zem, mám jenom padák na rámu a všechno přežilo ... jen dělám vidlice, rám (A to jen proto, že mám obracený vidlice a ty jsou tak pevný, že ti ohnou rám a první fáze nehody šla na předek) ... i když je to tak i tak naprd. kdybych měl narvanej motor, asi bych se na to úplně vysr. ...takle budu do týdne už jezdit. A jak můžeš vidět na fotce, když pominu ten náraz na předek ... tak následnej pád na bok stroje, odnesla jen stupačka a padák ..plasty jsou víceméně v pohodě.
PS: Taková spekulatívní teorie co jsem pochytil ... čim víc, padáků a picovin ti z toho bude čouhat, tím větší šance že se ti to někde zaryje, chytne o díru na silnici a stroj udělá kormelec ... ale to už je hodně velká teorie ..
Naposledy editováno 16.08.2020 20:39:21
1 reakcí na tento příspěvek A - Výběr motorky a výbavy
1000ccm je už dnes málo. Tak isto 100 koní je minimum.
Díky všem za příspěvky! Vypadá to, že si budu moct půjčit Horneta na víkend, tak to budu mít jako první krok v rozhodování.
Můžete mi doporučit ještě dobrý obchod v Praze/Hradci a okolí, kde mi poradí s helmou a dalším příslušenstvím?
A jaké značky přileb doporučujete vy zkušenější a od jaké cenové relace se už dá sehnat něco kvalitnějšího?
Naposledy editováno 18.08.2020 14:30:14
Můžete mi doporučit ještě dobrý obchod v Praze/Hradci a okolí, kde mi poradí s helmou a dalším příslušenstvím?
A jaké značky přileb doporučujete vy zkušenější a od jaké cenové relace se už dá sehnat něco kvalitnějšího?
Naposledy editováno 18.08.2020 14:30:14
S tvojí výškou bych ještě kouknul na Suzuki V-Strom 650. Pohodlná a hodná motorka, pokud by ti seděla a chtěl bys jít výš, můžeš jí vyměnit za V-stroma 1000 (a nebo 1050 ). Podle mě jeden z nejlepších strojů co se týká poměru cena/užitná hodnota. Přeji dobrý výběr
Tak po dlouhým brouzdání a pár návštěvách motoobchodů jsem konečně vybral helmu Bude to Spark od Airohu.
Ještě vybírám bundu - ideálně bych chtěl nějakou do každýho počasí, abych nemusel kupovat víc kousků, ale aby stačilo vyndat/přidat pár vrstev - byla mi doporučená tahle: https://www.motoobc...a-seda-cerna-p66195/ . Máte někdo tip na podobný ve stejný nebo nižší cenový kategorii?
Ještě vybírám bundu - ideálně bych chtěl nějakou do každýho počasí, abych nemusel kupovat víc kousků, ale aby stačilo vyndat/přidat pár vrstev - byla mi doporučená tahle: https://www.motoobc...a-seda-cerna-p66195/ . Máte někdo tip na podobný ve stejný nebo nižší cenový kategorii?
Ta bunda nevypadá špatně.
Ještě bych doporučil podívat se na www.mbw.cz mám od nich komplet za 7500,-
Každopádně bych doporučil osobní návštěvu a vyzkoušení.
A tu motorku? Třeba ten V-Strom 650 je opravdu zajímavý stroj z pohledu ceny - výkon - užitná hodnota!
Každopádně bych doporučil motorku která má min. +- 50kW!
Jezdil jsem už na mnoha motorkách a můj současný Dakar má 36 kW a to je pro svižnou jízdu ve skupině minimum. Klukům stíhám jen tak tak a abych nezdržoval, musím často trochu riskovat.
Ještě bych doporučil podívat se na www.mbw.cz mám od nich komplet za 7500,-
Každopádně bych doporučil osobní návštěvu a vyzkoušení.
A tu motorku? Třeba ten V-Strom 650 je opravdu zajímavý stroj z pohledu ceny - výkon - užitná hodnota!
Každopádně bych doporučil motorku která má min. +- 50kW!
Jezdil jsem už na mnoha motorkách a můj současný Dakar má 36 kW a to je pro svižnou jízdu ve skupině minimum. Klukům stíhám jen tak tak a abych nezdržoval, musím často trochu riskovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.