bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nechytla ani přes kabely
Jen takový dotaz pro zajímavost. Nejsem moc na techniku ale tohle mě prostě zajímá. Včera zastavil před barákem, kde pracuju, chlapík s yamahou-sportem- prý 2003. Po nějaké době se otevřely dveře a on přišel poprosit, jestli nemám v autě kabely, že by potřeboval nastartovat motorku, že mu asi odešla baterka. Tak jsme ponadávali na kvalitu baterií,napíchli kabely na auto, pak jsem přidal trochu plynu a motorka párkrát otočila motorem a nic. Přestala točit. Zkoušeli jsme to x-krát a pokaždé se to chovalo stejně. Chvíli,3-5s, točila- bez náznaku chycení a pak přestala točit, jakoby byla slabá baterka. Chápu, že do motoru nemusí jít benzín. Chápu, že tam nemusí jít z různých důvodů šťáva, ale proč netočí motorem, to mi je záhadou. Baterku mám v autě asi rok starou a funguje bez jakýchkoliv problémů, auto bylo nastartované, plny přidaný, motorka musela mít proudu hafo a stejně se točila jen chviličku, zahuhlala a pak už nic. Snad jsem situaci popsal srozumitelně. Proč netočí? Víte někdo? ( A jen pro doplnění info: Zkoušeli jsme i roztlačit. Motorka neprojevila ani nejmenší náznak k chycení.)
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 09:57 | Nahoru | #31

assassin píše: Sestava virtuálních odborníků - kov vi, ze si koupil kvalitní kabely a vy mu je na dalku pomluvite a navic ani neporadite, proc to pres ne nejde nastartovat

Mne je divny, ze ani Nymbus nezabral ... tim padem nemuzu nic radit ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 11:29 | Nahoru | #32
Medved> Nimbus, to je Harryho Pottera metla?

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 11:45 | Nahoru | #33
Metric> Ne, to je zase falus.

Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 11:55 | Nahoru | #34
Plus na plus a mínus na motor bych ještě zkusil...

Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 11:56 | Nahoru | #35
Plus na nymbus a mínus na falus.

Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 12:34 | Nahoru | #36
A co takhle vzít voltmetr a změřit pokles napětí při startování na baterce v motorce a hned máš jasno jak jsou kvalitní starovací kabely včetně případných přechodáků.
PS.Starý ručičkový ideál tam tu vidíš hned digitální má dost prodlevu .Dvě smotané šnůry od žehličky nadělají více parády ně součásné ,,startovací kabely,,opatřené izolací jak vysokonapětové kabely ke svíčkám..Pokud není měřák použíj žárovku ta také dosti napoví.

1 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 13:23 | Nahoru | #37
Úplně nejlepší kabely má otčím, po tátovi, startováky vyrobené pro autobusy, kabel s průřezem 180mm problém ale u takovýho průměru je ten, že jsou kabely stejně poddajné jako hromosvodový drát, tedy na smotání a rozmotání je lépe býti ve dvou lidech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 13:30 | Nahoru | #38

grooll píše: Úplně nejlepší kabely má otčím, po tátovi, startováky vyrobené pro autobusy, kabel s průřezem 180mm problém ale u takovýho průměru je ten, že jsou kabely stejně poddajné jako hromosvodový drát, tedy na smotání a rozmotání je lépe býti ve dvou lidech


tam se obavam, ze je ti takovej "drat" malicko k nicemu protoze celej ten prurez "ponizis" bodem pripojeni. Budes se s tim prat jako idiot kdyz ti bohate staci neco prurezu 35

ps. prurez 180mm2 bych se mozna i hadal ze neexistuje (185 jo)
a autobus je mozna velikej, ale motor ma malej, takze je to cely tak trosku mimo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 13:43 | Nahoru | #39
husq701> Tak samozřejmě že je to potom o krokosvorkách, tam pak mizí výkon. 180mm2 je odhad, kabel je starej asi 50let, bez popisků. O tom, že je kabel předimenzovanej nepochybuju a pokud vím tak busy mají 24V okruh, což podstatně snižuje potřebné proudy. Každopádně ale takovej kus mědi řeší problémy, které levné kabely vytvářejí.

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 13:54 | Nahoru | #40
grooll> vsechno levny vytvari problemy... od levnyho peciva az po levny motorky
aby takovej kabel mel smysl, musi mit taky nejakou delku a u 185 medi vychazi hmotnost cca 2kg na metr. kdyz ty kabely oholis a das je do sberu tak si vyrobis novy, skladny a pouzitelny v lepsi kvalite a jeste ti zbyde na basu piva

1 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 15:11 | Nahoru | #41
Len tak mimo tému, ale pre poriadok
husq701: napr. Karosa sedmičkovej rady s motorom Liaz mala objem 11940 cm3 čo už je podľa mňa dosť veľký motor http://www.kamim.sk...hnika/karosa/700.php
groll: na už spomínanej Karose (ktorá ale ešte nemá tebou spomínaných 50 rokov tak to máš možno inak) sa na štartovacích kábloch nepoužívali krokosvorky, ale takéto koncovky https://www.skarab....-karosa-119542cz196/ a tie sa zasúvali do tejto zásuvky https://www.automas...suvka-startovaci-zab štartovacie káble vyzerali takto http://www.inzerce-...ony-profi-32306.html .

Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 18:38 | Nahoru | #42
Tak jestli ty kabely na fotce maj uvnitř měd cca těch 10-12mm^2 délku 2m tak se tam při přenosu 200A na nich ztratí 2,5V což na nastartování bohatě stačí. Navíc si japonskej sport si 200A určitě neveme max. polovic. Důvod nenastartování v kabelech nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

14.8.2020 v 20:53 | Nahoru | #43
Medved> Cemu nerozumis? Mel kontakt na baterce prisroubovany sroubkem, ktery mel hlavu na imbus klic.

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

15.8.2020 v 23:33 | Nahoru | #44

Kov píše: Medved> Cemu nerozumis? Mel kontakt na baterce prisroubovany sroubkem, ktery mel hlavu na imbus klic.

Nymbus, Nimbus, imbus nebo inbus ... je mi to u prdele. Jedine cemu nerozumi je, proc tady sahodlouze resime tvoje nahovno "startovaci" kabely.

1 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

16.8.2020 v 00:06 | Nahoru | #45
Já ti řeknu, kdes udělal chybu. Motobaterka má kontakty hned vedle plastového výčnělku. Abys uchytil kabel na kontakt, musí být jedna strana kleští na kontaktu a druhá na tom plastu. A tyhle kleště mají kabel připojený jen na jednu stranu kleští. Takže jestlis je dal obráceně, nebyly baterky vodivě spojeny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

17.8.2020 v 22:39 | Nahoru | #46

Borntobewild píše: Já ti řeknu, kdes udělal chybu. Motobaterka má kontakty hned vedle plastového výčnělku. Abys uchytil kabel na kontakt, musí být jedna strana kleští na kontaktu a druhá na tom plastu. A tyhle kleště mají kabel připojený jen na jednu stranu kleští. Takže jestlis je dal obráceně, nebyly baterky vodivě spojeny.

Tak, priznam bez muceni ze technicky typ nejsem. Uplny debil ale taky ne.
Kabely jsem pricvakl obema stranama klesti na kov. Navic ty moje kabely uz nekolikrat nastartovaly i auto. A hlavne proto porad moc neverim, ze byla chyba v nich. . Ale zaujalo me to tak, ze s nimi odelam nejaky pokus, abych vedel ze se mnou nekdy nevykyvou, kdybych je opravdu nekdy potreboval.

Naposledy editováno 18.08.2020 02:10:49

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

18.8.2020 v 15:14 | Nahoru | #47

Kov píše: Tak, priznam bez muceni ze technicky typ nejsem. Uplny debil ale taky ne.



Počkej nechlastals náhodou savo? Sorry to jsem musel.

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

18.8.2020 v 15:52 | Nahoru | #48

Fugo píše: Počkej nechlastals náhodou savo? Sorry to jsem musel.



zly fugo
to s tim technickym typem je zrejme a o tom druhem by se dalo … radeji nic

Nechytla ani přes kabely

18.8.2020 v 18:37 | Nahoru | #49
Pravděpodobně vadné startovací relé. U starých R1 častá závada s tímto projevem.

Naposledy editováno 18.08.2020 18:45:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

19.8.2020 v 08:30 | Nahoru | #50

Fugo píše: Počkej nechlastals náhodou savo? Sorry to jsem musel.

Proc bych to delal? Savo mi neopatrne nalil do krku pouze muj zubar.

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

19.8.2020 v 09:15 | Nahoru | #51

Kov píše: Proc bych to delal? Savo mi neopatrne nalil do krku pouze muj zubar.


Výmluvy. Měls ho v krku, tak ho chlastáš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nechytla ani přes kabely

20.8.2020 v 09:25 | Nahoru | #52

lecomondo píše: Len tak mimo tému, ale pre poriadok
husq701: napr. Karosa sedmičkovej rady s motorom Liaz mala objem 11940 cm3 čo už je podľa mňa dosť veľký motor http://www.kamim.sk...hnika/karosa/700.php
groll: na už spomínanej Karose (ktorá ale ešte nemá tebou spomínaných 50 rokov tak to máš možno inak) sa na štartovacích kábloch nepoužívali krokosvorky, ale takéto koncovky https://www.skarab....-karosa-119542cz196/ a tie sa zasúvali do tejto zásuvky https://www.automas...suvka-startovaci-zab štartovacie káble vyzerali takto http://www.inzerce-...ony-profi-32306.html .

Vypadají podobně jako ty na odkazu, díky za vnesení pěkně ucelených informací

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

20.8.2020 v 18:46 | Nahoru | #53
grooll> Som sa s tými káblami čosi unaťahoval.
Inak na moto som si (po nemilej skúsenosti keď mi odišla baterka našťastie to bolo 2km od domu) vyrobil štartovacie káble tak, že som kúpil 2ks dvojmetrových káblov rôznej farby s hrúbkou od oka o niečo väčšou ako idú na moto káble od baterky na kostru a štartovacie relé a na ne nakrimpoval krokosvorky z nabíjačky. Vyskúšal som cez ne naštartovať z auta motorku bez baterky a OK tak ich vozím pod sedlom.

Naposledy editováno 20.08.2020 20:06:22

Nechytla ani přes kabely

27.3.2021 v 02:17 | Nahoru | #54
Toho motorkare, kteremu jsem se snazil pomoci, uz nenajdu, takze příčinu se uz nedozvim, ale kabely, jak tu mnozi psali, to urcite nebyly.
Od te doby jsem s nimi nastartoval dvakrat auto a nedavno mi udesla v motorce puvodni baterka. Takze jsem vzal kabely, napojil motorku na baterku ze skutru a motorka bez problemu chytla.
Problem tehdy musel byt jiny nez ty moje kabely.

1 reakcí na tento příspěvek Nechytla ani přes kabely

27.3.2021 v 02:32 | Nahoru | #55
asi to tu uz padlo, ale zkusili jste jako diagnostickou metodu odpojit tu jeho baterku ? bud byla ve zkratu (dejme tomu v odberu) nebo mel v motorce jinej šlus

(reakce na) Nechytla ani přes kabely

27.3.2021 v 12:07 | Nahoru | #56
kerut> On sebou nemel zadne naradi a ja taky ne. Ale jak to pises, tak to vypada jako pravdepodobna moznost. No, uz se to asi s jistotou nedozvim. Ja to jen chtel napsat, ze ty kabely to na beton nebyly.

Nechytla ani přes kabely

Skvělá odpověď, děkuji! 18.8.2021 v 21:30 | Nahoru | #57
Na 100% to byl regulátor dobíjení ? když je po něm motorku nenastartujes. Kabelama to opravdu nebylo, na moto stačí i slabé.

Řešil jsem jednou stejný problém s R1
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 593 Dnes v 18:03 Ariete
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35260 Dnes v 17:53 Veverčák
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist